Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jeremiah
|
Geplaatst: Za, 18 Okt. 2008, 22:20 Onderwerp: Nieuwe banden, wanneer? |
|
|
Hoi
Eind augustus heb ik nieuwe banden besteld voor mijn 950 adventure. De achterband was snel binnen (29/8), maar tot nu toe staat de voorband Pirelli scorpion in backorder volgens de garage. Anderhalve maand met een versleten voorband rijden is niet echt lekker voor het stuurgedrag.
Hebben meer mensen met dit probleem te maken?
Ik heb ook nog aan de nieuw scorpion trail lopen denken, maar die leveren ze niet in H-uitvoering. Helaas!? Dus die wilde Pirelli liever niet leveren voor mijn KTM.
Grt FD _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
|
Naar boven |
|
 |
Dennis The Menace
|
Geplaatst: Za, 18 Okt. 2008, 23:17 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ff gekeken maar volgens mij heeft http://www.d7-reifen.com/er nog 12 liggen. Snelheid tot 210 km per uur  _________________ Niets doen kost net zoveel tijd ! |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 14:11 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er ook nog een liggen met 75 a 80 % profiel over.
Dus als je echt vervangen moet, doe maar een bod! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
HP
|
Geplaatst: Za, 8 Nov. 2008, 23:28 Onderwerp: |
|
|
Zet er maar een bridgstone BW501 op. Goedkoper en een veel rondere loop. Geen trillingen en slingers wat ik altijd had met de Pirelli. V indicatie en geschikt voor een binnenband (TT) De combinatie met een pirelli achterband gaat ook goed. 84 euro aan huis geleverd.
HP |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 8:40 Onderwerp: |
|
|
BW501 is er volgens mij alleen in 19" (ik schat dat je B*W rijder bent ?)
Zoals ik al vaker gezegd heb: Michelin Anakee is een goed alternatief, maar ook tot 210km/h, dus officieel niet goedgekeurd...
Deze band is ronder en slijt niet zo vervelend af: ergo, heerlijke combi met pirelli achter. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Do, 13 Nov. 2008, 21:28 Onderwerp: |
|
|
Ik heb sinds 2 weken er een nieuwe Pirelli Scorpion onder, op zich is dat geen verkeerde band hoor. Ik moest alleen in de Dolomieten lossen achter een GS en een Tuono omdat de blokken op de rand begonnen te bewegen, dat geeft een vreemd gevoel echter echte glijers heb ik er nog niet mee gemaakt.
Maar goed al met al heb ik 2,5 maand op een nieuwe voorband zitten wachten (er zat niet veel profiel meer op), maar 16000km met een voorband en 14000 km met een achterband is niet slecht.
Ik hoop alleen dat die nieuwe scorpion trail ook in adventure maten uitgebracht gaat worden.
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 9:43 Onderwerp: |
|
|
probeer toch eens een fatsoenlijke voorband... als je dat soort dingen wil doen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Jeremiah
|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Ja je bedoelt natuurlijk een anakee, maar dan mag ik weer niet zo hard rijden in Duitsland. Ik heb er wel over lopen denken (ook voor in de regen) maar op zich is de pirelli niet slecht, alleen de grenzen zijn nu bepaalt door de banden en niet door frame of vering. En ik weet nu waar de grenzen liggen.
Als oud supermotard-rijder zou ik ook meer aan een sm hebben maar de adventure is meer allround!!!
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Zoals ik al vaker gezegd heb: Michelin Anakee is een goed alternatief, maar ook tot 210km/h, dus officieel niet goedgekeurd...
Deze band is ronder en slijt niet zo vervelend af: ergo, heerlijke combi met pirelli achter. |
Tot 210km/h is toch prima voor de adv?
Ik moet binnenkort een nieuwe voorband, misschien is dat gewiebel bij 70km/h over als ik er zo'n anakee onder laat zetten.
Hoe is die anakee in de regen op het asvalt tov de scorpion? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 17 Nov. 2008, 17:00 Onderwerp: |
|
|
Anakee is juist in de regen een stuk beter... gevolg is wel dat je vaker met een drift op je achterwiel de bocht uit komt, als het regent _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
HP
|
Geplaatst: Za, 29 Nov. 2008, 18:34 Onderwerp: |
|
|
[quote="Dr_Bean"]BW501 is er volgens mij alleen in 19" (ik schat dat je B*W rijder bent ?) quote]
Sorry, je reaktie gemist. NEEEEE ben geen B*W rijder. Ben inmiddels met mijn tweede S bezig. De BW501 is er in 21" TT-type met V-index. Dus legaal (als je in Duitsland woont)
De voordelen zijn:
- Uit voorraad leverbaar. Bij diverse internet sites dan weliswaar.
- Lage prijs.
- 1 jaar garantie tegen lek rijden, als je de faktuur naar Bridgestone Duitsland stuurt krijg je een paar weken later een garantiebewijs. Wat dat inhoud weet ik niet. Je kunt ze vast niet bellen als je ergens lek staat.
- en niet het minste geen sjimmy in het stuur als je de handen loslaat.
Voor mij een goed alternatief. Echter niet voor onverhard. Ging vorige week zondag op een zand/modderpad onderruit doordat de band direct volliep met blubber. Geen schade echter lag in een greppel. Dit terzijde.
Voorbandje staat op de foto.
 |
|
Naar boven |
|
 |
|