Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 14:53 Onderwerp: In de slijk |
|
|
Zoals onze Belgen dat zo mooi zeggen.
Ik heb er dit weekend (het was wel xtreem nat geworden ) een moddertour mee gedaan ,( 4 keer op m`n muil gegaan)
Het zal wel aan mij liggen maar die voorvork is mij iets te hard( Gerben je had gelijk)
Een pad met een paar sporen is op tempo voor mij niet te doen,voor ik het wist stuiterde het voorwiel een kant op en daar lag ik weer.
Het zal wel aan mij liggen maar ik ben nog geen vriendjes met deze motor in het veld.
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 15:40 Onderwerp: |
|
|
Heb je tenminste weer wat te poetsen he
Maar euhm. Je kunt heel veel instellen natuurlijk he aan die vork.
Begin bijv eens met:
- Voorkant: Preload terug te stellen (als ie standaard staat kun je 5 mm terugstellen). Dan de ingaande demping wat zachter (5 klikjes linksom/counterclock (als het goed is staat ie standaard op 20 en ga je dus naar 25 klikjes),
- achter misschien je preload (veer) wat minder (evt opmeten), en iig je ingaande high speed demping minder: de grote moer-17 1/2 slag linksom/counterclock.
ps: voor dit soort modderwerk is ie natuurlijk ook niet ideaal... dan kunt je beter een sjopper hebben met slappe vering en lage zit: lekker steppen met de voetjes aan de grond.
succes. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 18:26 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
ps: voor dit soort modderwerk is ie natuurlijk ook niet ideaal... dan kunt je beter een sjopper hebben met slappe vering en lage zit: lekker steppen met de voetjes aan de grond.
succes. |
Kom je nu mee , ik heb nog nooit zoveel hoeven bij te steppen als deze rit amai zeg.
Zo`n LTD 450 sjopper zou mij beter staan idd.
Maar wel gelachen zeg pfff
Ik heb eigelijk alleen het gevoel alsof het aan de voorkant zit ,maar ik ga ermee aan de slag.
O ja en die 100 pk had je hier al helmaal niet nodig zeg.
Wilma op haar DRZ ging 2 keer zo goed met deze rit.
Was trouwens een rit van het int GS treffen in Belgie (Franse Ardennen Ronse),
Gelukkig heb ik er vrienden zoals Wilfrid,
|
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 18:37 Onderwerp: |
|
|
Oh ja,
in de regen en kou( sneeuw gehad onderweg) loopt ie erg beroerd alsof ie op 1,5 cylinder loopt.
Koplamp en toeter zijn ineens ook weggevallen |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 18:51 Onderwerp: |
|
|
neo schreef: | Oh ja,
in de regen en kou( sneeuw gehad onderweg) loopt ie erg beroerd alsof ie op 1,5 cylinder loopt.
Koplamp en toeter zijn ineens ook weggevallen |
Was dat op de snelweg bij een constante snelheid???
want dan weet ik het wel (bevroren carburateurs). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 19:11 Onderwerp: |
|
|
Ja constante snelheid.
Dus een verwarmingsetje is de remedie. |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 19:16 Onderwerp: |
|
|
neo schreef: | Ja constante snelheid.
Dus een verwarmingsetje is de remedie. |
Als het goed is zit dat er al op hoor, maar dat werkt niet afdoende.
lees hier hoe het opgelost is, alleen voor off road niet zo aan te raden,
omdat de filterbox dan wel erg gevoelig wordt voor stof en water/modder
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=44&postdays=0&postorder=asc&start=105 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 19:30 Onderwerp: |
|
|
gewoon geen constante snelheid rijden daar is zo'n ding niet voor bedoeld _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 19:58 Onderwerp: |
|
|
mooie foto's wat je nu ook goed kunt zien op de foto's is het verschil in balhoofdshoek tussen de bmw en de KTM |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 20:50 Onderwerp: |
|
|
jep. HP2 heeft een extreem schuin staand balhoofd.
Uitgaande van deze geometrie zou je verwachten dat zo'n ding niet stuurt, maat toch stuurt ie best aardig de hoek om (alhoewel niet vergelijkbaar met een SE). Maar ze hebben duidelijk voor rechtuitstabiliteit gekozen bij B*W tegenover wendbaarheid. Ik vind het niet fijn, maar ik vind de SE ook weer te... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
René
Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Ma, 24 Mrt. 2008, 22:34 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | neo schreef: | Oh ja,
in de regen en kou( sneeuw gehad onderweg) loopt ie erg beroerd alsof ie op 1,5 cylinder loopt.
Koplamp en toeter zijn ineens ook weggevallen |
Was dat op de snelweg bij een constante snelheid???
want dan weet ik het wel (bevroren carburateurs). |
Tja Daan,
Die bevroren carb's lijken inmiddels bijna op een trauma voor jou toch???
Gelukkig heb je het probleem vroeg onderkend, ben je ermee aan de slag gegaan. Gelukkig kwam de redding.....INJECTIE!!!!!
Groet,
René _________________ Alles wordt, niets is........... |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 0:32 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | jep. HP2 heeft een extreem schuin staand balhoofd.
Uitgaande van deze geometrie zou je verwachten dat zo'n ding niet stuurt, maat toch stuurt ie best aardig de hoek om (alhoewel niet vergelijkbaar met een SE). Maar ze hebben duidelijk voor rechtuitstabiliteit gekozen bij B*W tegenover wendbaarheid. Ik vind het niet fijn, maar ik vind de SE ook weer te... |
die balhoofdshoek van de b#w daar komen dan toch ook wel veel krachten op bij het springen ???
en de SE TE wat, ??? wendbaar ???? kan dat ook dan |
|
Naar boven |
|
|
neo
Geregistreerd op: 18-4-2005 Berichten: 207 Woonplaats: Midlaren, Drenthe
|
Geplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 9:22 Onderwerp: |
|
|
Heb het allemaal eens op een rijtje gezet .
Er zal wel een iets verfijdere afstelling te vinden zijn,maar als ik de testen weer eens lees (enduroabenteuer /motorrad abenteuer) dan hoor ik niemand klagen over die voorvork.En die mannen kunnen er echt wat van ,dus wie ben ik?
Ik moet gewoon beter leren rijden.
De motor reageert heel direct en in het terrein komt dat heel nerveus over.
Je moet gewoon wat scherper zijn met deze fiets. Heel scherp.
En ik moet beter leren rijden.
Laatst aangepast door neo op Ma, 31 Mrt. 2008, 12:15, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 21:10 Onderwerp: |
|
|
te.. nerveus.
Maar zoals gezegd: dat hangt van toepassing en setting af!! en voor het doel waar ie voor gemaakt is, is dat ook goed.
dus idd... scherp rijden en scherp zijn! ... en settings goed hebben.
Als je hetzelfde op een EXCtje probeert merk je dat die nog veeel nerveuzer is, alleen kan je die veel makkelijker corrigeren omdat ie lichter is, en dus veel marge meer toelaat. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 25 Mrt. 2008, 21:27 Onderwerp: |
|
|
PS: een M. Desert is natuurlijk ook absoluut beroerde band voor nat, koud en gladde omstandigheden.
(ik vind het zowieso al een verschrikkelijk onstabiele band. Baja rijdt 3x beter en heeft veel beter grip (maar schijn niet meer gemaakt te worden). M competition IV of een scorpion-pro is misschien ook wel gewoon lekker op de SE. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|