lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aan/uit effect beter bij 2008 model?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Mei. 2008, 12:29    Onderwerp: Reageer met quote

opgeblazen is mijn reactie niet, noch ben ik geinterreseerd in een
Puch Maxi, noch heb ik een zenuwachtig rechterhandje.
Feit is dat ik het vreemd vind dat KTM er nog steeds niet voor kan
zorgen dat de gasreactie bij lagere toerentallen vlekkeloos verloopt.
Er zijn toch genoeg modellen van andere merken waarbij dit
aan-uit effect een stuk minder is of zelfs geheel afwezig
(er zijn er ook zat waar het wel aanwezig is!!).

Het is ook weer niet dermate erg dat het mijn rijplezier vergald maar
het blijft een minpuntje (en inmiddels het 3de modeljaar dat KTM er
niet in geslaagd is het op te lossen).

groet,
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
XJR



Geregistreerd op: 21-2-2007
Berichten: 60
Woonplaats: RAAMSDONKSVEER

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Mei. 2008, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

bij was het heel erg. Simpelweg niet fatsoenlijk mee te rijden. Goed gas was de enige oplossing. Na een nieuw gasklephuis erop is het een stuk beter. Heb zelf laatst tape onder de gashandel gedaan wat een stuk helpt. Het is dan wel wat stroef maar je kunt nu ook gewoon met lage snelheid rijden.
2008 model schijnt ook een nieuwe ecu te hebben en zeker soepeler te lopen dan 2007. Heb dan helaas nog niet kunnen proberen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Adventure-Joe



Geregistreerd op: 26-2-2008
Berichten: 40
Woonplaats: Nieuw Vennep

BerichtGeplaatst: Di, 20 Mei. 2008, 20:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ff een update... Heb vanavond m'n 990S 2007 opgehaald bij Bruggeman met een nieuwe mapping en 16 tandwiel en..... Ik herken 'm niet meer terug!!!

Hij rijdt nu zoveel soepeler en dat komt volgens mij echt door de nieuwe mapping. Samen met het kleinere tandwiel heb ik tenminste weer het idee dat ik motor kan rijden als ik langzaam rijd zonder het idee te hebben dat ie afslaat en ik als een beginneling aan het hobbelen ben.

Je kan nu ook wat makkelijker een versnelling hoger rijden.

Ik ben er echt blij mee! laugh

A-J
PS. Koelvloeistof systeem was/is helemaal in orde, dus dat is nog even afwachten hoe dat zich ontwikkeld.

_________________
Noorwegen; WAS EEN HEEL GOED plan voor 2008. nu op naar Zwitserland!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Di, 20 Mei. 2008, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Adventure-Joe schreef:
Hier ff een update... Heb vanavond m'n 990S 2007 opgehaald bij Bruggeman met een nieuwe mapping en 16 tandwiel en..... Ik herken 'm niet meer terug!!!

Hij rijdt nu zoveel soepeler en dat komt volgens mij echt door de nieuwe mapping. Samen met het kleinere tandwiel heb ik tenminste weer het idee dat ik motor kan rijden als ik langzaam rijd zonder het idee te hebben dat ie afslaat en ik als een beginneling aan het hobbelen ben.

Je kan nu ook wat makkelijker een versnelling hoger rijden.

Ik ben er echt blij mee! laugh

A-J
PS. Koelvloeistof systeem was/is helemaal in orde, dus dat is nog even afwachten hoe dat zich ontwikkeld.


Dat is mooi. Hou je ons op de hoogte of het benzineverbruik nog veranderd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dennis The Menace



Geregistreerd op: 11-9-2007
Berichten: 202
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di, 20 Mei. 2008, 22:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb die andere mapping er al een poos opzitten en die van mij zuipt wel behoorlijk (200 km en dan gaat het lampje branden), wel had ik het idee dat hij wat soepeler was. Ook dat plakbandje onder het gashandle help wel iets. Wanner ik zonder Db killers rijdt lijkt het ook weer wat beter maar dat kan ook omdat je dan al snel wat sportiever gaat rijden om hem lekker te horen knallen. grin
_________________
Niets doen kost net zoveel tijd !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mei. 2008, 7:56    Onderwerp: Reageer met quote

let wel effe op:

der is een nieuwe mapping voor 2008, en der is een zogenaamde "sport-mapping, voor Akra's e.d.", dat zijn absoluut NIET dezelfde mappings... verwar die niet met elkaar!


Misschien een antwoord op waarom het voor KTM zo moeilijk is om die gasreaktie soepel te krijgen:

- het LC8 blok heeft heel weinig vliegwielmassa, en daarom is het heet reaktief op het gas en niet elastiekig zoals de meeetse jappen. Dat lage vliegwielgewicht heeft natuurlijk ook nadelen zoals een beetje bokkig lopen in de lage toeren, en aggressieve reaktie op kleine gasstandveranderingen....

maw (en wat al gezegd werd), het motorkarakter maakt dat dit gebeurd. Een Pan-European achtige motor zal dit probleem nooit hebben, omdat ie gewoon veel moer vliegwielgewicht en veel vriendelijker motorkarakter heeft.
Ook de veel verrgeleken B*M GS heeft veel meer draaiende motormassa.

dat is denk ik de moeilijkheid.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mei. 2008, 8:16    Onderwerp: aan/uit Reageer met quote

Tsja,

Deels ben ik het daar mee eens. Toen ik laatst nog een rondje maakte op mijn Hondatje V-twin 650, moest ik echt lachen.
1. omdat ik dat ding echt belachelijk klein is in vergelijk met mijn KTM.
2. omdat hij zo vreselijk langzaam toeren maakt, het is echt een giga verschil. Voordeel is dan weer dat ie 900 tpm maakt stationair en echt heel rustig loopt. Nadeel is dat het aanvoelt als een brommer.

Ik heb ook een 16T, een ander handle, Akra's, het hele rattenplan. Toch moet je voorzichtig zijn bij stapvoets. Mij helpt het twee vingers op de voorrem te leggen. Teflon tape ga ik ook nog plakken. Wat me wel opviel is dat direct na de beurt bij Brouwer (andere mapping, maar ook: accu uitgeweest) het beter was. Nu lijkt het weer hetzelfde liedje.

Als toevoeging wil ik nog melden dat ik geen enkele hinder van dit alles ondervind bij filerijden (tussen auto's door op de N44) etc. Optrekken vanaf 2000 tpm gaat ook prima met weinig gas.

Eerlijkheidshalve denk ik zeker dat er iets aan de gevoeligheid gedaan kan worden, maar goed, het plezier zit hem niet in het stadswerk. En bij het lekker doorrijden is er nul komma nul last. Wel vraag ik me af hoe je minder hard off road op de steps moet rijden over wat hobbels... lijkt me een onmogelijke opgave.

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mei. 2008, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de geringe vliegwielmassa en injectie ook niet echt lekker samen gaan. Toch jammer want de carb versie heeft nergens last van. Ik heb vorige week proefgereden met de twee nieuwe BMW's (is een beetje vloeken hier natuurlijk....) en de nieuwe Transalp. De F800GS heeft ook het aan/uit effect, echter veel minder dan de KTM. Vreemd genoeg heeft de F650GS er bijna geen last van...... Bij gasgeven is het net of de boel een beetje vertraagt (de 800 hakt er veel harder in bij gasgeven) en neemt daardoor veel vloeiender op. Volgens mij zijn van dit blok de nokkenassen en de injectie mapping anders. Overigens is de 650 een fijnere straat fiets als de 800. Stuurt ook beter maar dit terzijde. Op de Honda Transalp heb je niet eens door dat je op een injectiefiets rijdt. Super gewoon. Natuurlijk heeft die nog minder vermogen als de beide BMW's. Mijn Meisie gaat met de KTM in ieder geval niet gelukkig worden. Wil zelf nog wel eens een carb versie kopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mei. 2008, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

arjen schreef:
Ik denk dat de geringe vliegwielmassa en injectie ook niet echt lekker samen gaan. Toch jammer want de carb versie heeft nergens last van. Ik heb vorige week proefgereden met de twee nieuwe BMW's (is een beetje vloeken hier natuurlijk....) en de nieuwe Transalp. De F800GS heeft ook het aan/uit effect, echter veel minder dan de KTM. Vreemd genoeg heeft de F650GS er bijna geen last van...... Bij gasgeven is het net of de boel een beetje vertraagt (de 800 hakt er veel harder in bij gasgeven) en neemt daardoor veel vloeiender op. Volgens mij zijn van dit blok de nokkenassen en de injectie mapping anders. Overigens is de 650 een fijnere straat fiets als de 800. Stuurt ook beter maar dit terzijde. Op de Honda Transalp heb je niet eens door dat je op een injectiefiets rijdt. Super gewoon. Natuurlijk heeft die nog minder vermogen als de beide BMW's. Mijn Meisie gaat met de KTM in ieder geval niet gelukkig worden. Wil zelf nog wel eens een carb versie kopen.


ik snap je vergelijking niet echt, je hebt het over 1 cillinders, die je vergelijkt met 2 cillinders huh2
en je moet eens naar de pk verhoudingen kijken, dat loopt ook nog al veel uit een,
als ik jou was, zou ik de 1 cillinders van KTM eens testen ik denk dat die voor jou dan veel beter bevallen dan bv een b#w 650gs of F800GS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
m.hassink



Geregistreerd op: 27-4-2008
Berichten: 25

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mei. 2008, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Mr. Wheely,

Hij bedoeld wel degelijk twee cilinders (de nieuwe F650 en F 800GS zijn beide tweecilinders, de één wat meer vermogen dan de ander)

Uit eerste test blijkt dat na 50.000 km de zuigers over hun slijtage grens zitten!! rolleyes3

Groet Maarten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Mei. 2008, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Bedoel idd de tweecilinder.... Commercieel grapje van BMW! Dat van die zuigers heb ik ook gelezen, was volgens mij het wegmodel. Mag aannemen dat ze daar intussen wel een modificatie op hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mei. 2008, 0:10    Onderwerp: Reageer met quote

m.hassink schreef:
Mr. Wheely,

Hij bedoeld wel degelijk twee cilinders (de nieuwe F650 en F 800GS zijn beide tweecilinders, de één wat meer vermogen dan de ander)

Uit eerste test blijkt dat na 50.000 km de zuigers over hun slijtage grens zitten!! rolleyes3

Groet Maarten


yes solly huiswerk niet goed gemaakt dit komt omdat ik geen b#w fan ben laugh maar ik blijf erbij dat je beter een KTM kunt kopen
een twee cillinder met 83 pk laugh tongue3
kun je beter de nieuwe lc4 kopen
en nu ga je me toch niet vertellen dat die nieuwe b#w's all-road motoren zijn eeejjjj als je daar 1 keer mee springt dan breekt hij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
arjen



Geregistreerd op: 26-6-2006
Berichten: 57
Woonplaats: IJmuiden

BerichtGeplaatst: Do, 22 Mei. 2008, 10:07    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
m.hassink schreef:
Mr. Wheely,

Hij bedoeld wel degelijk twee cilinders (de nieuwe F650 en F 800GS zijn beide tweecilinders, de één wat meer vermogen dan de ander)

Uit eerste test blijkt dat na 50.000 km de zuigers over hun slijtage grens zitten!! rolleyes3

Groet Maarten


yes solly huiswerk niet goed gemaakt dit komt omdat ik geen b#w fan ben laugh maar ik blijf erbij dat je beter een KTM kunt kopen
een twee cillinder met 83 pk laugh tongue3
kun je beter de nieuwe lc4 kopen
en nu ga je me toch niet vertellen dat die nieuwe b#w's all-road motoren zijn eeejjjj als je daar 1 keer mee springt dan breekt hij


Ben ook meer KTM fan dan BMW. Meissie heeft een F650 éénpitter en ik heb een 620 met drukknopje en roadbook en zo. De BMW is op de straat echt véééél comfortabeler en de KTM is in het terrein echt véééél beter. Denk echter dat de F800GS wel als echte allroad het redelijk goed zal doen. De motor is pittig zat en het voelt op straat wel overeenkomstig met een adventure 990. Iets minder vermogen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Adventure-Joe



Geregistreerd op: 26-2-2008
Berichten: 40
Woonplaats: Nieuw Vennep

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2008, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Hier dan eindelijk een aanvulling op het benzine verbruik met de nieuwe 2008 fabrieks (?) mapping. Het heeft ff geduurd maar een rit van 4.500km door Noorwegen lijkt me aardig representatief....

De bepakking bestond uit twee plastic zijkoffers (niet echt windtunnel vriendelijk) en een roltas.

Het verbruik op de (Duitse) snelweg is nu zo'n 1op15. Binnendoor in Noorwegen waar 80-100 toch zeer goed te doen is, is het verbruik zo'n 1op17. Dit met een 16T voortandwiel.

_________________
Noorwegen; WAS EEN HEEL GOED plan voor 2008. nu op naar Zwitserland!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jul. 2008, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

dat vind ik toch gewoon heel netjes. De carb versie doet het niet beter.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif