lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950S, Proefrit gemaakt
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Za, 23 Feb. 2008, 20:41    Onderwerp: 950S, Proefrit gemaakt Reageer met quote

Hallo,

Ik ben vrij nieuw hier op het forum en wil 100% zeker een KTM lc8 kopen, vandaag mijn eerste proefrit gemaakt op een adventure 950S. Ik rij nu nog op een Honda Hawk 650 gt V-twin, een kompleet ander ding.

Dingen die me opvielen:
- de KTM lc8 motor produceert heel veel mechanische geluiden in vergelijk met mijn Honda. Is dit normaal ?
- de motor maakt gigantisch graag toeren en klimt veeeeeel sneller in toeren in zijn vrij in vergelijk met de Honda.
- Het is een enorme motor, heerlijk voor mijn 2 meter lengte...
- Maar, de voetstepjes zitten weer behoorlijk hoog, dus je knieen zitten nog in een vrij scherpe hoek. Is dit nog te verstellen of zo ?
- De standaard uitlaten produceren weinig geluid, is een akrapovich uitlaat een enorm verschil ?
- Je rijdt als een koning en wilt gelijk hard gaan jakkeren.
- Het stuurt als een scheermes.

Helaas ging ik weer op mijn Hawk naar huis.

De vraagprijs was maar liefst 9000 euri voor een 2003 950S met 20.000 op de klok. Vind ik teveel (de prijs dan), wel zag hij er als nieuw uit. Maar alhoewel er veel beloofd werd over onderhoudsboekjes e.d. was het er nog niet. De motor kwam namelijk uit Duitsland.

Volgende week op een 950 SM rijden, kijken wat het verschil is...

Nog tips ? Iemand die een mooie KTM adv of SM voor een net prijsje aanbiedt ? laat het me maar weten...
Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 23 Feb. 2008, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Onno,

herkenbaar, proefrijden is besmet raken met het LC8-virus.

Alles wat je ervaren hebt klopt wel.

- die mechaniche geluiden vielen mij ook op na mijn Yamaha XTZ 660 maar hoort 'gewoon' bij dit beresterke blok.
- aan de voetsteunen valt weinig te doen (rubber er uit), wel misschien een hoger zadel.
- Akra's (met dempers !) geven een stoerder geluid maar nog wettelijk correct. Belangrijker is misschien dat ze 6 kg lichter zijn, niet heet worden en vooral een soepeler vermogen geven.

Ik denk dat je je eerst moet afvragen of je een SM of adventure wil, lijkt me een redelijk verschil. Ook of je een 950 of 990 (=injectie) zoekt.

Mocht je een adv 990 zoeken dan heeft Theo naar mijn idee het ideale exemplaar (zie elders of site). Verder wordt je al een stuk wijzer met een beetje surfen, zeker als je ook naar de buren kijkt en geen probleem hebt met importeren,

succes & groeten,


Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Feb. 2008, 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn WEL verstelbare voetsteunen te koop: Zie Sommer katalogus. Daarmee kan je ze volgems mij wat lager zetten.

Wat je ook kunt doen is eenvoudigweg het zadel wat hoger laten maken (Sommer of RayZ). evt stuurverhoging erbij als ie er nog niet opzit.

Motor maakt vrij veel mechanisch geluid.. maar om hiervandaan te zeggen of dat hoort is natuurlijk lastig... Als ie geen oliedruk heefy, klapperen de kettingspanners, dat maakt veel geluid, en is natuurlijk niet goed (moet in 1 a 2 sec na het starten weg zijn).
De 2005 e.v. hebben een iets stiller blok (geluidsdemping toe gevoegd).

Een oorzaak van het meer mechanische geluid is het feit dat het blok veel minder vliegwielgewicht heeft dan zo'n Honda, en daardoor gewoon wat hakkeliger loopt. Anderzijds klimt ie daardoor ook veel sneller in toeren natuurlijk

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Feb. 2008, 22:38    Onderwerp: Ktm 950 Reageer met quote

Ja,

Toen ik weer op mijn Hawk stapte moest ik even lachen, het zijn echt twee uitersten, zo'n Ktm is echt een reus. En de Honda is echt een dwerg. En dat terwijl ze evenveel wegen.... de techniek schrijdt voort. De honda is al 20 jaar oud.

Ik denk dat ik gewoon nog op wat meer Adventures ga rijden om de verschillen te voelen. Misschien ook eens een 990, maar de verhalen hier doen je afschrikken (aan / uit reacties met injectie). Ik rijd veel stad namelijk en moet vaak manoevreren....

Of deze bewuste 950S het nu helemaal is voor me, weet ik nog niet.
Rustig aan, tijd genoeg.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Feb. 2008, 11:57    Onderwerp: 950 Reageer met quote

Laatste vraag,

Wat vinden jullie van de prijs ? 9.000,- Voor een 2003 Adventure S met 19.000 km op de klok en 3 maand garantie. Dan ga ik ervanuit dat er OH boekjes bijzitten.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Feb. 2008, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

Wat wil je? Wil je de honda inruilen?

Ik denk als je serieus wilt kopen moet er zeker wat van de prijs en helemaal als je niets inruilt. Vraag er bv. koffers/kofferrek en tanktas bij.

Anderzijds, hier bij koop/verkoop staat de motor van Theo. Je zult wel wat pieken bij moeten leggen, maar dan heb je een erg mooie fiets. Kant en klaar alles er op/aan.
Gr Koen

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Feb. 2008, 14:55    Onderwerp: 950S Reageer met quote

Honda hou ik zelf, gaat mijn vriendin op rijden. Dus geen inruil.
Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Feb. 2008, 18:38    Onderwerp: Re: 950 Reageer met quote

Onno schreef:
Laatste vraag,
Wat vinden jullie van de prijs ? 9.000,- Voor een 2003 Adventure S met 19.000 km op de klok en 3 maand garantie. Dan ga ik ervanuit dat er OH boekjes bijzitten.

Onderhoud (en modificaties) worden online in Oostenrijk geregistreerd en zijn zodoende altijd op te vragen door elke dealer. Dat de onderhoudsboekjes "er nog niet zijn" is dus onzin. Let er vooral op dat de modificaties zijn uitgevoerd.
Van een goede dealer ga je trouwens erg veel plezier hebben, ook als je met garantie te maken krijgt. Ik ben wel benieuwd bij welke handelaar je bent geweest voor deze motor.
Een prijs van €9000 voor een (import)motor uit 2003 vind ik wel erg heel stevig aan de prijs, zelfs als er Akra's en koffers bij zouden zitten! Je kunt hem dan nog beter zelf in Duitsland (of Belgie) kopen en zelf invoeren. Ook bij KTM dealers kun je volgens mij goedkoper terecht. Op Ebay kun je zien wat in Duitsland of Belgie voor prijzen worden gevraagd. Invoeren gaat relatief simpel (met weinig kosten) zoals je op dit forum kunt lezen.
En, zoals eerder aangegeven, op dit forum staan ook regelmatig LC8'en te koop.

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Feb. 2008, 20:30    Onderwerp: 950S Reageer met quote

Hij staat bij: www.kerimotoren.nl

Geen dealer, gewoon een handelaar die motoren inkoopt in het buitenland en ze hier weer aan de man brengt. Deze persoon heeft verder weinig kaas gegeten van KTM, maar dat wil niet zeggen dat de bewuste motor niet OK is.

Het is een originele 950S, dus zonder enige vorm van opties.

Aan garantie bij deze handelaar heb ik ook niet veel, woon er te ver vanaf en heb al gevraagd hoeveel eraf gaat zonder de garantie. Dit is 500 euri. Maar goed, nog een beetje veel vind ik.

Kan aan mij liggen, maar op Ebay tref ik altijd bijzonder weinig, kijk ik verkeerd ?

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Feb. 2008, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

eerste topic, bovenaan bij "koop en Verkoop"van DIT forum: Verkoopsites...

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=96

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 28 Feb. 2008, 12:08    Onderwerp: Re: 950S Reageer met quote

Onno schreef:
Hij staat bij: www.kerimotoren.nl

Geen dealer, gewoon een handelaar die motoren inkoopt in het buitenland en ze hier weer aan de man brengt. Deze persoon heeft verder weinig kaas gegeten van KTM, maar dat wil niet zeggen dat de bewuste motor niet OK is.

Het is een originele 950S, dus zonder enige vorm van opties.

Aan garantie bij deze handelaar heb ik ook niet veel, woon er te ver vanaf en heb al gevraagd hoeveel eraf gaat zonder de garantie. Dit is 500 euri. Maar goed, nog een beetje veel vind ik.

Kan aan mij liggen, maar op Ebay tref ik altijd bijzonder weinig, kijk ik verkeerd ?

Onno


voor je je moto koopt moet je met behulp van het serienummer en zijn ID (te vinden op het bijgeleverde afleveringscertificaat) aanloggen en zien of je daar al zijn reguliere onderhouden ziet staan. Dit kan door een particulier gebeuren. Onderhoud gebeurt als ik me niet vergis op 1000 km, en dan op 7500, 15.000, etc.

Wat jij als particulier niet kan zien is of alle fabrieksmodificaties (het resultaat van terugroepakties) zijn uitgevoerd. Dat kan enkel een ktm-dealer zien nadat hij je framenummer heeft ingegeven. Het is erg belangrijk dat al die modificaties zijn uitgevoerd.

Volgens mij is het erg belangrijk dat hier alle puntjes op de i staan.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Mrt. 2008, 21:38    Onderwerp: Adventure Reageer met quote

De kogel is door de kerk !!!

Ik ga aanstaande donderdag een KTM 990S ophalen..... na betaling uiteraard. Exact dezelfde uitvoering als die van Theo hier op het forum. Beugels, Acra's alles erop en eraan...

Ik merkte veel verschil met een 950, met name de felheid op het gas was lekker direct. Als een kanonskogel. Na een uitgebreide proefrit viel me het aan/uit effect erg mee. Ben zelf aardig beheerst met de gashandle als het moet en heb besloten dat ik het 100% acceptabel vind... desnoods een andere gashandle erop als ik verander van mening.

Het budget was er eigenlijk niet, toch bezweken.
Kan niet wachten
Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pax



Geregistreerd op: 22-3-2008
Berichten: 25
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Mrt. 2008, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Deze kleine discusie heeft er in belangrijke mate toe bijgedragen om ook een proefrit te gaan maken. En nu ben ik ook de gelukkige eigenaar van een Adventure.

Zo'n machine gun je iegenlijk iedereen!
Maar niet doorvertellen, dan houden we het een beetje exclusief.

Pax.

_________________
2001 Transalp '96
2008 LC8 950 Adv. '04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jerome



Geregistreerd op: 11-7-2008
Berichten: 772

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

hallo,

ik ben nieuw op het forum en zou graag jullie mening willen weten over de aankoop van een adventure 990

vraag 1: welk model - de S of gewoon de oranje?

vraag 2: staat ene te koop in Duitsland, 15500km gereden uit 2007, oranje, met koffers +rek, stuurverhogers, verhoogde ruit, akro-dempers, gelzadel, nieuwe banden, 15.000-grote beurt gehad, inclusief 1 jaar garantie

prijs 10.000 euro - hoe goed/slecht is deze prijs?

graag jullie mening
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 10:21    Onderwerp: 990 Reageer met quote

Jerome,

Of je een 990 of een 990S neemt is jouw keuze. Ik heb een S genomen omdat ik bijna 2 meter ben en dus hoe hoger hoe beter. Bevalt goed. Als je echter geen lange benen hebt kan een S te hoog zijn.

OF 10.000 euri een nette prijs is..... redelijk zou ik zeggen, maar er komt nog een bak BPM bij. Dus ik zou het niet doen. Je moet ook maar net al die accesoires willen. Als je in Nederland woont, koop je volgens mij zo'n jonge motor beter in Nederland, anders komt er nog 1000 euro BPM bij.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif