lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Voorvork offroad / rally aanpassing Adventure 950 S
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Nov. 2008, 8:43    Onderwerp: Reageer met quote

Ik spreek altijd in termen van demping:

dus als ik zeg, 3 klikjes meer rebound, bedoel ik meer rebound DEMPING. de demping wordt zwaarder (meer) als je rechtsom/inwaaards/vast draait.

(ktm en wp nemen als 0-positie altijd HELEMAAL in/vast/zwaar: dus van daaruit zijn het dan 3 klikjes minder....., maar dat vind ik verwarrend want dan wordt de demping meer....)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Do, 13 Nov. 2008, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Heb eens een mailtje gedaan naar ShockTherapy.
De setup v Dr.Bean (sterkere veren (die van de SM), een extra vulbus om de lengte goed te krijgen, aanpassing van de zuiger en het shimmpakket. )
zou iets van een 220 euries kosten.
Valt al bij al nog heel goed mee vind ik.
Binnenkort eens een afspraakje maken denk ik thumbsup

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Do, 13 Nov. 2008, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

roeleke schreef:

De setup v Dr.Bean (sterkere veren (die van de SM), een extra vulbus om de lengte goed te krijgen thumbsup


Ik weet het niet zeker maar ik denk dat deze setup voor off road niet echt super is omdat de veerweg van de SM bij mijn weten korter is dan die van de adventure. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit de setup is van Dr Bean. De lange veerwegen van de adventure maakt hem nu juist zo bijzonder t.o.v. andere motoren. Dat deze veerweg soms te weinig dempt weet ik maar hoe extreem wil je gaan?
Voor de straat heb je die lange veerwegen natuurlijk niet nodig en kan het dus wel een hele fijne oplossing zijn lijkt mij.

groet johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 13 Nov. 2008, 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Johan schreef:
roeleke schreef:

De setup v Dr.Bean (sterkere veren (die van de SM), een extra vulbus om de lengte goed te krijgen thumbsup


Ik weet het niet zeker maar ik denk dat deze setup voor off road niet echt super is omdat de veerweg van de SM bij mijn weten korter is dan die van de adventure. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat dit de setup is van Dr Bean. De lange veerwegen van de adventure maakt hem nu juist zo bijzonder t.o.v. andere motoren. Dat deze veerweg soms te weinig dempt weet ik maar hoe extreem wil je gaan?
Voor de straat heb je die lange veerwegen natuurlijk niet nodig en kan het dus wel een hele fijne oplossing zijn lijkt mij.

groet johan


het kan wel, daarom staat die vulbus erbij, maar lijkt me niet echt goed.
normaal steken ze er zwaardere veren in, maar je kunt met andere vork olie al veel bereiken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 13 Nov. 2008, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Het is wel de setup: Die SM veer schijnt lang zat te zijn om het volle bereik te halen. Bert van Shocktherapie werkt bij WP, en doet setups voor heel veel verschillende mensen en merken. Hij weet echt wel of het wel of niet kan. Vraag het henm gewoon!

Je kunt ook een SE veer nemen, maar die is nog een stuk strakker (beetje te!)

Ik zal eerlijk zijn: Ik heb zelf een speciale veer, wel; volle lengte, maar het scheelt echt niet veel met de SM veer.
Perlei heeft voor de Tuareg zijn LC8 wel met een SM veer aangepast (door WP-Mol, belgie) en die had was niet te onderscheiden van de mijne. Alleen had ie toen ook al meteen de achterdemper gedaan, en was daardoor nog stabieler dan de mijne.

Ik heb zelf inmiddelf ook de achterdemper aan laten passen door Shock-therapie.impelweg omdat ie na 50000km offroad/rally toch echtuit elkaar moest (de rebound zat vast).

Ik kan je wel zeggen: het is een wereld van verschil met de originele setup!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 2:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Het is wel de setup: Die SM veer schijnt lang zat te zijn om het volle bereik te halen. Bert van Shocktherapie werkt bij WP, en doet setups voor heel veel verschillende mensen en merken. Hij weet echt wel of het wel of niet kan. Vraag het henm gewoon!

Je kunt ook een SE veer nemen, maar die is nog een stuk strakker (beetje te!)

Ik zal eerlijk zijn: Ik heb zelf een speciale veer, wel; volle lengte, maar het scheelt echt niet veel met de SM veer.
Perlei heeft voor de Tuareg zijn LC8 wel met een SM veer aangepast (door WP-Mol, belgie) en die had was niet te onderscheiden van de mijne. Alleen had ie toen ook al meteen de achterdemper gedaan, en was daardoor nog stabieler dan de mijne.

Ik heb zelf inmiddelf ook de achterdemper aan laten passen door Shock-therapie.impelweg omdat ie na 50000km offroad/rally toch echtuit elkaar moest (de rebound zat vast).

Ik kan je wel zeggen: het is een wereld van verschil met de originele setup!


zit er nog wel dezelfde olie in ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

ja standaard olie (5), want die is lekker dun en smeert daarmee goed (weinig stick).


De standaard vorl, met wat dikkere olie en 8cm luchtkamer ipv 10 geeft een goedkoop maar iets verbeterd resultaat (vork slaat dan niet makkelijk meer door), maar is in geen vergelijking met deze setup.

Het deinen van het schip is is weg met deze setup.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Het is wel de setup: Die SM veer schijnt lang zat te zijn om het volle bereik te halen. Bert van Shocktherapie werkt bij WP, en doet setups voor heel veel verschillende mensen en merken. Hij weet echt wel of het wel of niet kan. Vraag het henm gewoon!

Je kunt ook een SE veer nemen, maar die is nog een stuk strakker (beetje te!)

Ik zal eerlijk zijn: Ik heb zelf een speciale veer, wel; volle lengte, maar het scheelt echt niet veel met de SM veer.
Perlei heeft voor de Tuareg zijn LC8 wel met een SM veer aangepast (door WP-Mol, belgie) en die had was niet te onderscheiden van de mijne. Alleen had ie toen ook al meteen de achterdemper gedaan, en was daardoor nog stabieler dan de mijne.

Ik heb zelf inmiddelf ook de achterdemper aan laten passen door Shock-therapie.impelweg omdat ie na 50000km offroad/rally toch echtuit elkaar moest (de rebound zat vast).

Ik kan je wel zeggen: het is een wereld van verschil met de originele setup!


Ik zie ook niet echt een probleem met die veer hoor... zolang het verschil tss niet ingeveerd en volledig ingeveerd maar gelijk of groter is dan de veerweg waarvoor ze gebruikt wordt is toch alles in orde...

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Nov. 2008, 23:47    Onderwerp: Reageer met quote

roeleke schreef:
Dr_Bean schreef:
Het is wel de setup: Die SM veer schijnt lang zat te zijn om het volle bereik te halen. Bert van Shocktherapie werkt bij WP, en doet setups voor heel veel verschillende mensen en merken. Hij weet echt wel of het wel of niet kan. Vraag het henm gewoon!

Je kunt ook een SE veer nemen, maar die is nog een stuk strakker (beetje te!)

Ik zal eerlijk zijn: Ik heb zelf een speciale veer, wel; volle lengte, maar het scheelt echt niet veel met de SM veer.
Perlei heeft voor de Tuareg zijn LC8 wel met een SM veer aangepast (door WP-Mol, belgie) en die had was niet te onderscheiden van de mijne. Alleen had ie toen ook al meteen de achterdemper gedaan, en was daardoor nog stabieler dan de mijne.

Ik heb zelf inmiddelf ook de achterdemper aan laten passen door Shock-therapie.impelweg omdat ie na 50000km offroad/rally toch echtuit elkaar moest (de rebound zat vast).

Ik kan je wel zeggen: het is een wereld van verschil met de originele setup!


Ik zie ook niet echt een probleem met die veer hoor... zolang het verschil tss niet ingeveerd en volledig ingeveerd maar gelijk of groter is dan de veerweg waarvoor ze gebruikt wordt is toch alles in orde...


maar kan die SM veer de schokken aan bij een grote jump ?????
en daarom denk ik dat ze er bij Dr Bean nieuwe en lange ingestoken hebben om die grote jumps te overleven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Za, 15 Nov. 2008, 9:54    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
roeleke schreef:
Dr_Bean schreef:
Het is wel de setup: Die SM veer schijnt lang zat te zijn om het volle bereik te halen. Bert van Shocktherapie werkt bij WP, en doet setups voor heel veel verschillende mensen en merken. Hij weet echt wel of het wel of niet kan. Vraag het henm gewoon!

Je kunt ook een SE veer nemen, maar die is nog een stuk strakker (beetje te!)

Ik zal eerlijk zijn: Ik heb zelf een speciale veer, wel; volle lengte, maar het scheelt echt niet veel met de SM veer.
Perlei heeft voor de Tuareg zijn LC8 wel met een SM veer aangepast (door WP-Mol, belgie) en die had was niet te onderscheiden van de mijne. Alleen had ie toen ook al meteen de achterdemper gedaan, en was daardoor nog stabieler dan de mijne.

Ik heb zelf inmiddelf ook de achterdemper aan laten passen door Shock-therapie.impelweg omdat ie na 50000km offroad/rally toch echtuit elkaar moest (de rebound zat vast).

Ik kan je wel zeggen: het is een wereld van verschil met de originele setup!


Ik zie ook niet echt een probleem met die veer hoor... zolang het verschil tss niet ingeveerd en volledig ingeveerd maar gelijk of groter is dan de veerweg waarvoor ze gebruikt wordt is toch alles in orde...


maar kan die SM veer de schokken aan bij een grote jump ?????
en daarom denk ik dat ze er bij Dr Bean nieuwe en lange ingestoken hebben om die grote jumps te overleven


Vermoedelijk wel ja, aangezien ze samen met dat zuiger/shim pakketje niet meer zou (tja hoe zeg je dat nu) 'outbottemen'
Nu, on the other hand, die standaard veer is ook niet sterk genoeg rolleyes3

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Za, 15 Nov. 2008, 12:19    Onderwerp: Reageer met quote

Nu weet ik niet hoe heftig jij offroad rijd maar ik had ook wel eens het probleem van door slaan van de vork. Als je dan de luchtkamer verkleint wordt de ingaande demping progressiever (van 10 naar 8 cm).
Hoe extreem wil je gaan op de adventure??
De SM heeft een veerweg van 20 cm, mijn adventure heeft een veerweg van 26,5cm die 6,5 cm extraveerweg zou ik niet graag verspelen. Hoewel een betere ingaande demping (ander shimpaket ) misschien wel de gewenste resultaten op levert.
KTM is natuurlijk ready to race en dit betekent vrij sportief voor velen te sportief maar voor anderen weer niet sportief genoeg. Het blijft natuurlijk een compromis de veerafstelling offroad /straat gebruik.

succes met je keuze

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Nov. 2008, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

De standaard adventure veer is gewoon te slap voor offroad, en de low-speed demping veeeeel te laag.

Natuurlijk gaan we geen veer monteren die de slag beperkt.. maak je daar maar geen zorgen over.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 9:01    Onderwerp: Vering Reageer met quote

Omdat ik ook de voorvering wat zompig vond bij mijn adventure en omdat ik het leuk vind om wat te klooien aan mijn motor heb ik de veren ook laten verzwaren en demping aan laten passen bij Shock Therapy. Gelijk even laten nazien voor de OER, dichtingen zagen er nog als nieuw uit volgens de meester. Erg leuke vent trouwens die Bert en ook leuk om zelf eens te zien hoe zo'n veer nu in elkaar steekt van binnen.

OK, nu de ervaringen, demping resultert in een veeeele malen strakkere wegligging op verhard, geen gedein meer. Op off road heb ik gelijk de extreemste testlokatie genomen. De crossbaan van Rutten. Wat is dat goed voor je conditie en techniek zeg en wat is dat leuk !! De vering is hier echter nog steeds niet tegen opgewassen. Ik had er eerlijk gezegd iets meer van verwacht. Ik kon nog best sneller, maar de voorvering knalde echt volledig op de rubbers twee-drie keer bij een landing en toen ben ik er maar mee opgehouden (met steeds verder springen). En omdat ik voor de tweede keer op een baan reed, kan je je indenken dat ik niet super hoog spring (OK, ik ben dan wel niet echt bang uitgevallen, maar toch). Had ik misschien toch nog zwaarder moeten nemen. Nou ja, het voordeel is dat ik nu zelf ook wel andere veren kan steken.

Een andere conclusie kan ook zijn dat je gewoon iets lichters erbij moet nemen voor dit werk.

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

Niet dat ik er zo goed in ben... Maar je manier van landen is alles bij dit werk. Het is niet zo dat de super cross mannen met sprongen van 20 ipv. 2 meter ook 10 keer zwaardere veren hebben, het zijn wsl. exact dezelfde sterktes maar techniek van landen die het mogelijk maakt.

Had je heb idee dat je op je achterwiel landde en vol op het gas was op dat moment om de kracht al via de motor op te vangen?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Apr. 2009, 10:25    Onderwerp: vering Reageer met quote

Ik denk dat je zeker ook een punt hebt Steven.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif