lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Mijn 1ste SE!!
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 19:54    Onderwerp: Mijn 1ste SE!! Reageer met quote

Sinds 2 maanden ben ik de zéér gelukkige eigenaar van een SE model 07.
Mijn vorige motor was een KLR650. Even zwaar, ongeveer hetzelfde model maar de helft aan vermogen.

De SE is voor mij de ideale fiets. Lange afstanden zijn mogelijk en in het terrein zal ik zeker nooit vermogen te kort hebben. lipsrsealed2





Bovenstaande foto's zijn afgelopen weekend in het Schwarzswald genomen. Ik heb meer dan 1.500 km in 5 dagen gereden waarvan 400km offroad.


Wat is dit ding waanzinnig!! iloveyou


Meer dan 30kg bagage achterop: Geen probleem
1 op 18 rijden op de snelweg: Geen probleem
1 op 9 rijden in het terrein: Geen probleem
Met volle bepakking 196km/u op de teller: Geen probleem rifle
Hard neer gaan in het terrein: Geen probleem whip

Heb al wel wat problemen gehad. Na twee uur offroad kwam ik de motor niet meer op. Ik was te moe om m'n been nog over het zadel te krijgen. Haha

Maar op één of andere manier werkt mijn voor- en achterlicht en m'n toeter niet meer. De zekeringen zijn nog goed en de lampjes zelf ook gecontroleerd. huh2

Ben bang dat het een kabelbreuk is. Ik heb vlak voor de tocht stuurverhogers gemonteerd en misschien waren de kabels van de schakelaar naar . . ? . . tekort en na een sprongetje kapot getrokken??
Het vreemde is dat de noodstopknop het nog wel werkt. (Toeter, licht en noodstop schakelaars zijn 1 unit op het stuur)

Hmmm, elektra is niet m'n sterkste punt. Heb wel mooie voltmeter maar geen idee hoe ik zoiets gebruik om alles na te meten. laugh Maar voordat ik de hele motor ga demonteren om de kabelboom na te lopen heeft iemand een beter idee om het probleem te zoeken/fixen?

@G-spot: Wat zijn je SM velg maten? De velgmaat voor SM wielen zijn volgens Haan Wheels 17-3,50 voor het voorwiel en 17-5,00 inch voor het achterwiel. Dat lijkt me wel erg breed en ik zie het nut van een 17 inch achterwiel niet?

Hoe stabiel is je 17"voorwiel bij hogere snelheden? Zit zelf nog te twijfelen tussen 17" of 19" voorwiel. Heb wel (bijna) een stuurdemper maar ik vraag me af of het daardoor veel stabieler word.



Hier nog een foto van een plek die ik nooit meer terug vinden zal. laugh


_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 20:12    Onderwerp: Re: Mijn 1ste SE!! Reageer met quote

Mosseltje schreef:
Heb wel (bijna) een stuurdemper maar ik vraag me af of het daardoor veel stabieler word.



jep.. daar wordt ie echt wel stabieler van.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 20:20    Onderwerp: Reageer met quote

Electriek:

De stop-knop zit welliswaar op dezelfde combi-schakelaar aan het stuur, MAAR heeft een apart stekkertje!!

DUS: hoogst waarschijnlijk zit gewoon de stekker van de kabel die naar die combi-knop gaat los.
Die stekker zit achter je koplampmasker.

(alles zie handboek...)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Woabow



Geregistreerd op: 28-3-2008
Berichten: 16
Woonplaats: Silvolde

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

196 km per uur? Best hard want bij 160 begint mijn SE'tje aardig te slingeren met de std Karoo's. Ik was een drietal CBR600's aan het gek rijden maar op snelheid moest ik m'n meerdere erkennen. Waarom wil je een stuurdemper? Voor snelweg of off road?

Het nut van een 17" wiel zit 'm in de bandenkeus, als je echte wegbanden wil heb je in 17" veel meer keus.

Ik heb zelf net vandaag de 1000 km beurt laten doen (met 1.500 km op de teller) en de Akra's laten monteren. Ik ben het met je eens: wat een waanzinnige machine..... 2thumbsup laugh 2thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Electriek:

De stop-knop zit welliswaar op dezelfde combi-schakelaar aan het stuur,
MAAR heeft een apart stekkertje!!

DUS: hoogst waarschijnlijk zit gewoon de stekker van de kabel die naar
die combi-knop gaat los.
Die stekker zit achter je koplampmasker.

(alles zie handboek...)


Als het goed is komt deze week de stuurdemper binnen. Mooi moment om
ook die combi-knop te vinden. Dat klinkt al stukken beter dan een
kabelbreuk.


Woabow schreef:
196 km per uur? Best hard want bij 160 begint mijn
SE'tje aardig te slingeren met de std Karoo's. Ik was een drietal CBR600's
aan het gek rijden maar op snelheid moest ik m'n meerdere erkennen.
Waarom wil je een stuurdemper? Voor snelweg of off road?

Het nut van een 17" wiel zit 'm in de bandenkeus, als je echte wegbanden
wil heb je in 17" veel meer keus.

Ik heb zelf net vandaag de 1000 km beurt laten doen (met 1.500 km op de
teller) en de Akra's laten monteren. Ik ben het met je eens: wat een
waanzinnige machine..... 2thumbsup laugh 2thumbsup


Dat slingeren is behoorlijk irritant. Vooral in de snelle bochten. Daarom
een dure investering voor de stuurdemper.

Maar ik wil de motor ook offroad leren beheersen. Als dat al mogelijk is
met de SE. grin

Met een 17" gaat de voorkant wel gelijk met 5 cm omlaag en dat lijkt me
dan toch erg zenuwachtig worden. Ik heb nog niet eerder een stuurdemper
gehad en ik weet niet of ik er wonderen van moet verwachten.

Enig idee wat een goede breedte zou zijn voor de voorvelg? 3,5 inch lijkt
me een beetje overdreven vergeleken met 1,85 inch origineel. Ik wil niet
dat het voorwiel minder grip krijgt.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

misschien ten overvloede maar:

Karoo is maar tot 170km/h toegelaten. 196 (gps) is best veeel harder dan dat (omloopversnelling gaat quadratisch met de snelheid...) , daarmee KAN een band uit elkaar klappen of loopvlak loslaten, en dat wil je liever niet bij dat soort snelheden!! dus denk daar wel effe aan!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
misschien ten overvloede maar:

Karoo is maar tot 170km/h toegelaten. 196 (gps) is best veeel harder dan dat (omloopversnelling gaat quadratisch met de snelheid...) , daarmee KAN een band uit elkaar klappen of loopvlak loslaten, en dat wil je liever niet bij dat soort snelheden!! dus denk daar wel effe aan!



Heb je helemaal gelijk in.
Ik liet me heel even gaan op de autobahn en zat verrassend snel op de 190. nice

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 8 Mei. 2008, 3:11    Onderwerp: Reageer met quote

misschien heb je hier iets aan thumbsup http://www.advrider.com/forums/showthread.php?s=683a39cc11045a3ecb51726867c5c073&t=306699&page=2

en ik weet niet of de normale ktm 990sm wielen in de se kunnen maar dat lijkt me ook nog een optie



950 se on sm wheells.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  90.63 KB
 Weergegeven:  573 keer

950 se on sm wheells.JPG



right-2.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  154.13 KB
 Weergegeven:  578 keer

right-2.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 15:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Electriek:

De stop-knop zit welliswaar op dezelfde combi-schakelaar aan het stuur, MAAR heeft een apart stekkertje!!

DUS: hoogst waarschijnlijk zit gewoon de stekker van de kabel die naar die combi-knop gaat los.
Die stekker zit achter je koplampmasker.

(alles zie handboek...)




thumbsup Was inderdaad een los stekkertje. Makkelijkste fix ooit. Bedankt!! thumbsup

Stuurdemper zit er nu ook op. (Dat was wel wat lastiger) Nu ff gaan testen. devil

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 10 Mei. 2008, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

Zou leuk zijn voor het forum als je een plaatje van de sturdemper (constructie) kan maken!

Zelf gemaakt?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Mei. 2008, 0:30    Onderwerp: Reageer met quote

op de se 's op de geposte foto's zitten er ook stuurdempers
dus ook bij 17 inch aanbevolen thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Mei. 2008, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Zou leuk zijn voor het forum als je een plaatje van de
stuurdemper (constructie) kan maken!

Zelf gemaakt?



Nee, wel zelf gekocht via Sommer en zelf gemonteerd. wacko






Mooi groot pakket met een nieuwe bovenste kroonplaat, (zwart) de
demper en hele duidelijke instructies in het Engels met plaatjes.
De avond van te voren eerst de instructies goed doorgenomen en in m'n
hoofd de stappen doorgenomen.

Het allerbelangrijkste bij deze ingreep is het fixeren van de voorkant van
de motor. Wanneer je de originele kroonplaat verwijdert heeft de voorvork
de neiging te bewegen. In je eentje krijg je het dan nooit meer voor
elkaar om de voorvork met de nieuwe kroonplaat uit te lijnen.

Ik had een spanband om de vooras naar het plafond en die zeer strak
getrokken. Het achterwiel opgebokt zodat er meer druk op de voorkant
kwam. Tevens beide wielen helemaal ingebouwd met stoeptegeles zodat
er geen beweging meer in te krijgen.

Bij het monteren van de nieuwe kroonplaat ook nog een spanband
getrokken van het voorwiel naar een motorsteun onder de radiator. Dit om
het geheel passend te krijgen. Ik krijg de nieuwe kroonplaat niet over de
poten heen. Door het achterwiel wat naar achteren te trekken gleed de
kroonplaat in één keer op z'n plaats.

Een tweede lastigheid was het demonteren van het contactslot. Deze zat
vast met antidiefstalbouten met teveel lock-tite. Eerst met een dremel
getracht een gleuf er in te frezen en met een slagschroevendraaier het
geheel los te krijgen. Werkte niet. Dus dan met een steeds grotere
staalboor de schroeven weg geboord.




Zodra je nieuwe kroonplaat gemonteerd is kan je beginnen met de
demper. Heel eenvoudig maar ik wist het toch weer te verknallen door een
bout dol te draaien in het frame. oops
Dus weer uitboren en een nieuw schroefgat tappen. Zoals op onderstaande
foto te zien is heb ik een donorbout moeten lenen van een andere motor.



Al met al een uurtje of 2 werk. Zal vast sneller kunnen maar voor een eerste keer ging het vrij soepel. wink3

Mocht iemand bovenstaand verhaal onduidelijk vinden dan heb je hierbij de originele instructies. vulcan






mr wheely schreef:
op de se 's op de geposte foto's zitten er ook stuurdempers
dus ook bij 17 inch aanbevolen thumbsup


Binnen een maand zitten de kleuterwieltjes er ook bij mij onder.
Ben benieuwd hoe dat gaat rijden. smiley2

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Mei. 2008, 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

Is een bloedmooi dempersetje mosseltje thumbsup

Ikzelf had toch denk ik voor de montage het voorwiel en poten er uit getrokken, kroonplaat er op, en dan de hele handel weer opbouwen. wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Mei. 2008, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

hardstikke mooi.

Tja, ik heb zelf ook zo'n Scott set, met kroonplaat en demper, maar dan voor de adventure. Ik wist dus niet dat ie er al voor de SE was (andere offset).

Die anti-diefstal bouten eruitis idd ene klote karwij, dat heb ik de jongens bij Sommer laten doen (bij de prijs in, ik vond dat dat daarvoor wel mocht smiley ).

Balhoofd gaat makkelijk als je gewoon de poten en het wiel demonteert en dan alles monteert zoals je zou doen bij nieuwe balhoofdlagers. Een beetje lastig idd, maar ik doe het wel in mijn eentje hoor.

Supermooi, ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden.

neem effe de tijd om die demper goed in te stellen, vooral de snelheid waarme die in zijn zwaardere demping schiet is een beetje moeilijk goed in te stellen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Mei. 2008, 15:36    Onderwerp: Reageer met quote

ps.: Foto's kan je hier gewoon direkt uploaden, door onderaan het berichtje (als je het schrijft) met "choose" de file uit te zoeken op je schijf en dan op "voeg attachement toe" te drukekn, net zo veel keren als je plaatjes wil.

je kunt ze ook nog in de gallery uploaden (met 10 tegelijk) en doorlinken.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif