lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM 990SM Tour
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Aug. 2011, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik wil ff doorbreien op een discussie die gaande is in het adventure gedeelte.
Die gaat over de service intervallen,een smt word nl anders gebruit dan een adventure die meestal ook wel off road gebruikt word.
Ik vind het tevens ook het grootste minpunt van de smt de 7500 km interval en heb ook het gevoel dat die er vooral zijn om de dealer een beetje te spekken.
De smt is toch een motor waarmee wat meer km,s gemaakt worden (de t van travel of toer).
Elke 7500 km je olie verversen is mi dan ook grote onzin en nergens voor nodig.
Tevens hebben ze bij mij op 15000 km en op 30000 km de kleppen gecontroleerd en beide keren niks aan de hand.
Maar kost wel een paar uur werk extra a 70 euro per uur.
Conclusie: de smt is een dure fiets in onderhoud.
Verder ben ik er helemaal tevreden over maar dat duur onderhoud stoort mij enorm.
Ik zit nu al weer bijna aan de 37500 km maar die beurt ga ik dus echt niet meer doen, ik ben toch uit de garantie.
Omdat ik komende winter een andere motor wil gaan kopen ben ik toch is verder gaan kijken voordat het automatisch weer een smt word.
Er waren 2 dingen die me tegenstonden bij de multistrada dat was de prijs en het onderhoud van een ducati.
Wat blijkt nu een multistrada hoeft pas bij 12000km een kleine beurt en bij 24000 km een grote.
En die grote beurt is in uren net zo veel werk als bij ktm .
Dus dat ducati duur is in onderhoud is bij de multistrada verdwenen omdat ze daar ander materiaal gebruikt hebben.
De prijs is en blijft wel hoog .
Maar als je de gewone neemt dus zonder die elektische veer instellingen dan scheelt dat al gauw 4500 euro.
Blijft ie nog een stuk duurder dan een smt maar scheelt een heel stuk.
Wat ik hiermee wil zeggen is ktm maakt een motor waar veel mee getoerd word maar past de intervallen niet aan.
En dat vind ik jammer want hij is nu in onderhoud nog duurder dan mijn gssen.
En ik vind dat gewoon echt te duur en 7500 km interval voor olie en 15000 voor kleppen stellen dat toch niet nodig blijkt is belachelijk.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Aug. 2011, 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

zijn de nieuwste modellen niet op 10.000 / 20.000 km voorgeschreven?

En... klijne beurt met alleen olie wissel kost toch niet de hele wereld? Ik denk dat je het snel terugverdien met verkoop tov. niet uitvoeren.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Aug. 2011, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Gustav,

De SMT heeft een hogere funfactor dan een MTS. Dat wordt in elke test bevestigd. Als je in fora leest welke problemen men heeft met de MTS, zouden onderhoudskosten na garantie weleens een stuk hoger kunnen komen. Ook de banden zijn een stuk duurder.
De MTS is een mooie motor met veel electronica en Italiaanse electronica heeft niet zo'n beste reputatie.
Als je gaat voor km vreten en onderhoud zou ik eerder aan een GS denken dan de MTS. Maar dan mis je helemaal de SMT fun.

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Aug. 2011, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

gustav schreef:
Hoi,

Ik wil ff doorbreien op een discussie die gaande is in het adventure gedeelte.
Die gaat over de service intervallen,een smt word nl anders gebruit dan een adventure die meestal ook wel off road gebruikt word.
Ik vind het tevens ook het grootste minpunt van de smt de 7500 km interval en heb ook het gevoel dat die er vooral zijn om de dealer een beetje te spekken.
De smt is toch een motor waarmee wat meer km,s gemaakt worden (de t van travel of toer).
Elke 7500 km je olie verversen is mi dan ook grote onzin en nergens voor nodig.
Tevens hebben ze bij mij op 15000 km en op 30000 km de kleppen gecontroleerd en beide keren niks aan de hand.
Maar kost wel een paar uur werk extra a 70 euro per uur.
Conclusie: de smt is een dure fiets in onderhoud.
Verder ben ik er helemaal tevreden over maar dat duur onderhoud stoort mij enorm.
Ik zit nu al weer bijna aan de 37500 km maar die beurt ga ik dus echt niet meer doen, ik ben toch uit de garantie.
Omdat ik komende winter een andere motor wil gaan kopen ben ik toch is verder gaan kijken voordat het automatisch weer een smt word.
Er waren 2 dingen die me tegenstonden bij de multistrada dat was de prijs en het onderhoud van een ducati.
Wat blijkt nu een multistrada hoeft pas bij 12000km een kleine beurt en bij 24000 km een grote.
En die grote beurt is in uren net zo veel werk als bij ktm .
Dus dat ducati duur is in onderhoud is bij de multistrada verdwenen omdat ze daar ander materiaal gebruikt hebben.
De prijs is en blijft wel hoog .
Maar als je de gewone neemt dus zonder die elektische veer instellingen dan scheelt dat al gauw 4500 euro.
Blijft ie nog een stuk duurder dan een smt maar scheelt een heel stuk.
Wat ik hiermee wil zeggen is ktm maakt een motor waar veel mee getoerd word maar past de intervallen niet aan.
En dat vind ik jammer want hij is nu in onderhoud nog duurder dan mijn gssen.
En ik vind dat gewoon echt te duur en 7500 km interval voor olie en 15000 voor kleppen stellen dat toch niet nodig blijkt is belachelijk.

Groetjes


Hee Gustav.

Omdat jij vrij veel km rijd, is er dan niet in overleg mogelijk om de beurten op te rekken?.
Want dat lees ik nog al eens in de moto73 bij het stukje "Marathon motor".
Waar meestal in samen spraak met de dealer/motorzaak de beurten verlengd worden bij mensen die veel rijden.

Ik vindt de beurten namelijk ook vrij snel, maar is al 1500km langer als bij de motor van mijn vriendin die om de 6000km moet.
alleen heeft die weer een groter interval voordat de kleppen gecontrolleerd moeten worden.
Zodra de garantie is afgelopen ga ik denk ik naar een interval van 10k km.
Want ik zit nu al bijna weer tegen de 2e beurt aan dit jaar.
Ik doe het onderhoud zelf dus scheelt wel in de kosten maar toch.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Aug. 2011, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Nee een kleine beurt kost niet de hele wereld , maar als het niet nodig is(olie kan veel langer mee)
dan liever niet en het gaat me vooral om die dure grote beurten.
Gssen heb ik 3 gehad en dat waren fijne motoren maar ik mistte inderdaad de fun en heb die bij de smt wel .
Komt vooral door het 17"voorwiel denk ik en die heeft de mts ook en daardoor denk ik ook een hoge funfaktor.
Maar ik ga binnenkort proefrijden en dan weet ik meer en inderdaad heb ik niet zo'n hoge pet op van italiaanse elektronica.
Alhoewel ik in de dolomieten een paar mts rijders gesproken heb die al veel gereden hadden en heel enthousiast waren.
Die intervallen zul je wel naar 10k kunnen zetten maar als je nieuw koopt en garantie hebt zul je je toch aan de intervallen van ktm moeten houden.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 1:55    Onderwerp: Reageer met quote

is de Ducati geen HEEL andere fiets dan de ktm smt. (onvergelijkbaar)
en Ducati en elektronica gaan echt niet ik hoor dan ook over veel problemen
als je een toch een beetje vergelijkbare fiets zoekt dan denk ik dat de tiger het dichtst tegen de smt leunt.
Ik denk dat je eens met je dealer moet gaan praten en kijk of die iets voor je kan doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
is de Ducati geen HEEL andere fiets dan de ktm smt. (onvergelijkbaar)
en Ducati en elektronica gaan echt niet ik hoor dan ook over veel problemen
als je een toch een beetje vergelijkbare fiets zoekt dan denk ik dat de tiger het dichtst tegen de smt leunt.
Ik denk dat je eens met je dealer moet gaan praten en kijk of die iets voor je kan doen.


alleen als je voor een tiger gaat, dan eerst even langs een vering specialist.
Want de standaard vering is erg slap, als ik de diverse berichten op het internet moet geloven.

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Voor dat de discussie over de tiger gaat moet ik ff zeggen ik wil helemaal geen tiger.
Dat vind ik nou een heel andere motor dan de smt, de mts vind ik juist wel vergelijkbaar.
Dus om nou te stellen dat dat een heel andere fiets is kan ik nietvinden.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet op gereden heb.
Wel op een tiger trouwens en alhoewel daar helemaal niks mis mee is is die helemaal niet te vergelijken met een smt.
Maar wat ik eigenlijk bedoel is waarom dat onderhoud zo duur moet zijn.
Volgens mij is dat heden ten dage niet meer nodig.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Weet iemand zeker dan wat op dit moment de onderhouds interval van de 2011/2012 smt is?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Ron-tje



Geregistreerd op: 24-7-2011
Berichten: 10
Woonplaats: omgeving Den Bosch

BerichtGeplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

In het boekje van mijn 2011 ABS staan nog steed de (controle) intervallen op 1000, 7500, 15000 & 30000. Waaronder dus olie en filters vervangen. Klepspeling bij 15K & 30K
_________________
Ron,
KTM 990 SMT ABS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julesmt



Geregistreerd op: 24-7-2009
Berichten: 72

BerichtGeplaatst: Di, 9 Aug. 2011, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe het onderhoud zelf gewoon netjes om de 7500 km. Als je het zelf doet valt `t wel mee wat `t kost.

Bij veel auto`s worden de onderhoudsintervallen ook opgerekt om de lease prijzen omlaag te krijgen, maar dat gaat niet helemaal zonder problemen. Veel motorschades door black sludge e.d. Vergeet niet dat bij een motor de koppeling ook nog in de olie draait, die vervuilt de olie ook.

Ik moet nog zien of die ducs allemaal heel blijven met zo`n lange inteval. Bij zo`n duc moet je ook nog om de zoveel km distributieriemen vervangen, en kleppen stellen kan je zelf niet zo makkelijk bij een desmo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Lecram



Geregistreerd op: 21-6-2009
Berichten: 161
Woonplaats: Barendrecht

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Aug. 2011, 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Julesmt schreef:
Ik doe het onderhoud zelf gewoon netjes om de 7500 km. Als je het zelf doet valt `t wel mee wat `t kost.

Bij veel auto`s worden de onderhoudsintervallen ook opgerekt om de lease prijzen omlaag te krijgen, maar dat gaat niet helemaal zonder problemen. Veel motorschades door black sludge e.d. Vergeet niet dat bij een motor de koppeling ook nog in de olie draait, die vervuilt de olie ook.

Ik moet nog zien of die ducs allemaal heel blijven met zo`n lange inteval. Bij zo`n duc moet je ook nog om de zoveel km distributieriemen vervangen, en kleppen stellen kan je zelf niet zo makkelijk bij een desmo.


De oudere Ducs hebben een droge koppeling, wellicht is dat nog zo

_________________
KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 1:14    Onderwerp: Reageer met quote

goed luisteren en kijken naar dit filmpje

http://www.motorklik.nl/motortests/motortests-2010/8444-motortest-ducati-multistrada-1200s-touring-edition-2010.html

een ktm smt vergelijken met een multistrada argue

een ktm is veel makkelijker te berijden dan die elektronische italiaan
en veel wenbaarder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gustav



Geregistreerd op: 9-2-2009
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Do, 11 Aug. 2011, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Filmpje had ik al gezien, ik ga niks met elkaar vegelijken.
Ik denk alleen dat ze qua doelgroep en gebruik vergelijkbaar zijn.
Maar zoals ik al gezegd had ik heb nog niet op de duc gereden.
En testen zeggen mij helemaal niks ik vind alleen belangrijk wat ik er zelf van vind en daarom ga ik proef rijden.
Maar hij zal heel goed moeten zijn wil ie in de buurt van de smt komen.
Ik wil een motor voor mijn vakanties naar de bergen mijn weekendjes weg, voor a naar b en op zondagmorgen lekker naar de eiffel of sauerland,ik moet ermee kunnen toeren en mee kunnen raggen.
En dan verschillen ze niet zoveel denk ik.
Maar als jij ze niet vergelijkbaar vind ook goed even goeie vrienden.
Maakt mij niet uit.

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Aug. 2011, 6:37    Onderwerp: Reageer met quote

ik dacht dat je er wel mee gereden had, ik heb beide nog bereden vorige week bij hautekiet en als je dan van de duc stapt en dan op de ktm
dan is dat echt 3 werelden verschil, maar test ze zelf eens en dan zal je het verschil wel voelen.
btw die duc loopt echt super (snel)en 2 keer stil gevallen zonder rede, maar is zeker niet zo flexi als de smt. suc 6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 58, 59, 60, 61  Volgende
Pagina 59 van 61

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif