Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dwars

Geregistreerd op: 11-5-2008 Berichten: 207 Woonplaats: daar in ut bronsgroen eikenhout
|
Geplaatst: Ma, 18 Okt. 2010, 22:38 Onderwerp: |
|
|
ik haal bier en chips (ouwe tijden herleven met Bon Tempi wa?) ik lig in een deuk.
ff ter verdediging van Bon Tempi, hij heeft een grote bek maar ik denk dat er weinigen zijn die um kunnen volgen op 2 wielen. Ook op technisch gebied maak je deze jongeman weinig wijs. Het is een kunstenaar op wielen en die grote bek och ja die kun je dicht timmeren wa of een vieze sok in stoppen? (bij wijze van spreken uiteraard he?)
_________________ jaja joa |
|
Naar boven |
|
 |
Bon Tempi
Geregistreerd op: 10-7-2010 Berichten: 37
|
Geplaatst: Wo, 20 Okt. 2010, 21:02 Onderwerp: |
|
|
En ik had me nog zo voorgenomen om me gewoon in te houden.
Is me redelijk gelukt........
maar net niet helemaal
Enneh Hubke, bedankt voor dit mooie pleidooi. Ik smelt helemaal weg
|
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Di, 24 Mei. 2011, 22:41 Onderwerp: vering |
|
|
Nou na een paar testritjes met de aangepaste vering door Socktherapie.nl (Bert van keulen):
WOW
Motor werd opgehoogd en aangepast conform Beansetting.
Motor is nog meer instelbaar en zeker voor offroad werk bij voorvering een verschil van dag en nacht. (Ook met grote Tanks). Op de weg ook nog heel acceptabel.
Wat me opvalt is dt hij veel sneller op het achterwiel komt. Waarschijnlijk door hogere positie (ophoging naar 2005 S). Het opbokken is ook veel makkelijker geworden dan bij N hoogte. Zo... Dit ter info over de vering.
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 25 Mei. 2011, 19:23 Onderwerp: |
|
|
Hoi Rene,
Wat heb je precies laten doen? Ik heb shocktherapie een tijdje geleden eens gevraagd naar wat het aanpassen van mijn normale 950 vork naar een 950S vork kost, maar dat was toch wel heel duur (hij heeft het niet precies uitgerekend maar aan de telefoon schatte hij gauw 700 euro). Dus ik ben wel benieuwd naar wat jij gedaan hebt (heb jij een S of niet?).
groeten,
Jos
_________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

Geregistreerd op: 19-7-2008 Berichten: 462 Woonplaats: Echt
|
Geplaatst: Do, 26 Mei. 2011, 23:54 Onderwerp: |
|
|
Hoi Jos.
Wat er precies gedaan is ?
Opgehoogd van 2005 N naar 2005 S.
( Voor en achter uiteraard).
Dan heb ik de Beansetting laten doen. Betekend andere veren voor (geloof van SM) andere bussen zitten er geloof ik in en vloeistof niveau is naar 100 ml gegaan. Verder nog revisie van de vering. (voor en achter)
Welke onderdelen nu exact vernaderd zijn weet ik niet precies. in ieder geval heeft Bert me een heel zooitje meegegeven wat er van af is gekomen en dus vervangen is. Ik meen totale kostprijs 850 euro of iets in die geest.
Bert komt van een familie die hun hele leven al in de vering werken. Had zelfs met Gaston Rahier gewerkt. Dus dat zijn mannen die van wanten weten...
Gr,
_________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Wo, 8 Jun. 2011, 22:26 Onderwerp: |
|
|
Hoi Rene,
Dank je, da's duidelijk (wel veel geld, dus ik ga maar eens sparen ..)
groeten,
Jos
_________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
shulty
Geregistreerd op: 11-2-2010 Berichten: 161 Woonplaats: Wuustwezel (Antwerpen)
|
Geplaatst: Ma, 11 Apr. 2016, 13:54 Onderwerp: |
|
|
Zijn er nog mensen die dit hebben laten doen, de laatste tijd?
Ik zou een 990 naar de "S" hoogte willen laten ombouwen, alsook de "Beansetup".
Grts
Peter
|
|
Naar boven |
|
 |
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Ma, 11 Apr. 2016, 17:21 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een maand of 2 geleden een sort of offerte aangevraagd bij Bert van Keulen. De reactie was dat het kostbaar was (750,- tot 900,-) en dat de onderdelen moeilijk verkrijgbaar zijn.
Geen idee of het zo is. Duur vind ik het wel.
Ben tevreden met m'n 950 zoals hij is zonder de S hoogte.
Van Laar Suspension al eens gecontact?
_________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
 |
Menno
Geregistreerd op: 24-6-2015 Berichten: 4 Woonplaats: Meerssen
|
Geplaatst: Ma, 9 Mei. 2016, 16:19 Onderwerp: |
|
|
Toevallig heb ik twee weken geleden de modificatie door Bert laten uitvoeren (ktm 950 2004). Kosten bedroegen:
Een set veren kost € 108,-
2x zuiger € 40,-
Setting aanpassing € 25,-
En een complete revisie € 230,-
Nu zeer tevreden met de setup! Had ik dit maar eerder laten doen!
Gr Menno
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6782 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 10 Mei. 2016, 19:10 Onderwerp: |
|
|
ik denk dat Ger bedoeld dat de ombouw van 'laag-model;' naar S-model duur is.
Bert is zeker niet duur, voorals al je bedenk dat in die revisie ook keeringen en vorkolie zit, en misschien zelfs nieuwe geleiders; dan ben je zelf ook al een heel eind op weg met die prijs.
Hij levert de onderdelen voor een absoluut goede prijs: daar krijg je ze zelf niet goedkoper voor, en dat is het merendeel van de kosten.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Wo, 11 Mei. 2016, 7:51 Onderwerp: |
|
|
Ik heb recent bij Rinie van Laar mijn voorpoten laten servicen.
Nieuwe (4)keerringen, nieuwe olie, gangbaar maken van stelknoppen en aanpassing van demperkarakteristiek (meer offroad gericht).
Was bij elkaar net geen 160,- kwijt.
Voor aanpassing naar S hoogte zijn wat nieuwe delen nodig.
Bij elkaar zal dit hooguit 500,- zijn denk ik.
Handig om dit te combineren met een servicebeurt.
_________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Za, 11 Mrt. 2023, 23:16 Onderwerp: |
|
|
Dag Dr Bean
Ik heb je al een paar keer een pb gestuurd voor de partnummer van de exe rebound demper maar heb het gevoel dat mijn berichten hier op de site niet door komen
Kan je me helpen met het nummer van het onderdeel ajb?
Alvast bedankt!
_________________ Echte perfectie schuilt in het toelaten van enige imperfectie |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6782 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Di, 14 Mrt. 2023, 13:26 Onderwerp: |
|
|
Dank je wel Dr Bean!
Die veren heb ik even opgezocht en het zijn die van de 950 SM... interessant
Zou het slim zijn om direct de Hyperpro's te steken in mijn geval?
Nog interessanter is dat blijkbaar, volgens de KTM spare Parts Finder, dat de originele veren van de Adv S ook in de gewone Adv zitten en ook trouwens in alle Exc's
Heeft de Adv S dan een spacerbus zitten voor de langere vork?
Nog een vraagje:
De spacer van 43x35x25 voor onder de veer is dat
43mm lang
35mm buitendiameter
25mm binnendiameter?
_________________ Echte perfectie schuilt in het toelaten van enige imperfectie |
|
Naar boven |
|
 |
TooBigTooHeavy

Geregistreerd op: 13-5-2018 Berichten: 594
|
|
Naar boven |
|
 |
|