lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

OER ( Oost Europa Rally)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Do, 21 Aug. 2008, 8:22    Onderwerp: OER Reageer met quote

Ha Joker,

Ik ben ook beginneling en heb hetzelfde gevoel als jij. Ik heb momenteel zoiets van: Nu of nooit, tijd voor een leuke uitdaging....

Ben alleen nog niet 100% zeker van mijn zaak, dus eerst hier en daar een off road rit en een training om te kijken of het wat is. Het meeste zie ik dan op tegen de heen en terugreis op de snelweg. Daar kan ik gruwelijk slecht tegen.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Do, 21 Aug. 2008, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ook eentje die volgend jaar voor het eerst meegaat.

Ik heb al enige offroad ervaring door met een KLR650 alle bossen en bouwterreinen in de buurt omgeploegd te hebben.

Sinds dit jaar een LC8 en ik wil deze dan ook echt gaan gebruiken.


Mijn voorbereiding bestaat uit alle offroad ritjes bezoeken en verschillende cursus te volgen. Ik heb me ingeschreven voor de BDM offroad training wat mij een erg goede voorbereiding lijkt. Zowel theorie als praktijk en alles wordt behandeld. O.a. roadbook lezen, voorbereiden van je motor en lichaam voor een rally, sleutelkennis en allerlei tips tijdens het rijden.


Anders formeren we een beginnersgroepjes tijdens het OER 2009. laugh


Onno schreef:
Ha Joker,

Het meeste zie ik dan op tegen de heen en terugreis op de snelweg. Daar kan ik gruwelijk slecht tegen.

Onno


Ik ben van plan om met de auto tegaan en de motor op een aanhanger erachter. Volgens mij kan er nog wel een motor bij en de passagierstoel is nog leeg. happy

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Do, 21 Aug. 2008, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Als we idd een beginnersgroepje kunnen vormen dan kunnen we ook het technisch gedeelte verdelen en leren cheesy
Enne indien we een remork kunnen huren of vinden voor 3 moto's dan zal de heen en terugrit een pak korter worden 2thumbsup

Laat maar iets weten idea2

_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Do, 21 Aug. 2008, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de OER ook gereden. Ik heb heel bewust gekozen dit niet op de LC8 te doen maar op een 650cc eenpitter, daar voel ik me zodra het onverhard wat lastiger wordt veel prettiger bij en hoef ik het tempo niet tot risicovrij te laten zakken. Ik vind de LC8 Adv onverhard ongehoord goed rijden en heb dat ook wel gedaan, maar als het fout gaat ben ik met 230kg brommer kansloos en dat is op een 1 cilinder niet het geval.
Als ik 1m90, 100kg en met een klachtenvrij lijf zou zijn, zou ik wel met de LC8 rallys en woestijnwerk doen. Het licht niet aan de brommer, wel aan de combi met de berijder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Aug. 2008, 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

Rolf schreef:
Als ik 1m90, 100kg en met een klachtenvrij lijf zou zijn, zou ik wel met de LC8 rallys en woestijnwerk doen.


Kent gij mij om zo'n beschrijving te geven, ben al wel een 5 tal kilo afgevallen smug

_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 23 Aug. 2008, 21:36    Onderwerp: Re: OER Reageer met quote

Onno schreef:
Het meeste zie ik dan op tegen de heen en terugreis op de snelweg. Daar kan ik gruwelijk slecht tegen.


Ik vind juist de Adventure zo fijn omdat hij het ideale compromis is voor weg en offroad. Voor mij geldt juist dat ik met een LC8 echt niet 13 uur in een auto ga zitten. Laat mij naar de OER maar lekker gassen door Duitsland of in een dagje extra binnendoor door Tsjechie rijden (wielen met noppen gaan toch met de vrachtwagen mee).

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 9 Sep. 2008, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Rolf schreef:
Als ik 1m90, 100kg en met een klachtenvrij lijf zou zijn, zou ik wel met de LC8 rallys en woestijnwerk doen. Het licht niet aan de brommer, wel aan de combi met de berijder.


Nou aan 2 van die 3 punten voldoe ik ook niet hoor smiley


Maar goed (inderdaad, ik ben een beetje internetverstoken.. maar dat komt wel weer goed):

De OER is een ALLROAD rally, met moeilijkheidsnivo's voor iedereen. Dus hetis absoluut een prima rally vooor een LC8, maar je moet wel zelf kunnen bepalen of je iets wel of niet wil doen... Niet mopperen als het TE zwaar is, want je kunt gewoon stukjes overslaan en nog steeds heel veel plezier hebben.

mbt technische kundigheid: Tja, met een goede LC8 heb je gewoon weinig te doen, maar 't is wel handig. Ik ga volgend jaar waarschijnlijk wel weer mee en dan nog wat meer voor de gezelligheid, maar rij ook wel mijn eigen rally natuurlijk.

Dus: heb je zin in zoiets al de OER (een instap rally met echt rally gevoel), doe het dan gewoon!
Ben je zoiemand die altijd ALLES gedaan moet hebben, pak dan een lichte fiets, dan maak je kan en sloop je jezelf niet.
hoeft dat niet, pak rustig de LC8, maar weet van te voren dat je je er zo af en toe bij neer moet leggen dat je een stukje over het asfalt afsnijdt omdat het te moeilijk, of gewoonweg te veel (!) is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Okt. 2008, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Vorig weekend geleerd dat een LC8 meer kan dan ik verwachte. Na wat instructies van Arjan Brouwer voel ik me al stukken zekerder over de OER.

En ja, ik heb de bovenkant van de heuvel gehaald. wink3



ORT-Landgraaf029.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  60.89 KB
 Weergegeven:  7825 keer

ORT-Landgraaf029.JPG



_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Okt. 2008, 21:29    Onderwerp: heuveltje Reageer met quote

Tjek,

strakke foto hoor !!

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Okt. 2008, 21:30    Onderwerp: heuveltje Reageer met quote

Tjek,

strakke foto hoor !!

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Di, 7 Okt. 2008, 14:52    Onderwerp: Re: heuveltje Reageer met quote

Onno schreef:
Tjek,

strakke foto hoor !!

Onno


Was ook wel een strakke actie. grin

Ik weet zeker dat ik 14 april weer aanwezig zal zijn.
Sterker nog, ik rij 8 of 9 november weer in de zandkuil rond. Dit keer ivm de rally cursus van Bert Duursma motoren. hat

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dennis The Menace



Geregistreerd op: 11-9-2007
Berichten: 202
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Za, 11 Okt. 2008, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik dit zo lees wordt het druk met lc8-en bij de OER, ik ben ook van plan om mee te rijden maar zit nog even te wachten op de datum van het EAR treffen. Dat was ook erg leuk om te doen, dus als die twee niet samenvallen schrijf ik me in. grin2
_________________
Niets doen kost net zoveel tijd !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Za, 8 Nov. 2008, 15:01    Onderwerp: Reageer met quote

de OER is me eerlijk gezegd heel veel te duur. Ik denk dat ik maar eens een alternatief ga bedenken. angel
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dennis The Menace



Geregistreerd op: 11-9-2007
Berichten: 202
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Za, 8 Nov. 2008, 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
de OER is me eerlijk gezegd heel veel te duur. Ik denk dat ik maar eens een alternatief ga bedenken. angel

Daar zit wat in en dat is ook de reden dat ik nog steeds aan het wachten ben met inschrijven. Zoiets als Atak heeft gepost bij reizen, zo'n trip naar Albanie is natuurlijk ook makkelijk onder elkaar te regelen en misschien nog wel meer avontuur ook..

_________________
Niets doen kost net zoveel tijd !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Nov. 2008, 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is zeker waar en voor 1000 piek kom je al een heel eind van huis!
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif