lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

laarzen??
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Die zien er goed uit! (die Infinity/BMW laarzen).

Wat ik wil is: Goretex (ik rij all weather, kleding moet dit ook zijn) en geschikt voor zowel on en off road. Nu rij ik bijna alleen maar on-road. Maar wil stiekem ook wat off-road gaan doen.

Die SIDI's begin ik wel steeds mooier te vinden. Smile Alpinestar heeft geloof ik geen waterdichte variant die ook zo is toch? En de Tech lijn is volgens mij niet zo geschikt voor op de weg?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Matty



Geregistreerd op: 28-12-2008
Berichten: 12
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Mrt. 2010, 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Rij al meer dan een jaar rond, 35000 km, op deze Alpinstars, zeer comfortable.


203709_black_l.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  14.62 KB
 Weergegeven:  10718 keer

203709_black_l.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 30 Mrt. 2010, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

...en ook zeer dure, niet?
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 8:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ben ik ook wel benieuwd naar! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Matty



Geregistreerd op: 28-12-2008
Berichten: 12
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Rond de € 320,= bij Goedhart motoren in Bodegraven.
Buiten het Goretex heeft deze laars ook protectie in de zool, voorkant en bij de enkels. Desondanks kan ik de hele dag erop lopen.

Gaat uiteindelijk niet naar viooltjes ruiken. stars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, mooi!

Met de Tech3 (ik vind het echt zulke mooie laarzen) had ik niet het idee dat ik ermee rond kon lopen. Smile Ze zaten wel erg lekker, maar het was allemaal erg stijf etc. Smile

De gene die mijn aandacht nu hebben (voldoen aan Goretex en Dual Sport, dus draagbaar voor off-road en on-road (of zijn deze niet geschikt voor off-road?)):

Alpinestars Durban



TCX Infinity (zelfde als de BMW versie geloof ik)



Sidi Adventure



Even allemaal passen en in het echt zien denk ik. wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Mrt. 2010, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn eigen ervaringen met de Infinity: Perfect! Maar we hebben het dan wel over reizen met gematigd offroad.

Het blijft altijd een compromis. Wil je het comfort van een tourlaars of de volledige stevigheid van een crosslaars. Beide in 1 gaat je echt niet lukken, je zal dan ergens een veer moeten laten.

Een allroadlaars geeft je comfort maar is domweg te slap voor serieus offroadwerk. Een zand-of gravelpaadje gaat prima, maar als je er hard af gaat zal je eerder wat breken. Je kan er doorgaans ook rustig mee gaan lopen.
Een echte offroadlaars geeft je echt veel steun en bescherming. Is wel veel zwaarder dan een tourlaars en aan een wandeling wil je niet eens denken. Veel te lomp en stijf.

Dus wil je beide? Koop dan 2 paar.
Succes!

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 2:00    Onderwerp: Reageer met quote

die TCX Infinity zijn voor mij persoonlijk het beste compromis tussen al die getoonde all-road laarzen
Alpinestars Durban zijn te soft en de Sidi Adventure laars is te stug als je een eind moet lopen hoewel het een mooie laars is.
vroeger heete die tcx laars oxtar infinity
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 8:54    Onderwerp: .laarzen Reageer met quote

De TCX vindt ik persoonlijk te flexibel. Naar mijn idee niet geschikt voor off-road. Ik heb inmiddels de adventure van Sidi.

De is een aardig compromis. Je kan er goed mee lopen, verder hier en daar wat verstevigingen.
Aleen de pasmaat is wat vreemd. Oorspronkelijke maat te klein en 1 maat goter ietwat te groot maar niet hinderlijk...

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
FredW



Geregistreerd op: 24-10-2008
Berichten: 47
Woonplaats: Aalst (B)

BerichtGeplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook serieus aan het kijken naar die Sidi Adventure. Ik draag al een tijdje Alpinestar Tech 3's tot grote tevredenheid. Maar ik ben die natte voeten wat beu.

Enig idee hoe die Sidi Adventures vergelijken met Tech 3's?
Voor mij is de T3 een mooi compromis qua stugheid. Soepel genoeg om nog mee rond te wandelen en stijf genoeg om mijn voet te redeen (bewezen stars )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Do, 1 Apr. 2010, 15:12    Onderwerp: laarzen Reageer met quote

Tech series (heb ik ook een paar van) zijn meer off-raod gericht. Veel stugger dan de Sidi adventure.
Sidi adventure is, zoals vermeld, veel meer een compromis. Voor het heavy off-road ook weer niet geschikt.

Mar wel groot voordeel dat ze wterdicht zijn en dit zijn niet veel schoenen die je voor off-road kan gebruiken...

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wicky



Geregistreerd op: 29-6-2009
Berichten: 23
Woonplaats: Fjärås

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jun. 2010, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook erg benieuwd naar de laatst genoemde laarzen. Als ik kijk naar de sidi vind ik deze het mooist (het oog wil ook wat thumbsup ).
Ik zelf heb de TCX laarzen aan gehad en die voelde ruim aan en een maat kleiner was meteen weer te klein, dus ik zat erg te twijfelen. Vond de pas vorm niet echt fijn. Zal ze misschien nog een keer moeten proberen. Maar de Sidi wil ik ook eens proberen, weet iemand een adres in de buurt van Amsterdam grin3

Zijn er mensen die nu al een goed oordeel hebben over deze laarzen?

Groetjes

Siem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jun. 2010, 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond zelf de BMW Santiago (TCX) erg lekker zitten. Alles klopte eraan. (gek genoeg zat de TCX voor geen meter..... misschien exemplarisch.. niet echt belangrijk). Ik stond op het punt om hem gewoon maar te kopen.

Maar toch even een stapje terug gedaan en alsnog de Sidi Adventure ter passen besteld bij Motozoom. Ben benieuwd hoe die zitten.

Ik denk dat je ze het beste allemaal zelf even moet passen. Elke voet is anders. En ook iedereen gebruikt de motor anders. Persoonlijk vind ik de BMW Santiago het mooiste (zodra ik de BMW Logo's eraf heb gekrast. surprised). Maar ik heb het idee dat de Sidi Adventure het beste/veiligste zijn voor het all-road gedeelte. En dan ga ik toch maar voor de Sidi Adventure (ook al zien ze er een beetje uit alsof je naar een metal gothic feestje gaat greedy.

Wat me wel opviel: Van alle laarzen heeft de Sidi Adventure de meest handige sluitingen. Bij de meeste moet je het gespje om de houder van de laars doen als je hem wil sluiten. Dat gespje zit vast op de houder bij de Sidi's. Je moet het pinnetje achter het houdertje doen en dan sluiten. Dit gaat vele malen sneller en soepeler.

_________________
Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jun. 2010, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.polo-motorrad.de/de/enduro-tourenstiefel.html

Ik heb deze laarzen voor erbij, offroad en tour laarzen, bevallen erg goed. Met een binnenschoen die je apart dicht maakt.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
rene+adventure



Geregistreerd op: 19-7-2008
Berichten: 460
Woonplaats: Echt

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jun. 2010, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de sidi adventure gore. Het volgende vind ik er van. Sluitingen zijn niet al te solide. Een was al in de scharnieren gebroken na 2 dagen. Het is meer een ietwat hogere toerlaars. Voor off-road vind ik hem veel te min maar de andere laarzen zoals boven afgebeeld zijn nog minder robuust. TCX heb ik aan gehad maar vond ik veel te licht. Wat dat betreft is de Sidi weer wat zwaarder maar nog zeker de helft minder solide als een echte off-road laars. De maat valt ietwat kleiner uit, maar als je een maat te groter pakt zit hij weer net iets te ruim. Bij Motozoom kun je ze trouwens bestellen.
Ze zijn wel trouwens met goretexmembraam voorzien. Dus naar mijn mening een ietwat zwaardere tourlaars. Lekker voor de winter maar als je off-raod gaat moet je toch wat anders nemen.

_________________
You once life forever, ride the KTM adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif