Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Vr, 4 Apr. 2008, 18:41 Onderwerp: |
|
|
Heb je iets aan dit bandendraadje??
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=68&start=0
Ikzelf rij al bij elkaar 80.000 km op de standaard scorpions,
maar alleen maar op de weg.
Voor in het zand heb ik een ander speeltje
Hoe een TKC 80 het doet op het asvalt, dat weet ik niet,maar
En er zijn vast nog wel LC8-zandhazen die je antwoord kunnen geven
op die vraag.
Alhoewel 1 van de grootste zandhazen momenteel in marokko zit
Als je met de LC8 ook terrein wilt rijden, dan ben je al snel aangewezen op een set wielen extra, omdat je een beetje noppenband al snel kapotrijdt op het asvalt.
als je toch in zwartebroek bent, vraag eens naar een set wielen, want die hebben nogal wat staan, en kunnen soms leuk uit de hoek komen met zoiets _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
BikeBrother
Geregistreerd op: 16-4-2006 Berichten: 356 Woonplaats: Veluwe
|
Geplaatst: Za, 5 Apr. 2008, 10:03 Onderwerp: |
|
|
Hoi KP.
Ik heb de TKC80 erop gehad voor een trip naar de pyreneen. Op de snelweg gaan ze bij 130-140 km/u al pendelen (afhankelijk van wind, staat van het asfalt en ik had er alu koffers op). ook met regen voldoen de TKC's redelijk/goed, maar ik ging er wel voorzichtiger mee rijden.
Op gravel wegen en (lichte) zandpaden doen de TKC80 het goed. Met diverse offroad ritjes in brabant heb daar prima mee gereden over de toch wel mullige zandpaden.
voor woonwerk verkeer vind ik de TKC's veel te duur. beter zijn de standaard pirellies.
met 6000 km op de TKC's heb ik achter nog 4 mm profiel over (van de 10 mm).
de beste oplossing die jezelf al aangeeft is een 2e set wielen als je veel offroad wilt doen.
grts,
udo _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Za, 5 Apr. 2008, 10:50 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Udo,
Ik ga voor een extra set wielen. De orginele banden zijn voor de weg en het lichte offroad werk wel goed neem ik aan.
Bedankt allemaal.
Met vriendelijke groeten,
KP |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 20:47 Onderwerp: koppeling |
|
|
Hallo lezers,
Ik vind de koppeling onbetrouwbaar. Op het ene moment werkt de koppeling goed en even later valt de druk van de koppeling weg. Opdat moment heb ik geen koppeling meer en moet ik wel heel ver vooruit kijken tijdens het rijden............
Ik heb de koppeling ontlucht en reeds van nieuwe olie voorzien maar de koppeling blijft onbetrouwbaar. Weet iemand wat het probleem kan zijn ?
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groeten,
KP
Laatst aangepast door KP op Wo, 9 Apr. 2008, 21:23, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Koppelingnemer zal wel lek zijn.
Oplossing: vervangen.
Het is een kwaal bij die dingen wat wel eens voorkomt,
zoek je een meer betrouwbare oplossing, dan die van EVO
monteren http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1160 _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 21:25 Onderwerp: |
|
|
Hallo Daan,
Reuze bedankt voor je informatie.
Gr
KP |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 22:17 Onderwerp: |
|
|
Als je het hebt over: Het ene moment heb ik wel een koppeling, het andere moment 'valt de druk weg', dan kan die niet lekken.... lekken herstelt niet uit zichzelf.
Probleem zit hem bij jou in de koppeing zelf: De koppeling heeft een kracht versterker, en daarom gaat ie ook zo mooi licht. Als die krachtversterker niet goed werkt krijgt je jouw probleem.
Kijk de koppeling na (vraag de dealer/doe het zelf). mogelijke oorzaak: koppelingsmoer die losgelopen is... in dat geval wordt het vanzelf langzaam erger.... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Do, 10 Apr. 2008, 19:06 Onderwerp: COMPLIMENTEN |
|
|
Ik heb vandaag (in de middag) de monteur Albert van Brouwer motoren in Zwartebroek gebeld. Ik heb mijn probleem uitgelegd en hem vertelt dat ik graag vandaag nog geholpen wilde worden. Brouwer motoren in Zwartebroek had het druk maar ze hadden geregeld dat ik naar Brouwer in Nijkerk kon gaan. Ik vandaag gelijk naar Nijkerk (zonder koppeling).
Toen ik daar aankwam stond de koffie klaar en werd ik gelijk geholpen. Er werd daar een nieuwe pomp gemonteerd. De oude pomp was overleden....
De KTM Adventure 950 was nog in zijn garantie periode dus de reparatie was gratis. Helemaal top !
Waar maak je dat tegenwoordig nog mee dat je zo wordt geholpen. Complimenten aan Brouwer motoren in Zwartebroek en Nijkerk.
Het probleem van de koppeling is helemaal opgelost.
Met vriendelijke groeten,
KP
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Do, 10 Apr. 2008, 19:46 Onderwerp: |
|
|
Mooi man
Brouwer is toppie _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 10 Apr. 2008, 20:06 Onderwerp: |
|
|
Prachtig!
jep.. een goeie dealer is het halve werk! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
KP
Geregistreerd op: 21-3-2008 Berichten: 85
|
Geplaatst: Ma, 28 Apr. 2008, 22:01 Onderwerp: 15000 km beurt |
|
|
De LC 8 heeft vandaag bij Brouwer in Zwartebroek zijn 15.000 km beurt gehad. Verder is de motor voorzien van vers rubber. De orginele banden gemonteerd. Gaat prima op (lichte) zandpaden en gravelwegen. Gelijk even een lichte offroad rit gereden in de omgeving.
Ze hebben er wel 10W-40 olie ingegooid. Er zat 10W-50 in. Ik ga ervan uit dat dit niet zoveel uitmaakt. De olie is wat dunner en wordt sneller warm. Als dit niet zo is hoor ik dat graag van jullie.
De stuurverhogers en 16 voortandwiel hadden ze helaas nog niet binnen. Binnenkort even terug. Ik was voor de beurt en nieuwe banden 400 euro kwijt. Ik vind de prijs heel schappelijk. Albert bedankt voor de service en tot snel.
Verder heb ik voor een paar uur een andere motor meegekregen. Een KTM Adventure 990 met ABS. Ik vond de motor goed rijden alleen lijkt het wel of die minder vermogen heeft als de 950 met carb. Vooral onderin heeft die minder vermogen voor mijn gevoel.
Met vriendelijke groeten,
KP |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 29 Apr. 2008, 0:41 Onderwerp: |
|
|
10W-40 olie ingegooid. is goed die olie beter dunnere dan te dikke
400 met nieuwe banden is inderdaad een mooi prijsje
alleen de nieuwe 990 zou onderin meer power moeten hebben dan de 950 bij motor tests zeggen ze dit toch allemaal |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 30 Apr. 2008, 19:05 Onderwerp: |
|
|
die injectie voel gewoon heel anders aan, en is daarmee moeilijk tevergelijken. De Carb versie is gewoon veel smeuiger onderin, en daarmee wat beter te doseren: misschien geeft dat het gevoel van meer power.
De 990 zou idd iets meer koppel onderin moeten hebben, maar veel verschil is het niet hoor... vooral de karakterisiek is anders dus. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Apuch
Geregistreerd op: 28-1-2005 Berichten: 27 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 9 Mei. 2008, 0:00 Onderwerp: Re: 15000 km beurt |
|
|
KP schreef: | ...
De stuurverhogers en 16 voortandwiel hadden ze helaas nog niet binnen. Binnenkort even terug. Ik was voor de beurt en nieuwe banden 400 euro kwijt. Ik vind de prijs heel schappelijk. Albert bedankt voor de service en tot snel.
Verder heb ik voor een paar uur een andere motor meegekregen. Een KTM Adventure 990 met ABS. Ik vond de motor goed rijden alleen lijkt het wel of die minder vermogen heeft als de 950 met carb. Vooral onderin heeft die minder vermogen voor mijn gevoel.
Met vriendelijke groeten,
KP |
Het verschil tussen een 950 en 990 is qua vermogen niet groot. Een ander voortandwiel scheelt meer. Aangezien jij het het hebt over (her?)monteren van een 16T op je 950 suggereert dat dat er nu een 15T op zit. Had die 990 de originele 16T is het niet gek dat ie minder sterk aanvoelde. Monteren van 16T, zeker als je ook Off-Road wilt, zou ik niet gauw doen omdat de LC8's (net als de meeste motoren ivm geluids/emisie eisen) eigenlijk te groot gegeard zijn. _________________ Hier had een heel zinnige opmerking kunnen staan. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 9 Mei. 2008, 19:24 Onderwerp: |
|
|
Origineel is 17 tands...
Apuch wil 16 tands monteren... en das ook gewoon lekker en voor Nl gewoon fijn.
15 tands bestaat volgens mij niet voor de 950/990.
de SE heeft 16 tands vtw standaard. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|