Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 12 Dec. 2008, 22:42 Onderwerp: |
|
|
PS.: Ik heb mijn Xenon ballast bijna op dezelfde plek liggen als Daan,
alleen dan net ONDER de aanzuigsnorkel.
Helaas past dat bij de 990 precies niet meer, omdat daar nu een sensor zit _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Wo, 17 Dec. 2008, 23:31 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht even snel een 16 tands kettingtandwiel te monteren...
Blijkt dat de ketting gedeeld moet worden, want iemand heeft in zijn oneindige wijsheid besloten het koppelingpompje half voor het tandwiel te plaatsen.... . Tja .....bij een AT was dat inderdaad maar even.
Pompje demonteren leek me geen goed idee.
Dus maar even een kettingbreker/klinker scoren eerdaags.
O ja heeft iemand en goeie tip om de ketting spanning snel te controleren opgebokt? Bij de @ was het met een 70 mm bout oid tussen ketting en achterbrug terhoogte van het loopvlak van de band. Werkte snel en goed.
En je hoefde ook geen slagen te tellen van de spanners
Nou ja het rijdt in elk geval super!
Groet Wout |
|
Naar boven |
|
|
erwindob
Geregistreerd op: 29-11-2004 Berichten: 298
|
Geplaatst: Wo, 17 Dec. 2008, 23:59 Onderwerp: |
|
|
slave cylinder kun je er zo uithalen, no problem - 2 boutjes. Er zit een los dwarsstokje op de as die eruit komt. Niet laten vallen en kwijtmaken.
Hij is oliedicht aan de achterkant (in ieder geval de eerste 65.000 km bij mij maar dat is een ander topic)
met een 16 tands lukt het wel zonder slave cylinder losmaken |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 0:21 Onderwerp: |
|
|
Hoi Erwin, bedankt voor je reaktie. Morgenmaar weer proberen! Heb de boel net weer rijklaar voor morgen |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 11:10 Onderwerp: |
|
|
Wout,
moet je niet doen joh, je ketting breken om een nieuw vtw te monteren,
het gaat echt zonder dat te doen, achterwiel los en zover mogelijk naar voren, slave cilinder los, (moet volgens mij echt hoor erwin, sowieso om de 17 er af te krijgen) inderdaad letten op dat dwarspinnetje, en NIET in de kopphandle knijpen als de cilinder los hangt. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 11:21 Onderwerp: |
|
|
Wout,
kijk hier even, vooral de foto op pag 1
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1607&highlight=ketting+spannen
Enne, bedoel je op een AT soms dat er van die halve maan kammen opzitten zoals meer japanners hebben om de ketting te spannen?
Ik vind dat nix, want de vertanding is altijd te grof, met 1 klik verder staat hij al snel te strak, op een ktm kun je de ketting ook heel weinig (traploos) opspannen
En niet alleen de slagen tellen. maar de markering op de achterbrug gebruiken. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Do, 18 Dec. 2008, 23:33 Onderwerp: |
|
|
Hey jongens bedankt voor de info.
Waarom kon ik dat nou niet vinden met de zoek functie..?
O ja ik ben niet blond....... |
|
Naar boven |
|
|
Brinkie
Geregistreerd op: 12-11-2005 Berichten: 89 Woonplaats: Oldemarkt
|
Geplaatst: Ma, 5 Jan. 2009, 18:02 Onderwerp: |
|
|
Hallo ouwegeert
Ik weet niet of je al een ander zadel hebt maar ik heb nog een Gelzadel over,laat maar weten of het iets voor je is
grt Ton |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Vr, 23 Jan. 2009, 12:57 Onderwerp: |
|
|
Even een update
Akra's van Ron, Gelzadel van Ton .....het begint er op te lijken .
Alleen het weer werkt niet echt mee. De voorremmen zitten vast....Na 3 keer opnieuw demonteren en reinigen, remvloeistof vervangen, nogsteeds zwaarlopend voorwiel. Wat doe ik verkeerd? Verbruik 1:13...
Remhandel was bij aanschaf al niet erg hard(was beter gewend met de @), maar na de verversing van de remvloeistof vind ik het nog steeds niet optimaal. Ik heb echt het gevoel dat er lucht onderweg blijft hangen. Heb het handel al diverse dagen en nachten aangetrokken weg gezet. Had hoge verwachtingen van de Brembo's. maar voorlopig vond en vind ik de Nishins van de @ beter. (wel met stahlflex .
Kan het doorverbinden van de remleiding voor de rechter daar een rol in spelen? De nieuwe hebben allemaal 2 leidingen volledig van boven, en dat is niet voor niets denk ik.
Achterrem blaast het halve Wilhelmus als ik hem gebruik, dus daar wordt ik ook al niet vrolijk van. Misschien dat het met het stijgen van de temperatuur wat beter gaat worden........?
Maar verder is alles naar wens..
Alvast bedankt voor de tips!
Grroetens, Wout |
|
Naar boven |
|
|
ATAK
Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 890 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Vr, 23 Jan. 2009, 15:37 Onderwerp: |
|
|
Loopt je wiel/schijf niet aan? Als het voorwiel gemonteerd wordt zonder eerst een paar keer in te veren dan kunnen de poten iets getordeerd zijn en loopt de klauw aan. Lees het manual maar eens daarover. Cups ingespoten met teflon spray? helpt ook goed.
Succes, Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
|
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Vr, 23 Jan. 2009, 22:46 Onderwerp: |
|
|
ouwegeert schreef: |
Remhandel was bij aanschaf al niet erg hard(was beter gewend met de @), maar na de verversing van de remvloeistof vind ik het nog steeds niet optimaal. Ik heb echt het gevoel dat er lucht onderweg blijft hangen. Heb het handel al diverse dagen en nachten aangetrokken weg gezet.
Grroetens, Wout |
Controleer of er niet teveel vloeistof in je resevoir zit.
Zit er een luchtbel zal deze niet verdwijnen door de remhandel onder druk te zetten. Luchtbel kan in een bocht op het hoogste punt blijven hangen. Denk dat je dmv continu vacuum zuigen bij de nippels het beste is om de lucht eruit te ktijgen. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Vr, 17 Apr. 2009, 21:40 Onderwerp: |
|
|
The continuing story.......
Het olielampje gaat nog steeds af en toe niet direct uit. Ik verbeeld mij ook dat het 'spijkerbakgeluid' bij koude motor erger wordt. Na ca. 5 km alles weer normaal. Lampje gaat na ca 1 km wel uit natuurlijk. Brandt ook niet echt maar schemert. Dealer denkt aan een oliedrukzender probleem (ik denk het niet), maar die jongens hebben net verbouwd en morgen opening, dus echt geconcentreerd zijn ze niet. Morgen zou ik als een van de voorrijders de proefritten gaan begeleiden, maar.......Ik kom thuis en wil even later starten, de starter draait wel maar neemt de twin niet mee. Dus het rondsel komt niet in de starterkrans. .
Het zou een leuk motorweekend worden maarrr.....
Blijft dit zo doorgaan?
Gelukkig staat er nog een Honda NTV in de schuur, rijdt niet half zo lekker maar rijdt wel! _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Di, 28 Apr. 2009, 23:04 Onderwerp: |
|
|
Ik realiseer me net dat ik geen feedback heb gegeven op het rem probleem....
Het bleek dat de rubbers waren opgezwollen/uitgedroogd. Na vervanging mooi hard remhandle en prima rem gedrag. Goed opgelost door de dealer.
Het vervolg van het vorige bericht: De motor staat reeds een dikke week bij de dealert. Na eeen telefoontje vanmiddag is het duidelijk dat ik tot 13 mei geduld moet hebben. Dan is er tijd om de problemen met het blok(oliedruk) grondig te onderzoeken en naar behoren op te lossen. Morgen magik een SMT ophalen en daar een dag mee stoeien, en tevens gaan we over een tijdelijke vervanger praten. Het lijkt allemaal goed te komen.
Ik ben in elk geval positief over de insteek van de dealer.Alleen een beetje jammer dat er niet eerder ruimte is om het blok te onderzoeken en eventueel onderdelen te bestellen......
wordt vervolgd.
Groet Wout. _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
|
Mr.FreeBike
Geregistreerd op: 16-2-2008 Berichten: 123 Woonplaats: Oploo
|
Geplaatst: Wo, 29 Apr. 2009, 19:33 Onderwerp: |
|
|
Hallo Wout,
Gaat de dealer zelf het blok onderzoeken of gaat het naar de importeur?
Mocht het blok door de importeur worden onderzocht dan kan ik het me voorstellen dat het nog even kan duren. Al het personeel van KTM Nederland is erg hard aan het werk voor de KTM on TOUR welke elk weekend bij een andere dealer te zien is. _________________ Motorgroeten,
Simon |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Wo, 29 Apr. 2009, 22:12 Onderwerp: |
|
|
Dealer gaat het zelf in eerste instantie doen. heb vandaag een gesprek gehad waarin me duidelijk is gemaakt dat de klacht serieus genomen wordt. Dat betekent dat de gene met de meeste ervaring de boel onderzoekt en eventueel repareert. Als blijkt dat er onherstelbaare schade is ontstaan door gebrek aan oliedruk gaan we opnieuw in overleg eventueel met KTM. Mijn vertrouwen is behoorlijk gestegen na dat gesprek.
Vandaag en morgen op pad met een SMT.... . Wat is dat een kanon zeg. Moet wel alle zelfbeheersing aanboren om mijn rijbewijs te houden. Wel erg vermoeiend trouwens. De Adventure was mij al wild genoeg eigenlijk. Maar goed, als ik hem inlever krijg ik en Varadero mee als vervanging..........Om af te kicken!
O ja KTM on tour komt 16 mei in Veendam....Kunnen ze gelijk even naar mijn fiets kijken
Groet Wout _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
|
|