Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Zo, 19 Okt. 2008, 12:22 Onderwerp: adventure ipv at? |
|
|
Hallo, Ik ben nieuw hier.
Ik rij al 10 jaar africatwin(daarvoor een alp, en eh ....ben ik vergeten),maar deze is anderhalve week geleden in vlammen opgegaan.... . Tot dan ervan overtuigd dat er voor mij geen ander motor bestond.
Nu heb ik proefgereden met 2 adventure's, een lage en een s. Je snapt het al..... twijfel is er nog steeds, maar een nieuuwe wereld heeft zich geopenbaard! Strakker dan strak en power zonder ho
Even een paar vragen:
1.Een adventure van 2003 met ca 20.000km voor 8000,--euro is dat wat?(geen enkele optie aanwezig! Ook geen bok.)
2.Ik schakelde een keer mis, en toen bleef de bak tussen twee versnellingen hange, met een onrustbarend geluid. Kreeg hem pas weer terug in de versnelling toen ik (bijna) stil stond. Is dit een bekend probleem, is het niks, of moet ik mij er zorgen over maken?
3. Aan de at deed ik alles zelf. Hoe zit het met onderhoud aan een LC8?
4 Ik zou er dagelijks op moeten rijden, en ik vond dat er bar weinig bescherming was. Winddruk bedoel ik.
Alvast bedankt voor jullie bijdragen. O ja ik heb nog niks gekocht....
Groet, Wout |
|
Naar boven |
|
|
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Zo, 19 Okt. 2008, 17:33 Onderwerp: |
|
|
Hoi Wout,
Zodra je op een KTM stapt ben je verkocht...
8000 euro voor een Adventure uit 2003 vind ik niet teveel geld. Kijk ook eens bij het te koop topic.
Er is iets met het schakelen van een KTM. Niemand weet precies wat maar het is er nou eenmaal. Hoort bij het KTM gevoel. Duidelijkijk en trefzeker schakelen doet wonderen, niet zo half/half zoals je dat bij sommige Japanse machines kan doen. Ik heb op mijn vorige motoren ook wel een versnellingsbakken gehald waar als ik een teen bewoog ik al een andere versnelling had. Dat is bij een KTM niet het geval.
Wat het onderhoud betreft. Ik ben zelf niet zo'n knutselaar maar er zijn er hier volgens mij zat mensen die alles zelf doen. Dus het kan nooit zo'n probleem zijn.
De winddruk? Opzetschermpje scheelt al een boel. Verder maakt het KTM gevoel veel goed.
Ik weet zeker dat er nog anderen zijn die e.e.a. kunnen aanvullen.
Suc6 in ieder geval.
BJ _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Laatst aangepast door BJ op Ma, 20 Okt. 2008, 9:40, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
koen warnar
Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 990 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Zo, 19 Okt. 2008, 20:10 Onderwerp: |
|
|
KTM gaf op de eerste modelen 3 jaar garantie, mits je hem bij een erkende dealer in onderhoud had. Dit was omdat er wat nog wat kinderziektes waren die KTM in de loop van de tijd goed heeft opgelost.
maw er is van die motor een uitgebreid raport op te vragen over waar de motor in onderhoud is geweest en welke modificaties er zijn uitgevoerd.
Vraag het raport eens op bij je dealer en kom dan nog eens kijken en vergelijken hier op de site.
8000,- is echt een dealerprijs die niet slecht of goed is mits alle modificaties zijn uitvoerd (geen dealer op zijn woord geloven, want als ze kunnen schudden ze je allemaal 1tje in ). Misschien toch nog wat er vanaf omdat je geen inruil hebt? Per slot van rekening leven we toch in een economische crisis
Gr Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Zo, 19 Okt. 2008, 21:55 Onderwerp: |
|
|
Bedankt BJ en Koen voor de reactie! Dat schakelen ging ook mis toen ik het nodig vond even tot het eind door te trekken... .
verder vond ik hem trefzeker schakelen. De pook stond voor mij eigenlijk te hoog, maar dat is makkelijk te verzetten ....toch?
€2000,- zeg je...dan had ik em meteen meegenomen .
Het is een dealer, maar de motor komt van een merk vreemde zaak. De modificatie's zijn op het rubber van de achterste remreservoir na (wordt voor aflevering gedaan) allemaal gedaan zeggen ze. Ik vond de mod's niet zo schokkend : Spaken, koppeling natrekken,oliedrukventiel,remreservoir voor,en de carb verwarming(wel erg belangrijk denk ik).
Die 8000,- was begonnen op 8900,-- dusssss..... .
Kan ik ergens prijzen van accesoires vinden? Een bok is eigenlijk wel noodzakelijk vind ik.
nogmaals bedankt voor het meedenken!
Groet Wout. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 0:23 Onderwerp: |
|
|
ouwegeert schreef: | Bedankt BJ en Koen voor de reactie! Dat schakelen ging ook mis toen ik het nodig vond even tot het eind door te trekken... .
verder vond ik hem trefzeker schakelen. De pook stond voor mij eigenlijk te hoog, maar dat is makkelijk te verzetten ....toch?
€2000,- zeg je...dan had ik em meteen meegenomen .
Het is een dealer, maar de motor komt van een merk vreemde zaak. De modificatie's zijn op het rubber van de achterste remreservoir na (wordt voor aflevering gedaan) allemaal gedaan zeggen ze. Ik vond de mod's niet zo schokkend : Spaken, koppeling natrekken,oliedrukventiel,remreservoir voor,en de carb verwarming(wel erg belangrijk denk ik).
Die 8000,- was begonnen op 8900,-- dusssss..... .
Kan ik ergens prijzen van accesoires vinden? Een bok is eigenlijk wel noodzakelijk vind ik.
nogmaals bedankt voor het meedenken!
Groet Wout. |
er zijn nog veel meer modificatie's die hij gehad moet hebben en dat zijn de belangrijkste en de duurste oa vliegwiel cillinderkop bouten enz enz enz |
|
Naar boven |
|
|
rene+adventure
Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 460 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 9:51 Onderwerp: |
|
|
Ergens in een topic op het duitse of nederlandse forum gelezen dat de versnellingsbakken volgens Sommer in Oberhausen nagenoeg onverwoestbaar moet zijn. Men had daar nog nooit een ter reparatie gehad......
Even ter info. Indien je het zeker wil weten even met Sommer bellen.
Gr,
Rene _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 10:29 Onderwerp: |
|
|
Een 2003 zou ik nooit kopen. Véél te veel kinderziektes en ronduit structurele fouten. Vliegwiel, cylinderbouten en soms zelfs krukas vind ik toch geen kleinigheden meer ...
En die prijs, tja, moesten ze een 2003 in B aan zo'n prijs aanbieden dan wordt je ronduit uitgelachen. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 10:48 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Een 2003 zou ik nooit kopen. Véél te veel kinderziektes en ronduit structurele fouten. Vliegwiel, cylinderbouten en soms zelfs krukas vind ik toch geen kleinigheden meer ...
En die prijs, tja, moesten ze een 2003 in B aan zo'n prijs aanbieden dan wordt je ronduit uitgelachen. |
Wat was er met die krukassen? Kapot gelopen?
De prijs in B moet dan na 5 ja nog €1000,- plus zijn....Toch?
Bedankt voor de reactie.
Groet wout |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 13:05 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Een 2003 zou ik nooit kopen. Véél te veel kinderziektes en ronduit structurele fouten. Vliegwiel, cylinderbouten en soms zelfs krukas vind ik toch geen kleinigheden meer ... |
Kinderziektes heeft KTM inderdaad gehad, maar om nu te zeggen een 2003 wil ik niet hebben vindt ik een beetje vreemd.
De modificaties zijn allemaal uitgevoerd mits dealer onderhouden en dan zijn ze dus net zo goed als de laatsts update. Verder zijn de garantie afhandelingen bij KTM gewoon goed vind ik. Je moet ook wel als je tegen BMW wilt concureren denk ik.( die BMW's hebben denk ik minstens zoveel zoniet meer problemen)
Of de motor dealer onderhouden is kun je als het goed is zien op het net d.m.v. invoeren framenr. en afleverings codenr.
groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 13:18 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Een 2003 zou ik nooit kopen. Véél te veel kinderziektes en ronduit structurele fouten. Vliegwiel, cylinderbouten en soms zelfs krukas vind ik toch geen kleinigheden meer ...
|
Een 2003 die zijn modificaties heeft gehad is nix mis mee hoor,
Mijn ex heeft inmiddels 70K achter de kiezen, en het blok is nooit open geweest _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Ma, 20 Okt. 2008, 17:21 Onderwerp: |
|
|
Kan ik als jan met de korte achternaam op die site inloggen? Welke site . Bedankt voor de reacties! |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Nou de kogel is door de kerk!!
Ik heb em gekocht, mede dankzij (en ondanks ) de postings hier.
Bedankt voor het meedenken!
ik hoop dat het net zo'n fijne fiets voor mij wordt als de AT 9 jaar lang was.
Oh ja, er wordt origineel geen middenbok aangegeven voor een 2003 model.
Is er aftermarket iets geschiks voor?
groet, Wout |
|
Naar boven |
|
|
raymond
Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 21:53 Onderwerp: |
|
|
goed gedaan geert
je hebt een prima motor gekocht ,heb er zelf de nodige kilometers mee
gemaakt
ene ook geen slechte motorzaak he
gr raymond _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
|
ouwegeert
Geregistreerd op: 30-6-2008 Berichten: 240 Woonplaats: zuidbroek
|
Geplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 21:57 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Raymond,
Jou bijdrage heeft eigenlijk mijn laatste schroom weggepoetst
Vrijdag gaat het gebeuren....
Moi, Wout. |
|
Naar boven |
|
|
BJ
Geregistreerd op: 16-7-2008 Berichten: 419 Woonplaats: Almere
|
Geplaatst: Wo, 22 Okt. 2008, 22:13 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd! Enne die middenbok kan je los bestellen. _________________ www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure |
|
Naar boven |
|
|
|