lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ervaring met zelf import KTM uit BRD?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Huey



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 16
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2008, 13:20    Onderwerp: Ervaring met zelf import KTM uit BRD? Reageer met quote

Wellicht heeft iemand ervaring met eigen import vanuit Duitsland naar Nederland. De papierwinkel en keuring zijn nog wel te overzien, maar waar het mij om gaat is of naast het mogelijke prijsvoordeel een dergelijke motor weer goed te verkopen valt in Nederland en of de dealer hier gewoon de garantie overneemt.

Hieronder de beschrijving van een nieuwe adventure met travelpakket van MotoPabst (KTM dealer) in Düsseldorf.

Alvast dank voor een mogelijke reactie en info!

Ruud


i]KTM 990 ADVENTURE ABS "THE TRAVELER" SONDERMODELL
(Motorräder, Enduro/Reiseenduro, Neufahrzeug)

Preis:
11.990 EUR MwSt. ausweisbar

Daten
Hubraum: 1000
72 kW / 98 PS, Kraftstoffart: Benzin, Getriebe: Schaltgetriebe , Herstellerfarbbezeichnung: schwarz , Antriebsart: Kette
Ausstattung
ABS, Elektrostarter, Katalysator
Fahrzeugbeschreibung:
Die neue ADVENTURE mit mehr Hubraum, Einspritzung und ABS serienmässig (abschaltbar). Sitzhöhe 860mm, ca. 22 Liter Tankinhalt, WP USD-Gabel und WP PDS-Federbein. Robuste tourentaugliche Technik, die auch Offroad eine gute Figur macht. Probefahrt und Finanzierung auf Anfrage möglich. Wir sind authorisierter KTM ADVENTURE-Händler. TRAVELLER-Sondermodell mit Vollausstattung inklusive Tankrucksack, Kofferträger, Adventure-Koffern, Sturzbügel, Touring-Windschild und Heizgriffen. [/i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Huey



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 16
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2008, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Of deze? http://home.mobile.de/home/printView.html?id=5887102

De prijsverschillen zijn toch wel opmerkelijk te noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2008, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

mooie bike maar voor die prijs kun je ze in belgie ook vinden,ik weet niet of dat dichter in de beurt is voor je
garantie lijkt me geen probleem maar anders bel je eens dealer in de beurt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Huey



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 16
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2008, 16:31    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij is BRD een stuk praktischer. Uurtje rijden van Sommer in O´hausen. Zo doorrekenend en dan niet de werkdag die ik kwijt ben :) meenemend scheelt het voor een jonge motor incluis de NL belasting, keuring etc. bij invoer tussen de 1500 en 2500 Euro. Ik heb een offerte gevraagd aan een importbedrijf die het all-in regelt, inclusief transport etc. Als je hetzelf doet dan bespaar je die kosten en het is wellicht nog leuk ook om te doen.

Het gaat er mij om of een dergelijke eigen import motor later nog wel goed verkoopbaar is in NL, want anders lever je de eerder gemaakte winst aan de andere kant weer in. De garantie blijft wel intact is mijn indruk.

Sta altijd open voor suggesties en mocht ik iets meer weten dan deel ik dat nog wel. Grt. Ruud
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2008, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een nieuwe motor invoert, Kan je eenvoudigweg vrij goed uitrekenen wat het je kost.

Nieuw is een motor als ie geen kenteken heeft gekregen: het maakt dus niet uit of ie van 2006 of 2008 is... ErstZulassing (EZ) datum is doorslaggevend. Dus die goedkope schowroommodellen zijn voor de RDW gewoon NIEUW! , en BTW en BPM gaan over de catalogusprijs in NL, niet de Duitse prijs.

Als ie wel al een EZ heeft is de EZ datum doorslaggevend:
<6 maanden en/of <6000km, dan moet je naast volle BPM ook nog eens nederlandse BTW betalen (je kunt dan wel de duitse btw terug krijgen).

BPM is ongeveer 2000 euri, dan komt er rond de 150 euro voor keuring en kenteken bij.
Daarnaast heb je dan de kosten van ophalen (want je mag er niet meer naar NL rijden!). meestal wil je van te voren kijken, dus 2x rijden.

Al met al.. ben je snel 2250 a 2500 euri kwijt. en voor 14000 koop je in NL ook gewoon een nieuwe volgens mij! Denk bij je prijs ook aan service (1000km beurt), accesoires (Akrapovicje) en vergeet niet dat het al bijna augustus is.. en de 2009 modellen in september komen bij KTM, dus das al heel snel.


Dus volgens mij loont het importeren van een nieuwe gewoon niet. Een gebruikte is natuurlijk wat anders... en misschien kun je ook wel wat met de dealert regelen.

Garantie en onderhoudsdatabase van ktm is internationaal, dus daarvoor maakt het niks uit (afgezien van goedwil bij de delaer dan..)

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Huey



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 16
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2008, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Zeer bedankt! Idd ligt het voordeel niet voor het oprapen bij een nieuwe machine, alhoewel ik voor krap 14000 in NL geen 990 kan krijgen met dit travelpakket en er zonder inruil bij de Duitse dealer nog echt wel wat van de vraagprijs afkan.

De voordelen bij een tweedehands zijn groter en het overwegen waard en ga ik daar ook eens serieus naar kijken. Binnenkort zit ik in Düsseldorf en ga ik daarna ook eens bij Sommer kijken.

Klopt het dat het KTM gebeuren in Duitsland meer leeft dan in Nederland, b.v. ook marktaandeel?

Nogmaals dank voor de feedback, Cheerio, Ruud
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2008, 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

duitsland is gewoon veel groter. Of het marktaandeel ook groter is? ik weet het niet, maar iig niet heel erg overtuigend.

Als je bij de NL dealer gaat kijken en GEEN inruil wil, kan er bijna altijd wel 1000 euro van de prijs af en nog wat accesoires bij... het is tenslotte al bijna 2009 toch?

CATAlogus prijs 2008 in NL is 14664 euri, dus ....

Ga bijv eens op een rustige (dinsdag) morgen bij Brouwer Zwartebroek of Nijkerk langs en klets eens wat onder een bakje koffie.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Huey



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 16
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jul. 2008, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Thx, zal ik eens doen. Vraagje, zijn er nog schokkende aanpassingen/verbeteringen bij het 09 model van de adventure te verwachten? Beetje luie vraag van me, want mailtje naar KTM nl is niet zo moeilijk, maar wellicht hier al bekend. Grt, Ruud
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jul. 2008, 23:02    Onderwerp: Reageer met quote

mij iig nog niet bekend. Maar ik volg het ook niet zo heel erg, want ik ben nog steeds blij met mijn 2004.

Schokkend verwacht ik niet, gewoon de gebruikelijke updates etc. de 1190 motor is denk ik nog niet zo ver, dat zal nog wel een jaartje duren schat ik.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif