Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Bennes

|
Geplaatst: Wo, 8 Okt. 2008, 19:16 Onderwerp: Starten |
|
|
Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen gehad met het starten van mijn 950sm.
Het is een 2006, 1ste maal ingeschreven half 2007 met nu ongeveer 12500km
Uiteindelijk is de startmotor vervangen (onder garantie).
Nu zijn we een maand of 2 verder, weer nie starten. Nu de batterij naar de knoppen.
Nieuwe batterij 175euro, jawadde (bij dealer). niet onder garantie. Vind ik een beetje een belachelijke prijs voor een batterij.
Wil hier ni zeggen dat den dealer ne afzetter is, want ben heel tevreden over de garage en service (110% in orde)
Zijn er zo nog van die plezante zaken die ik mag verwachten de volgende maanden? Iemand al hetzelfde gehad?
Want mijn vertrouwen is wel wa weg nu. As ik nu moet gaan tanken heb ik al schrik dat hij weer nie meer gaat starten. |
|
Naar boven |
|
 |
goelen
|
Geplaatst: Wo, 8 Okt. 2008, 23:47 Onderwerp: |
|
|
is allemaal een beetje vaag om te oordelen denk ik. 175 euro lijkt me inderdaad veel voor een batterij en de garantie is toch drie jaar ??
heb jij die 950sm nieuw gekocht ? gelijk startmotorproblemen ?
en nu batterij ?? vreemd vliegwiel en rotor nog ok ?? zeg maar wat
history opvragen misschien qua modificaties etc
misschien helpt dit : steve.vandenabeele@ktm.be
succes |
|
Naar boven |
|
 |
goelen
|
Geplaatst: Wo, 8 Okt. 2008, 23:51 Onderwerp: |
|
|
sorry, tussen 'vreemd' en 'vliegwiel' moet een leesteken... |
|
Naar boven |
|
 |
Bennes

|
Geplaatst: Do, 9 Okt. 2008, 7:52 Onderwerp: |
|
|
Ik heb die SM nieuw gekocht, vorige zomer.
Deze lente zijn de startproblemen begonnen, soms wel starten, soms niet.
Soms gebeurde het, als hij nie startte, een paar minuten wachten en dan startte hij wel. Soms was het een dagske wachten :(
Toen zijn ze aant zoeken geweest en hebben ze uiteindelijk de startmotor vervangen.
Nu zijn we iets later en nu was de batterij zelfs al plat as ik 2 dagen niet reed.
Ivm 3 jaar garantie: ze hebben me gezegd dat een batterij daar niet bij is. Als je ne nieuwe koopt en binnen paar weken al last hebt met de batterij, valt da wel onder garantie, anders niet meer.
Het viel me wel behoorlijk tegen. Ik had gedacht aan een 80 euro (was zo voor mijn vorige moto)
Ik hoop alleen dat het nu opgelost is, en dat er geen enkel probleem meer volgt, of hij gaat er uit.
Ge koopt toch gene nieuwe moto om er zo dikwijls mee in panne te staan. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 9 Okt. 2008, 9:49 Onderwerp: |
|
|
De Accu van een LC8 SM/SD/Adv is een glasmataccu met een hele hoge startstroom en capaciteit. Dergelijke accu's zijn wel wat duurder.
170 euro is wel wat aan de hoge kant.. ik dacht eigenlijk dat de standaard prijs rond de 130 euro lag.
Anderzijds: Als jij door startproblemen destijd de accu al eens een paar keer platgestart hebt, dan komot dat de levensduur van zo'n accu niet ten goede (glasmataccus kunnen erg slecht tegen leeg staan).
Je zou dus zeker kunnen zeggen dat er sprake van gevolgschade is van de startproblemen destijd.
Ik zou dus advizeren: Terug naar de dealer, of ander via KTM. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
goelen
|
Geplaatst: Do, 9 Okt. 2008, 11:39 Onderwerp: |
|
|
maak je veel korte ritjes soms ? heb ondervonden dat mijn ktm veel stroom vraagt bij het starten en langzaam terug bijvult in de baterij. heb ook een tijdje accuproblemen gehad. moest mijn 990 2006 om de veertien dagen aan de lader hangen. mijn dealer heeft alles uitgetest. alles werkte optimaal. raadsel dus en toch af en toe platte accu.
deed wel iedere dag ca 6 km naar mijn werk en 6 km terug. vandaar denk ik... bij langere riten en rondreizen nooit problemen gekend.
maar ja, probleem mag niet blijven duren. mijn ktm moet betrouwbaar zijn. de kwaliteit is er hoor. mail je probleem eens door naar steve. antwoord verzekerd; hij neemt alle zaken ernstig op. |
|
Naar boven |
|
 |
Bennes

|
Geplaatst: Do, 9 Okt. 2008, 13:46 Onderwerp: |
|
|
goelen schreef: | maak je veel korte ritjes soms ? heb ondervonden dat mijn ktm veel stroom vraagt bij het starten en langzaam terug bijvult in de baterij. heb ook een tijdje accuproblemen gehad. moest mijn 990 2006 om de veertien dagen aan de lader hangen. mijn dealer heeft alles uitgetest. alles werkte optimaal. raadsel dus en toch af en toe platte accu.
deed wel iedere dag ca 6 km naar mijn werk en 6 km terug. vandaar denk ik... bij langere riten en rondreizen nooit problemen gekend.
maar ja, probleem mag niet blijven duren. mijn ktm moet betrouwbaar zijn. de kwaliteit is er hoor. mail je probleem eens door naar steve. antwoord verzekerd; hij neemt alle zaken ernstig op. |
Ik gebruik de moto bijna enkel woon-werkverkeer en dat is 45km enkel, dus een 90 km per dag, da zou toch genoeg moeten zijn.
En die steve die werkt bij de invoerder? want heb hier niet de bedoeling om mijn dealer slecht te maken. |
|
Naar boven |
|
 |
goelen
|
Geplaatst: Do, 9 Okt. 2008, 15:58 Onderwerp: |
|
|
jazeker genoeg km. is niet de bedoeling je dealer slecht te maken enkel het probleem aankaarten. je weet nooit of er en afdoende oplossing uit de bus komt. zo verder rijden met twijfels is ook niet prettig neem ik aan.
mijn eerste 950 adv 2003 kende ook problemen hoor die niet allemaal automatisch ondervangen werden door mijn dealer maar wel door steve die gratis afspraak regelde bij mijn dealer etc. ook nutig voor hun feedback neem ik aan. we kunnen er allen alleen beter van worden en slimmer.
mijn tweede 990 adv 2006 probleem koppelingsnemer ook aan ktm be gesignaleerd via hem. zijn soms kleine dingen voor hen maar voor de rijder des te belangrijker.
geen verwijt aan je dealer. mail maar ; ktm is graag op de hoogte wees gerust. succes |
|
Naar boven |
|
 |
Bennes

|
Geplaatst: Vr, 10 Okt. 2008, 16:36 Onderwerp: |
|
|
Heb net bericht gehad van Steve Vandenabeele bij KTM.
Er kan niet tussen gekomen worden voor zulke onderdelen (slijtage-onderdelen vallen niet onder garantie).
Wordt me wel terloops vermeld, dat ik me aan het onderhoudsschema moet houden. Hij heeft zijn 1000km-beurt niet gehad, is niks van terug te vinden in de historiek.
Ma ikke heb hier wel een faktuur liggen van dealer in Zemst voor de 1000km-beurt. Ongeveer 140 euro.
Man man.
Maja, hopen da het beestje vanaf nu altijd start en da we er weer plezier in hebben. |
|
Naar boven |
|
 |
hans
|
Geplaatst: Za, 11 Okt. 2008, 12:27 Onderwerp: |
|
|
hallo bennes, wat was precies het probleem met jou start motor? ik heb sinds kort ook een startmotor probleem, het lijkt wel of hij in een soort vrijstand staat. hij draait als een gek in het rond, maar neemt de motor niet mee. had jij dat ook? ik heb al geprobeerd om de startmotor te demonteren, maar dat is nog een lastige klus o.a. i.v.m. koelvloeistof leidingen. ik heb een adventure 950 s bj.2004 met ongeveer 42000 km op de teller.
de groet,n hans |
|
Naar boven |
|
 |
Bennes

|
Geplaatst: Za, 11 Okt. 2008, 17:19 Onderwerp: |
|
|
Bij mij was er helemaal niks te beleven, zelfs geen relais die je hoort klikken. Niks, noppes, nougatbollen.
Na een tijdje wachten startte hij dan zonder problemen. Soms volstonden een paar minuten, soms een paar uren.
Dus bij mij draaide hij nie gelijk zot rond.
Bij de invoerder hebben ze me nu verteld dat er heel weinig problemen gemeld worden voor dit type startmotor. |
|
Naar boven |
|
 |
hans
|
Geplaatst: Zo, 12 Okt. 2008, 12:08 Onderwerp: |
|
|
het probleem met de startmotor is opgelost. enige paar weken geleden kwam ik stil te staan met een lege accu, twee weken geleden hetzefde probleem, maar nu deed de starstmotor het ook niet meer. dus de accu werd niet meer opgeladen. dynamo of gelijkrichter stuk? het blijkt de dynamo te zijn. de dynamo, is een grote spoel, zit aan het dynamo deksel vast, het dynamo huis draait daar omheen. die zit weer aan de krukas vast. aan de achterkant van het dynamohuis zit een groot tandwiel, dat zit weer met zes inbusboutjes aan het dynamohuis. al deze inbusboutjes zijn afgebroken!!!!! je kunt je voorstellen wat er gebeurt als de kopjes van die boutjes gaan meedraaien tussen de dynamo en het dynamo huis. het ziet er niet uit. niet zo mooi dus. maar dit betekent wel dat de startmotor niet stuk is. dat is dan weer positief. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 12 Okt. 2008, 17:38 Onderwerp: |
|
|
hans schreef: | het probleem met de startmotor is opgelost. enige paar weken geleden kwam ik stil te staan met een lege accu, twee weken geleden hetzefde probleem, maar nu deed de starstmotor het ook niet meer. dus de accu werd niet meer opgeladen. dynamo of gelijkrichter stuk? het blijkt de dynamo te zijn. de dynamo, is een grote spoel, zit aan het dynamo deksel vast, het dynamo huis draait daar omheen. die zit weer aan de krukas vast. aan de achterkant van het dynamohuis zit een groot tandwiel, dat zit weer met zes inbusboutjes aan het dynamohuis. al deze inbusboutjes zijn afgebroken!!!!! je kunt je voorstellen wat er gebeurt als de kopjes van die boutjes gaan meedraaien tussen de dynamo en het dynamo huis. het ziet er niet uit. niet zo mooi dus. maar dit betekent wel dat de startmotor niet stuk is. dat is dan weer positief. |
Ik meen me te herinneren dat dat op de oudere modellen een modificatie was, nl boutjes terugmonteren met borgvloeistof. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 12 Okt. 2008, 23:35 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | hans schreef: | het probleem met de startmotor is opgelost. enige paar weken geleden kwam ik stil te staan met een lege accu, twee weken geleden hetzefde probleem, maar nu deed de starstmotor het ook niet meer. dus de accu werd niet meer opgeladen. dynamo of gelijkrichter stuk? het blijkt de dynamo te zijn. de dynamo, is een grote spoel, zit aan het dynamo deksel vast, het dynamo huis draait daar omheen. die zit weer aan de krukas vast. aan de achterkant van het dynamohuis zit een groot tandwiel, dat zit weer met zes inbusboutjes aan het dynamohuis. al deze inbusboutjes zijn afgebroken!!!!! je kunt je voorstellen wat er gebeurt als de kopjes van die boutjes gaan meedraaien tussen de dynamo en het dynamo huis. het ziet er niet uit. niet zo mooi dus. maar dit betekent wel dat de startmotor niet stuk is. dat is dan weer positief. |
Ik meen me te herinneren dat dat op de oudere modellen een modificatie was, nl boutjes terugmonteren met borgvloeistof. |
waren dit boutjes bij de eerste waren dat toch klinknagels ???? |
|
Naar boven |
|
 |
hans
|
Geplaatst: Di, 14 Okt. 2008, 22:26 Onderwerp: |
|
|
bij de mijne zijn het inbusboutjes m6x? met lage kop. als ik de nieuwe monteer ga ik ze zeker borgen met loctite. |
|
Naar boven |
|
 |
|