lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

6 AUG A.S.VERPALEN KTM RACING DAY
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jul. 2008, 10:58    Onderwerp: circuit Reageer met quote

Quote:
ik heb meerdere keren met een 950sm gereden op het circuit van zolder (B), met akra's en daar moet je onder de 98DB blijven, met db killers erin moet dit zeker lukken,
ik heb wel eens gezien hoe iemand met dam uitlaatjes onder zijn superduke naar huis werd gestuurd, dus voorkomen is beter dan genezen
suc 6 het is zeker big FUN om eens een dagje te scheuren ook met een adventure maar met een setje 17inch heb je wel meer wegligging


Gaat zeker lukken die FUN hoop ik. Ik heb 17/19" met wegbanden erop. Gaat helemaal goed komen. Nu nog duimen voor een zonnetje en geen buien. Wel heb ik mezelf voorgenomen me een beetje kalm te houden. Vallen heb ik geen zin in. En ik moet starten in groep 1 (onder begeleiding).

Ik laat hier wel weten hoe het was.....

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Aug. 2008, 20:30    Onderwerp: Zandvoort Reageer met quote

Nou,


Als beloofd, het verslag:

Zit een beetje te chillen op de bank na een leuk dagje. Ik was de enige Adventure op Zandvoort, wel grappig. Erg veel KTM rijders, had ik niet verwacht, was super. Een aantal 950 SM's, veel SD's en een aantal mono's. Verpalen had een RC8 meegenomen en die reed ook af en toe mee (werd een beetje gebruikt als hoer, wie will daar nou niet een keertje op rijden).

Ik moest in groep 1, had nog gepoogd me in te schrijven voor groep 2, helaas, zonder circuit ervaring linea recta in groep 1. Maar wees niet getreurd..... achteraf gezien zou ik nooit in groep 2 willen starten en ik ben echt geen toer rijder.....

Eerst technische keuring, geen probleem, Akra's dus ook niet. Daarna instructie (stelt niet veel voor). Dan nog een half uurtje adrenaline door je lijf en los mag het gaan. Je kan kiezen of je binnen groep 1 in een snel of langzaam groepje rijdt, altijd achter een marshall, met een man of 5-6. Ik koos gemiddeld tot snel (2 snellere groepjes voor ons). Kon het makkelijk bijbenen en wilde nog harder, dus halverwege geswitched naar een snelle groep.

Iedereen zat een beetje te grappen over mijn all road met beugels en al erop, maar dat maakt dus geen drol uit. De rijder bepaalt het tempo. De marshall legt vanalles uit over hoe je op SS fietsen moet rijden, voor mij ging dat niet echt op. Gewoon lekker rechtop en knallen maar... grijns. Sommige rijders kan je volgen met 1 hand los, andere gaan een tikkie harder..... We reden iets van 2 min 30 of zo, niet super hard. Maar het gaat om je plezier. Wel ging mijn laars over de grond en dan ga je aardig schuin met een adventure S. Vijf motoren hielden het rubber niet op het circuit. Ook in onze laatste sessie ging er een SD onderuit. Direct achter me....

De flarden hangen aan mijn banden en over schaamranden kan je niet echt meer spreken. Prima combo die 17/19 met Dunlop 607 !!

Nou ja, misschien volgende keer meer Adventures, lijkt me lachen.

Onno

_________________
KTM-FAN


Laatst aangepast door KTM_FAN op Wo, 6 Aug. 2008, 22:35, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Aug. 2008, 21:13    Onderwerp: Re: Zandvoort Reageer met quote

Quote:
De flarden hangen aan mijn banden en over schaamranden kan je niet echt meer spreken. Prima combo die 17/19 met Dunlop 607 !!

Kan je een paar pics maken van de banden?
Ik ben van plan om eventueel ook een set 17/19 aan te schaffen, ik ben dan ook nog aan het twijfelen over welke banden ik zou monteren.
Ik wil die 607's wel eens zien na een dagje raggen evilgrin

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Aug. 2008, 22:29    Onderwerp: banden Reageer met quote

Bij deze probeer ik een foto in te voegen....
Is volgens mij gelukt.

"de flarden hangen eraan" is natuurlijk een beetje overdreven. Maar als je echt hard gaat wordt het wel erger. Wij reden echte beginnerstijden. Ik rij woon-werk, dus dit compenseert lekker het afgevlakte stuk in het midden...... laugh laugh laugh had ze er al 5000 km opzitten.

Over de grip enkel lof, geen enkele keer ook maar de neiging tot uitbreken. toch strak op het gas in de bochten.

groeten,
Onno



018.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  28.96 KB
 Weergegeven:  5093 keer

018.JPG



_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Aug. 2008, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Bandjes zien er nog goed uit thumbsup
De "flarden" die je eraan ziet hangen zijn gewoon stukjes rubber die je oppikt van het circuit door de warmte en "zachtheid" van de banden.
Ik zie dat ze ook de scheurtjes vertonen tussen de blokken, dat hebben de ori Pirelli's ook, geen probleem hoor.
Ik heb vorig jaar de Pirelli's ook uitgebreid misbruikt en die zagen er net zo uit.

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Aug. 2008, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

die flarden helemaal aan randen van de banden, betekend dat je te veel gas geeft zonder je motor rehtop te zetten. Daar trek je mooie strepen mee, maar je gaat er niet harder van.

't staat wel mooi.

Ik vraag me zelf een beetje af, hoe hard het nu in velgelijk had gekunt met de originele wielen en banden: Die krijg je niet echt goed plakkend namelijk.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Za, 9 Aug. 2008, 12:51    Onderwerp: zandvoort Reageer met quote

Quote:
Ik vraag me zelf een beetje af, hoe hard het nu in velgelijk had gekunt met de originele wielen en banden: Die krijg je niet echt goed plakkend namelijk.


Ik zou zeggen, doe volgende keer mee op originele banden en je weet het. Ik heb geen idee. Wel viel me zelf ook al het feit op inderdaad van de randjes, lijkt of de banden niet veel schuiner kunnen hebben. Terwijl de SS motoren met de ervaren coureurs echt nog veel schuiner gaan. Ligt volgens mij ook aan type band. Een echte race band is volgens mij ronder.

Ach ja, wat maakt het uit. Ik heb me zo vermaakt dat ik het haast niet kan laten nog een dagje te doen dit jaar. Die LC8 gaat gewoon als de brandweer. Remmen met twee vingers echt super dosering, en de hele dag plank gas, olie pijlen, geen druppel eruit...... je geeft hem toch echt 5 maal 20 minuten genadig op zijn flikker... 't is gewoon een top ding.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 9 Aug. 2008, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Mwha, ik ben geen raceexpert, maar als je zo ver op de kant zit geven die jongens niet heel veel gas, dan probeer je juist soepel te blijven zodat die niet gaat driften.

Bij het uitkomen van de bocht zet je dan de motor rechter op en schroef je het gas open. Als je dat vaak genoeg en juist doet krijg een een keurige V vorm op je band... Daarom zijn die echte racebanden al in die vorm smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
BJ



Geregistreerd op: 16-7-2008
Berichten: 419
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Za, 9 Aug. 2008, 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een aantal keren met m'n R6 op het circuit gereden. De kunst is om niet te hard de bocht in te gaan. Goed de apex pakken en dan lekker accelerend de bocht uit e komen. Op een racer gaat dat zowiezo makkelijker omdat die een stuk minder hoog zijn en je een hele andere houding hebt. De banden zijn niet altijd ronder, ze zijn wel breder.
_________________
www.nieuwerf.nl
grijze 2003 950 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif