Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
|
Naar boven |
|
|
Duccer
Geregistreerd op: 13-2-2009 Berichten: 170
|
Geplaatst: Ma, 16 Feb. 2009, 23:07 Onderwerp: |
|
|
Quote: | MCN road tester Adam Child is currently on the SMT launch in Portugal and after a mornings ride he's impressed with the blend of comfort and V-twin grunt. |
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 16 Feb. 2009, 23:10 Onderwerp: |
|
|
iets andere hoek maar niet veel smt 65,6
en de sm in een hoek van 65,1
maar de veer wegen de smt 160/180 mm
en de sm 200/210 mm
dit verschil zul je bij een stevige drempel wel voelen
het lijkt me dus dat de smt veel harder is als de SM
dus let op bij het proef rijden op een SM |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 0:06 Onderwerp: |
|
|
Wie zegt dat het voorwiel de grond raakt hehehe als we over de drempel rijden ...
mvg
Stef
mr wheely schreef: |
iets andere hoek maar niet veel smt 65,6
en de sm in een hoek van 65,1
maar de veer wegen de smt 160/180 mm
en de sm 200/210 mm
dit verschil zul je bij een stevige drempel wel voelen
het lijkt me dus dat de smt veel harder is als de SM
dus let op bij het proef rijden op een SM |
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 3:31 Onderwerp: |
|
|
steffz1 schreef: | Wie zegt dat het voorwiel de grond raakt hehehe als we over de drempel rijden ...
mvg
Stef
mr wheely schreef: |
iets andere hoek maar niet veel smt 65,6
en de sm in een hoek van 65,1
maar de veer wegen de smt 160/180 mm
en de sm 200/210 mm
dit verschil zul je bij een stevige drempel wel voelen
het lijkt me dus dat de smt veel harder is als de SM
dus let op bij het proef rijden op een SM |
|
wie heeft het over een voorwiel ?????
ik bedoel dat je voor en achter 4cm minder veer weg hebt bij de SMT
ook al spring je over drempels je zal het verschil wel voelen,
bij het erover rijden of bij de landing |
|
Naar boven |
|
|
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 12:03 Onderwerp: |
|
|
Schitterende motor vind ik, ik sta op het punt een nieuwe Adventure te kopen. De SMT vind ik veel mooier, alleen er zit geen ABS op, daarom staat m'n neus nu naar de Adventure. M'n huidige motor heeft ook geen ABS maar het lijk me veiliger. Daarentegen heb ik vooralsnog geen offroad plannen dus past de SMT veel beter bij mijn gebruik.
Iemand een idee waarom zo'n motor niet met ABS wordt geleverd, of als optie? |
|
Naar boven |
|
|
Duccer
Geregistreerd op: 13-2-2009 Berichten: 170
|
Geplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 13:12 Onderwerp: |
|
|
omdat ie bedoeld is om al slidend, dwars geremd de bocht in te duiken... |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 13:51 Onderwerp: |
|
|
ABS en fun gaan bij mij niet samen, toch niet met het ABS dat ik had op de GS1200....Zelfs ernstig over gedacht om de hele ABS rimram er af te gooien, maarhet was wat te veel werk....Gelukkig kon ik die zooi ook afzetten, maar enkel tijdens het starten, moest je dus elke keer aan denken, anders stoppen, alles af, terug starten en ABS knop inhouden, pfffff
In een afdaling in de dolomieten 2 keer ABS en servo uitgevallen, dus bij het aanremmen van een hairpin: niets-niets-niets-alles (er bijna overgegaan) Bleek een sensor probleem te zijn. ander voorbeeld: aanremmen op slecht wegdek, ABS slaat in, remweg meters langer....
sindsdien liefst geen ABS meer. Ik heb er ruim 25 jaar opzitten met de motor waarvan de laatste 4 jaar met een ABS moto, het hoeft echt niet meer voor mij....Als ik de eerste 21 jaar zonder abs heb overleefd zal het nu ook wel lukken. ABS wil zeggen:dik 5 kg zwaarder, sensoren in voor en achterwiel, ingewikkeld ontluchten vd remmen een abs module en sensoren die defect kunnen gaan, etc....No thanks
Trouwens als je off road wil gaan met je adventure heb je zeker geen ABS nodig.... |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 14:02 Onderwerp: |
|
|
Een hoofdreden zou het meergewicht kunnen zijn ...
Hier idem mbt tot de ABS : Bij mijn K1200R was de rembekrachtiging uitgevallen net toen ik tussen de file snel moest afremmen. Nog circa 1/3 van de remkracht ter beschikking ... ook het wasbord effect en daarbij de ABS die doorschiet vind ik ook maar niks ... het enige waar ik het ga missen is als ik door de file laveer en dat er dan plotseling voor mijn neus iemand van vak gaat veranderen ... paniekreaktie heeft men niet altijd onder kontrole he ... alhoewel ik tijdens mijn 23 jaar motorrijden nog niets ernstig voorgehad heb ;o))
mvg
Stef
dirk pauwels schreef: | ABS en fun gaan bij mij niet samen, toch niet met het ABS dat ik had op de GS1200....Zelfs ernstig over gedacht om de hele ABS rimram er af te gooien, maarhet was wat te veel werk....Gelukkig kon ik die zooi ook afzetten, maar enkel tijdens het starten, moest je dus elke keer aan denken, anders stoppen, alles af, terug starten en ABS knop inhouden, pfffff
In een afdaling in de dolomieten 2 keer ABS en servo uitgevallen, dus bij het aanremmen van een hairpin: niets-niets-niets-alles (er bijna overgegaan) Bleek een sensor probleem te zijn. ander voorbeeld: aanremmen op slecht wegdek, ABS slaat in, remweg meters langer....
sindsdien liefst geen ABS meer. Ik heb er ruim 25 jaar opzitten met de motor waarvan de laatste 4 jaar met een ABS moto, het hoeft echt niet meer voor mij....Als ik de eerste 21 jaar zonder abs heb overleefd zal het nu ook wel lukken. ABS wil zeggen:dik 5 kg zwaarder, sensoren in voor en achterwiel, ingewikkeld ontluchten vd remmen een abs module en sensoren die defect kunnen gaan, etc....No thanks
Trouwens als je off road wil gaan met je adventure heb je zeker geen ABS nodig.... |
|
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Di, 17 Feb. 2009, 20:16 Onderwerp: |
|
|
De geometrie van de SM en de SMT verschillen, maar grappig genoeg zijn de maten van de SMR en SMT wel (bijna) hetzelfde:
Veerweg - 160/180
Balhoofdshoek - 65,6
Wielbasis - 1510 +/- 15 mm
Groundclearance - 195 mm (kan effe het Nederlandse woord niet vinden)
Zadelhoogte - 875 voor de R en 855 voor de T; de SMT heeft ook een duidelijk ander zadel (zeg maar zitkuil).
Duuussss.... de SMT is eigenlijk een SMR met kuipje, handkappen en bagagedingseltjes, maar zonder de sjieke wielen en kekke Brembo klauwen... ( ) |
|
Naar boven |
|
|
Duccer
Geregistreerd op: 13-2-2009 Berichten: 170
|
Geplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 0:11 Onderwerp: |
|
|
1e test van de smt van Moto-Station (int frans) |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 13:48 Onderwerp: |
|
|
Komt er goed uit, motor, vering en wegligging prima, windbescherming op autostrade iets minder etc...Een beetje zoals ik verwacht had eigenlijk. |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 18:14 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: |
Komt er goed uit, motor, vering en wegligging prima, windbescherming op autostrade iets minder etc...Een beetje zoals ik verwacht had eigenlijk. |
En als echte concurrent zien ze de R1200GS Zouden er nog meer overkomen van BMW dan ;o))
Stef |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
|
Naar boven |
|
|
Rhino
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 203 Woonplaats: Maarn
|
Geplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 20:24 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de linkjes!!
Ik had wat moeite met de Franse test (m'n Frans is een beetje roestig...), maar de engelse test is duidelijk en heel positief.
Het enige verontrustende in de engelse test is de laatste zin: uitlevering eind Maart . Stiekem blijf ik hopen op begin Maart... |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag geen bestanden downloaden in die forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|