lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

adventure ipv at?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Dec. 2008, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

PS.: Ik heb mijn Xenon ballast bijna op dezelfde plek liggen als Daan,
alleen dan net ONDER de aanzuigsnorkel.

Helaas past dat bij de 990 precies niet meer, omdat daar nu een sensor zit tongue3

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Dec. 2008, 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht even snel een 16 tands kettingtandwiel te monteren... beadyeyes
Blijkt dat de ketting gedeeld moet worden, want iemand heeft in zijn oneindige wijsheid besloten het koppelingpompje half voor het tandwiel te plaatsen.... evil . Tja .....bij een AT was dat inderdaad maar even.
Pompje demonteren leek me geen goed idee.
Dus maar even een kettingbreker/klinker scoren eerdaags.

O ja heeft iemand en goeie tip om de ketting spanning snel te controleren opgebokt? Bij de @ was het met een 70 mm bout oid tussen ketting en achterbrug terhoogte van het loopvlak van de band. Werkte snel en goed.
En je hoefde ook geen slagen te tellen van de spanners dozey
Nou ja het rijdt in elk geval super!

Groet Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Dec. 2008, 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

slave cylinder kun je er zo uithalen, no problem - 2 boutjes. Er zit een los dwarsstokje op de as die eruit komt. Niet laten vallen en kwijtmaken.

Hij is oliedicht aan de achterkant (in ieder geval de eerste 65.000 km bij mij maar dat is een ander topic)

met een 16 tands lukt het wel zonder slave cylinder losmaken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 0:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Erwin, bedankt voor je reaktie. Morgenmaar weer proberen! Heb de boel net weer rijklaar voor morgen grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 11:10    Onderwerp: Reageer met quote

Wout,

moet je niet doen joh, je ketting breken om een nieuw vtw te monteren,
het gaat echt zonder dat te doen, achterwiel los en zover mogelijk naar voren, slave cilinder los, (moet volgens mij echt hoor erwin, sowieso om de 17 er af te krijgen) inderdaad letten op dat dwarspinnetje, en NIET in de kopphandle knijpen als de cilinder los hangt.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 11:21    Onderwerp: Reageer met quote

Wout,

kijk hier even, vooral de foto op pag 1
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1607&highlight=ketting+spannen

Enne, bedoel je op een AT soms dat er van die halve maan kammen opzitten zoals meer japanners hebben om de ketting te spannen?

Ik vind dat nix, want de vertanding is altijd te grof, met 1 klik verder staat hij al snel te strak, op een ktm kun je de ketting ook heel weinig (traploos) opspannen wink3

En niet alleen de slagen tellen. maar de markering op de achterbrug gebruiken.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hey jongens bedankt voor de info.
Waarom kon ik dat nou niet vinden met de zoek functie..?
O ja ik ben niet blond....... Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Brinkie



Geregistreerd op: 12-11-2005
Berichten: 89
Woonplaats: Oldemarkt

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Jan. 2009, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo ouwegeert

Ik weet niet of je al een ander zadel hebt maar ik heb nog een Gelzadel over,laat maar weten of het iets voor je is

grt Ton
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Jan. 2009, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Even een update dozey

Akra's van Ron, Gelzadel van Ton .....het begint er op te lijken thumbsup .
Alleen het weer werkt niet echt mee. De voorremmen zitten vast....Na 3 keer opnieuw demonteren en reinigen, remvloeistof vervangen, nogsteeds zwaarlopend voorwiel. Wat doe ik verkeerd? Verbruik 1:13...

Remhandel was bij aanschaf al niet erg hard(was beter gewend met de @), maar na de verversing van de remvloeistof vind ik het nog steeds niet optimaal. Ik heb echt het gevoel dat er lucht onderweg blijft hangen. Heb het handel al diverse dagen en nachten aangetrokken weg gezet. Had hoge verwachtingen van de Brembo's. maar voorlopig vond en vind ik de Nishins van de @ beter. (wel met stahlflex smug.
Kan het doorverbinden van de remleiding voor de rechter daar een rol in spelen? De nieuwe hebben allemaal 2 leidingen volledig van boven, en dat is niet voor niets denk ik.
Achterrem blaast het halve Wilhelmus als ik hem gebruik, dus daar wordt ik ook al niet vrolijk van. Misschien dat het met het stijgen van de temperatuur wat beter gaat worden........? undecided

Maar verder is alles naar wens.. wideeyed

Alvast bedankt voor de tips!

Grroetens, Wout
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Jan. 2009, 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

Loopt je wiel/schijf niet aan? Als het voorwiel gemonteerd wordt zonder eerst een paar keer in te veren dan kunnen de poten iets getordeerd zijn en loopt de klauw aan. Lees het manual maar eens daarover. Cups ingespoten met teflon spray? helpt ook goed.

Succes, Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Jan. 2009, 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

ouwegeert schreef:


Remhandel was bij aanschaf al niet erg hard(was beter gewend met de @), maar na de verversing van de remvloeistof vind ik het nog steeds niet optimaal. Ik heb echt het gevoel dat er lucht onderweg blijft hangen. Heb het handel al diverse dagen en nachten aangetrokken weg gezet.

Grroetens, Wout


Controleer of er niet teveel vloeistof in je resevoir zit.
Zit er een luchtbel zal deze niet verdwijnen door de remhandel onder druk te zetten. Luchtbel kan in een bocht op het hoogste punt blijven hangen. Denk dat je dmv continu vacuum zuigen bij de nippels het beste is om de lucht eruit te ktijgen.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

The continuing story.......
Het olielampje gaat nog steeds af en toe niet direct uit. Ik verbeeld mij ook dat het 'spijkerbakgeluid' bij koude motor erger wordt. Na ca. 5 km alles weer normaal. Lampje gaat na ca 1 km wel uit natuurlijk. Brandt ook niet echt maar schemert. Dealer denkt aan een oliedrukzender probleem (ik denk het niet), maar die jongens hebben net verbouwd en morgen opening, dus echt geconcentreerd zijn ze niet. Morgen zou ik als een van de voorrijders de proefritten gaan begeleiden, maar.......Ik kom thuis en wil even later starten, de starter draait wel maar neemt de twin niet mee. Dus het rondsel komt niet in de starterkrans. sad3 .
Het zou een leuk motorweekend worden maarrr.....
Blijft dit zo doorgaan?
Gelukkig staat er nog een Honda NTV in de schuur, rijdt niet half zo lekker maar rijdt wel! stare

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Di, 28 Apr. 2009, 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik realiseer me net dat ik geen feedback heb gegeven op het rem probleem....
Het bleek dat de rubbers waren opgezwollen/uitgedroogd. Na vervanging mooi hard remhandle en prima rem gedrag. Goed opgelost door de dealer.

Het vervolg van het vorige bericht: De motor staat reeds een dikke week bij de dealert. Na eeen telefoontje vanmiddag is het duidelijk dat ik tot 13 mei geduld moet hebben. Dan is er tijd om de problemen met het blok(oliedruk) grondig te onderzoeken en naar behoren op te lossen. Morgen magik een SMT ophalen en daar een dag mee stoeien, en tevens gaan we over een tijdelijke vervanger praten. Het lijkt allemaal goed te komen.
Ik ben in elk geval positief over de insteek van de dealer.Alleen een beetje jammer undecided dat er niet eerder ruimte is om het blok te onderzoeken en eventueel onderdelen te bestellen......
wordt vervolgd.

Groet Wout.

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Mr.FreeBike



Geregistreerd op: 16-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Oploo

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Apr. 2009, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Wout,

Gaat de dealer zelf het blok onderzoeken of gaat het naar de importeur?
Mocht het blok door de importeur worden onderzocht dan kan ik het me voorstellen dat het nog even kan duren. Al het personeel van KTM Nederland is erg hard aan het werk voor de KTM on TOUR welke elk weekend bij een andere dealer te zien is.

_________________
Motorgroeten,

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ouwegeert



Geregistreerd op: 30-6-2008
Berichten: 240
Woonplaats: zuidbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Apr. 2009, 22:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dealer gaat het zelf in eerste instantie doen. heb vandaag een gesprek gehad waarin me duidelijk is gemaakt dat de klacht serieus genomen wordt. Dat betekent dat de gene met de meeste ervaring de boel onderzoekt en eventueel repareert. Als blijkt dat er onherstelbaare schade is ontstaan door gebrek aan oliedruk gaan we opnieuw in overleg eventueel met KTM. Mijn vertrouwen is behoorlijk gestegen na dat gesprek.
Vandaag en morgen op pad met een SMT.... Smile . Wat is dat een kanon zeg. Moet wel alle zelfbeheersing aanboren om mijn rijbewijs te houden. Wel erg vermoeiend trouwens. De Adventure was mij al wild genoeg eigenlijk. Maar goed, als ik hem inlever krijg ik en Varadero mee als vervanging..........Om af te kicken! wideeyed

O ja KTM on tour komt 16 mei in Veendam....Kunnen ze gelijk even naar mijn fiets kijken idea2

Groet Wout

_________________
Nait soezen, mor deurbroezen!

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif