Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Vr, 11 Jul. 2008, 17:04 Onderwerp: Opzoek naar een Adventure 990S |
|
|
Hallo, ik ben pas nieuw op het forum en wil me hierbij even voorstellen:
Ik ben jerome uit Hasselt (B), net verhuist vanuit NL. Rij AfricaTwin maar ben besmet door mijn schoonbroer die net een nieuwe 990S heeft gekocht.
Daar mijn budget iets minder is, wil ik meteen vragen naar een gebruikte 990S
Mocht iemand een NL of B weten dan laat me iets weten.
alvast bedankt.
en kleine vraag: wat is nou het grote verschil met een 950, buiten de cil.inhoud? |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 12 Jul. 2008, 2:13 Onderwerp: Re: Opzoek naar een Adventure 990S |
|
|
Jerome schreef: | Hallo, ik ben pas nieuw op het forum en wil me hierbij even voorstellen:
Ik ben jerome uit Hasselt (B), net verhuist vanuit NL. Rij AfricaTwin maar ben besmet door mijn schoonbroer die net een nieuwe 990S heeft gekocht.
Daar mijn budget iets minder is, wil ik meteen vragen naar een gebruikte 990S
Mocht iemand een NL of B weten dan laat me iets weten.
alvast bedankt.
en kleine vraag: wat is nou het grote verschil met een 950, buiten de cil.inhoud? |
op marktplaats staan er 2 suc6 |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 12 Jul. 2008, 10:36 Onderwerp: |
|
|
het grote verschil is Injectie versus carburateur: heeft allebei zijn voor en nadelen, lees maar hier op het forum.
Jammer dat je niet in Belgie een 990 gekocht hebt, want die had je zo mee mogen nemen naar nederland, en geen BPM hoeven te betalen. Nu moet je een nederlandse kopen (of invoeren ) en ben je nog eens 1500 euro extra kwijt vanwege de BPM. (21% van de catawaarde + 19% BTW over BPM..., welkom in NL) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 12 Jul. 2008, 17:01 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | het grote verschil is Injectie versus carburateur: heeft allebei zijn voor en nadelen, lees maar hier op het forum.
Jammer dat je niet in Belgie een 990 gekocht hebt, want die had je zo mee mogen nemen naar nederland, en geen BPM hoeven te betalen. Nu moet je een nederlandse kopen (of invoeren ) en ben je nog eens 1500 euro extra kwijt vanwege de BPM. (21% van de catawaarde + 19% BTW over BPM..., welkom in NL) |
net verhuist vanuit NL goede morgen Dr Bean dus beter in belgie (hasselt) een andere kopen dus ook geen bpm in belgie kijk eens op verkoop site's in belgique |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 12 Jul. 2008, 21:31 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
net verhuist vanuit NL goede morgen Dr Bean dus beter in belgie (hasselt) een andere kopen dus ook geen bpm in belgie kijk eens op verkoop site's in belgique |
Ah, nouja, zie tijd posting... te vroeg voor mij
In Belgie ben je dus idd beter af! Motor vanuit NL invoeren gaat wel, maar de BPM terugkrijgen is nogal een gedoe.. maar het kan wel!
Makkelijker: er in belgie eentje zoeken
Hier op het forum: af en toe kijken in "koop en verkoop"
daar staan ook div verkoopsites vermeld. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 13 Jul. 2008, 4:06 Onderwerp: |
|
|
er staan er 2 te koop op www.kapaza.be
ENNE Dr Bean GOEDE MORGEN
het was weekend zullen we maar zeggen |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 9:42 Onderwerp: |
|
|
jaja ik woon nu in Belgie, dus kan ze ook in Duitsland gaan halen, waar ik dus ook aan het zoeken ben, en zie hier
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1628
wat is jullie mening?
ik heb het idee dat het S-model wat beter in de martk ligt..............niet? |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 9:48 Onderwerp: |
|
|
Op kapaza heb ik ze zien staan, maar ik denk toch dat ik voor een S-model ga,
zijn er voor en tegensprekers?
of kan ik een oranje model ook verhogen?
ik kan dus echt niet wachten op mijn eerste Adventure........ ik rij nu nl een africa twin uit 1988.......te vergelijken met een adventure?
ah iemand misschien interesse in een africa twin RD03 650 uit 1988? nog plaats in het museum. Nee wil absoluut niet slecht praten over de HAT maar ik ben toe aan iets nieuws.............. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 18:39 Onderwerp: |
|
|
Jerome,
S- of niet-S : ga bij een dealer een proefrit maken en je weet het. De S staat alleen hoger op de poten, verder is ie hetzelfde, dus ook je zithouding! Alleen als je echt lang bent voelt het fijner om hoger te zitten.
Voor de duo kan hoogte ook een probleem zijn.
En de S heeft geen ABS.
Ga je de veerweg gebruiken? = ga je er offroad mee rijden? zonee, dan heeft een S ook niet zo heel veel zin (mooier misschien, ok..)
Vergelijken met een AT: niet doen , minder gewicht, dubbel vermogen, meer fun, 10x betere vering euhm...
Je AT kanje misschien nog te koop aanbieden op www.allroadmaniacs.nl , daar zijn meer reisliefhebbers etc. Blijft natuurlijk wel dat er meer zijn die een AT willen omruilen tegen wat nieuwers. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 18:48 Onderwerp: |
|
|
Dr.Bean;
ik heb een testrit voor zondag afgesproken, mijn schoonbroer heeft de S en ik ga met de non-S, dus kan ik ze beiden gelijk testen..........
mn gevoel zegt al de S, mede door de vele artikels die er op internet zijn geschreven ben ik al overgekiept.
we gaan zien.....ben zeer benieuwd..........
bedankt voor de info.
ps mij gaat het om de hoogte, zowel on als off road, omdat ik nu op mn HAT met te gesloten knieen zit. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 19:31 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik dus al zei: De afstand tussen voetsteun en zadel is bij S en niet-S gelijk, alleen zit je hoger boven de grond.
Als je die afstand groter wil hebben, kun je je zadel verhogen en/of je voetsteunen verlagen. Voor dat laatste is een S dan wel weer fijn. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 20:18 Onderwerp: |
|
|
Jerome schreef: |
wat is jullie mening?
ik heb het idee dat het S-model wat beter in de martk ligt..............niet? |
Ik vind de S gewoon de mooiste,
Hoog en stoer op z'n poten, zoals een terreinmotor hoort te zijn (ook al kom ik er niet mee in het zand ).
En zo is hij ook in eerste instantie ontworpen, pas later kwamen die lagere modellen.
Enne, in de betere haarspeldbochten lopen je koffers ook niet zo snel aan de grond _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Do, 17 Jul. 2008, 16:13 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie inzicht................mijn zoektocht gaat door............ |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Do, 17 Jul. 2008, 20:21 Onderwerp: |
|
|
kort vraagje:
hebben alle S modellen (2006-2007-2008) oranje handguards? |
|
Naar boven |
|
|
Jerome
Geregistreerd op: 11-7-2008 Berichten: 772
|
Geplaatst: Do, 17 Jul. 2008, 21:07 Onderwerp: |
|
|
nog een 2e korte vraag;
hoe kan ik bij de koper ter plaatse zien of niet een gewone (dus niet-S) model de kappen heeft gekregen van een S-model
is dit uberhaupt mogelijk? |
|
Naar boven |
|
|
|