Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Za, 27 Nov. 2004, 23:13 Onderwerp: Valbeugels |
|
|
Hallo!
Kijk voor meer LC8 smulspul op www.evamotor.nl
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
61.05 KB |
Weergegeven: |
13652 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
61.05 KB |
Weergegeven: |
13652 keer |
|
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 31 Mei. 2005, 22:10 Onderwerp: |
|
|
mmm,
ofwel deze meneer/mevrouw is iet heel hard precies met de tank over een bobbel gevallen oid, ofwel het betrefd een constructiefoutje:
Er zijn al zoveel mensen over die tank gevallen, en fors ook, en tot nu toe had ik er nog geen 1 stuk gezien: vrij onverwoestbaar.
valbeugels: Tja.. ik vind ze gewoon erg lelijk. En de vraag blijft, wat was er dan stuk geweest?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 31 Mei. 2005, 22:12 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | mmm,
ofwel deze meneer/mevrouw is iet heel hard precies met de tank over een bobbel gevallen oid, ofwel er is iemand overheen gereden: Die sporen zitten wel op hele rare plaatsen (binnenin het tankgat bijv), en op andere plaatsen niet waar ze normaliter wel komen (zijkappen voor bijv.)
Vertel effe het hele verhaal erbij als je zo'n plaatje post!
tot nu toe had ik er nog geen 1 stuk gezien: vrij onverwoestbaar die tank!
valbeugels: Tja.. ik vind ze gewoon erg lelijk. En de vraag blijft, wat was er dan stuk geweest? |
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 31 Mei. 2005, 22:14 Onderwerp: d |
|
|
Is zo, maar ik vond het wel interessante foto's
De LC8 tankhelften zijn loeisterk, en kunnen wel tegen een stootje.
En als er dan toch bescherming op moet, dan ben ik een voorstander van de carbon bescherming. (weegt niets, en maakt de motor niet onnodig breder).
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 31 Mei. 2005, 22:24 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | mmm,
Vertel effe het hele verhaal erbij als je zo'n plaatje post!
|
Er is eigenlijk geen verhaal bij, iemand heeft dat ding zo bij een dealer zien staan,en er een paar foto's van gemaakt (USA forum)
Daan
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 31 Mei. 2005, 22:30 Onderwerp: |
|
|
Ik vind het ook een interessante foto:
Helaas komen zo vaak de verhalen de wereld in: Zo was er iemand die een LC8 postte met afgebroken balhoofd: was gebeurd bij het remmen... Tja dat kan dus niet.
Wat ie effe vergeten was te vermelden was dat ie aan het einde van de remweg nog met 80km/h tegen een betonblok aangekomen was, frontaal.
2 weken later ging het gerucht dat alle lc8's zwakke balhoofden hadden: Puur onzinverhaal dus!
Kijkende naar die foto's van de tank, lijkt het er hier sterk op dat ie ook met de tank alleen langs een betonpaal oid is gereden, omdat boven die hoogte helemaal geen krassen zitten, alleen knippertje is eraf, bijv van de val daarna!
in zo'n geval rij ik liever mijn tank stuk, dan dat ik achter de valbeugel blijf hangen!!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 2 Jun. 2005, 23:14 Onderwerp: |
|
|
exacte toedracht van DIT geval staat er niet in. Maar inmiddels is het wel duidelijk dat dit niet door een normale valpartij gekomen is.
dit gebeurt alleen als je met de tank als eerste ergens tegenaan rijdt:
bijv:
- een tegenligger!!
- de voorkant van een van links komende auto
- betonpaatjes e.d. in de berm
Of je dan met een valbeugel beter af bent weet ik niet. Die Carbon beschermers helpen dan dus ook in ieder geval niet.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di, 21 Nov. 2006, 0:06 Onderwerp: Bevestiging valbeugels aan voorkant |
|
|
Weet iemand hoe de orginele valbeugels aan de voorkant moeten worden vast gezet? Gewoon er aan vastschroeven (zie rechts foto 1) lijkt me niet optimaal gezien het niet optimale kontakt door uitholling (zie links foto 2).
Vast bedankt
(leren door vallen en opstaan),
Koen
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
83.17 KB |
Weergegeven: |
343 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
79.85 KB |
Weergegeven: |
348 keer |
|
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Theo.nl
Geregistreerd op: 28-11-2004 Berichten: 736
|
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Di, 21 Nov. 2006, 9:26 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad daar moeten langere bouten in met busjes eronder om de uitholling te overbruggen.
_________________ RON
'17 1090R
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di, 21 Nov. 2006, 10:24 Onderwerp: Mooi, bedankt! |
|
|
Kon me ook al niet voorstellen van zo'n qualiteitsmerk.
Dank voor de snelle antwoorden,
Groeten Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
René
Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Vr, 8 Dec. 2006, 23:41 Onderwerp: |
|
|
Ik ben sinds kort in bezit van een setje valbeugels ergens en via via op de kop kunnen tikken. Het schijnen de valbeugels van Waldbrouwser te zijn geweest????
Wat ontbreekt is het orginele motagemateriaal, wie zou mij daaraan kunnen helpen???
Graag reactie.
Groet,
René
_________________ Alles wordt, niets is........... |
|
Naar boven |
|
|
|