lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Voorvork offroad / rally aanpassing Adventure 950 S
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

Onno:

- Heb je ook een andere veer? (originele is wat te slap)
- had je je ingaande demping maximaal staan... of nog ergens in het midden: Omdat die nu beter dempt.. doet de verstellingt ook meer: DUs als jij idd extreem wil rijden (=springen op crossbaan), dan moet je de voordemping ook harder zetten natuurlijk.

verder: Als je er voor doorheen gaat, maar achter niet, dan doe je dus ook iets fout: Een crosser land niet vol op zijn voorwiel, dat gaat ook met een crossmotor fout... dus das techniek

en tot slot: idd.. het blijft 200kg natuurlijk he

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Vering staat op 'sport'.

In Spanje 3 weken geleden sloeg ze zowel voor als achter dicht bij het 'springen' over bultjes... Hmmm, was niet bij het springen, maar het landen natuurlijk.

Eerst de conversie naar de S (stukken voor vooraan zijn binnen, die voor achteraan ben ik nog op aan het wachten) en dan maar eens langs Bert voor de voorkant wat te laten 'upgraden' rolleyes3

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 19:07    Onderwerp: vering Reageer met quote

Quote:
- Heb je ook een andere veer? (originele is wat te slap)
- had je je ingaande demping maximaal staan... of nog ergens in het midden: Omdat die nu beter dempt.. doet de verstellingt ook meer: DUs als jij idd extreem wil rijden (=springen op crossbaan), dan moet je de voordemping ook harder zetten natuurlijk.


Ik heb ook een andere veer inderdaad. 5,4 of 5,6 als ik me niet vergis. Bij de ingaande demping zit denk ik de fout. Die heb ik niet aangepast voor het cross gebeuren. Ik dacht dat dit niet de bedoeling was. Maar Bert van Shock Therapy zegt hetzelfde. De veer is om de motor op hoogte te stellen, de compressie demping is onder andere om de landing na een sprong te dempen. OK.... smiley2 smiley2

Weer wat geleerd, de motor ligt nu trouwens als een blok op de weg... je merkt het echt.

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Roeligan schreef:
Vering staat op 'sport'.

In Spanje 3 weken geleden sloeg ze zowel voor als achter dicht bij het 'springen' over bultjes... Hmmm, was niet bij het springen, maar het landen natuurlijk.

Eerst de conversie naar de S (stukken voor vooraan zijn binnen, die voor achteraan ben ik nog op aan het wachten) en dan maar eens langs Bert voor de voorkant wat te laten 'upgraden' rolleyes3


Ben zelf een behouden rijder (geworden) moet ik zeggen. Ik vind dat de vering erg goed reageerd. Ben zelf begonnen met de afstelling sport, heb daarna de veervoorspanning naar max min een slag terug gedraaid en heb daarna de in en uitgaande demping nog eens 4/5 klikken + gegeven.

Van mij mag de achterveer wel wat stugger (als de track hard en droog is). Maar wat je wel eens leest over offroad rijden is dat de meeste de motor stug afstellen aan de voorkant en wat zachter achter. Wat is hier het de theorie achter.

Gr Koen

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

jep.. vooral dat zweven ben je als het goed is kwijt: Dat kan bij offroad ook hele rare dinegn doen.

Jammer dat ik er niet bij kon zijn de 25e.. had graag paar rondjes crossbaan met mijn 950 willen doen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Bon Tempi



Geregistreerd op: 10-7-2010
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: Di, 7 Sep. 2010, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een gezaag over vering hier. Degene voor wie de originele vering niet goed genoeg is moet zich maar snel inschrijven voor de Dakar want daar ga je zeker in de top 10 rijden.

Het draait allemaal om het manneke dat erop zit, dat maakt veel meer verschil dan die "aanpassingen" van jullie thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 4:21    Onderwerp: Reageer met quote

Bon Tempi schreef:
Wat een gezaag over vering hier. Degene voor wie de originele vering niet goed genoeg is moet zich maar snel inschrijven voor de Dakar want daar ga je zeker in de top 10 rijden.

Het draait allemaal om het manneke dat erop zit, dat maakt veel meer verschil dan die "aanpassingen" van jullie thumbsup


duidelijk een antwoord van iemand die er geen verstand van heeft cry
die instellingen maken juist een wereld van verschil zzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bon Tempi



Geregistreerd op: 10-7-2010
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 6:57    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
duidelijk een antwoord van iemand die er geen verstand van heeft cry


Duidelijk een antwoord van iemand die mij niet zo goed kent laugh3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 9:19    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Bon Tempi schreef:
Wat een gezaag over vering hier. Degene voor wie de originele vering niet goed genoeg is moet zich maar snel inschrijven voor de Dakar want daar ga je zeker in de top 10 rijden.

Het draait allemaal om het manneke dat erop zit, dat maakt veel meer verschil dan die "aanpassingen" van jullie thumbsup


duidelijk een antwoord van iemand die er geen verstand van heeft cry
die instellingen maken juist een wereld van verschil zzz


Haha heeft er toch nog iemand op gereageerd laugh
Sommige van ons willen gewoon even laten weten hoe goed/slecht dat ze zijn. Zou leuk zijn "BT" als je wat kennis en ervaring met ons deelt, voordat je iets scherp veroordeeld.

Het is gewoon een feit dat bepaalde aanpassingen het rijden een stuk makkelijker maken. Hiervoor hoef je echt niet eerst op de grens van je kunnen te rijden.

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Sep. 2010, 20:57    Onderwerp: Reageer met quote

Mr Bon Tempi komt net kijken (geregistreerd op 10/7/2010) en heeft al direct een oordeel klaar....Zou ik als jou was toch even de posts vd andere deelnemers ad discussie doornemen....zijn mensen met heel wat ervaring, mss (al zal dat natuurlijk wel zeer moelijk zijn) wel meer ervaring dan jij denkt te hebben. En ik zou wat zij zeggen niet zomaar afdoen als lulkoek.....
Moest er effe uit......

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 9 Sep. 2010, 3:48    Onderwerp: Reageer met quote

er zijn hier al zoveel problemen de revu gepasseerd die met veer instellingen
opgelost kunnen worden.

Bon Tempi stel je zelf eerst eens voor zodat we je wel kennen wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bon Tempi



Geregistreerd op: 10-7-2010
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: Do, 9 Sep. 2010, 6:58    Onderwerp: Reageer met quote

zzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Sep. 2010, 2:23    Onderwerp: Reageer met quote

Bon Tempi schreef:
zzz


oja je hebt zo'n lage S tongue3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bon Tempi



Geregistreerd op: 10-7-2010
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Bon Tempi schreef:
zzz


oja je hebt zo'n lage S tongue3


Ja die heeft schijnbaar geen "problemen" met de voorvork? grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Sep. 2010, 11:29    Onderwerp: vering Reageer met quote

Bon Tempi heeft het best druk, hij vertelt iedereen met een spoiler op zijn auto dat hijzelf geen last heeft van te weinig downforce. Ook is ABS niet nodig, je rechtervoet bepaalt toch of je wielen blokkeren.... rolleyes2 rolleyes2

Laat iedereen in zijn waarde man, stel je voor dat we allemaal hetzelfde zijn....ieeeekss

Laten we weer over vering gaan lullen..

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif