Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 11 Aug. 2008, 16:15 Onderwerp: |
|
|
Harold, ik heb cam 400 er op zitten, want die is geknipt voor wat wij willen, nl beheerst gas geven, wordt ook door endurorijders gebruikt
onder modderige omstandigheden, en voor supermoto in de regen.
(dus beheerst een bocht uitkomen met nat asvalt)
Die andere 2 heb ik nooit gebruikt, want die zijn voor standaard dacht ik,
(1op1 dus), en voor een tussenweg.
Maar ik ben benieuwd als jij de 200 even uittest.
Goeie dealer trouwens, dattie dat zomaar in voorraad had
(welke dealer is dat?).
Sommige mensen bevalt het 16 tands tandwiel niet zo, en gaan weer terug naar 17, maar dat zijn er maar weinig, ik weet dat wilfred (ridderkerk) en nog 1 heeft liggen waar maar een paar km mee gereden is, woon je in de buurt van dordrecht eo? misschien kunnen we wat regelen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
haroldjaspers
Geregistreerd op: 5-8-2008 Berichten: 13
|
Geplaatst: Ma, 11 Aug. 2008, 17:57 Onderwerp: |
|
|
Net weer even met de cam 200 gereden, daarna toch weer de 400 gemonteerd. De 200 is echt een tussenstap, maar meer richting het origineel - en daarmee merk ik niet voldoende effect. M'n dealer is Brouwer Motors in Zwartebroek, voormalig importeur van KTM en daardoor volgens eigen zeggen veel voorraad. Wel meer offroad georiënteerd, maar daarom misschien juist logisch dat ze zo'n ding hadden liggen. De primaire functie is namelijk meer controle tijdens het rijden en dat is in de sport misschien nog wel belangrijker dan op de weg. Maar goed, het was voor mij ook een aangename verrassing dat ze een TCS hadden liggen!
Ik wacht nog even met de 16-tands, misschien tijdens m’n volgende beurt. Even helemaal wennen aan de TCS, da’s ook beter voor het vergelijk. In dat geval handiger dat de dealer het ding monteert, bovendien ligt Ridderkerk dusdanig ver dat het uiteindelijk toch een heel duur tandwieltje wordt… Maar bedankt voor het meedenken! Enig idee waarom de 16-tands soms niet goed bevalt? |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 11 Aug. 2008, 18:34 Onderwerp: |
|
|
Ah, brouwer
Dat verklaart dat ze het in voorraad hadden, ik heb het al vaak met Albert
(chef werkplaats) over dit handle gehad.
Brouwer gaat al lang terug in de geschiedenis met ktm, inderdaad ook importeur geweest.
Ze hebben daar meer kennis in huis dan die zogenaamde "dealers" die tegenwoordig in no-time even uit de grond gestampt worden
Ik ben er ook vaste klant (al meer dan 10 jaar).
Sommige mensen bevalt de 16 tands niet omdat elke versnelling wat korter wordt, en het blok meer toeren draait.
ik vind dat wel prettig, maarja, heb ook offroad achtergrond.
De eerste paar ritjes is het ff wennen, maar het went snel.
die 17 tands zit er standaard volgens mij alleen maar op om aan de geluidseisen te voldoen (maakt immers minder herrie/toeren bij dezelfde snelhieid). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
dré
Geregistreerd op: 7-1-2007 Berichten: 24 Woonplaats: papendrecht
|
Geplaatst: Zo, 24 Aug. 2008, 20:48 Onderwerp: |
|
|
ktm dealer in barendrecht heeft een sm 990 demo en waarschijnlijk inmiddels met akra's. Ik merkte trouwens niet echt veel van aan/uit in de standaard setting en ik heb toch echt OOK rustig getoerd. Een Aprillia SM 750 was imo nog wat beter hoewel ik in een test een heel ander bericht las. Kwestie van smaak en gevoel blijkbaar.. |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 3:59 Onderwerp: |
|
|
dré schreef: | ktm dealer in barendrecht heeft een sm 990 demo en waarschijnlijk inmiddels met akra's. Ik merkte trouwens niet echt veel van aan/uit in de standaard setting en ik heb toch echt OOK rustig getoerd. Een Aprillia SM 750 was imo nog wat beter hoewel ik in een test een heel ander bericht las. Kwestie van smaak en gevoel blijkbaar.. |
bedoel je een aprilla 450 sm ???? |
|
Naar boven |
|
|
dré
Geregistreerd op: 7-1-2007 Berichten: 24 Woonplaats: papendrecht
|
Geplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 9:59 Onderwerp: |
|
|
Nee een 750 Dorsoduro, heel erg leuk ding en power zat. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 10:05 Onderwerp: |
|
|
dré schreef: | Nee een 750 Dorsoduro, heel erg leuk ding en power zat. |
en, wat wordt het nou??? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 14:19 Onderwerp: |
|
|
dré schreef: | Nee een 750 Dorsoduro, heel erg leuk ding en power zat. |
dat is toch geen supermotard ????? |
|
Naar boven |
|
|
bompie
Geregistreerd op: 15-7-2005 Berichten: 545 Woonplaats: schelle , belgie
|
Geplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 15:15 Onderwerp: |
|
|
hanee het is geen ktm.......dus..... |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 18:03 Onderwerp: |
|
|
bompie schreef: | hanee het is geen ktm.......dus..... |
Jullie moeten andre niet zo plagen jongens
Hij zit momenteel ff in een identiteitscrisis maar zal uiteindelijk toch wel voor een SM kiezen
Of een SE met racewielen _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
dré
Geregistreerd op: 7-1-2007 Berichten: 24 Woonplaats: papendrecht
|
Geplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 20:50 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | bompie schreef: | hanee het is geen ktm.......dus..... |
Jullie moeten andre niet zo plagen jongens
Hij zit momenteel ff in een identiteitscrisis maar zal uiteindelijk toch wel voor een SM kiezen
Of een SE met racewielen |
Echt wel een SM hoor zo,n dorsoduro maar de KTM past me gewoon beter.
klopt helemaal van die identieteitscrisis, de keuze is nu KTM sm of een poosje stoppen met werken (in mijn geval geen inkomsten).......mmmm, misschien toch maar een nieuwe opdracht aannemen |
|
Naar boven |
|
|
95717
Geregistreerd op: 14-7-2007 Berichten: 19
|
Geplaatst: Do, 16 Okt. 2008, 11:19 Onderwerp: |
|
|
haroldjaspers schreef: |
Ik wacht nog even met de 16-tands, misschien tijdens m’n volgende beurt.
Enig idee waarom de 16-tands soms niet goed bevalt? |
Misschien intussen een beetje achterhaald voor je, maar goed;
De 990sm is gewoon een Giga bike, alles is net iets teveel van het goede.
Daarom heb ik hem ook genomen, omdat hij me blijft uitdagen.
Ik heb gelijk de Akra's (met Kat) op mijn 990SM laten monteren en bij de 1000 beurt een 16 tand wiel voorop.
Nu samen bevalt het prima, met het verschil tov het aan/uit gevoel.
Kan natuurlijk ook best dat het gewenning is en daarom mezelf er intussen niet meer aan stoor.(3500Km)
Waar ik nog wel aan zit te twijfelen is of het 16 tandwiel blijft.
In de bergen als je toch al wat omhoog gaat in een bocht, heeft hij me al een paar x verrast, dat het wiel het luchtruim koos ,
terwijl dat niet mijn keuze was.Heel stoer natuurlijk, maar wel ongecontroleerd.
Terwijl met het 17t ,dit zelfs met 2 personen en koffer achterop me nog niet is overkomen.
Qua snelheid doet het er niet toe. Alleen volgen de versnellingen elkaar wat sneller op. zoals Daan ook al omschrijft.
(boven de 200 rijdt het toch niet lekker meer)
En bij normaal gebruik is hij ook met 17t al wel snel genoeg.
Daar zorgen de overmatige pk's wel voor.
Ik heb van te voren een 950sm gehad en die vond ik eerlijkgezegd beter te temmen als deze 990sm.
Het blijft een uitdaging ,elke rit opnieuw.
Wie wil dat nu niet.
Ik wil je nog vragen wat bij jou nu het olie en benzine verbruik is.
tov mijn oude 950 ,zit daar nog wel verschil in.
Gr. Dick |
|
Naar boven |
|
|
haroldjaspers
Geregistreerd op: 5-8-2008 Berichten: 13
|
Geplaatst: Do, 16 Okt. 2008, 20:54 Onderwerp: |
|
|
Dick, ik heb inmiddels ook een 16-tands, vooral om wat eerder door te kunnen schakelen. Ja, deze motor blijft uitdagen en is heerlijk wild, maar ik moet ook wel eens rustig rijden en dan is de eerste versnelling veel te bokkerig. Nu schakel ik eerder naar de tweede of derde en dat is wat comfortabeler.
Kilometerstand is nu ongeveer 3500 en het olieverbruik was tot nu toe een liter per 1000km, behoorlijk veel dus. Sinds kort de carterontluchting losgekoppeld, wellicht helpt dat (nog geen km's gemaakt).
Benzineverbruik is ergens tussen 10 en 11 km per liter. Ben wel een sportieve (louter recreatieve) rijder. Ik heb hem voor de lol - en dat heb ik...
Ik heb nog geen Akra's, wel het zogenaamde throttle cam system.
Beetje off-topic allemaal, maar vertel eens over jouw olieverbruik? |
|
Naar boven |
|
|
95717
Geregistreerd op: 14-7-2007 Berichten: 19
|
Geplaatst: Do, 16 Okt. 2008, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Nou off topic weet ik zonet nog niet.
Akra's betekend andere mapping en dus ook ander verbruik.
Of je nu echt wild rijd of zoals ik, veel met 2e, het lijkt mij om het even qua gebruik.
Er zijn mensen bij die mij met 2e nog niet rustig vinden rijden maar oke.
Ik zit nu met een olie verbruik van ongeveer 400cc op 2500KM.
Waarvan eigenlijk alle km in de bergen zijn gemaakt of je moet de heen en terug km niet meetellen.
Mijn 950 verbruikte nagenoeg geen olie.
Heb ooit wel een busje gekocht maar nog nooit hoeven bijvullen.
Het verbruik van de benzine verbaast me nog het meest.
Hoe harder ik hem op zijn donder geef, dwz hard ,hard rijden,
lijkt het wel dat hij zuiniger wordt.
Als ik hier in de omgeving of in de bergen rijdt ,haal ik zo'n 1:13 ,
maar op de snelweg zit ik echt op de 1:15.
Ook wanneer ik met ze 2e een gemiddelde van 140 aanhoud.
Mijn achterband gaat de 4500 ook niet halen.
Ik probeer er de winter wel mee door te komen ,maar dan gaat er toch echt een nwe Sync op.
Die gashandel leek mij ook wel wat in het begin.
Maar Dealer vertelde me dat ik ook met de Akra's een stuk verbetering zou hebben op het aan uit effect.
En was van mijn 950sm ook al heel snel genezen van de orginele dempers.
Als je iets te lang bij het stoplicht staat smelt je bijrijder.
Daarom deze er maar gelijk bij genomen.
Gr. Dick |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Do, 16 Okt. 2008, 21:53 Onderwerp: |
|
|
haroldjaspers schreef: | Kilometerstand is nu ongeveer 3500 en het olieverbruik was tot nu toe een liter per 1000km, behoorlijk veel dus. Sinds kort de carterontluchting losgekoppeld, wellicht helpt dat (nog geen km's gemaakt).
Beetje off-topic allemaal, maar vertel eens over jouw olieverbruik? |
Wat jij daar over je olie verbruik vertelt lijkt mij een beetje veel. Dat betekent dus dat je nu al zo'n 3,5 liter olie hebt verbruikt op 3500 km.
Misschien is het zo dat je er teveel olie in doet??
Olie peilen moet je atijd op dezelfde manier doen.
Volgens mij moet dit met een warme motor op een vlakke ondergrond op de middenbok 1 minuut stationar laten draaien, motor uit en dan peilen.
Als je het altijd op deze manier doet en je verbruik is dan nog zoals je omschrijft dan moet je eens met je dealer gaan babbelen denk ik.
succes
groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|