Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 29 Nov. 2008, 13:26 Onderwerp: Vreemdgaan met je EX! |
|
|
1,5 jaar geleden de 950 ingeruild met 67.500 op de klok,
en nu kon ik er weer een paar dagen op rijden omdat de 990 een beurt kreeg.
Hij wordt bij Brouwer dus als uitleenmotor gebruikt, staat inmiddels 72.000 op, (zijn ze ook wel een beetje trots op ).
De 950 rijdt lekker, zeker anders als de 990, de 990 kent over het gehele toerengebied geen horten en stoten, wat ik bij de 950 toch wel een beetje ervaarde, zeker bij accelereren van 3000 tot 5000 toeren, waarbij ik ook vind dat de 990 feller reageert.
Ook wil de 950 zeker in de opwarmfase wel eens afslaan als je niet oppast, (990 is stabieler in zijn stationairloop).
Kortom, allebei fijne motorfietsen, die allebei "anders" rijden
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
72.11 KB |
Weergegeven: |
4817 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
155.7 KB |
Weergegeven: |
289 keer |

|
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 29 Nov. 2008, 15:28 Onderwerp: |
|
|
die mooie sticker op de kuip hebben ze ook laten zitten
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Za, 29 Nov. 2008, 17:00 Onderwerp: |
|
|
dat heb je goed gezien MR Wheelie
Hij ziet er eigenlijk mooier uit als toen ik hem inleverde,
ze hebben ook de achterbrug gepolijst zag ik, want die had toch 3 asvalt winters achter de rug.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 4:14 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | dat heb je goed gezien MR Wheelie
Hij ziet er eigenlijk mooier uit als toen ik hem inleverde,
ze hebben ook de achterbrug gepolijst zag ik, want die had toch 3 asvalt winters achter de rug. |
ik denk dat het ook goede reclame voor die zaak en ktm is
een goed uitziende adventure meegeven met 72.000 km op de klok
|
|
Naar boven |
|
 |
Koen

Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 14:56 Onderwerp: Re: Vreemdgaan met je EX! |
|
|
Daan schreef: |
De 950 rijdt lekker, zeker anders als de 990, de 990 kent over het gehele toerengebied geen horten en stoten, wat ik bij de 950 toch wel een beetje ervaarde, zeker bij accelereren van 3000 tot 5000 toeren, waarbij ik ook vind dat de 990 feller reageert. |
Daan, had je 'vroeger' geen Akra's op je 950 (nu op de 990)? Dit geeft naar mijn mening juist een sterke verbetering aan de vermogens/koppel curve.
Het aan/uit effect van de 990 zie niet (meer) als nadeel?
Pas zo'n 990 SM mee en inderdaad lijkt feller (115 PK?) maar ook lastiger bij lage toeren,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 18:34 Onderwerp: |
|
|
Koen, de Akra's die vroeger op m'n 950 zaten, die zitten nu op de 990,
zijn dus na het inruilen overgebouwd
Het aan/uit gebeuren mbt tot injectie zie ik zeker als een nadeel vergeleken met Carburateurs, maar vind ik niet zo dramatisch als het hier en daar op het forum beschreven wordt.
Injectie heeft toch ook z'n voordelen, (zie mijn bericht helemaal hierboven aan), en die bevroren carburateurs elke winter kreeg ik toch ook een sik van
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 19:35 Onderwerp: |
|
|
Daan.
Ik meen dat jij juist degene was die de badkuipstop (tegen bevroren carburateurs) had geinstalleerd op je 950.
Als ik je bericht nu lees dan begrijp ik dat je nog steeds last had van bevroren carb. na de installatie van de badkuipdop. Of zie ik dit verkeerd ??
Rene
PS:
Ik overweeg namelijk om ook zo'n badkuipgeval in mijn 950 te installeren.
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 19:41 Onderwerp: |
|
|
rene+adventure schreef: | Daan.
Ik meen dat jij juist degene was die de badkuipstop (tegen bevroren carburateurs) had geinstalleerd op je 950.
Als ik je bericht nu lees dan begrijp ik dat je nog steeds last had van bevroren carb. na de installatie van de badkuipdop. Of zie ik dit verkeerd ??
Rene
PS:
Ik overweeg namelijk om ook zo'n badkuipgeval in mijn 950 te installeren. |
Rene, moet je zeker doen, want je probleem is dan echt opgelost,
maar het is toch wel van de gekke dat je dit probleem op zo een "doe het zelf manier" op moet lossen.
Ik wilde alleen maar aangeven dat ik eerst 3 winters aan het tobben geweest ben met m'n 950
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Zo, 30 Nov. 2008, 20:06 Onderwerp: |
|
|
Ok, Daan. Bedankt voor de info. Ik maakt me al zorgen dat de oplossing niet zou werken.... Ik heb een 950 uit 2005 (met carb.verwwarming dus... )maar toch:
In heb last in de winter van bevroren carb. Laatst nog op de snelweg. Lekker tempo erop en ineens vanuit het niets ....megt gas erop..motor uit....
Wordt inderdaad tijd dat de badstop er op komt.
Wel een goedkope oplossing..... Als het maar werkt....
Maar goed..... Ik zal je bijdrage over de badkuipstop een goed doorlezen alvorens ik hem demonteer...
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
|