Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ties
|
Geplaatst: Ma, 5 Mei. 2008, 20:04 Onderwerp: Hij loopt op 1 cilinder, help.. |
|
|
Hoi,
Mijn 950 Adventure loopt op 1 cilinder nadat hij een half jaar heeft stilgestaan. Alleen als ik de choke vol openzet, pakt de 2e cilinder op, maar valt dan weer stil.
Vastzittende vlotternaald in de carburateur?
Ik heb Wynns Petrol Treatment gekocht, dat je bij de brandstof moet gieten. Krijg ik daarmee mijn carburateur weer aan de praat?
Advies is welkom.
ties |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 5 Mei. 2008, 20:19 Onderwerp: |
|
|
Als je de originele dempers met katalysator hebt moet je iig NIET gaan rijden/draaien... Doordat de onverbrande gassen van de niet ontstekende cilinder in de katalysator komen zal deze de gassen al;snog verbranden en binnen no-time roodheet staan: Zo erg dat het plastic eromheen smelt en mogelijk brandgevaar oplevert !!
Carbreiniger is een mogelijke oplossing... maar kan natuurlijk veel meer oorzaken hebben.
ALS het de carb is die blijft hangen, dan ruikt de motor niet naar benzine in de uitlaat, ALS het niet de carb is (maar bijv ontsteking) dan zal de motor heel vies stinken en naar halfverbrandde brandstof ruiken.
OMdat je zegt dat ie met choke wel loopt, denk ik toch idd aan vervuiling (immers doet de ontsteking wel iets).
Als je gewoon effe een paar keer iets meer gas geeft.. doet ie het dan wel???
Laat iig de tank even leeglopen en zorg voor schone verse benzine, das al bijna net zo goed als reiniger.
Als ie buiten heeft gestaan kan het natuurlijk ook vocht zijn, die bijv de vonk te zwak maakt... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Ties
|
Geplaatst: Di, 6 Mei. 2008, 19:31 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, dr Bean.
Hoe tap je eigenlijk brandstof van de Adventure af?
ties |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 6 Mei. 2008, 19:33 Onderwerp: |
|
|
zou ook een vuile bougie kunnen zijn |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 6 Mei. 2008, 20:27 Onderwerp: |
|
|
Ties schreef: | Bedankt voor je uitgebreide antwoord, dr Bean.
Hoe tap je eigenlijk brandstof van de Adventure af?
ties |
benzine slang loshalen
Ofwel de verbindingsslang tussen de tanks, ofwel de slang aan het kraantje (kraantje ) ....
je kunt beginnen met alleen de linker tank, (de rechter dicht laten zitten). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Ties
|
Geplaatst: Wo, 7 Mei. 2008, 9:01 Onderwerp: |
|
|
Opnieuw bedankt mr Bean en ook voor je geduld. Geen idee waar dat kraantje zit, maar ik weet hoe het eruit ziet en zal het vast wel vinden.
Ben niet zo'n techneut....
ties |
|
Naar boven |
|
 |
|