lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aanschaf 950 S
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Mrt. 2008, 17:50    Onderwerp: aanschaf 950 S Reageer met quote

Beste lezers,

Ik rij al jaren motor. Het liefst zo veel mogelijk off -road. Ik ben nu in het bezit van een BMW GS Dakar uitvoering TT39.

Ik heb voor in het terrein genoeg vermogen maar op de weg.....
Ik wil mijn BMW verkopen en daarvoor in de plaats de KTM aanschaffen.

Naast de KTM schaf ik dan vermoedelijk een goedkope TT aan voor het echte zware off-road werk.

Hebben jullie tips over de aanschaf van een 950 S ?
Het gaat om een KTM Adventure LC 8 950 S, bouwjaar 2005 met 13.000 km.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groeten,

KP stars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Mrt. 2008, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

Die BMW nummers zeggen me niks bucktooth , maar is dat een 1200?

De KTM 950/990 heeft niet meer vermogen dan de 1200 hoor.. dus moet je het niet om doen. De funfactor is wel veel groter.

Verder: Welkom op dit forum, en lees gewoon eens eef wat er zoals staat geschreven.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Mrt. 2008, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Het betreft een 650 GS Dakar

Laatst aangepast door KP op Vr, 4 Apr. 2008, 12:56, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Mrt. 2008, 19:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ah ja... vergeleken daarbij krijg je er veel vermogen bij en eigenlijk geen extra gewicht (misschien iets meer, maar verdeling van de adventure is ook beter, etcetc)
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Za, 22 Mrt. 2008, 18:19    Onderwerp: KTM LC8 gekocht Reageer met quote

Ik heb de KTM 950 S adventure gekocht !!!!!

Kleurstelling :blauw / oranje

Jullie gaan mij op de site en op evementen tegenkomen.

Ik wil er wel mee off-road gaan rijden. Banden T63 of tkc 80 ?

Met vriendelijke groeten,

KP

laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dennis The Menace



Geregistreerd op: 11-9-2007
Berichten: 202
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Za, 22 Mrt. 2008, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Gefeliciteerd met je nieuwe bike! Over banden is er zat info en keuze, ff lezen.
_________________
Niets doen kost net zoveel tijd !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 22 Mrt. 2008, 19:04    Onderwerp: Re: KTM LC8 gekocht Reageer met quote

KP schreef:


Ik wil er wel mee off-road gaan rijden. Banden T63 of tkc 80 ?

laugh laugh


Iig GEEN T63, die blijft niet heel.

Als je de originele velgen wil blijven gebruiken (zijn wel wat deuk gevoelig, alternatief: offroad wieltjes erbij), dan moet je eigenlijk een vrij brede band gebruiken: liefst een 150/70 natuurlijk (die hoort erop) of een 140/80 (en die staat al vrij recht!).

in 150/70 is er alleen de TKC en de Karoo als noppenband. Deze laatste is naar mijn idee niks waard, dus dan blijft eigenlijk de TKC over.

in 140/80 is veel te krijgen (zie http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=68 )

MT21 is goedkope compromis (alleen de voorband is waardeloos)
M Baja vind ik zelf erg fijn en gaat er nu ook voor de rally weer onder, maar is als straatband al vrij extreem.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Van de vorige eigenaar begreep ik dat er 2 stekers van elkaar waren losgekoppeld. Ergens onder het zadel.....
Dit was gedaan om meer vermogen te krijgen. Klopt dit en kan dit geen kwaad voor de motor. ? Ik hoor het graag van jullie.

Verder ga ik de banden binnenkort voorzien van TKC 80 en het voortandwiel van maat 16 voorzien. Ben heel benieuwd hoe deze motor zich in het zand vermaakt.

Met vriendelijke groeten,

KP
thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 3 Apr. 2008, 7:58    Onderwerp: Reageer met quote

KP, lees hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=158&postdays=0&postorder=asc&highlight=epc+uitschakelen&start=0


Stekkertjes los is ok, maar zeker in het terrein (stof enzo) kun je beter ook de carburateurdekesels afdoppen.

Die stekkertjes zitten ergens bij de bougie,s in de buurt,
in de epc pompjes die je dan net zo goed ook kunt verwijderen (zitten nl alleen maar in de weg wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Do, 3 Apr. 2008, 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Daan,

Bedankt voor je informatie.

Met vriendelijke groeten,

KP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sarron



Geregistreerd op: 19-3-2007
Berichten: 35
Woonplaats: Noord Limburg

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Apr. 2008, 1:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ca va.

Ik neem aan wat jullie zeggen dat dit wel klopt, echter:

2 stekers onder het zadel losgehaald --> klinkt mij in de oren als de stekkers loshalen voor laag octanige benzine, en dat levert geen vermogenswinst op (ik geloof dat hier een bruine kabel aan zit).

maar, kijk effe welke stekkers losgehaald zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Apr. 2008, 7:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik schreef al, de stekkers bij de bougie's in de buurt,
dat betekend 1 bij de voorste cilinder, en 1 bij de achterste.
niet de stekker voor de laag-octaan benzine lostrekken inderdaad wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Apr. 2008, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb bij KTM dealer in Zwartebroek een afspraak gemaakt tav een 15000 km service beurt. Ik ga er verder TKC 80 , stuurverhogers (18 mm), 16 voortandwiel op monteren.

Ik gebruik de motorfiets ook binnen de randstad voor het woon-werkverkeer. Is deze keuze verstandig ? In de toekomst schaf ik vermoedelijk een set extra wielen aan.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,

KP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Apr. 2008, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

KP schreef:
Ik heb bij KTM dealer in Zwartebroek een afspraak gemaakt tav een 15000 km service beurt. Ik ga er verder TKC 80 , stuurverhogers (18 mm), 16 voortandwiel op monteren.

Ik gebruik de motorfiets ook binnen de randstad voor het woon-werkverkeer. Is deze keuze verstandig ? In de toekomst schaf ik vermoedelijk een set extra wielen aan.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,

KP



Ik rij al vanaf 2003 woon/werk verkeer met de lc8 (60km per dag),
winter/zomer, gaat prima .

Elke dag met een grin naar je werk

En die dealer, da's een goeie .

Doe Albert de groeten van me.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KP



Geregistreerd op: 21-3-2008
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Vr, 4 Apr. 2008, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Daan,

Is de banden keuze verstandig (TKC 80)

Gezien het woon - werkverkeer.

Ik hoor het graag van je.

Gr

KP
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif