Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jurki
Geregistreerd op: 6-7-2007 Berichten: 75
|
Geplaatst: Do, 3 Apr. 2008, 16:51 Onderwerp: Uitvallen van motor + mapping update |
|
|
Ik heb, tijdens de 7500 KM beurt, de aanbevolen mapping update uit laten voeren. Deze mapping update zou een beter lerend karakter toevoegen aan de ECU volgens KTM. In eerste instantie was ik gematigd positief omdat de gas response (aan/uit reactie) iets milder leek.
Echter heb ik sinds die tijd al twee keer een totaal uitvallend motorblok gehad op het moment van schakelen (overschakelen van 4 - 5 op de snelweg - motor uit - schrik reactie).
Is er iemand die hier ook last van heeft en was dit met of zonder mapping update ?
Grt, Jurki. |
|
Naar boven |
|
|
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Do, 3 Apr. 2008, 19:20 Onderwerp: mapping |
|
|
Motor bouwjaar 2007.
Heb de mapping ook aan laten passen bij 2e beurt daarnaast kleppen stellen en rest standaard beurt. Daarnaast een wijziging in voor tandwiel. Motorisch geen problemen. Zit op 12000 km. (KTM 990 EFI abs)
Garantie claim dat verf van de tank los liet en hitte schild inmiddels vervangen. Achterrem gemodificeerd.
Beniewd wat het is.
Laatst aangepast door Hydrazine op Vr, 4 Apr. 2008, 21:30, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Vr, 4 Apr. 2008, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Heb er ook al een enkele keer last van gehad.
Je schrikt inderdaad, zeker als je net aan het inhalen ben.
Maar mijn brommer is van 2004 en ruim 10000km weg, dus vraag me dan af of het in jou geval wel aan de remap ligt.
Immers, ik heb gewoon carburateurs |
|
Naar boven |
|
|
jurki
Geregistreerd op: 6-7-2007 Berichten: 75
|
Geplaatst: Za, 5 Apr. 2008, 21:49 Onderwerp: |
|
|
wilfred schreef: | Heb er ook al een enkele keer last van gehad.
Je schrikt inderdaad, zeker als je net aan het inhalen ben.
Maar mijn brommer is van 2004 en ruim 10000km weg, dus vraag me dan af of het in jou geval wel aan de remap ligt.
Immers, ik heb gewoon carburateurs |
Ik weet ook niet zeker of het aan de nieuwe mapping ligt, maar juist na installatie hiervan heb ik voor de eerste keer last gehad van het uitvallen en dan is de link misschien een beetje te snel gelegd. |
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Zo, 6 Apr. 2008, 10:04 Onderwerp: |
|
|
Bij mij is het nu alweer een tijdje geleden.
Heb het toen ook aangegeven bij een beurt maar ze konden niet zeggen wat het zou kunnen zijn.
Ik had het dus ook specifiek bij het inhalen en dan doorschakelen.
Dus gas erop overschakelen en dan viel die echt ineens dood.
Kennelijk zijn er weinig andere mensen die daar last van hebben. |
|
Naar boven |
|
|
pax
Geregistreerd op: 22-3-2008 Berichten: 25 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 6 Apr. 2008, 21:40 Onderwerp: |
|
|
Sinds een week rij ik op 1-"tje" uit 2004.
Gisteren op de snelweg begon hij, na 20 minuten rijden, opeens in te houden. Extra gas geven gaf tijdelijk meer vermogen maar daarna weer wegvallen van vermogen. Daarom verminderde ik wat snelheid en schakelde terug. Zelfde resultaat. Inmiddels was ik in een bocht van een afrit en remde af op de motor. Toen sloeg hij af. Best wel even schrikken met een auto vlak achter me. Omdat deze ervaring het vertrouwen in mijn nieuwe liefde niet kon schaden ben ik gewoon doorgereden. Verder geen problemen meer gehad.
Ook vandaag weer heerlijk gereden.
Behalve toen ik vanmorgen weg wilde rijden sloeg de motor af. Ik was blijkbaar nog niet helemaal wakker, want ik verloor mijn evenwicht en de motor lag op zijn zijkant. Tering, wat is dat ding zwaar.
(op een duits forum las ik al: "ist er zu schwer, bist du zu schwach".)
Wat zou de reden van het inhouden en uitvallen kunnen zijn? _________________ 2001 Transalp '96
2008 LC8 950 Adv. '04 |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 0:29 Onderwerp: |
|
|
lijkt mij typisch gevalletje bevroren carbs of slechte afstelling
dat kan nu de kop op steken ivm het vochtige en koude weer |
|
Naar boven |
|
|
X09978
Geregistreerd op: 25-8-2007 Berichten: 78 Woonplaats: Dronten
|
Geplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 6:00 Onderwerp: |
|
|
herkenbaar.... en reeds besproken: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=44
ik heb er zelf sporadisch last van en het is voorspelbaar dus word ik er niet meer door verrast. Echt stilstaan heb ik nog niet meegemaakt |
|
Naar boven |
|
|
pax
Geregistreerd op: 22-3-2008 Berichten: 25 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 11:45 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor het lijntje!
Vanmiddag moet ik naar Heerenveen.
Het zal vochtig (sneeuw?) weer worden.
Dan kan ik me er alvast een beetje op voorbereiden.
Dus misschien toch de 950 over een paar jaar inruilen voor een 990? _________________ 2001 Transalp '96
2008 LC8 950 Adv. '04 |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 20:45 Onderwerp: |
|
|
pax schreef: | Bedankt voor het lijntje!
Vanmiddag moet ik naar Heerenveen.
Het zal vochtig (sneeuw?) weer worden.
Dan kan ik me er alvast een beetje op voorbereiden.
Dus misschien toch de 950 over een paar jaar inruilen voor een 990? |
zou je kunnen doen maar die heeft weer andere dingen aan uit injectie
en dan die afstelling van die injectoren |
|
Naar boven |
|
|
pax
Geregistreerd op: 22-3-2008 Berichten: 25 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 21:19 Onderwerp: |
|
|
Ja, inruilen is voorlopig geen optie.
Ik hou van mijn 950!!
Heen naar Heerenveen had ik behoorlijk haast door vertragingen i.v.m. file op de A10 en A1 tot Almere. Daarna keihard door de polder. Wat een fantastische machine. Op de terug weg had ik toch even weer wat problemen met de carburateur. Maar geen moment meer zorgen om gemaakt (dankzij de reacties op dit forum: ere wie ere toekomt). En met een lange omweg naar huis gereden. In 1 woord geweldig met dikke pret..
Aankomend najaar misschien toch maar een doucheputje installeren om problemen in de winter te verkleinen. Geweldig om te lezen hoe Daan dat heeft opgelost.. _________________ 2001 Transalp '96
2008 LC8 950 Adv. '04 |
|
Naar boven |
|
|
wilfred
Geregistreerd op: 9-2-2005 Berichten: 221
|
Geplaatst: Di, 8 Apr. 2008, 21:30 Onderwerp: |
|
|
De mijne heeft carb. verwarming en toch heeft die er last van. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 18:12 Onderwerp: |
|
|
Late we hier even niet carb en injectie door elkaar halen, die zijn niet vergelijkbaar.
Bij Carbs, probleem: Zoals eerder reeds vermeld is, meestal bevriezingsverschijnselen, met name bij <8 graden en vochtig weer. onder de 0 graden gaat het weer over omdat de lucht dan droog wordt.
bij Injectie: Uitvallen bij overschakelen? Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de stationair regeling te laag staat (door verandering van het weer.
oplossing: Pak de koude motor, zet deze op de middenbok. Start de motor ZONDER gas te geven. Laat de motor 15 minuten draaien zonder aan het gas te zitten!.
Nu is de injectieunit opnieuw ingeregeld.
(Zie ook handboek Sommer) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
HP
Geregistreerd op: 1-7-2007 Berichten: 73
|
Geplaatst: Di, 29 Apr. 2008, 18:16 Onderwerp: |
|
|
Het 990 EFI model 2006 en eerste maanden van 2007 hebben een probleem bij de moment opnemer (denk dat dit zo heet) tijdens het starten en tevens bij stationair toerental. Het kan voorkomen dat die opnemer signaleert dat er teveel kracht onstaan (bij het starten als de motor terug zou slaan of de verkeerde kant op draait). Op z'n moment gaat de motor uit en moet je opnieuw starten.
Is bij mij al een paar keer overkomen. Starten als die koud is een scherpe knerp/knal. Alles uit. Overnieuw starten geen probleem meer. Aan komen rijden voor bij een rotonde of verkeerslicht. Koppeling in knijpen terugschakelen, motor uit. Vervelend.
Kontakt gehad met Sommer. Werd onder garantie vervangen. Konstructiefout. Nu met de update starterhuis incl. moment opnemer geen probleem meer. Is dus alleen de 990 Injectie!!!
Rij nu sinds vrijdag jl. met een S uit 2008. Verwacht die problemen niet meer.
HP |
|
Naar boven |
|
|
djinnie
Geregistreerd op: 12-6-2007 Berichten: 4 Woonplaats: Hoogland
|
Geplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 13:23 Onderwerp: Re: Uitvallen van motor + mapping update |
|
|
jurki schreef: | Ik heb, tijdens de 7500 KM beurt, de aanbevolen mapping update uit laten voeren. Deze mapping update zou een beter lerend karakter toevoegen aan de ECU volgens KTM. In eerste instantie was ik gematigd positief omdat de gas response (aan/uit reactie) iets milder leek.
Echter heb ik sinds die tijd al twee keer een totaal uitvallend motorblok gehad op het moment van schakelen (overschakelen van 4 - 5 op de snelweg - motor uit - schrik reactie).
Is er iemand die hier ook last van heeft en was dit met of zonder mapping update ?
Grt, Jurki. |
Precies hetzelfde probleem SD2007. Alleen niet bij het overschakelen maar gewoon tijdens het rijden. Ook bij mij is er de nieuwe mapping ingezet. Hierna ook dit probleem. Begint er verdacht veel op te lijken dat het toch de nieuwe mapping is. Staat nu bij de dealer. Deze gaat dinsdag contact opnemen met KTM Nl. Ben benieuwd. |
|
Naar boven |
|
|
|