Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Vr, 11 Aug. 2006, 15:43 Onderwerp: Eerste modificatie SE |
|
|
Ik weet niet of er hier al meer SE rijders zijn, anders post ik het gewoon voor mezelf...
De eerste modificatie voor mn nieuwe motor is al een feit.
Er komt een extra ontluchtingssetje op de carburateurs.
De motor zou bij hoog/hard/ver springen dood kunnen vallen.
Inge _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 11:36 Onderwerp: |
|
|
Heb je hierover meer info ??
Welke dealer doet dit??
Wat wordt er geplaatst ??
Ik denk dat er hier nog geinterresseerden zullen zijn. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 12:54 Onderwerp: |
|
|
Het is een modificatie die door KTM wordt aangedragen na testen met de SE.
Ik heb mn motor bij Brouwer in Zwartebroek besteld.
Hij wordt volgende week afgeleverd.
De monteur zei dat er nog even een modificatie op moest en dat hij het setje hiervoor besteld had.
Hij liet een tekening zien van een werkplaatshandboek zien.
Ik zal vragen of ik die ook kan krijgen (ff scannen en posten)
Ik heb t te kort bekeken en ben zo technisch dat ik zelf mn wielen, blokken en ketting/tandwielen kan wisselen maar dan houdt t wel bij op.
Zag in ieder geval 2 extra slangetjes en wat kleinmateriaal.
Het komt er in ieder geval op neer dat er kennelijk bij het springen de vlotter in de carbs blijft hangen....overlopen.... luchtfilterhuis in....
Wellicht is dat de reden dat Dr Bean m ook zo naar benzine vond ruiken. _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 14:06 Onderwerp: |
|
|
ja precies!
Ik ben me al 2 jaar bewust van het probleem, maar niemand scheen er last van te hebben, en niemand had een oplossing. Zelfs Sommer niet (hoewel die wel een grotere luchtsproeier adviseerde, wat het ook een beetje kan oplossen).
Nu is het dus blijkbaar toch erkent! Ik heb met mijn adventure precies hetzelfde probleem, en ik merkte het bij de superenduro ook weer direkt.
HEEL GOED dat er nu een aanpassing komt: Ik ga ook meteen kijken of ie voor de Adventure ook te doen is (immers dezelfde carb en luchtbox).
Van wie kreeg je dit advies Inge???? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 14:26 Onderwerp: |
|
|
Albert van Brouwer Motors gaat mijn motor deze week klaarmaken en doet de aflevering. Hij vertelde mij dat hij het setje besteld had en er op ging zetten. Hij hoopte dat het op tijd binnen was.
Hij liet ook die instructiepapieren zien.
Misschien als je hem belt dat hij er meer over kan vertellen of dat schemaatje faxen.
www.brouwermotors.nl _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 14:50 Onderwerp: |
|
|
perfect.. ik had Albert al weer effe niet gesproken (geen reden voor/te druk). Ik bel hem van de week wel effe!
voor alle duidelijkheid: ik weet inmiddels:
Het is dus een KTM officiele modificatie voor de SE. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 10:58 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | perfect.. ik had Albert al weer effe niet gesproken (geen reden voor/te druk). Ik bel hem van de week wel effe!
voor alle duidelijkheid: ik weet inmiddels:
Het is dus een KTM officiele modificatie voor de SE. |
De superenduro die ik deze week gereden heb had deze modificatie al.
Het gene dat ik kon zien was dat er twee darmpjes vanuit het deksel van de luchtfilterbak in de snorkel zaten.
Ze worden gewoon los in de snorkel gestoken.
Ik heb de luchtfilterbak zelf niet open gehad.
De motor had inderdaad geen last meer van het probleem dat ik op mijn eigen Adventure ook wel eens heb voorgehad.
Maar, ik moet er wel bij zeggen dat de motor een serieus on/off karakter had. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 12:25 Onderwerp: |
|
|
Rainier van Sommer KTM heeft het voor me nagevraagd:
Slechts een kleine serie van de SE krijgt deze modificatie, omdat ie al heel snel standaard is ingebouwd.
Gezien de carb en luchtfilterbak exact gelijk is aan de adventure 2005, lijkt me dat deze modificatie ook op de adventure goed past.
Bij de eerstvolgende grote service van de mijne, ga ik het er op zetten en kijken of het helpt.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3649
|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 19:23 Onderwerp: |
|
|
Ben benieuwd, ik spring dan wel niet met de LC8, maar ruik na een wheelie wel een benzinelucht
Als het helpt, dan laat ik het met de eerstvolgende grote beurt inbouwen. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Wo, 6 Sep. 2006, 17:54 Onderwerp: |
|
|
Gisteren is de SE voor de 1000 km beurt geweest.
De motor bleef ploffen bij het dichtdraaien van het gas, verslikte zich zo af en toe bij constant toerental of flink accelereren.
Hij bleek te arm te lopen en dit kon niet goed gesteld worden. Er komen nu grotere sproeiers in. _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Zo, 1 Okt. 2006, 23:52 Onderwerp: |
|
|
Hmmm kennelijk helpt de modificatie nog niet helemaal. Het Ad Ketelaarsritje zat redelijk vol met knippenpaden.... iedere keer aan het eind van een knippenpad sloeg de motor af. _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 2 Okt. 2006, 18:09 Onderwerp: |
|
|
tja.. daar doet een injectie als het goed is het echt beter... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Wo, 27 Dec. 2006, 12:46 Onderwerp: |
|
|
Er zitten inmiddels grotere stationairsproeiers in. De motor ploft niet meer, loopt veel gelijkmatiger. Niet meer dat aan/uit effect.
Maar ja...op de snelweg kapte hij er zowat mee. Ik denk bevroren carburateurs. Moet niet mogen want er zou standaard carb.verwarming op moeten zitten.
zekering checken ??? _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 27 Dec. 2006, 16:59 Onderwerp: |
|
|
mja.. IJs lijkt me idd. (zie discussie carbverwarming adventure)
Ik ben wel heel benieuwd of het nou iets goed heeft gedaan mbt het probleem op knippen en met sprongen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
G-Spot
Geregistreerd op: 18-7-2006 Berichten: 135 Woonplaats: Huizen
|
Geplaatst: Wo, 27 Dec. 2006, 18:34 Onderwerp: |
|
|
we will meet again at the capella stampers _________________ Nieuwe CV-ketel nodig ? |
|
Naar boven |
|
|
|