Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
goendi
|
Geplaatst: Zo, 28 Sep. 2008, 20:51 Onderwerp: Terug van marokko met een lekke tank |
|
|
Terug van de marokkoreis. Alles tip top. De Pistes zijn de max!!! Zou foto willen plaatsen maar weet niet hoe. Heb wel een schuiver gehad op het asfalt,vanwege een olievlek!!! In de bochten van de "GEORGE de DADES". Mijn valbaar (kutbaar) heeft onderaan een barst in mijn rechter tank gemaakt.Gelukkig had ik er 2 en kon verder.Zelf had ik een kleine schaafwonde en handschoen kapot. Kan ik de tank herstellen of heeft er iemand een tank over?? Hoeveel kost een nieuwe?
Mvg |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 28 Sep. 2008, 21:11 Onderwerp: |
|
|
Fijn he, die valbeugels
die dingen maken meer schade dan dat ze voorkomen.
Met carbon tankbescherming was je tank waarschijnlijk nu nog heel geweest.
lees dit draadje maar eens door http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1904&highlight=valbeugels
Een nieuwe kost iets van 1000 euro geloof ik, maar wellicht is er iets op E-bay te vinden?? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Zo, 28 Sep. 2008, 22:34 Onderwerp: Re: Terug van marokko met een lekke tank |
|
|
goendi schreef: | Terug van de marokkoreis. Alles tip top. De Pistes zijn de max!!! Zou foto willen plaatsen maar weet niet hoe. Heb wel een schuiver gehad op het asfalt,vanwege een olievlek!!! In de bochten van de "GEORGE de DADES". Mijn valbaar (kutbaar) heeft onderaan een barst in mijn rechter tank gemaakt.Gelukkig had ik er 2 en kon verder.Zelf had ik een kleine schaafwonde en handschoen kapot. Kan ik de tank herstellen of heeft er iemand een tank over?? Hoeveel kost een nieuwe?
Mvg |
Ik weet het niet zeker maar het zal mij niet verbazen als je de tank kunt lassen. Dit lassen van kunststof doen ze met een soldeerbout.
Of de kunststofsoort waar de tank bij een adventure van gemaakt ook te lasse is weet ik niet, maar kapot is ie toch al dus gewoon proberen.
Ik zou de tank eraf halen goed doorspoelen met water tot je zeker bent dat je geen explosie gevaar krijgt bij het lassen(i.v.m. benzinedampen). Dat explosie gevaar zal wel te verwaarlozen zijn maar toch.
Mocht het nu gewoon goed gaan en je hebt je tank weer dicht dan doe je er als nog een plastik of carbon tank beschermer over heen en zie je helemaal niks van je las/ soldeer kunsten terug. Hoef je het ook niet te laten spuiten
Succes Johan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 1 Okt. 2008, 9:14 Onderwerp: |
|
|
Voor al die anderen die misschien meelezen:
- Valbeugels helpen niet
- Valbeugels maken de kans op serieuze schade groter, doordat ze hard ergens in drukken
- Valbeugels kunnen je frame beschadigen doordat ze de kracht daarop overbrengen
- Valbeugels zijn een gevaar voor jezelf: De 'harde' randen breken makkenlijk een bot als je bijv de beugel op je been krijgt.
Al met al: Zet die carbon beschermers op je tank (80 euro/st), of de originele 990 zwarte plastik flappen van 15 euro/st ...
Ik ben meermalig met een onbeschermde tank op asfalt (en zelfs vangrail) gevallen, en de tank bleef gewoon heel. (Zie plaatjes in de gallery).
 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|