lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

In de slijk
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 14:53    Onderwerp: In de slijk Reageer met quote

Zoals onze Belgen dat zo mooi zeggen.

Ik heb er dit weekend (het was wel xtreem nat geworden ) een moddertour mee gedaan ,( 4 keer op m`n muil gegaan)
Het zal wel aan mij liggen maar die voorvork is mij iets te hard( Gerben je had gelijk)
Een pad met een paar sporen is op tempo voor mij niet te doen,voor ik het wist stuiterde het voorwiel een kant op en daar lag ik weer.

Het zal wel aan mij liggen maar ik ben nog geen vriendjes met deze motor in het veld.





Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup Heb je tenminste weer wat te poetsen he tongue3 laugh3


Maar euhm. Je kunt heel veel instellen natuurlijk he aan die vork.

Begin bijv eens met:


- Voorkant: Preload terug te stellen (als ie standaard staat kun je 5 mm terugstellen). Dan de ingaande demping wat zachter (5 klikjes linksom/counterclock (als het goed is staat ie standaard op 20 en ga je dus naar 25 klikjes),

- achter misschien je preload (veer) wat minder (evt opmeten), en iig je ingaande high speed demping minder: de grote moer-17 1/2 slag linksom/counterclock.

ps: voor dit soort modderwerk is ie natuurlijk ook niet ideaal... dan kunt je beter een sjopper hebben met slappe vering en lage zit: lekker steppen met de voetjes aan de grond. 2thumbsup

succes.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

ps: voor dit soort modderwerk is ie natuurlijk ook niet ideaal... dan kunt je beter een sjopper hebben met slappe vering en lage zit: lekker steppen met de voetjes aan de grond. 2thumbsup

succes.


Kom je nu mee wacko , ik heb nog nooit zoveel hoeven bij te steppen als deze rit amai zeg.

Zo`n LTD 450 sjopper zou mij beter staan idd.

Maar wel gelachen zeg pfff

Ik heb eigelijk alleen het gevoel alsof het aan de voorkant zit ,maar ik ga ermee aan de slag.

O ja en die 100 pk had je hier al helmaal niet nodig zeg.

Wilma op haar DRZ ging 2 keer zo goed met deze rit.

Was trouwens een rit van het int GS treffen in Belgie (Franse Ardennen Ronse),

Gelukkig heb ik er vrienden zoals Wilfrid,

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja,
in de regen en kou( sneeuw gehad onderweg) loopt ie erg beroerd alsof ie op 1,5 cylinder loopt.

Koplamp en toeter zijn ineens ook weggevallen rolleyes2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

neo schreef:
Oh ja,
in de regen en kou( sneeuw gehad onderweg) loopt ie erg beroerd alsof ie op 1,5 cylinder loopt.

Koplamp en toeter zijn ineens ook weggevallen rolleyes2


Was dat op de snelweg bij een constante snelheid???
want dan weet ik het wel (bevroren carburateurs).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ja constante snelheid.
Dus een verwarmingsetje is de remedie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

neo schreef:
Ja constante snelheid.
Dus een verwarmingsetje is de remedie.


Als het goed is zit dat er al op hoor, maar dat werkt niet afdoende.
lees hier hoe het opgelost is, alleen voor off road niet zo aan te raden,
omdat de filterbox dan wel erg gevoelig wordt voor stof en water/modder
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=44&postdays=0&postorder=asc&start=105

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon geen constante snelheid rijden smiley daar is zo'n ding niet voor bedoeld wall
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

mooie foto's wat je nu ook goed kunt zien op de foto's is het verschil in balhoofdshoek tussen de bmw en de KTM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

jep. HP2 heeft een extreem schuin staand balhoofd.

Uitgaande van deze geometrie zou je verwachten dat zo'n ding niet stuurt, maat toch stuurt ie best aardig de hoek om (alhoewel niet vergelijkbaar met een SE). Maar ze hebben duidelijk voor rechtuitstabiliteit gekozen bij B*W tegenover wendbaarheid. Ik vind het niet fijn, maar ik vind de SE ook weer te...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
René



Geregistreerd op: 13-4-2005
Berichten: 203
Woonplaats: Hengelo O

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 22:34    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
neo schreef:
Oh ja,
in de regen en kou( sneeuw gehad onderweg) loopt ie erg beroerd alsof ie op 1,5 cylinder loopt.

Koplamp en toeter zijn ineens ook weggevallen rolleyes2


Was dat op de snelweg bij een constante snelheid???
want dan weet ik het wel (bevroren carburateurs).


Tja Daan,

Die bevroren carb's lijken inmiddels bijna op een trauma voor jou toch??? rolleyes3
Gelukkig heb je het probleem vroeg onderkend, ben je ermee aan de slag gegaan. Gelukkig kwam de redding.....INJECTIE!!!!! laugh laugh laugh

Groet,
René

_________________
Alles wordt, niets is...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 0:32    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
jep. HP2 heeft een extreem schuin staand balhoofd.

Uitgaande van deze geometrie zou je verwachten dat zo'n ding niet stuurt, maat toch stuurt ie best aardig de hoek om (alhoewel niet vergelijkbaar met een SE). Maar ze hebben duidelijk voor rechtuitstabiliteit gekozen bij B*W tegenover wendbaarheid. Ik vind het niet fijn, maar ik vind de SE ook weer te...


die balhoofdshoek van de b#w daar komen dan toch ook wel veel krachten op bij het springen ???
en de SE TE wat, ??? wendbaar ???? kan dat ook dan laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
neo



Geregistreerd op: 18-4-2005
Berichten: 207
Woonplaats: Midlaren, Drenthe

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 9:22    Onderwerp: Reageer met quote

Heb het allemaal eens op een rijtje gezet .

Er zal wel een iets verfijdere afstelling te vinden zijn,maar als ik de testen weer eens lees (enduroabenteuer /motorrad abenteuer) dan hoor ik niemand klagen over die voorvork.En die mannen kunnen er echt wat van ,dus wie ben ik?


Ik moet gewoon beter leren rijden.

De motor reageert heel direct en in het terrein komt dat heel nerveus over.

Je moet gewoon wat scherper zijn met deze fiets. Heel scherp.

En ik moet beter leren rijden.


Laatst aangepast door neo op Ma, 31 Mrt. 2008, 12:15, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

te.. nerveus.

Maar zoals gezegd: dat hangt van toepassing en setting af!! en voor het doel waar ie voor gemaakt is, is dat ook goed.

dus idd... scherp rijden en scherp zijn! ... en settings goed hebben.

Als je hetzelfde op een EXCtje probeert merk je dat die nog veeel nerveuzer is, alleen kan je die veel makkelijker corrigeren omdat ie lichter is, en dus veel marge meer toelaat.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

PS: een M. Desert is natuurlijk ook absoluut beroerde band voor nat, koud en gladde omstandigheden.

(ik vind het zowieso al een verschrikkelijk onstabiele band. Baja rijdt 3x beter en heeft veel beter grip (maar schijn niet meer gemaakt te worden). M competition IV of een scorpion-pro is misschien ook wel gewoon lekker op de SE.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif