Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Ma, 21 Mrt. 2011, 22:15 Onderwerp: GPS-voeding aansluiten (kan hulp gebruiken) |
|
|
Excuus als blijkt dat ik de zoekfunctie héél slecht heb gebruikt
Ik heb een SMT en heb nu heel onhandig een voedingsdraad rechtstreeks vanaf de accu lopen naar de ZUMO.
Het is zo'n deelbare motorkabel. Die heeft het 'begeven' en ik zat toch al te denken....dit moet makkelijker kunnen !
Ik zat te denken om zo'n sigaret-plug aansluiting te gaan gebruiken en dan gelijk vanaf ACC 1 of 2 aan te sluiten....
De huidige draad vanaf de zumo houder gewoon doorknippen ?...sigaretteplug eraan...en stopcontact 'ergens'aanbrengen op/bij dashboard ...en vanaf die stekker naar de ACC-1 of 2 ?
Laat ik het maar bekennen...qua elektronika ben ik geen held / gewoon een übernitwit
Is er iemand die zoiets op z'n SMT al heeft gedaan en me kan vertellen wat ik nodig heb en hoe ik dat het beste kan doen /evt. me kan helpen ?
Met dank aan Blackbert voor de tip : Ik woon in Friesland 
Laatst aangepast door Erik 990 SMT op Di, 22 Mrt. 2011, 15:15, in totaal 3 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 21 Mrt. 2011, 22:49 Onderwerp: |
|
|
in alle geval aansluiten op de geschakelde ACC (die vie het contact gaat) of die Zumo trekt uw batterij leeg (om zijn eigen batterij op te laden).
j ekan die originele kabel ook gebruiken om rechtstreeks op de ACC aan te sluiten.
helpen kan, maar om meer kandidaten te lokken is 't handig te weten waar je ongeveer woont. |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Di, 22 Mrt. 2011, 18:46 Onderwerp: |
|
|
He Erik,
Ik ga dit goed volgen.
Ikke ook electronitwit.... _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Di, 22 Mrt. 2011, 21:23 Onderwerp: |
|
|
.."Is er iemand die zoiets op z'n SMT al heeft gedaan en me kan vertellen wat ik nodig heb en hoe ik dat het beste kan doen /evt. me kan helpen ? "...
Anyone ?  |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Di, 22 Mrt. 2011, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel !! Vooral die foto's maken het voor mij zovéél makkelijker....
ik ga op zoek naar zo'n Hella plug & stopcontact ! |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 22 Mrt. 2011, 22:32 Onderwerp: |
|
|
of je kijkt gewoon in de powerparts gids daar staan ze gewoon bij
en is nog plug and play ook, en waarschijnlijk heeft je dealer ze liggen
dus geen b#w plug maar een ktm plug  |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 20:04 Onderwerp: Nog een paar simpele ziel (ik) vraagjes... |
|
|
Ben een echte nOOb
en :
Vergeef me mijn duidelijke onnozelheid, en bedankt voor de moeite alvast  |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 21:14 Onderwerp: Re: Nog een paar simpele ziel (ik) vraagjes... |
|
|
Erik 990 SMT schreef: | Ben een echte nOOb
Ja de voorzijde moet open
Clip naar links buigen en het luikje er uit trekken |
P.S jij ging toch ook naar de meeting van 2 april?.
Ik rij naar de meeting namelijk door richting Friesland naar Aldtsjerk.
Ik weet niet waar je ergens woont maar als je er niet uitkomt en het wordt niet te laat dan wil ik wel even helpen met het demonteren van de koplamp. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Wo, 23 Mrt. 2011, 22:29 Onderwerp: Re: Nog een paar simpele ziel (ik) vraagjes... |
|
|
Vonkenboer schreef: |
P.S jij ging toch ook naar de meeting van 2 april?.
Ik rij naar de meeting namelijk door richting Friesland naar Aldtsjerk.
Ik weet niet waar je ergens woont maar als je er niet uitkomt en het wordt niet te laat dan wil ik wel even helpen met het demonteren van de koplamp. |
Bedankt voor de verduidelijking !
Ja,ik ga ook lekker een heerlijk rondje rijden die zaterdag vanuit Ermelo !
Ik woon in Bolsward, dat is 43 km ten zuidwesten van Aldtsjerk....
Dat is een heel mooi gebaar van je !! (mits niet achterlijk laat natuurlijk)
Weet je wat ? Ik ga eerst zelf even prutsen....en dan hebben we het er die bewuste zaterdag over  |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Vr, 8 Apr. 2011, 16:14 Onderwerp: |
|
|
Beetje late reactie van mij...
zo'n din plug is natuurlijk het meest praktische, maar ik had de gps gewoon op de acc staan en wel rechtstreeks, dus niet via het contact want KTM gebruikt deze acc zelf om de middeleeuwse handvatverwarming aan te sluiten.....
Nooit geen probleem gehad, bij lange stilstand haal je meestal toch de GPS van de moto.
Nadeel bij de zumo 220 (ik vermoed ook bij de 500-660 etc) is dat er op de voedingskabel een doosje zit, ik vermoed een spanningsomvormer, die steek je bij gebruik van een din stekker natuurlijk achter het dashboard of zo, maar dan kan je die acc stekker ook niet meer gebruiken om bv je batterij lader of iets anders dat 12 v nodig heeft aan te sluiten....Niet zo handig dan....
Momenteel op de GS is de Zumo gewoon aangesloten op het standlicht..... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Di, 12 Apr. 2011, 19:16 Onderwerp: |
|
|
Mijn Adventure heeft bij André Motors een beurt gehad.
Toen gelijk een 12 volt aansluiting rechts naast de toerenteller laten plaatsen (op de constante stroom ACC).
Meerkosten: iets van 35 Euro. Wilde ik geen gezeur voor hebben.... _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
|