lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM 990SM Tour
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, ... 59, 60, 61  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Feb. 2009, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad , precies langere veerweg. Staat de voorvering trouwens ook niet in een andere hoek bij de SMT ??

Anyway : MCN magazine gaat 18 feb 09 een test publiceren , ik ben echt benieuwd ;o))

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2009/February/16-22/feb1609-ktm-990-smt-launch-report/

mvg

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Feb. 2009, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
MCN road tester Adam Child is currently on the SMT launch in Portugal and after a mornings ride he's impressed with the blend of comfort and V-twin grunt.


thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Feb. 2009, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

steffz1 schreef:
Inderdaad , precies langere veerweg. Staat de voorvering trouwens ook niet in een andere hoek bij de SMT ??

Anyway : MCN magazine gaat 18 feb 09 een test publiceren , ik ben echt benieuwd ;o))

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2009/February/16-22/feb1609-ktm-990-smt-launch-report/

mvg

Stef


iets andere hoek maar niet veel smt 65,6
en de sm in een hoek van 65,1

maar de veer wegen de smt 160/180 mm
en de sm 200/210 mm
dit verschil zul je bij een stevige drempel wel voelen
het lijkt me dus dat de smt veel harder is als de SM
dus let op bij het proef rijden op een SM laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 0:06    Onderwerp: Reageer met quote

Wie zegt dat het voorwiel de grond raakt hehehe thumbsup als we over de drempel rijden ...

mvg

Stef

mr wheely schreef:
steffz1 schreef:
Inderdaad , precies langere veerweg. Staat de voorvering trouwens ook niet in een andere hoek bij de SMT ??

Anyway : MCN magazine gaat 18 feb 09 een test publiceren , ik ben echt benieuwd ;o))

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2009/February/16-22/feb1609-ktm-990-smt-launch-report/

mvg

Stef


iets andere hoek maar niet veel smt 65,6
en de sm in een hoek van 65,1

maar de veer wegen de smt 160/180 mm
en de sm 200/210 mm
dit verschil zul je bij een stevige drempel wel voelen
het lijkt me dus dat de smt veel harder is als de SM
dus let op bij het proef rijden op een SM laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 3:31    Onderwerp: Reageer met quote

steffz1 schreef:
Wie zegt dat het voorwiel de grond raakt hehehe thumbsup als we over de drempel rijden ...

mvg

Stef

mr wheely schreef:
steffz1 schreef:
Inderdaad , precies langere veerweg. Staat de voorvering trouwens ook niet in een andere hoek bij de SMT ??

Anyway : MCN magazine gaat 18 feb 09 een test publiceren , ik ben echt benieuwd ;o))

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2009/February/16-22/feb1609-ktm-990-smt-launch-report/

mvg

Stef


iets andere hoek maar niet veel smt 65,6
en de sm in een hoek van 65,1

maar de veer wegen de smt 160/180 mm
en de sm 200/210 mm
dit verschil zul je bij een stevige drempel wel voelen
het lijkt me dus dat de smt veel harder is als de SM
dus let op bij het proef rijden op een SM laugh laugh



wie heeft het over een voorwiel ?????
ik bedoel dat je voor en achter 4cm minder veer weg hebt bij de SMT
ook al spring je over drempels je zal het verschil wel voelen,
bij het erover rijden of bij de landing laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

Schitterende motor vind ik, ik sta op het punt een nieuwe Adventure te kopen. De SMT vind ik veel mooier, alleen er zit geen ABS op, daarom staat m'n neus nu naar de Adventure. M'n huidige motor heeft ook geen ABS maar het lijk me veiliger. Daarentegen heb ik vooralsnog geen offroad plannen dus past de SMT veel beter bij mijn gebruik.

Iemand een idee waarom zo'n motor niet met ABS wordt geleverd, of als optie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

omdat ie bedoeld is om al slidend, dwars geremd de bocht in te duiken... grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

ABS en fun gaan bij mij niet samen, toch niet met het ABS dat ik had op de GS1200....Zelfs ernstig over gedacht om de hele ABS rimram er af te gooien, maarhet was wat te veel werk....Gelukkig kon ik die zooi ook afzetten, maar enkel tijdens het starten, moest je dus elke keer aan denken, anders stoppen, alles af, terug starten en ABS knop inhouden, pfffff
In een afdaling in de dolomieten 2 keer ABS en servo uitgevallen, dus bij het aanremmen van een hairpin: niets-niets-niets-alles (er bijna overgegaan) Bleek een sensor probleem te zijn. ander voorbeeld: aanremmen op slecht wegdek, ABS slaat in, remweg meters langer....
sindsdien liefst geen ABS meer. Ik heb er ruim 25 jaar opzitten met de motor waarvan de laatste 4 jaar met een ABS moto, het hoeft echt niet meer voor mij....Als ik de eerste 21 jaar zonder abs heb overleefd zal het nu ook wel lukken. ABS wil zeggen:dik 5 kg zwaarder, sensoren in voor en achterwiel, ingewikkeld ontluchten vd remmen een abs module en sensoren die defect kunnen gaan, etc....No thanks

Trouwens als je off road wil gaan met je adventure heb je zeker geen ABS nodig....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 14:02    Onderwerp: Reageer met quote

Een hoofdreden zou het meergewicht kunnen zijn ...

Hier idem mbt tot de ABS : Bij mijn K1200R was de rembekrachtiging uitgevallen net toen ik tussen de file snel moest afremmen. Nog circa 1/3 van de remkracht ter beschikking ... ook het wasbord effect en daarbij de ABS die doorschiet vind ik ook maar niks ... het enige waar ik het ga missen is als ik door de file laveer en dat er dan plotseling voor mijn neus iemand van vak gaat veranderen ... paniekreaktie heeft men niet altijd onder kontrole he ... alhoewel ik tijdens mijn 23 jaar motorrijden nog niets ernstig voorgehad heb ;o))

mvg

Stef


dirk pauwels schreef:
ABS en fun gaan bij mij niet samen, toch niet met het ABS dat ik had op de GS1200....Zelfs ernstig over gedacht om de hele ABS rimram er af te gooien, maarhet was wat te veel werk....Gelukkig kon ik die zooi ook afzetten, maar enkel tijdens het starten, moest je dus elke keer aan denken, anders stoppen, alles af, terug starten en ABS knop inhouden, pfffff
In een afdaling in de dolomieten 2 keer ABS en servo uitgevallen, dus bij het aanremmen van een hairpin: niets-niets-niets-alles (er bijna overgegaan) Bleek een sensor probleem te zijn. ander voorbeeld: aanremmen op slecht wegdek, ABS slaat in, remweg meters langer....
sindsdien liefst geen ABS meer. Ik heb er ruim 25 jaar opzitten met de motor waarvan de laatste 4 jaar met een ABS moto, het hoeft echt niet meer voor mij....Als ik de eerste 21 jaar zonder abs heb overleefd zal het nu ook wel lukken. ABS wil zeggen:dik 5 kg zwaarder, sensoren in voor en achterwiel, ingewikkeld ontluchten vd remmen een abs module en sensoren die defect kunnen gaan, etc....No thanks

Trouwens als je off road wil gaan met je adventure heb je zeker geen ABS nodig....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

De geometrie van de SM en de SMT verschillen, maar grappig genoeg zijn de maten van de SMR en SMT wel (bijna) hetzelfde:
Veerweg - 160/180
Balhoofdshoek - 65,6
Wielbasis - 1510 +/- 15 mm
Groundclearance - 195 mm (kan effe het Nederlandse woord niet vinden)
Zadelhoogte - 875 voor de R en 855 voor de T; de SMT heeft ook een duidelijk ander zadel (zeg maar zitkuil).

Duuussss.... de SMT is eigenlijk een SMR met kuipje, handkappen en bagagedingseltjes, maar zonder de sjieke wielen en kekke Brembo klauwen... ( wink3 )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Duccer



Geregistreerd op: 13-2-2009
Berichten: 170

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 0:11    Onderwerp: Reageer met quote

1e test van de smt van Moto-Station (int frans)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam MSN Messenger
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 13:48    Onderwerp: Reageer met quote

Duccer schreef:
1e test van de smt van Moto-Station (int frans)


Komt er goed uit, motor, vering en wegligging prima, windbescherming op autostrade iets minder etc...Een beetje zoals ik verwacht had eigenlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Duccer schreef:
1e test van de smt van Moto-Station (int frans)


Komt er goed uit, motor, vering en wegligging prima, windbescherming op autostrade iets minder etc...Een beetje zoals ik verwacht had eigenlijk.


En als echte concurrent zien ze de R1200GS nice Zouden er nog meer overkomen van BMW dan ;o))

Stef
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
steffz1



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 355
Woonplaats: B-Scherpenheuvel

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een Engels testverslag : en ze zijn tevreden thumbsup

http://www.ashonbikes.com/node/1840
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rhino



Geregistreerd op: 7-2-2009
Berichten: 203
Woonplaats: Maarn

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de linkjes!!
Ik had wat moeite met de Franse test (m'n Frans is een beetje roestig...), maar de engelse test is duidelijk en heel positief.
Het enige verontrustende in de engelse test is de laatste zin: uitlevering eind Maart cry . Stiekem blijf ik hopen op begin Maart...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, ... 59, 60, 61  Volgende
Pagina 2 van 61

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif