lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tanktas bevestiging

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 19:28    Onderwerp: Tanktas bevestiging Reageer met quote

Hallo!

Daar ik de originele tanktasbevesiging 3 keer nix vond,
(schuren op de tank, gespen die altijd in het zicht en in de
viezigheid op de motor achterblijven, en een niet zo stevige bevestiging),
Heb ik iets anders afgekeken/zelf bijverzonnen.

Je hebt hier niets meer voor nodig als de gespen en riemen die er origineel bij zitten, je moet ze alleen losknippen.

Ik heb het al 1500km uitgetest, en het zit als een huis!
Het dekje monteren/demonteren is niet meer werk als op de originele manier, gewoon zadel eraf, riemen door de gespen, zadel er op,
en het dekje naar voren toe afspannen.

De beelden spreken voor zich!

Groet Daan!



TRS 1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  25.55 KB
 Weergegeven:  9921 keer

TRS 1.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

nog een


TRS2.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  48.29 KB
 Weergegeven:  9919 keer

TRS2.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

de laatste


TRS3.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  39.04 KB
 Weergegeven:  9918 keer

TRS3.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kameel



Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 119
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Dec. 2004, 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

handig gedaan Daan, overigens een orginele Triumph (daytona/speed triple) tanktas past ook prima op een adventure 950.

kameel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Dec. 2004, 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren de tanktas bekeken bij Sommer in Oberhausen,...inderdaad een riemengedoe wat langs je lak werk wordt afgespannen.

Vond verder de bevestiging niet zo bijzonder, maar goed als ie maar blijft zitten ...toch !

Het idee van Daan om de riemen vast te maken onder je zadel is een hele mooie, en dan afspannen naar voren.

Wat me verder opviel, was dat de tanktas van de LC4 adventure visueel gezien praktisch gelijk is aan de LC8 adventure tanktas, maar dat er wel een meerprijs is van 50 euro.

Volgens de verkoper past de tanktas van de LC4 adventure niet op de LC8 adventure, en heeft de lC8 tas een een inhoud van 18L ipv 15L voor de LC4

Klinkt logisch, maar ik heb de verschillen gisteren niet kunnen ontdekken, hij is in details ietsje anders, maar in de basis gelijk.

Iemand ervaring hier mee ,...of te wel heeft iemand de LC4 tas op de 950 adventure zitten ?

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Apr. 2005, 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, ook maar eens met de tanktas aan het pielen gegaan. Ik heb er niets afgehaald en de riemjes gewoon onder het zadel aan het frame gemaakt.
De "restanten"hangen nu onder het zadel uit ( zoals Daan mij laatst liet zien) zodat je nog wat kan fine tunen. Zit goed en ga er zo even mee proefrijden

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Apr. 2005, 18:14    Onderwerp: d Reageer met quote

Ik heb er dus laatst zo mee in melderslo gereden, off road dus, wheelie's enz het ging behoorlijk te keer, om die dekselse DR Bean een beetje bij te houden, wry maar de tas bleef goed zitten.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Brillie



Geregistreerd op: 17-5-2005
Berichten: 83
Woonplaats: Achterhoek

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Aug. 2005, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb vandaag de zelfde tanktas met bij Sommer gehaald, was ook al aan het pielen met die bandjes... Smile
Maar hoe jij het hebt gedaan lijkt me ook wel wat, morgen ochtend ff proberen Smile

Edit: Hoe hard schuurt dat tasje op me tank, is een matje eronder verstandig?

_________________
Jaja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Theo.nl



Geregistreerd op: 28-11-2004
Berichten: 736

BerichtGeplaatst: Ma, 1 Aug. 2005, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet of hij schuurt, maar heb uit voorzorg een antislipmat eronder gedaan op onze trip naar de Dolomieten,....geen krasje te zien !

Zeemleren lap kan ook !

Ik heb de riempjes gewoon naar beneden afgespannen, ook wat beschermingstape op de lak geplakt onder de riempjes en na de trip weer verwijderd.

Met de Daan manier heb ik het geprobeerd, maar vondt het zelf niet zo handig, je staat wat te klooien als je onder de buddy moet zijn.

Maar goed ieder zijn voorkeur !

Mooi tanktasje absoluut,....maar de regenhoes scheurt onmiddelijk op een lasnaad als je hem eroverheen probeert te trekken.
met een beetje ducktape los je dit weer op.

Bij 150km/h en de tanktas in zijn hoogste stand, gaat de regehoes zich langzaam vullen met lucht,....rij je met een soort Airbag rond,....KL**TTE in één woord !!

Gewoon een vuilniszak in de tanktas stoppen al je rommel erin , vuilniszak dicht vouwen, rits dicht van de tanktas en alles blijft droog.

Als je één niveau gebruikt van de tanktas dan blijft de hoes er wel mooi omheen zitten ! (denk ik)

_________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 2 Aug. 2005, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een handigheidje hoor, op mijn manier, maarja meningen verschillen (daar is een forum ook voor).

Als het zadel er op/af moet dan los ik alleen de band om het balhoofd,
de achterste banden hoeven dan niet opnieuw afgesteld te worden.

Ik rij zonder bescherming onder het dekje, en heb na bijna 1 jaar nog steeds geen krassen. (nou vind ik een krasje ook niet zo erg hoor).

Ga je echter serieus het terrein in, dan verwacht ik wel dattie gaat krassen, maar otr rijden met tanktas lijkt mij sowieso geen aanrader.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif