lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Vreemdgaan met je EX!

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 29 Nov. 2008, 13:26    Onderwerp: Vreemdgaan met je EX! Reageer met quote

1,5 jaar geleden de 950 ingeruild met 67.500 op de klok,
en nu kon ik er weer een paar dagen op rijden omdat de 990 een beurt kreeg.

Hij wordt bij Brouwer dus als uitleenmotor gebruikt, staat inmiddels 72.000 op, (zijn ze ook wel een beetje trots op wink3 ).

De 950 rijdt lekker, zeker anders als de 990, de 990 kent over het gehele toerengebied geen horten en stoten, wat ik bij de 950 toch wel een beetje ervaarde, zeker bij accelereren van 3000 tot 5000 toeren, waarbij ik ook vind dat de 990 feller reageert.

Ook wil de 950 zeker in de opwarmfase wel eens afslaan als je niet oppast, (990 is stabieler in zijn stationairloop).

Kortom, allebei fijne motorfietsen, die allebei "anders" rijden happy



ouwe 950.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  72.11 KB
 Weergegeven:  4817 keer

ouwe 950.jpg



70.000km.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  155.7 KB
 Weergegeven:  289 keer

70.000km.jpg



_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 29 Nov. 2008, 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

die mooie sticker op de kuip hebben ze ook laten zitten thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Za, 29 Nov. 2008, 17:00    Onderwerp: Reageer met quote

dat heb je goed gezien MR Wheelie wink3

Hij ziet er eigenlijk mooier uit als toen ik hem inleverde,
ze hebben ook de achterbrug gepolijst zag ik, want die had toch 3 asvalt winters achter de rug.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 4:14    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
dat heb je goed gezien MR Wheelie wink3

Hij ziet er eigenlijk mooier uit als toen ik hem inleverde,
ze hebben ook de achterbrug gepolijst zag ik, want die had toch 3 asvalt winters achter de rug.


ik denk dat het ook goede reclame voor die zaak en ktm is
een goed uitziende adventure meegeven met 72.000 km op de klok
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 14:56    Onderwerp: Re: Vreemdgaan met je EX! Reageer met quote

Daan schreef:

De 950 rijdt lekker, zeker anders als de 990, de 990 kent over het gehele toerengebied geen horten en stoten, wat ik bij de 950 toch wel een beetje ervaarde, zeker bij accelereren van 3000 tot 5000 toeren, waarbij ik ook vind dat de 990 feller reageert.


Daan, had je 'vroeger' geen Akra's op je 950 (nu op de 990)? Dit geeft naar mijn mening juist een sterke verbetering aan de vermogens/koppel curve.
Het aan/uit effect van de 990 zie niet (meer) als nadeel?

Pas zo'n 990 SM mee en inderdaad lijkt feller (115 PK?) maar ook lastiger bij lage toeren,

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Koen, de Akra's die vroeger op m'n 950 zaten, die zitten nu op de 990,
zijn dus na het inruilen overgebouwd wink3

Het aan/uit gebeuren mbt tot injectie zie ik zeker als een nadeel vergeleken met Carburateurs, maar vind ik niet zo dramatisch als het hier en daar op het forum beschreven wordt.

Injectie heeft toch ook z'n voordelen, (zie mijn bericht helemaal hierboven aan), en die bevroren carburateurs elke winter kreeg ik toch ook een sik van undecided

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 462
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Daan.

Ik meen dat jij juist degene was die de badkuipstop (tegen bevroren carburateurs) had geinstalleerd op je 950.

Als ik je bericht nu lees dan begrijp ik dat je nog steeds last had van bevroren carb. na de installatie van de badkuipdop. Of zie ik dit verkeerd ??

Rene
PS:
Ik overweeg namelijk om ook zo'n badkuipgeval in mijn 950 te installeren.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

rene+adventure schreef:
Daan.

Ik meen dat jij juist degene was die de badkuipstop (tegen bevroren carburateurs) had geinstalleerd op je 950.

Als ik je bericht nu lees dan begrijp ik dat je nog steeds last had van bevroren carb. na de installatie van de badkuipdop. Of zie ik dit verkeerd ??

Rene
PS:
Ik overweeg namelijk om ook zo'n badkuipgeval in mijn 950 te installeren.


Rene, moet je zeker doen, want je probleem is dan echt opgelost, thumbsup
maar het is toch wel van de gekke dat je dit probleem op zo een "doe het zelf manier" op moet lossen.

Ik wilde alleen maar aangeven dat ik eerst 3 winters aan het tobben geweest ben met m'n 950 wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 462
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, Daan. Bedankt voor de info. Ik maakt me al zorgen dat de oplossing niet zou werken.... Ik heb een 950 uit 2005 (met carb.verwwarming dus... )maar toch:

In heb last in de winter van bevroren carb. Laatst nog op de snelweg. Lekker tempo erop en ineens vanuit het niets ....megt gas erop..motor uit....
Wordt inderdaad tijd dat de badstop er op komt.

Wel een goedkope oplossing..... Als het maar werkt....

Maar goed..... Ik zal je bijdrage over de badkuipstop een goed doorlezen alvorens ik hem demonteer...

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif