Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 28 Mrt. 2008, 21:30 Onderwerp: Ceradure tandwielen voor KTM LC8 |
|
|
En nog meer info die ik graag met LC8 rijders deel:
Vorig jaar hebben ze bij Ceradure (www.Ceradure.NL) voor mij een paar tandwielen gemaakt passend voor de LC8 (950 Adv.)
De Ceradure tandwielen zijn gemaakt van Aluminium maar behandeld met een of andere keramische laag. Ze zijn dus licht als Aluminium tandwielen, maar gaan een stuk langer mee.
Ter vergelijk: een 45 tands aftermarket achtertandwiel weegt bij 1,5kg terwijl het Ceradure tandwiel in de orde van 400 gram zit!
Dat scheelt nogal aan onafgeveerd gewicht.
Naast Alu achtertandwiel leveren ze ook een stalen voortandwiel voorzien van coating.
Normaliter zijn de Ceradure tandwielen te krijgen voor alle cross, trail en enduro machines (bijv veel Paris-Dakar rijders rijden ermee), dus wat is hier bijzonder aan?
Wel: De LC8 heeft een bredere ketting (525 ipv 520)! Daarom moet er dus ook breder basismateriaal gekozen worden.
Ik heb er vorig jaar de Tuareg mee gereden. Helaas ben ik toen door mijn val uitgevallen. Ik heb daarna de route van de Rally (zo'n 2000km) nog een keer gereden in Oktober, met zelfde tandwielenset en ketting.
Ook dit jaar ga ik weer van start met Ceradure tandwielen (icm een DID ZVM2 ketting overigens)
kortom: Mooi spul voor wie wat extremers wil!
- verkrijgbaar op maat gemaakt
- tandenaantal naar keuze (42, 45 en ik neem aan nog meer)
- info bij www.ceradure.nl _________________ Dr_Bean |
|
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 29 Mrt. 2008, 6:09 Onderwerp: |
|
|
YEP mooi spul en licht, mijn maat (J&J Motorsport) heeft ze ook te koop in zijn winkel
goed te weten dat ze er nu ook zijn voor de lc8
ik heb verleden week ook zo'n remschijfje gezien
en dat ziet er ook goed uit  |
|