lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Uitvallen van motor + mapping update
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jurki



Geregistreerd op: 6-7-2007
Berichten: 75

BerichtGeplaatst: Do, 3 Apr. 2008, 16:51    Onderwerp: Uitvallen van motor + mapping update Reageer met quote

Ik heb, tijdens de 7500 KM beurt, de aanbevolen mapping update uit laten voeren. Deze mapping update zou een beter lerend karakter toevoegen aan de ECU volgens KTM. In eerste instantie was ik gematigd positief omdat de gas response (aan/uit reactie) iets milder leek.
Echter heb ik sinds die tijd al twee keer een totaal uitvallend motorblok gehad op het moment van schakelen (overschakelen van 4 - 5 op de snelweg - motor uit - schrik reactie).
Is er iemand die hier ook last van heeft en was dit met of zonder mapping update ?

Grt, Jurki.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Do, 3 Apr. 2008, 19:20    Onderwerp: mapping Reageer met quote

Motor bouwjaar 2007.

Heb de mapping ook aan laten passen bij 2e beurt daarnaast kleppen stellen en rest standaard beurt. Daarnaast een wijziging in voor tandwiel. Motorisch geen problemen. Zit op 12000 km. (KTM 990 EFI abs)

Garantie claim dat verf van de tank los liet en hitte schild inmiddels vervangen. Achterrem gemodificeerd.

Beniewd wat het is.


Laatst aangepast door Hydrazine op Vr, 4 Apr. 2008, 21:30, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Apr. 2008, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

Heb er ook al een enkele keer last van gehad.
Je schrikt inderdaad, zeker als je net aan het inhalen ben.
Maar mijn brommer is van 2004 en ruim 10000km weg, dus vraag me dan af of het in jou geval wel aan de remap ligt.
Immers, ik heb gewoon carburateurs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jurki



Geregistreerd op: 6-7-2007
Berichten: 75

BerichtGeplaatst: Za, 5 Apr. 2008, 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

wilfred schreef:
Heb er ook al een enkele keer last van gehad.
Je schrikt inderdaad, zeker als je net aan het inhalen ben.
Maar mijn brommer is van 2004 en ruim 10000km weg, dus vraag me dan af of het in jou geval wel aan de remap ligt.
Immers, ik heb gewoon carburateurs

Ik weet ook niet zeker of het aan de nieuwe mapping ligt, maar juist na installatie hiervan heb ik voor de eerste keer last gehad van het uitvallen en dan is de link misschien een beetje te snel gelegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Apr. 2008, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij is het nu alweer een tijdje geleden.
Heb het toen ook aangegeven bij een beurt maar ze konden niet zeggen wat het zou kunnen zijn.
Ik had het dus ook specifiek bij het inhalen en dan doorschakelen.
Dus gas erop overschakelen en dan viel die echt ineens dood.
Kennelijk zijn er weinig andere mensen die daar last van hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pax



Geregistreerd op: 22-3-2008
Berichten: 25
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Apr. 2008, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Sinds een week rij ik op 1-"tje" uit 2004.

Gisteren op de snelweg begon hij, na 20 minuten rijden, opeens in te houden. Extra gas geven gaf tijdelijk meer vermogen maar daarna weer wegvallen van vermogen. Daarom verminderde ik wat snelheid en schakelde terug. Zelfde resultaat. Inmiddels was ik in een bocht van een afrit en remde af op de motor. Toen sloeg hij af. Best wel even schrikken met een auto vlak achter me. Omdat deze ervaring het vertrouwen in mijn nieuwe liefde niet kon schaden ben ik gewoon doorgereden. Verder geen problemen meer gehad.

Ook vandaag weer heerlijk gereden.

Behalve toen ik vanmorgen weg wilde rijden sloeg de motor af. Ik was blijkbaar nog niet helemaal wakker, want ik verloor mijn evenwicht en de motor lag op zijn zijkant. Tering, wat is dat ding zwaar.
(op een duits forum las ik al: "ist er zu schwer, bist du zu schwach".)

Wat zou de reden van het inhouden en uitvallen kunnen zijn?

_________________
2001 Transalp '96
2008 LC8 950 Adv. '04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 0:29    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt mij typisch gevalletje bevroren carbs of slechte afstelling
dat kan nu de kop op steken ivm het vochtige en koude weer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
X09978



Geregistreerd op: 25-8-2007
Berichten: 78
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 6:00    Onderwerp: Reageer met quote

herkenbaar.... en reeds besproken: http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=44

ik heb er zelf sporadisch last van en het is voorspelbaar dus word ik er niet meer door verrast. Echt stilstaan heb ik nog niet meegemaakt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
pax



Geregistreerd op: 22-3-2008
Berichten: 25
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor het lijntje!

Vanmiddag moet ik naar Heerenveen.
Het zal vochtig (sneeuw?) weer worden.
Dan kan ik me er alvast een beetje op voorbereiden.

Dus misschien toch de 950 over een paar jaar inruilen voor een 990?

_________________
2001 Transalp '96
2008 LC8 950 Adv. '04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 20:45    Onderwerp: Reageer met quote

pax schreef:
Bedankt voor het lijntje!

Vanmiddag moet ik naar Heerenveen.
Het zal vochtig (sneeuw?) weer worden.
Dan kan ik me er alvast een beetje op voorbereiden.

Dus misschien toch de 950 over een paar jaar inruilen voor een 990?


zou je kunnen doen maar die heeft weer andere dingen aan uit injectie
en dan die afstelling van die injectoren laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pax



Geregistreerd op: 22-3-2008
Berichten: 25
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 7 Apr. 2008, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, inruilen is voorlopig geen optie.
Ik hou van mijn 950!!

Heen naar Heerenveen had ik behoorlijk haast door vertragingen i.v.m. file op de A10 en A1 tot Almere. Daarna keihard door de polder. Wat een fantastische machine. Op de terug weg had ik toch even weer wat problemen met de carburateur. Maar geen moment meer zorgen om gemaakt (dankzij de reacties op dit forum: ere wie ere toekomt). En met een lange omweg naar huis gereden. In 1 woord geweldig met dikke pret..

Aankomend najaar misschien toch maar een doucheputje installeren om problemen in de winter te verkleinen. Geweldig om te lezen hoe Daan dat heeft opgelost..

_________________
2001 Transalp '96
2008 LC8 950 Adv. '04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wilfred



Geregistreerd op: 9-2-2005
Berichten: 221

BerichtGeplaatst: Di, 8 Apr. 2008, 21:30    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne heeft carb. verwarming en toch heeft die er last van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Late we hier even niet carb en injectie door elkaar halen, die zijn niet vergelijkbaar.

Bij Carbs, probleem: Zoals eerder reeds vermeld is, meestal bevriezingsverschijnselen, met name bij <8 graden en vochtig weer. onder de 0 graden gaat het weer over omdat de lucht dan droog wordt.

bij Injectie: Uitvallen bij overschakelen? Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de stationair regeling te laag staat (door verandering van het weer.
oplossing: Pak de koude motor, zet deze op de middenbok. Start de motor ZONDER gas te geven. Laat de motor 15 minuten draaien zonder aan het gas te zitten!.
Nu is de injectieunit opnieuw ingeregeld.

(Zie ook handboek Sommer)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
HP



Geregistreerd op: 1-7-2007
Berichten: 73

BerichtGeplaatst: Di, 29 Apr. 2008, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

Het 990 EFI model 2006 en eerste maanden van 2007 hebben een probleem bij de moment opnemer (denk dat dit zo heet) tijdens het starten en tevens bij stationair toerental. Het kan voorkomen dat die opnemer signaleert dat er teveel kracht onstaan (bij het starten als de motor terug zou slaan of de verkeerde kant op draait). Op z'n moment gaat de motor uit en moet je opnieuw starten.

Is bij mij al een paar keer overkomen. Starten als die koud is een scherpe knerp/knal. Alles uit. Overnieuw starten geen probleem meer. Aan komen rijden voor bij een rotonde of verkeerslicht. Koppeling in knijpen terugschakelen, motor uit. Vervelend.

Kontakt gehad met Sommer. Werd onder garantie vervangen. Konstructiefout. Nu met de update starterhuis incl. moment opnemer geen probleem meer. Is dus alleen de 990 Injectie!!!

Rij nu sinds vrijdag jl. met een S uit 2008. Verwacht die problemen niet meer.

HP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
djinnie



Geregistreerd op: 12-6-2007
Berichten: 4
Woonplaats: Hoogland

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Aug. 2008, 13:23    Onderwerp: Re: Uitvallen van motor + mapping update Reageer met quote

jurki schreef:
Ik heb, tijdens de 7500 KM beurt, de aanbevolen mapping update uit laten voeren. Deze mapping update zou een beter lerend karakter toevoegen aan de ECU volgens KTM. In eerste instantie was ik gematigd positief omdat de gas response (aan/uit reactie) iets milder leek.
Echter heb ik sinds die tijd al twee keer een totaal uitvallend motorblok gehad op het moment van schakelen (overschakelen van 4 - 5 op de snelweg - motor uit - schrik reactie).
Is er iemand die hier ook last van heeft en was dit met of zonder mapping update ?

Grt, Jurki.


Precies hetzelfde probleem SD2007. Alleen niet bij het overschakelen maar gewoon tijdens het rijden. Ook bij mij is er de nieuwe mapping ingezet. Hierna ook dit probleem. Begint er verdacht veel op te lijken dat het toch de nieuwe mapping is. Staat nu bij de dealer. Deze gaat dinsdag contact opnemen met KTM Nl. Ben benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif