lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

16 tands voortandwiel
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Za, 27 Nov. 2004, 21:23    Onderwerp: 16 tands voortandwiel Reageer met quote

Nou, laat ik dan maar de eerste zijn in dit gedeelte.
Aftrap...

Heeft er al iemand ervaring met het rijden met een 16 tands voortandwiel i.p.v 17 tands (org.)? De 6e versnelling werkt m.i behoorlijk als overdrive.


Tutu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 27 Nov. 2004, 23:05    Onderwerp: Re: 16 tands voortandwiel Reageer met quote

Tutu schreef:
Nou, laat ik dan maar de eerste zijn in dit gedeelte.
Aftrap...

Heeft er al iemand ervaring met het rijden met een 16 tands voortandwiel i.p.v 17 tands (org.)? De 6e versnelling werkt m.i behoorlijk als overdrive.


Tutu


Hallo!

Ik rij al een half jaar met 16vtw, en ik wil niet anders meer,
is ook weer persoonlijk, ik rij zelden echt hard, want dan draait het blok
wel meer toeren.

Toen ik het net gemonteerd had, wilde ik het een week later weer verwisselen met de 17, het was dus ff wennen.

Het is in ieder geval het proberen waard, kost een paar tientjes en een uurtje werk.

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 27 Nov. 2004, 23:29    Onderwerp: Re: 16 tands voortandwiel Reageer met quote

Tutu schreef:
Nou, laat ik dan maar de eerste zijn in dit gedeelte.
Aftrap...

Heeft er al iemand ervaring met het rijden met een 16 tands voortandwiel i.p.v 17 tands (org.)? De 6e versnelling werkt m.i behoorlijk als overdrive.


Tutu


16 tand vtw:
Absolute aanrader !!

Bij mij is de Topsnelheid overigens gelijk (16 tand of 17 tands): met 17 haalt die zijn toopvermogentoerental eigenlijk niet en is windgevoelig. Met 16 stapt ie overal doorheen met 200kmh+ smiley

Neh serieus: die 16 tand is voor Nederland echt fijner: Dan kan je tenminste zijn 6 ook nog gebruiken op de provinciale wegen.

groet

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
kameel



Geregistreerd op: 1-12-2004
Berichten: 119
Woonplaats: dronten

BerichtGeplaatst: Do, 2 Dec. 2004, 0:53    Onderwerp: Reageer met quote

met 16 tands veel meer gasrespons dan met 17, met zware tegenwind in de polder moest er flink aan het gas geschroefd worden, nu duidelijk minder, top wat hoger, verbruik wat hoger en op de snelweg ipv 160 bij 6000tpm nu 152.
mijn advies: altijd overstappen naar 16 tands.

groeten pieter

_________________
riding the camel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Dec. 2004, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Met noppen rij ik ook nog achter met 45 ipv 42 tanden.
Een stukje 160 gaat nog steeds en als je het grootste deel van de vakantie niet boven de 100/120 uitkomt lekkerder. (En de tandwielen van de 6e versnelling slijten tenminste ook mee)

Voor altijd 16 tandem voor mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Dec. 2004, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

16 tands is reeds besteld en wordt er voor aflevering opgezet net als stuurverhogers (3 cm)
en tankbeschermbeugels!

Tnks voor de feedback thumbsup ,

Reinier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 4 Dec. 2004, 10:46    Onderwerp: Reageer met quote

Het 16 T vtw wat ik er nu op heb heeft GEEN demper,(die rubberen krans)

Het standaard 17 t echter wel, ik hoor het verschil wel, vooral met inschakelen.

Zou er een 16 te koop zijn met demper?,

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 4 Dec. 2004, 12:23    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Het 16 T vtw wat ik er nu op heb heeft GEEN demper,(die rubberen krans)

Het standaard 17 t echter wel, ik hoor het verschil wel, vooral met inschakelen.

Zou er een 16 te koop zijn met demper?,

Daan


Nee volgesn mij is die er niet.

Maar dat rubber langs de zijkant is alleen maar om de ketting wat stiller langs het voortandwiel te laten draaien bij constant rijden: Klinkt wat mooier, maar doet weinig.

In het terrein is het helemaal niet goed: Het rubbber drukt het zand juist in de ketting. (Crosstandwielen hebben juist vaak nog extra groeven onder de tanen om het vuil kwijt te raken)

groet
Gerben

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mei. 2005, 2:02    Onderwerp: Re: 16 tands voortandwiel Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Tutu schreef:
Nou, laat ik dan maar de eerste zijn in dit gedeelte.
Aftrap...

Heeft er al iemand ervaring met het rijden met een 16 tands voortandwiel i.p.v 17 tands (org.)? De 6e versnelling werkt m.i behoorlijk als overdrive.


Tutu


16 tand vtw:
Absolute aanrader !!

Bij mij is de Topsnelheid overigens gelijk (16 tand of 17 tands): met 17 haalt die zijn toopvermogentoerental eigenlijk niet en is windgevoelig. Met 16 stapt ie overal doorheen met 200kmh+ smiley

Neh serieus: die 16 tand is voor Nederland echt fijner: Dan kan je tenminste zijn 6 ook nog gebruiken op de provinciale wegen.

groet

vraagje?????
jullie veranderen allemaal je voor tandwiel en nooit achter ?????? heeft
dit een rede!!!! en is de slijtage niet minder als je hem achter vergroot,misschien een rare vraag, maar in de cross wisselen ze eerder achter dan voor of gaat dat niet bij de adventure B.V.D.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mei. 2005, 9:49    Onderwerp: d Reageer met quote

Hoi!

Ten eerste is het kosten technisch aantrekkelijker, kost je alleen maar de prijs van het vtw.

Verder vind ik voor kleiner ook beter omdat 16 voor wat meer sleutelvrijheid geeft (die 17 loopt nl overal rakelings langs, en is er daardoor lastig af te krijgen)
En bij bv een gebroken ketting loop je daardoor ook eerder kans op een gekraakt carter.



Als je toch aan een nieuwe set toe bent, kun je overwegen achter groter
(wordt natuurlijk ook een langere ketting).

Ik weet wel, theoretisch geven kleinere tandwielen meer slijtage,
en de ketting "knelt"aan de voorkant ook strakker om de brug heen,
(dus meer slijtage aan de geleiding).

Maar ja, het is allemaal wat, als je nog extremer wil gaan dan kun je voor kleiner EN achter groter nemen.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mei. 2005, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

bij mij was de reden om voor te wisselen:

- goedkoper
- makkelijker/sneller
- idd wat meer kettingruimte
maar vooral: Het VTW slijt toch wel veel sneller dan de rest: Dus halverwege daar gebruik van gemaakt en een nieuw 16 tands gemonteerd -> Die uiteindelijk helemaal op was VOORDAT de ketting en ATW echt helemaal op waren.

Voor offroad gebruik zou ik het nog wel handig vinden om eens een 2e tandwielkrans achter te hebben:
42 voor op de weg
45 voor terrein
en dan natuurlijk 16 voor.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mei. 2005, 20:08    Onderwerp: d Reageer met quote

Als ik een nieuwe set koop, dan neem ik gelijk 2 voortandwielen,
ongeveer halverwege de te verwachten levensduur wissel ik die.

Je spaart dan de rest, (kett en atw) zodat het geheel langer meegaat.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Daan, nog bedankt voor de hulp, bij het wisselen van het voortandwiel.
Voor het gevoel rijdt het inderdaad lekkerder in de bebouwde kom.
Op de snelweg ietjes meer toeren, maar dat went wel denk ik.

Wilfred
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wilfred,

Ik zou zeggen, lees de berichten hierboven maar eens door.
(heb je vast al gedaan).

Enne... Wheelie's gaat ook makkelijker wink3 grin

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Okt. 2007, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, dat zag ik de vorige keer, toen je mijn straat uit reed, maar daar waag ik me even nog niet aan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif