lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aanschaf 950 S
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Apuch



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 27
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Mei. 2008, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Origineel is 17 tands...

Apuch wil 16 tands monteren... en das ook gewoon lekker en voor Nl gewoon fijn.

15 tands bestaat volgens mij niet voor de 950/990.

de SE heeft 16 tands vtw standaard.


Ah ja, is ook zo. Ik was abuis. Pardon me niet kwalijk. Rij sinds kort een LC4 en daar is alles een tandje minder....

Ik ben met de LC8 vrijwel meteen van 17 naar 16 tands voor gegaan. Wel es een originele Adventure lener meegekregen bij een beurt. Dan merk je het verschil goed. Ander goed merkbaar verschil is een `Sommers Door` oftewel een opengewerkt luchtfilter deksel van www.ktm-sommer.de. Het effect is qua prijs-kwaliteits verhouding ongekend.

_________________
Hier had een heel zinnige opmerking kunnen staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Mei. 2008, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

De motor vandaag voorzien van 16 tands voortandwiel en 18 mm stuurverhogers. Helemaal TOP.

Nu nog opzoek naar een goed roadbook met opbouw.

Met vriendelijke groeten,

KP
thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Mei. 2008, 20:38    Onderwerp: koelvloeistof Reageer met quote

Het weekend ongeveer 1000 km gereden in de Eifel en de Ardennen. Tot mijn spijt zag ik dat de LC 8 koelvloeistof lekte. Ik zag op het blok sporen van de koelvloeistof. Verder zag ik dat er bijna geen koelvloeisof meer in zat. Snel wat gekocht en elke 100 km ongeveer 150 ml bijgevuld. Ik heb de benzinetanks verwijderd maar kan de oorzaak niet achterhalen. Wat kan het zijn.

Ik hoor het graag van jullie. Is dit een bekend probleem?

Met vriendelijke groeten,

KP

book2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mei. 2008, 0:57    Onderwerp: Reageer met quote

kan ook gewoon uit de overloop gelopen zijn ...

Maar euhm:

- waterpompbuis aan het blok wil nog wel eens een drupje laten,
- iedere willekeurige slang kan lekker... check alle aansluitingen, beginnen bij de grote van de radiator.

maw: je zult toch moeten kijken/voelen waar evt lek zit.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mei. 2008, 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

Teveel koelvloeistof gooit 'ie er uit, net zoals te veel olie.
Bij mij staat de hoeveelheid koelvloeistof al sinds ik hem heb op 1/3 boven het minimum.
Misschien moet je je niet te veel zorgen maken en gewoon de temperatuur in de gaten houden. Schrik niet van de ventilator (die slaat soms vrij snel aan) en zorgen dat het niveau boven het minimum blijft.

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....


Laatst aangepast door Peter op Di, 27 Mei. 2008, 9:26, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mei. 2008, 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor jullie antwoorden.

Er zit niet te veel in omdat het tankje na ongeveer 100 km leeg was. Om de 100 km moest ik het tankje bijvullen. Ik zag op blok rond de achterste cilinder bij de pakking een plasje koelvloeistof liggen. Kan het de pakking zijn ? De temperatuur blijft wel in orde.


Gr

KP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mei. 2008, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

Wat je volgens mij even moet doen is controleren dat je koel systeem goed vol is, er schijnt lucht in te blijven zitten.
Als je de radiator goed hebt af gevuld in koude toestand met het voorwiel op een hoogte van ........ en dan ook je expansie vaatje tot de helft vult, zou het goed moeten zijn. ( je kunt via de radiator het expansievaatje vullen). Dan nog even je radiator dop goed schoon maken, hem dan proefdraaien en dan zou het volgens mij zo goed moeten zijn.
Is het dan nog niet goed dan ben ik bang dat je een lekke kop hebt.
Wat je dan nog even kunt doen is kijken of je je koelsysteem kunt laten afpersen, dan kun je kijken waar er een lek in je koelsysteem zit.

Succes Johan

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=205&highlight=koppakking
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Mei. 2008, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

Vanavond de motor gedemonteerd en het is vermoedelijk een lekke kop pakking. De vloestof komt uit het gedeelte waar de kopbout zit. Kan ook zijn dat de bout los zit. Maar hier kon ik niet goed bijkomen. Het was al een heel werk om de cabarateurs uit het luchthuis te verwijderen.

De motor heeft nog maar 16.000 km gelopen en ik heb nu al aardig wat problemen gehad. Ik ga morgen Brouwer bellen. Ik hoop op garantie.

Jullie horen nader.......

Gr

KP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mei. 2008, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

De motor vandaag naar Brouwer (Albert) in Zwartebroek gereden.
Ik heb voor een paar dagen een LC 8 990 meegekregen. Ik hoor aan het einde van de week meer.

Mijn brommer naast de brommer van een ander LC 8 broeder gezet.

Een mooie brommer.

Met vriendelijke groeten,

KP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mei. 2008, 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

KP schreef:


Mijn brommer naast de brommer van een ander LC 8 broeder gezet.



Was dat soms een blauwe 990 S ?

die van mij staat daar nl voor een grote beurt, vrijdag haal ik hem op wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mei. 2008, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Daan,

Klopt. Ik had mijn motor (ook blauw) naast die van jou gezet. Dan is heel goed te zien dat jou motor 2 cm hoger op de poten staat. Het model 2005 heeft 245 mm ipv 265 mm.

Hoe vind je de 990 rijden t.o.v de 950.

Ik hoop na deze reparatie (hopelijk garantie verhaal) geen problemen meer te hebben.

Vermoedelijk staat mijn motor er vrijdag nog.

Ik zag dat jou oranje 950 S nog niet verkocht was.

Met vriendelijke groeten,

KP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 27 Mei. 2008, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

KP schreef:
Hallo Daan,

Klopt. Ik had mijn motor (ook blauw) naast die van jou gezet. Dan is heel goed te zien dat jou motor 2 cm hoger op de poten staat. Het model 2005 heeft 245 mm ipv 265 mm.

Hoe vind je de 990 rijden t.o.v de 950.

Ik hoop na deze reparatie (hopelijk garantie verhaal) geen problemen meer te hebben.

Vermoedelijk staat mijn motor er vrijdag nog.

Ik zag dat jou oranje 950 S nog niet verkocht was.

Met vriendelijke groeten,

KP


Volgens mij willen ze mijn ouwe S helemaal niet zo graag kwijt,
zijn ze er zelfs een beetje mee in hun nopjes wink3
Een LC8 met 70000 op de klok waarvan je de hele geschiedenis weet,
da's toch best leuk happy

Tja, een garantieclaim indienen op een motor die 2 jaar garantie heeft,
maar 3 jaar oud is............. bucktooth

Affijn, als het brouwer niet lukt om die garantie te claimen, dan lukt niemand het wink3

De 990 bevalt prima tov de 950, hij rijdt anders, maar wel lekker thumbsup
Geen bevroren carburateurs meer in ieder geval.

Oh ja, albert zei dat ze mijn ouwe S wilden verlagen, omdat hij nogal eens uitgeleend wordt, en niet iedereen met zo'n hoog ding overweg kan.
Misschien kun je vering ruilen???

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mei. 2008, 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Daan,

KTM geeft 3 jaar fabrieksgarantie. De garantie loopt in september 2008 af.

Even afwachten dus.

Verder is het misschien wel een goed idee. Ik zal Albert het eens voorleggen.

Gr

KP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Mei. 2008, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

KP schreef:
Hallo Daan,

KTM geeft 3 jaar fabrieksgarantie. De garantie loopt in september 2008 af.

Even afwachten dus.

Verder is het misschien wel een goed idee. Ik zal Albert het eens voorleggen.

Gr

KP


Als je drie jaar hebt, dan lijkt de garantieclaim mij geen probleem thumbsup

Mijn 950 vereng heeft wel veel kilometers gemaakt, (3 winters doorrijden, dus pekelaanslag), maar heeft niet op zijn donder gehad,
geen off-road dus wink3
Misschien willen ze de boel wel overbouwen happy

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Jun. 2008, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

Net gebeld met Brouwer. Vermoedelijk toch de kop pakking.

De volgende vragen komen bij mij op :
- komt dit vaker voor bij een KTM 950 S met maar 16.000 km ?
- waar ligt het aan ?
- Is het blok nog betrouwbaar na de reparatie of is het verstandiger om een andere KTM LC 8 te kopen ?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groeten,

KP
huh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif