Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 17 Jul. 2008, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Jerome schreef: | dus de regel is: 990 = injectie>>>>>>>>>>
ok duidelijk |
Ech wel
en let op die 265mm die op de achterveer moet staan, staat daar een lager getal op, dan is het hoogstwaarschijnlijk geen S.
(ik heb het dus over de 990 he). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Do, 17 Jul. 2008, 22:11 Onderwerp: |
|
|
perfect merci voor de gouden tip................
ik houd jullie op de hoogte
een goede nacht |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2008, 0:43 Onderwerp: |
|
|
Jerome schreef: | perfect merci voor de gouden tip................
ik houd jullie op de hoogte
een goede nacht |
ik ben dat hier een beetje aan het volgen, maar niemand heeft het over de kleur, een 990 S is altijd BLAUW, en heeft geen ABS, lijkt me dan niet zo moeilijk toch |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2008, 7:53 Onderwerp: |
|
|
Mr Wheely:
ik begrijp je opmerking, maar daarom was mijn vraag ook, of de kappen zijn om te zetten, en hoe zie je dan als het blauw is dat het een S of niet-S is, daarbij dacht ik te hebben gehoord via de KTM dealer dat ABS een optie is, en als je dan een niet-S zonder ABS hebt met blauwe kappen, hoe zie je het dan?? |
|
Naar boven |
|
|
Roeligan
Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2008, 8:33 Onderwerp: |
|
|
Jerome schreef: | Mr Wheely:
ik begrijp je opmerking, maar daarom was mijn vraag ook, of de kappen zijn om te zetten, en hoe zie je dan als het blauw is dat het een S of niet-S is, daarbij dacht ik te hebben gehoord via de KTM dealer dat ABS een optie is, en als je dan een niet-S zonder ABS hebt met blauwe kappen, hoe zie je het dan?? |
De S (toch de 990) is dus altijd blauw, met hogere poten en zonder ABS
De gewone (990) is oftewel oranje met zwart oftewel mat zwart, wat lagere poten en met ABS |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2008, 8:36 Onderwerp: |
|
|
de vraag is ontstaan uit het feit dat de verkoper zijn S-model zwarte hadnkappen heeft,
dus het zou toch mogelijk kunnen zijn dat die een niet-S (zwarte handguards) heeft omgebouwd met blauwe kappen, en hem dus nu als S-model verkoopt.
het viel me gewoon op dat zijn S-model zwarte handkappen heeft.
dus ik ga er niet zomaar vanuit dat een blauwe ook zomaar een S-model is -- dat is de hele discussie hier. |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2008, 8:40 Onderwerp: |
|
|
en dus Roeleke zeg jij dat een niet-S ALTIJD ABS heeft............
ok je comprends |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2008, 9:54 Onderwerp: |
|
|
Jerome schreef: | en dus Roeleke zeg jij dat een niet-S ALTIJD ABS heeft............
ok je comprends |
Is zo, tenminste bij de 990, en mijn 990S heb ik ook zwarte handkappen opgezet hoor, dus dat kan best voorkomen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Roeligan
Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2008, 10:54 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Jerome schreef: | en dus Roeleke zeg jij dat een niet-S ALTIJD ABS heeft............
ok je comprends |
Is zo, tenminste bij de 990, en mijn 990S heb ik ook zwarte handkappen opgezet hoor, dus dat kan best voorkomen. |
idd bij de 990... |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2008, 11:50 Onderwerp: |
|
|
oke,
dus ik zou het nog aan de ABS kunnen zien of het een niet-S is.... hoe zie je zoiets? graag tips voor de leek....... |
|
Naar boven |
|
|
Roeligan
Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2008, 13:43 Onderwerp: |
|
|
Jerome schreef: | oke,
dus ik zou het nog aan de ABS kunnen zien of het een niet-S is.... hoe zie je zoiets? graag tips voor de leek....... |
sensorring in wiel (voor en achter) |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Vr, 18 Jul. 2008, 19:50 Onderwerp: |
|
|
Jerome schreef: | oke,
dus ik zou het nog aan de ABS kunnen zien of het een niet-S is.... hoe zie je zoiets? graag tips voor de leek....... |
En die handige gereedschapbak onder het zadel is dan volgepropt met ABS-apparatuur _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 19 Jul. 2008, 2:35 Onderwerp: |
|
|
je zou ook eens op www.ktm.nl kunnen kijken
dan zet je ze naast elkaar en dan doe je het spelletje zoek de verschillen |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 19 Jul. 2008, 2:43 Onderwerp: |
|
|
DE adventure S
Engine type Twin cylinder, 4-stroke, V 75°
Displacement 999 cc
Bore x stroke 101 / 62.4 mm (3.98 / 2.46")
Performance (homologated) 72 kW / 8500 rpm
Max. torque 95 Nm / 6500 rpm
Compression ratio 11.5:1
Starter/Battery E-Starter / 12 V 11.2 Ah
Transmission 6 gears, dog clutch engagement
Fuel Mixture Generation Keihin electronic fuel injection
Control 4 V / DOHC
Lubrication Pressure lubrication
Engine lubrication Motorex, fully synthetic, SAE 10W-50
Primary drive 67:35
Final drive 17:42
Cooling Liquid cooled
Clutch Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Motor Management Keihin EMS
Frame Chromium-Molybdenum trellis frame, powder-coated
Subframe Aluminium 7020
Handlebar Aluminium, Ø 28 / 22 mm (1.10 / 0.87"), tapered
Front suspension WP USD Ø 48 mm (1.89")
Rear suspension WP mono shock PDS with hydr. spring preload
Suspension travel front/rear 265 / 265 mm (10.43 / 10.43")
Front brake 2 x Brembo two piston, floating caliper, floating brake disc Ø 300 mm (11.81")
Rear brake Brembo two piston, floating caliper, floating brake disc Ø 240 mm (9.45")
Rims, front/rear 2.15 x 21"; 4.25 x 18"
Tires, front/rear 90/90-21"; 150/70-18"
Chain X-Ring 5/8 x 5/16"
Battery 12 V / 11.2 Ah
Main silencer Twin stainless steel silencer with regulated catalytic converter
Steering head angle 63.4°
Trail 119 mm (4.69")
Wheel base 1570 ± 10 mm (61.81 ± 0.39")
Ground clearance (unloaded) 316 mm (12.44")
Seat height 915 mm (36.02")
Tank capacity approx. 22 Liters / 4 litres reserve (5.81 / 1.06 gal)
Weight (dry)
en de gewone adventure
Engine type Twin cylinder, 4-stroke, V 75°
Displacement 999 cc
Bore x stroke 101 / 62.4 mm (3.98 / 2.46")
Performance (homologated) 72 kW / 8500 rpm
Max. torque 95 Nm / 6500 rpm
Compression ratio 11.5:1
Starter/Battery E-Starter / 12 V 11.2 Ah
Transmission 6 gears, dog clutch engagement
Fuel Mixture Generation Keihin electronic fuel injection
Control 4 V / DOHC
Lubrication Pressure lubrication
Engine lubrication Motorex, fully synthetic, SAE 10W-50
Primary drive 67:35
Final drive 17:42
Cooling Liquid cooled
Clutch Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Motor Management Keihin EMS
Frame Chromium-Molybdenum trellis frame, powder-coated
Subframe Aluminium 7020
Handlebar Aluminium, Ø 28 / 22 mm (1.10 / 0.87"), tapered
Front suspension WP USD Ø 48 mm (1.89")
Rear suspension WP mono shock PDS with hydr. spring preload
Suspension travel front/rear 210 / 210 mm (8.27 / 8.27")
Front brake 2 x Brembo two piston, floating caliper, floating brake disc Ø 300 mm (11.81")
Rear brake Brembo two piston, floating caliper, floating brake disc Ø 240 mm (9.45")
ABS Brembo two channel ABS
Rims, front/rear 2.15 x 21"; 4.25 x 18"
Tires, front/rear 90/90-21"; 150/70-18"
Chain X-Ring 5/8 x 5/16"
Battery 12 V / 11.2 Ah
Main silencer Twin stainless steel silencer with regulated catalytic converter
Steering head angle 63.4°
Trail 119 mm (4.69")
Wheel base 1570 ± 10 mm (61.81 ± 0.39")
Ground clearance (unloaded) 261 mm (10.28")
Seat height 860 mm (33.86")
Tank capacity approx. 22 Liters / 4 litres reserve (5.81 / 1.06 gal)
Weight (dry) approx. 199 kg (438.7 lbs)
zoek de verschillen suc 6 |
|
Naar boven |
|
|
Guus
Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Za, 19 Jul. 2008, 14:54 Onderwerp: |
|
|
Wat je kan doen is eens bij een dealer langs gaan waar ze beide modellen hebben staan. Zij kunnen je exact de verschillen laten zien. Als je het eenmaal gezien hebt herken je direct wat een ''S" is en wat niet.
Proefzitten/rijden geeft je helemaal de doorslag. Heb ik ook gedaan en daarna de verkoper een warme hand gegeven en bedankt. Toen via dit forum / marktplaats een 990 'normaal' gekocht. Erg tevreden mee!
Guus _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
|
|