lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Starter motor uitbouwen?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 30 Apr. 2008, 18:47    Onderwerp: Starter motor uitbouwen? Reageer met quote

Hoi,

Heeft iemand al eens geprobeerd/gezien hoe je eenvoudig de startermotor uit kan bouwen??

Ik heb de carbs en airbox er nu af, maar boven de startermotor lopen nog dikke waterslangen die het heel lastig maken, en met van die speciale klemmen vast zitten :-//

(hij moet er trouwens uit omdat die O-ring daar waarschijnlijk lekt)

papa

BerichtGeplaatst: Do, 1 Mei. 2008, 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

je moet het blok 3 cm laaten zaken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 1 Mei. 2008, 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

mm, en dan naar de rechter kant eruit?

Ik vraag me nu af wat makkelijker is: alles boven de startermotor is al weg.. dus alleen die waterslang zit in de weg.

Blok laten zakken moet ook een boel voor los (uitlaat etc)

papa

BerichtGeplaatst: Do, 1 Mei. 2008, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

nee hoor uilaad voor pijp los
uitlaad achter los
krik onder blok
stuen los
en laten zaken
totaal; werk tijt volgens
ktm 105 minuten
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 1 Mei. 2008, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

OK, dank.

Eerst even die O-ring scoren.. volgens mij is dat de boosdoener. Morgen meteen bellen.

mr wheely

BerichtGeplaatst: Do, 1 Mei. 2008, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
OK, dank.

Eerst even die O-ring scoren.. volgens mij is dat de boosdoener. Morgen meteen bellen.

waar zit die O-ring eigenlijk ???? is het geen oliekering op de as van de start motor
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mei. 2008, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

die o-ring zit daar waar het startermotorHUIS in zijn geheel in het carter geschoven zit.
Als je de 2 boutjes aan de andere kant van de startermotor (bij de electrische aansluiting) losschroeft kan je daarmee de hele startermotor in een keer eruit nemen. De O-ring dicht die passing af.

en ja.. de startermotor zelf moet dus ook iets van een keerring op de as hebben... maar als die zou lekken zou de startermotor zelf vol olie zitten, en das duidelijk niet het geval.

Vervelende is ook dat ik niet kan zien of ie daar lekt.. hij lekt niet altijd (alleen als ie goed warm is en flink belast wordt ) en als de tanks erop zitten etc dan kan je dat dus niet allemaal meer zien.
't kan ook de druksensor zijn die lekt, die zal ik effe nadraaien/checken.

Dus vandaar ik preventief die o-ring vervang.

Ik ben overigens gewoon bezig met groot preventief onderhoud: rubbers van aloietank, radiator etc aan het vervangen, omdat ze uitgelubberd zijn door de trillingen: Als ze doorslijten gaat de zaak stuk, daarom preventief vervangen zodat er geen dingen stuk rammelen of slijten.

mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mei. 2008, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
die o-ring zit daar waar het startermotorHUIS in zijn geheel in het carter geschoven zit.
Als je de 2 boutjes aan de andere kant van de startermotor (bij de electrische aansluiting) losschroeft kan je daarmee de hele startermotor in een keer eruit nemen. De O-ring dicht die passing af.

en ja.. de startermotor zelf moet dus ook iets van een keerring op de as hebben... maar als die zou lekken zou de startermotor zelf vol olie zitten, en das duidelijk niet het geval.

Vervelende is ook dat ik niet kan zien of ie daar lekt.. hij lekt niet altijd (alleen als ie goed warm is en flink belast wordt ) en als de tanks erop zitten etc dan kan je dat dus niet allemaal meer zien.
't kan ook de druksensor zijn die lekt, die zal ik effe nadraaien/checken.

Dus vandaar ik preventief die o-ring vervang.

Ik ben overigens gewoon bezig met groot preventief onderhoud: rubbers van aloietank, radiator etc aan het vervangen, omdat ze uitgelubberd zijn door de trillingen: Als ze doorslijten gaat de zaak stuk, daarom preventief vervangen zodat er geen dingen stuk rammelen of slijten.

ik snap um wacko als toch bezig bent kun je beter alle o-ringen en keringen vervangen daar heb je gelijk in
maar je blok eruit halen bij je groot onderhoud kan ook geen kwaad
kun je alle hoekjes en gaatjes een keer schoonmaken waar je anders niet bij kunt suc6 thumbsup thumbsup laugh

ik heb dit ook eens gehad met een ducatie bleek later
pakking van het blok te zijn dus mochten we hem in zijn geheel splitsen
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Mei. 2008, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

blok zelf is probleemloos, geen enkele rede om cilinders/zuiger los te halen: bij de Tuareg op 2300km rally niet meer dan 200cc olie bijgevuld// en dat was meer voor de show dan voor het nodig.

Lekkage is niet veeel.. maar 2 cc maakt al een kliederboel en daar houd ik dus niet van veryangry2

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: