Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 20:44 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Zo....
Weer thuis!, heeel erg lekker gereden, 4e overall geworden in een veld van sterke rijders, met veel grote namen erbij: niet slecht denk ik.
|
Ik denk dat ik het wel zeker weet, een top prestatie man
Dr_Bean schreef: |
Maar bovenal: Alles uitgereden, geen strafpunten, en helemaal heel gebleven (op wat buikpijn na..) |
Vooral dat heel blijven is fijn, ook voor Margot, dan heeft ze weer wat aan je
Dr_Bean schreef: |
Heel veel bedankt voor alle steun van hier.
Nu wordt het foto's zoeken... ik zal er nog wel wat posten hier als ik ze vind. |
Hopelijk vind je ze snel en maak je er nog een beknopt verhaaltje bij van jou belevingen
Echt een top prestatie. Petje af. gefeliciteerd
groet Johan |
|
Naar boven |
|
|
Tjaffel
Geregistreerd op: 7-12-2004 Berichten: 120 Woonplaats: Ten Boer
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 21:58 Onderwerp: |
|
|
Helemaal niets aan toe te voegen....
Groet,
Gerrit _________________ Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 10 Apr. 2008, 0:06 Onderwerp: |
|
|
en zo te lezen op de site BEAN IS BACK
hoe heeft je motor het uitgehouden en geen schade aan je velgen
top prestatie |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 10 Apr. 2008, 20:26 Onderwerp: |
|
|
OK:
De Motor en onderhoud:
- totaal 100 cc olie bijgevuld (2400km, offroad, zandduinen etc)
- geen filters gewisseld
- geen olie gewisseld
- olie nog zo helder dat ie moeilijk te zien is aan de pijlstok
- 2x ketting gespannen: vooral in het begin, nieuwe DID ZVM ketting, (rekt iets in het begin)
- Ceradure tandwielen, niet gewisseld, nog prima
- Vork 2x ontlucht (had ik misschien vaker moeten doen, vergeet ik nog wel eens)
-olielekkage bij aanvang van de rally bleek achteraf te komen omdat het o-ringetje van het filterdeksel niet helemaal goed zat ofzo... .. (ik had vlak voor rally nieuwe olie en filter erop gezet). Filterdekseltje even losgehad met de motor op zijn kant, schoongemaakt, en probleem was opgelost.)
- TT roadbook (met plasic tandwieltjes) nog steeds prima
schade:
- Voorspatbordbeugelje (al niet meer origineel!!) opnieuw gebroken
- Carterbak (eigenbouw, Kevlar/carbon): Flink wat butsen erbij, en ophangbeugeltje was wat verbogen doordat ik de LC8 over een iets wat te grote steen heb geholpen, die niet onder de carterbak paste
- Handkap, acerbis-pro, ingedeukt (en weer uitgedeukt)
- een paar extra deuken in de EXCEL velgen (de originele hadden dit niet overleeft). Bij een van de deuken heb ik ook de 4,5mm UHD binnenband lek gereden: Je hebt het dan over met 120km/h over een steen van +/- 30cm doorsnede heen stuiteren.....
- een paar krassen extra
- weer wat extra verf van de tank gesleten, wordt ie lichter van
- 1 boutje van de uitlaat kwijt geraakt (van de 3 boutjes die de eindpot erop klemmen), ter plekke bij CP gerepareerd om te voorkomen dat de pot verder los/kapot zou kunnen rammelen
- GPS houdertje gebroken (doorgetrilt, alu-plaatje, zelfbouw)
- tellerkabel (KTM teller) bijna doorgesleten: Doordat het tie-wrap-je wat de kabels aan het beugeltje houdt losgebroken was
- achterremschijf (Braking) is nu echt op!!! (<2mm op sommige plekken)
Lijkt veel.. maar eigenlijk dus:
Nagenoeg geen onderhoud nodig geweest, nagenoeg niks stuk !!!!
Zodra de motor nu thuis komt gaat het luchtfilter er natuurlijk wel uit: Ik zal er een fototje van maken.
en natuurlijk kijken we hem helemaal na he! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 11 Apr. 2008, 2:57 Onderwerp: |
|
|
Vork 2x ontlucht (had ik misschien vaker moeten doen, vergeet ik nog wel eens)
waarom geen automatische ontluchters ?????
deze raden ze mij toch aan bij van der ven
voor die paar tientjes moet je het niet laten |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 11 Apr. 2008, 8:33 Onderwerp: |
|
|
Niet iedereen raad die aan: Nadeel van die automatische ontluchters bij serieus offroad gebruik is dat ze juist de vork onderdruk trekken, en daardoor veel vuil in de vork komt (eerder keerringen stuk).
Voor wegmotoren weg ok.
Ik heb er overigens van die ventieltjes op zitten, dus 1x erop drukken en hij is weer ontlucht: niet echt veel werk... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 11 Apr. 2008, 14:03 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Niet iedereen raad die aan: Nadeel van die automatische ontluchters bij serieus offroad gebruik is dat ze juist de vork onderdruk trekken, en daardoor veel vuil in de vork komt (eerder keerringen stuk).
Voor wegmotoren weg ok.
Ik heb er overigens van die ventieltjes op zitten, dus 1x erop drukken en hij is weer ontlucht: niet echt veel werk... |
en dan nog vergeten maar wat je zegt klopt wel, de sm zou dit eigenlijk altijd moeten hebben
maar dat neemt niet weg dat je bij off-road je vork niet moet ontluchten
dit kan weldegelijk veel verschil uit maken als je te lang wacht |
|
Naar boven |
|
|
Waldbrowser
Geregistreerd op: 27-8-2006 Berichten: 50 Woonplaats: Sellingen
|
Geplaatst: Zo, 13 Apr. 2008, 18:08 Onderwerp: |
|
|
Wat geweldig mooi, Gerben op plaats 4 met een LC8.
Eigenlijk is een amateur rally veel mooier als een Dakar.
Er zijn deze editie veel rijders op verrassende plaatsen geeindigd.
stuk voor stuk met het zelfde materiaal en budget.
Aan de 4de plaats van Gerben is niets verrassend. Gerben je hebt het meer als verdiendt man, Je hebt goed je eigen tempo aangehouden en dat is helemaal top. Gerben voor mij ben je als eerste geeindigd, nou okay dan, een gedeelde eerste plaats samen met Daniel en Thorsten.
Rijders bedankt en Gerben in het bijzonder.
p.s. in de Dalmatia ben ik de enigste NL om het 2 cyl klassement te verdedigen. maar uhh ik heb net de OER voorgereden en de laatste 2 dagen zit er een beroerd geluid in het blok aan de koppellings kant. Ik zeg er gaat wat stuk maar wat? over 2 weken moet hij klaar zijn, hopelijk kan mijn dealer een kijkje nemen. _________________ Enjoy your life |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 13 Apr. 2008, 18:40 Onderwerp: |
|
|
Het Profi-2-cylinder klassement in de Tuareg heb ik natuurlijk gewonnen !!!
maar helaas bestaat dit klassement niet. (en ik was zowaar niet de enige 2 cylinder....)
Dank GerJan!
en euhm: koppeling: effe naar laten kijken!! (of zelf effe het dekseltje eraf treken en de drukplaat losschroeven; weinig werk hoor... ) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Waldbrowser
Geregistreerd op: 27-8-2006 Berichten: 50 Woonplaats: Sellingen
|
Geplaatst: Za, 19 Apr. 2008, 17:26 Onderwerp: |
|
|
Koppelling was het probleem niet, toen maar even stiekem gebeld met mr Bean. en door de telefoon zegt hij, oliedruk, hydr. spanner van de distrubutie ketting! en ja hoor. de hydr. spanner vervangen daar de druk goed was en hij loopt weer als een zonnetje, moet ook ik ga de strijd aan met 11 duitsers danwel oostenrijkers. Verliezen is niet erg wel erg is als je brommert de eerste dag er mee op houd! In de spanner zat iets vervuiling maar dat was genoeg !! _________________ Enjoy your life |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 20 Apr. 2008, 2:48 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Het Profi-2-cylinder klassement in de Tuareg heb ik natuurlijk gewonnen !!!
maar helaas bestaat dit klassement niet. (en ik was zowaar niet de enige 2 cylinder....)
Dank GerJan!
en euhm: koppeling: effe naar laten kijken!! (of zelf effe het dekseltje eraf treken en de drukplaat losschroeven; weinig werk hoor... ) |
we wachten nog altijd op de foto's van Dr Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 20 Apr. 2008, 18:13 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog weinig foto's binne.. dat duurt altijd lang. En zelf heb je onderweg geen tijd voor foto's als je tenminste een beetje vooraan wil rijden.
Maar hier al wat voorproefjes van foto's gemaakt door anderen.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 20 Apr. 2008, 21:04 Onderwerp: |
|
|
Ziet er woest uit
Startnummer is ook lekker makkelijk te onthouden
Ik vraag me toch telkens af waarom nou met zo'n zware fiets??
Is het de uitdaging? net als bv Sjaakie-R1 die met zijn buikschuiver door de woestijn is gereden?
Met een aangepaste EXC gaat het toch een stuk makkelijker, en die heeft "de dokter" ook in de schuur staan weet ik
Maar dit maakt de prestatie NOG bewonderingswaardiger _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 20 Apr. 2008, 21:27 Onderwerp: |
|
|
Mja, die vraag krijg ik idd van veel mensen...
En het antwoord is idd in de richting die je aangeeft:
70% van de deelnemers rijdt met een EXC met roadbookkitje en wat aanpassingen.
Met een EXC de rally uitrijden is noch steeds niet makkelijk (dat zal ik niet zeggen), maar voor mij toch niet echt een uitdaging... dus dan zou het gaan om te winnen ofzo. Eigenlijk wil ik dat niet (in mijn trialverleden voldoende gewonnen). Dus zoek ik een andere uitdaging.
Ik vind de 950 Adv of SE echt zo'n beetje de enige allroad waarme je series offroad kan rijden en daar plezier aan beleven.
Met de 950 is het echt heel mooi om hard over de pistes te rijden: Geloof me, daar rijdt ie echt fijner dan een EXC!!
Als je kijkt naar de tijden zie je ook dat ik op de piste-specials niks laat liggen tov van de top-3.
Eenmaal in de duinen, of op de hele technische stukjes, verlies je veel tijd... daarom kan je ook bijna niet winnen met zo'n ding. Maar: Als je maar heel weinig fouten maakt, hoef je niet veel te corrigeren en kost het niet te veel kracht...
Juisr die uitdaging, om foutloos te rijden, vind ik super leuk. en als je dat doet, eindig je vanzelf in de top-15
(als je bij de Tuareg alle checkpoint goed hebt en binnen de gestelde tijden, dan zit je zeker bijde top 20!)
Kortom: Het genot van het rijden op gravel/pistes, waar die echt heeel mooi rijdt, en de uitdaging om met zo'n ding te rijden.
misschien ook nog: Zo val je wel op, daar krijg je soms ook weer wat voor terug. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 20 Apr. 2008, 21:34 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de uitleg DR-Bean.
...... ik begin Sjaakie-R1 ook steeds beter te begrijpen....nou ja, een beetje dan _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
|