lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

nerveuze gasreactie en gebonk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peet

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Mrt. 2008, 15:42    Onderwerp: nerveuze gasreactie en gebonk Reageer met quote

Wie heeft ervaring/weet waar het aan kan liggen:

Ik heb in de winter 2007 een KTM 950 SMR uit Duitsland geimporteerd en 800 km teru gereden middels rechttoe- rechtaan snelwegkilometers.

Aangezien ik nog niet zou gaan rijden gelijk diverse aanpassingen gedaan aan de KTM:
16 tands voortandwiel, EPC eraf middels afdoppen, zelf "sommerdoor" luchtfilterdeksel gemaakt middels een sleuf aan achterzijde en rvs gaas aan binnenzijde (beide kanten)en gasnaald van standje 2 naar 3 (stond als tip in catalogus sommerdoor). Originele uitlaten zitten er nog op, maar komen tezijnertijd waarschijnlijk akrapovic einddempers op.

Ik weet niet meer zeker of er tijdens de 800 km rit ook al sprake van was, maar ik heb het idee dat de motor na de aanpassingen een veel nerveuzere gasreactie (aan/uit) heeft gekregen. Ik dacht dat dit niet zo zou zijn bij carburateurs en dat dit alleen verschijnsel was bij de sportmotoren die ik voor mijn KTM heb gereden. Een collega die op mijn motor heeft gereden en al eerder op een 950 SM had gereden vond hem ook veel nerveuzer.

Wie heeft hier ook ervaring mee of zou weten waar dit aan kan liggen?

Tevens komt er een gebonk uit de omgeving van het motorblok wanneer de motor niet zo veel toeren maakt. Eenderde gas ongeveer en niet teveel toeren, maar ook niet weer dat hij zover afgeknepen is dat hij zich er weer bovenop moet trekken. Het lijkt of iemand met twee stukken ijzer op elkaar aan het slaan is en dit verdwijnt weer als het blok op toeren komt.

Wie heeft hier ervaring mee?

Nog een laatste vraagje:
Zijn er mensen die weten hoe de gangsensor ontkoppelt kan worden? Ik vind in het werkplaatshandboek wel welke twee kleuren draden hiervoor zijn, maar durf ze niet zomaar los te maken.

Ik hoor het graag of iemand iets weet.

groeten
Peter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: