lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

adventure ipv at?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 30 Apr. 2009, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert,
vind je de smt dan feller als een adv?
ik vond het wel meevallen, heb er 1 week=600km mee gereden.
pas later las ik hier ergens dat hij 15 pk meer heeft als de "gewone" adv.

is dit zo van dat meer vermogen? die smt is toch geen "R" uitvoering?

zo te horen nemen ze je probleem wel serieus, ik denk dat het wel goed komt wink3

as zaterdag is ktm on tour bij andre motors.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Mei. 2009, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Daan,

De beleving van de SMT is veel heftiger dan met de adventure. Ik heb met de SMT spontaan en wheelie gemaakt.....en dat was nadat ik al een mooi poosje op weg was. Hij verrasste me echt, niet dat het angstig was ofzo, maar ik ben normaal niet zo van de wheelies.... Deze motor maakt iets devil in me los dat ik op andere motoren in veel mindere mate heb.
Hij geeft onwaarschijnlijk veel vertrouwen (ook door de banden natuurlijk) en vanaf de tweede bocht moeten de steppen aan de grond bijwijze van spreken. En dat lukt nog ook.... grin . Ik heb onwaarschijnlijk genoten en was best wel sneu dat ik hem weer in moest levern vanmorgen. Maar ik denk dat het wel beter voor mijn gezondheid en rijbewijs is. De Adventure geeft ook veel vertrouwen en handelt ook erg gemakkelijk, maar in vergelijk met de SMT is het nog een slagschip!
De gasreactie van deze SMT vond ik wel een ramp. Even relext met 40 door een dorpje keutelen is eigenlijk niet mogelijk zonder zeeziek te worden. Of begin ik van ouderdom ongecontroleerde polsbewegingen te maken?? confused
Tweede negatieve punt vond ik de winddruk. Als je een adventure met hoge ruit bent gewend is daar niet snel aan te wennen. Met mijn Arai TX had ik bij het dwars kijken met ca.140kmh het gevoel dat mijn kop er af werd gedraaid. Maar dat is natuurlijk ook het gevolg van de leeftijd.... sad3
Meer negatiefs heb ik niet ontdekt. De voorremmen wil ik graag op de Adventure!!(of op welke volgende fiets dan ook....) Geweldig wat een gevoel en uiteindelijk wat een stopkracht!

Wat betreft mijn eigen brommer. Ja ik heb ook het gevoel dat ze me serieus nemen. Afwachten wat er uit komt.
Ben nu aan het wennen aan een Varadero.....'t Is even omschakelen vanaf de SMT.....


groet, Wout.

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2009, 13:06    Onderwerp: Reageer met quote

Update 27-05-09.
Reden van het niet willen starten is dat het vliegwiel is losgelopen.......
Na demontage bleek dat e recaal niet of slecht is uitgevoerd. Eerste dealer heeft waarschijnlijk de boel vernaggeld. Wel schrijven en niet uitvoeren. De huidige dealer is daar nu de dupe van, want er wordt een nieuwe krukas(+noodzakelijke onderdelen) geleverd, maar de uren worden niet vergoed. Ik wilde aanvankelijk het blok niet terug (en de dealer was het eigenlijk met me eens), maar nu zeggen ze dat alles weer goed gemonteerd wordt en dat het leed dan geleden is. Het oliedruk probleem is ook het gevolg van en niet uitgevoerde modificatie, en dat wordt dan ook natuurlijk meegenomen.
Ik weet niet of ik nu blij moet zijn, of niet...... worried2 .

In tussen alle mogelijke concurrente fietsen geprobeerd. Conclusie : Er is geen concurrent. Er is geen allroad die het stuur gedrag van de adventure combineert met het comfortabele weggedrag.
Hopelijk lukt het nu een betrouwbare goedsturende en comfortabele brommer terug te krijgen. Ik weet dat ze bij MuldersMotoren in iedergeval hun best doen. Alleen jammer dt het zolang duurt........ Dit had eigenlijk in de winter moeten gebeuren. Murphy dus!
Tegen de vakantie is tie net weer klaar, alleen jammer dat ik neit met de motor op vakantie ga.......

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2009, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

al heel mooi dat ktm die dure onderdelen gratis levert voor een 2003 die al heeel lang uit de garantie is.

die uren....tja, dat is een klus die niet in 1 werkdag gaat lukken,
(blok zal er uit moeten, splitsen neem ik aan, inbouwen worried2 )

ik hoop dat de dealer je nog een beetje matst mbt die uren undecided

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dj.verhulst



Geregistreerd op: 20-5-2009
Berichten: 8
Woonplaats: Almelo, the Netherlands

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2009, 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
al heel mooi dat ktm die dure onderdelen gratis levert voor een 2003 die al heeel lang uit de garantie is.

die uren....tja, dat is een klus die niet in 1 werkdag gaat lukken,
(blok zal er uit moeten, splitsen neem ik aan, inbouwen worried2 )

ik hoop dat de dealer je nog een beetje matst mbt die uren undecided



als het 1:1 kunnen aantonen dat de eerste dealer heeft lopen kloten dan is het toch mogelijk om die aansprakelijk te stellen zodat de uren ook vergoed worden ???

_________________
Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2009, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk is anders maar als je straks weer kan rijden krijg je wel weer een lekker gevoel. Wat je zegt, niets is vergelijkbaar.
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2009, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Nee het is nog anders (veel beter voor mij). De dealer neemt de uren voor zijn rekening.
Ik had de motor nog maar een half jaar en dus nog recht op dealer garantie.
Ik zei al dat Mulders(JR) het erg serieus oppakt, en alles doet om mij tevreden te stellen thumbsup . Voor hem is het super vervelend! Een hoop ergernis, werk en geen verdienste. Die eerste dealer schijnt al lang failliet te zijn. Ik maakte dezelfde opmerking over kosten verhalen, maar dat hadden ze allang geprobeerd . Niks dus. Nee financieel heb ik niet zo veel te klagen, maar ik vraag me af of ze alle kwaaltjes wel boven water krijgen tijdens de operatie. Het vertrouwen is een beetje weg eigenlijk. ook die olie druk perikelen zitten in mijn kop. Ik wil dus graag ook kijken als het blok open is, maar of dat duidelijkheid verschaft? Als er echt druk te weinig is geweest moet er eigenlijk wel slijtage te zien zijn...toch?
ook het idee dat er een zooitje gladiolen aan hebben gesleuteld in het verleden maakt me niet blij. Maar misschien ben ik te wantrouwend. De jongens die er nu mee bezig zijn, vertrouw ik blind. Is dit de enige waar het vliegwiel van is los gelopen in NL? thinking2

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2009, 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk is het vertrouwen nu weg, maar komt dat niet langzaam weer terug als je lekker aan het rijden bent?
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Mei. 2009, 6:55    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan me die modificatie wel herinneren geloof ik,
het vliegwiel zat met klinknagels? vast die wel eens los wilden komen,
de mod was dan andere nagels, of bouten ipv nagels?
op mijn 2003 is het vliegwiel in 70.000km in ieder geval niet losgekomen happy

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Mei. 2009, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk weet ik dat ik gewoon pech heb met deze motor, maar het is een gevoel hè!
DAt kun je niet direct rationeel noemen. Gaat wel weer over.
Het vliegwiel is gewoon los gekomen van de conus. Hij moet vast blijven zitten op zijn passing. Door de moer op de krukas vast te zetten met een voorgeschreven aanhaal moment, moet dat zichzelf vast klemmen. Bij de AT zat er ook nog een spie in, maar ik heb me laten vertellen dat die alleen maar is om de timing te fixeren.
De passing van de conus verbinding was oorspronkelijk niet nauwkeurig genoeg, en daarom is er een recall geweest. Met een slijp pasta moest dit hersteld worden en daarna het geheel met locktight weer vast gezet worden......Zou bij alle eerste modellen zo gedaan moeten zijn. Met de nadruk op zou stars

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2009, 23:57    Onderwerp: Reageer met quote

Zaterdag een bijna nieuwe Adventure S gekocht. Bj 2006, in 2007 gekentekend. 1295 km (dacht eerst dat het de dagteller was laugh .
Door meedenken van de dealers onderling (MuldersMotoren en Brouwer Zwartebroek) kan ik deze week weer op een echte motor rijden.
De grijze wordt weer als nieuw. Buiten de krukas, geen slijtage gevonden! Alles leek nieuw na 24000km. Toch was mijn vertrouwen eraf. Waarschijnlijk gaat de nieuwe eigenaar er gewoon 2 ton probleemloos opzetten. Ik ga vanaf woensdag (hopelijk) met de S op pad. Moet zeker nog ingereden worden? Na 100km proefrit was ik verkocht, en de brommer ook thumbsup .
Bedankt voor de support hier! Eind goed, al goed.

Groet Wout.

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif