lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Opzoek naar een Adventure 990S
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jul. 2008, 17:04    Onderwerp: Opzoek naar een Adventure 990S Reageer met quote

Hallo, ik ben pas nieuw op het forum en wil me hierbij even voorstellen:

Ik ben jerome uit Hasselt (B), net verhuist vanuit NL. Rij AfricaTwin maar ben besmet door mijn schoonbroer die net een nieuwe 990S heeft gekocht.

Daar mijn budget iets minder is, wil ik meteen vragen naar een gebruikte 990S

Mocht iemand een NL of B weten dan laat me iets weten.

alvast bedankt.

en kleine vraag: wat is nou het grote verschil met een 950, buiten de cil.inhoud?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jul. 2008, 2:13    Onderwerp: Re: Opzoek naar een Adventure 990S Reageer met quote

Jerome schreef:
Hallo, ik ben pas nieuw op het forum en wil me hierbij even voorstellen:

Ik ben jerome uit Hasselt (B), net verhuist vanuit NL. Rij AfricaTwin maar ben besmet door mijn schoonbroer die net een nieuwe 990S heeft gekocht.

Daar mijn budget iets minder is, wil ik meteen vragen naar een gebruikte 990S

Mocht iemand een NL of B weten dan laat me iets weten.

alvast bedankt.

en kleine vraag: wat is nou het grote verschil met een 950, buiten de cil.inhoud?


op marktplaats staan er 2 suc6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jul. 2008, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

het grote verschil is Injectie versus carburateur: heeft allebei zijn voor en nadelen, lees maar hier op het forum.

Jammer dat je niet in Belgie een 990 gekocht hebt, want die had je zo mee mogen nemen naar nederland, en geen BPM hoeven te betalen. Nu moet je een nederlandse kopen (of invoeren ) en ben je nog eens 1500 euro extra kwijt vanwege de BPM. (21% van de catawaarde + 19% BTW over BPM..., welkom in NL)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jul. 2008, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
het grote verschil is Injectie versus carburateur: heeft allebei zijn voor en nadelen, lees maar hier op het forum.

Jammer dat je niet in Belgie een 990 gekocht hebt, want die had je zo mee mogen nemen naar nederland, en geen BPM hoeven te betalen. Nu moet je een nederlandse kopen (of invoeren ) en ben je nog eens 1500 euro extra kwijt vanwege de BPM. (21% van de catawaarde + 19% BTW over BPM..., welkom in NL)


net verhuist vanuit NL laugh goede morgen Dr Bean laugh laugh dus beter in belgie (hasselt) een andere kopen dus ook geen bpm in belgie kijk eens op verkoop site's in belgique
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jul. 2008, 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:

net verhuist vanuit NL laugh goede morgen Dr Bean laugh laugh dus beter in belgie (hasselt) een andere kopen dus ook geen bpm in belgie kijk eens op verkoop site's in belgique


Ah, nouja, zie tijd posting... te vroeg voor mij cry2 Smile

In Belgie ben je dus idd beter af! Motor vanuit NL invoeren gaat wel, maar de BPM terugkrijgen is nogal een gedoe.. maar het kan wel!

Makkelijker: er in belgie eentje zoeken smiley

Hier op het forum: af en toe kijken in "koop en verkoop"

daar staan ook div verkoopsites vermeld.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Jul. 2008, 4:06    Onderwerp: Reageer met quote

er staan er 2 te koop op www.kapaza.be

ENNE Dr Bean GOEDE MORGEN zzz zzz
het was weekend zullen we maar zeggen laugh laugh thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

jaja ik woon nu in Belgie, dus kan ze ook in Duitsland gaan halen, waar ik dus ook aan het zoeken ben, en zie hier

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1628

wat is jullie mening?



ik heb het idee dat het S-model wat beter in de martk ligt..............niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

Op kapaza heb ik ze zien staan, maar ik denk toch dat ik voor een S-model ga,

zijn er voor en tegensprekers?

of kan ik een oranje model ook verhogen?

ik kan dus echt niet wachten op mijn eerste Adventure........ ik rij nu nl een africa twin uit 1988.......te vergelijken met een adventure?

ah iemand misschien interesse in een africa twin RD03 650 uit 1988? nog plaats in het museum. Nee wil absoluut niet slecht praten over de HAT maar ik ben toe aan iets nieuws..............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

Jerome,

S- of niet-S : ga bij een dealer een proefrit maken en je weet het. De S staat alleen hoger op de poten, verder is ie hetzelfde, dus ook je zithouding! Alleen als je echt lang bent voelt het fijner om hoger te zitten.
Voor de duo kan hoogte ook een probleem zijn.
En de S heeft geen ABS.

Ga je de veerweg gebruiken? = ga je er offroad mee rijden? zonee, dan heeft een S ook niet zo heel veel zin (mooier misschien, ok..)


Vergelijken met een AT: niet doen smiley, minder gewicht, dubbel vermogen, meer fun, 10x betere vering euhm...

Je AT kanje misschien nog te koop aanbieden op www.allroadmaniacs.nl , daar zijn meer reisliefhebbers etc. Blijft natuurlijk wel dat er meer zijn die een AT willen omruilen tegen wat nieuwers.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dr.Bean;

ik heb een testrit voor zondag afgesproken, mijn schoonbroer heeft de S en ik ga met de non-S, dus kan ik ze beiden gelijk testen..........

mn gevoel zegt al de S, mede door de vele artikels die er op internet zijn geschreven ben ik al overgekiept.

we gaan zien.....ben zeer benieuwd..........

bedankt voor de info.

ps mij gaat het om de hoogte, zowel on als off road, omdat ik nu op mn HAT met te gesloten knieen zit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals ik dus al zei: De afstand tussen voetsteun en zadel is bij S en niet-S gelijk, alleen zit je hoger boven de grond.

Als je die afstand groter wil hebben, kun je je zadel verhogen en/of je voetsteunen verlagen. Voor dat laatste is een S dan wel weer fijn.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Jerome schreef:


wat is jullie mening?



ik heb het idee dat het S-model wat beter in de martk ligt..............niet?


Ik vind de S gewoon de mooiste,
Hoog en stoer op z'n poten, zoals een terreinmotor hoort te zijn (ook al kom ik er niet mee in het zand wink3 ).
En zo is hij ook in eerste instantie ontworpen, pas later kwamen die lagere modellen.

Enne, in de betere haarspeldbochten lopen je koffers ook niet zo snel aan de grond wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jul. 2008, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie inzicht................mijn zoektocht gaat door............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jul. 2008, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

kort vraagje:

hebben alle S modellen (2006-2007-2008) oranje handguards?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jul. 2008, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

nog een 2e korte vraag;

hoe kan ik bij de koper ter plaatse zien of niet een gewone (dus niet-S) model de kappen heeft gekregen van een S-model

is dit uberhaupt mogelijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif