Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Woabow
|
Geplaatst: Vr, 28 Mrt. 2008, 22:18 Onderwerp: Model 2008 |
|
|
Voor zover ik kan vinden zijn model 2006 en 2007 aan elkaar gelijk. Van 2008 kan ik het niet goed vinden. Op KTM Sommer zag ik dat er 2006/2007 akras te koop zijn maar dat de 2008 modellen in voorbereiding zijn. Ook lees ik iets over injectie in 2009. Weet iemand waar ik dit kan vinden? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 28 Mrt. 2008, 22:24 Onderwerp: |
|
|
2008 specs vind je gewoon op www.ktm.nl bij modellen.
ik denk dat er weinigen zijn die er 1 hebben, zeker hier in NL, omdat er nog een paar overjarige 2006 en 2007 staan/stonden.
Ik ben me niet bewust van enige wijziging van 2007 -> 2008
verder: met de steeds strenger wordende Euro-emissie norm gaaan steed meer fabrikanten naar injectie over. Hiermee is injectie eindelijk ook beter ontwikkeld aan het worden en wordt dus ook meer en meer op enduro's toegepast. Bevestiging heb ik niet, maar 2009 injectie op de SE zou me niet verbazen.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Woabow
|
Geplaatst: Vr, 28 Mrt. 2008, 22:59 Onderwerp: |
|
|
Ok, dus als ik op zoek ga naar een SE maakt het eigenlijk niet uit welk modeljaar het is.
Ik zou het vervelend vinden als ik net een 'overjarig' model heb gekocht en er staat een nieuw model in de showroom. Tenminste, als ik dat niet zie aankomen, het zal ook wel invloed hebben op de prijs, nietwaar?
Zal eens gaan rekenen of Duitsland een optie is. Zal wel gedoe met BTW geven (en BPM natuurlijk). |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 28 Mrt. 2008, 23:16 Onderwerp: |
|
|
bij ktm komen de nieuwe modellen (2009 dus) altijd rond september/oktober...... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 29 Mrt. 2008, 6:26 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | 2008 specs vind je gewoon op www.ktm.nl bij modellen.
ik denk dat er weinigen zijn die er 1 hebben, zeker hier in NL, omdat er nog een paar overjarige 2006 en 2007 staan/stonden.
Ik ben me niet bewust van enige wijziging van 2007 -> 2008
verder: met de steeds strenger wordende Euro-emissie norm gaaan steed meer fabrikanten naar injectie over. Hiermee is injectie eindelijk ook beter ontwikkeld aan het worden en wordt dus ook meer en meer op enduro's toegepast. Bevestiging heb ik niet, maar 2009 injectie op de SE zou me niet verbazen.
grts |
ik heb eens gelezen dat ze toen zo snel mogelijk de SE op de markt moesten brengen
om zo de emissie eisen te omzeilen
en oja injectie bij een echte off-road of crosser is ook niet alles
de honda's (crf) hebben hier ook veel problemen mee gehad
en als carbs goed afgesteld zijn
de ktm's in de rally's hebben ook carbs.
dus ik zie hier geen nadeel in |
|
Naar boven |
|
 |
Woabow
|
Geplaatst: Za, 29 Mrt. 2008, 19:34 Onderwerp: |
|
|
Ok, ben een stapje verder met de aanschaf van een SE. Na veel leeswerk denk ik dat ik gelijk Akrapovic uitlaten er op laat zetten. Verder wordt er gesproken over EPS/SAS uitschakelen (zeg ik het goed?). Ik heb sterk de indruk dat mijn dealer niet weet waar ik het over heb als ik dit zeg. Met Sommerdoor net zo.
Zijn dit nu noodzakelijke aanpassingen? Of moet ik me hier geen zorgen over maken, gewoon Akras er op en rijden maar? |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 29 Mrt. 2008, 21:07 Onderwerp: |
|
|
Met die Akra's alleen al ben je al heel goed bezig hoor
En wil je het allemaal perfect hebben, en het onderste uit de kan hebben,
dan kun je gaan denken over sas/epc uitschakelen, en sommer's door.
Lees op je gemak eens door wat er over besproken is,(zoekfunctie gebruiken) maar het belangrijkste is lekker genieten van je nieuwe motor
Wie is je dealer? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Woabow
|
Geplaatst: Ma, 31 Mrt. 2008, 12:51 Onderwerp: |
|
|
Mijn dealer is Paashuis in Lichtenvoorde. Ik hoop niet dat ik hem tekort doe met mijn opmerking. Het is alleen dat ik de indruk kreeg dat hij ook niets wist over die officiele mod (afslaan na knippenrijden). Naar ik begrepen heb was dit overigens alleen noodzakelijk bij de eerste serie 2006 modellen.
Binnenkort ga ik proefrijden  |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
|
Geplaatst: Di, 1 Apr. 2008, 16:45 Onderwerp: |
|
|
Woabow schreef: | Het is alleen dat ik de indruk kreeg dat hij ook niets wist over die officiele mod (afslaan na knippenrijden). Naar ik begrepen heb was dit overigens alleen noodzakelijk bij de eerste serie 2006 modellen.
|
Dat probleem over de knippen doet zich alleen voor als je echt hard over de knippen gaat en niet lekker "hobbelen" door de gaten. Dan heb je geen probleem is mijn ervaring, ook niet bij gaten tot een halve meter diep over meerdere honderden meters. Bij hoge snelheid over knippen gaat door de klappen de benzine zo klotsen in de carburateur dat de motor verzuipt.
Er is niet echt duidelijkheid of de door jou genoemde modificatie afdoende is. Niemand heeft daar tot nog toe een duidelijk antwoord op gegeven. Wie o wie heeft het antwoord??  _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
Woabow
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 19:18 Onderwerp: |
|
|
Vandaag even in Zwartebroek langs geweest. Ze hadden nog een 2007 model staan. Daar werd mij verteld dat een een hele lijst met modificaties nodig was bij model 2006. Zelfs het blok moest uit elkaar... Model 2007 had hier geen last van, zo zei men.
Nu heb ik de indruk dat er wellicht een heel klein beetje overdreven wordt, al dan niet ingegeven door commerciele motieven. Ik had namelijk laten vallen dat er nog ergens een 2006 model stond.
Model 2008 zou al ergens in het magazijn staan trouwens, kon gerust besteld worden, maar wel voor veel meer geld. |
|
Naar boven |
|
 |
Peter
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 22:12 Onderwerp: |
|
|
Woabow schreef: | Vandaag even in Zwartebroek langs geweest. Ze hadden nog een 2007 model staan. Daar werd mij verteld dat een een hele lijst met modificaties nodig was bij model 2006. Zelfs het blok moest uit elkaar... Model 2007 had hier geen last van, zo zei men.
Nu heb ik de indruk dat er wellicht een heel klein beetje overdreven wordt, al dan niet ingegeven door commerciele motieven. Ik had namelijk laten vallen dat er nog ergens een 2006 model stond.
Model 2008 zou al ergens in het magazijn staan trouwens, kon gerust besteld worden, maar wel voor veel meer geld. |
Lijkt me idd een beetje (veel) onzin, maar ja, er moet wel gehandeld worden. Op zich niks mis mee, maar niet al te serieus nemen. Het zijn nieuwe motoren die al een paar jaar nagenoeg probleemloos op de markt zijn. Als er veel gemodificeerd zou moeten worden verwacht ik ook binnenkort wel bericht van KTM (het zou ook voor mij moeten gelden...). Ik zou de keuze laten afhangen van de prijs en het vertrouwen in de dealer. Een (te) scherpe prijs kan via onderhoud toch wel weer terugverdiend worden... _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 3 Apr. 2008, 0:13 Onderwerp: |
|
|
volgens mij is er maar 1 update geweest en dat is aan de carbs
deze dealer zou ik dus wel eens zijn oortjes wassen en een andere kopen bij een andere dealer en hem dan even komen showen
dit getuigt van een zeer slechte mentaliteit
hier zou ik persoonlijk zeer slecht tegen kunnen
als je zo een motor aan de man moet brengen  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 18:57 Onderwerp: |
|
|
Woabow schreef: | . Naar ik begrepen heb was dit overigens alleen noodzakelijk bij de eerste serie 2006 modellen.
|
Klopt: Carb overloop slang modificatie is aalleen voor eerste modellen 2006. Daarna standaard af fabriek zo geleverd. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Woabow
|
Geplaatst: Do, 10 Apr. 2008, 8:05 Onderwerp: |
|
|
Omdat ik op zoek was naar een SE heb ik iets verder gekeken wat de verschillen zijn. Dit omdat er nog modellen 06 en 07 te koop zijn. De lijst met gewijzigde onderdeelnummers van 06 naar 07 is behoorlijk lang. Kleine dingen, zoals andere boutjes, maar ook een andere cilinderkop en achterschokbreker. Het betreft geen modelwijziging, maar in het nieuwe productiejaar worden dus wel andere onderdelen gebruikt. Dat kan ook komen doordat andere modellen die wijzigingen nodig hebben, bijvoorbeeld omdat er injectie modellen kwamen. KTM maakt natuurlijk liefst zoveel mogelijk dezelfde onderdelen dus die wijziging komt dan ook op de carb modellen. Verschillende dealers geven trouwens verschillende uitleg over model 08. Volgens Sommer is die er gewoon (ook een lijst met verschillen, maar vooral boutjes) en volgens anderen is er helemaal geen productiemodel 08.
Ik was sterk in de verleiding om een 07 of 08 model te kopen maar ben toch voor een 06 gegaan. Ik wilde, om verschillende redenen, graag zaken wilde doen met Paashuis en die had alleen een 06 staan.
Met een beetje geluk kan ik 'm vandaag ophalen!!!  |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

|
Geplaatst: Do, 10 Apr. 2008, 20:01 Onderwerp: |
|
|
Dus 2006 was een goed jaar voor een SE
Woabow,