lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Eerste modificatie SE
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Aug. 2006, 15:43    Onderwerp: Eerste modificatie SE Reageer met quote

Ik weet niet of er hier al meer SE rijders zijn, anders post ik het gewoon voor mezelf... Smile

De eerste modificatie voor mn nieuwe motor is al een feit.
Er komt een extra ontluchtingssetje op de carburateurs.
De motor zou bij hoog/hard/ver springen dood kunnen vallen.


Inge

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 11:36    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je hierover meer info ??
Welke dealer doet dit??
Wat wordt er geplaatst ??
Ik denk dat er hier nog geinterresseerden zullen zijn.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een modificatie die door KTM wordt aangedragen na testen met de SE.
Ik heb mn motor bij Brouwer in Zwartebroek besteld.
Hij wordt volgende week afgeleverd.
De monteur zei dat er nog even een modificatie op moest en dat hij het setje hiervoor besteld had.
Hij liet een tekening zien van een werkplaatshandboek zien.

Ik zal vragen of ik die ook kan krijgen (ff scannen en posten)

Ik heb t te kort bekeken en ben zo technisch dat ik zelf mn wielen, blokken en ketting/tandwielen kan wisselen maar dan houdt t wel bij op.

Zag in ieder geval 2 extra slangetjes en wat kleinmateriaal.

Het komt er in ieder geval op neer dat er kennelijk bij het springen de vlotter in de carbs blijft hangen....overlopen.... luchtfilterhuis in....
Wellicht is dat de reden dat Dr Bean m ook zo naar benzine vond ruiken.

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 14:06    Onderwerp: Reageer met quote

ja precies!

Ik ben me al 2 jaar bewust van het probleem, maar niemand scheen er last van te hebben, en niemand had een oplossing. Zelfs Sommer niet (hoewel die wel een grotere luchtsproeier adviseerde, wat het ook een beetje kan oplossen).

Nu is het dus blijkbaar toch erkent! Ik heb met mijn adventure precies hetzelfde probleem, en ik merkte het bij de superenduro ook weer direkt.

HEEL GOED dat er nu een aanpassing komt: Ik ga ook meteen kijken of ie voor de Adventure ook te doen is (immers dezelfde carb en luchtbox).

Van wie kreeg je dit advies Inge????

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

Albert van Brouwer Motors gaat mijn motor deze week klaarmaken en doet de aflevering. Hij vertelde mij dat hij het setje besteld had en er op ging zetten. Hij hoopte dat het op tijd binnen was.
Hij liet ook die instructiepapieren zien.

Misschien als je hem belt dat hij er meer over kan vertellen of dat schemaatje faxen.

www.brouwermotors.nl

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Aug. 2006, 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

perfect.. ik had Albert al weer effe niet gesproken (geen reden voor/te druk). Ik bel hem van de week wel effe!

voor alle duidelijkheid: ik weet inmiddels:

Het is dus een KTM officiele modificatie voor de SE.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
perfect.. ik had Albert al weer effe niet gesproken (geen reden voor/te druk). Ik bel hem van de week wel effe!

voor alle duidelijkheid: ik weet inmiddels:

Het is dus een KTM officiele modificatie voor de SE.

De superenduro die ik deze week gereden heb had deze modificatie al.
Het gene dat ik kon zien was dat er twee darmpjes vanuit het deksel van de luchtfilterbak in de snorkel zaten.
Ze worden gewoon los in de snorkel gestoken.
Ik heb de luchtfilterbak zelf niet open gehad.
De motor had inderdaad geen last meer van het probleem dat ik op mijn eigen Adventure ook wel eens heb voorgehad.
Maar, ik moet er wel bij zeggen dat de motor een serieus on/off karakter had.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 12:25    Onderwerp: Reageer met quote

Rainier van Sommer KTM heeft het voor me nagevraagd:

Slechts een kleine serie van de SE krijgt deze modificatie, omdat ie al heel snel standaard is ingebouwd.

Gezien de carb en luchtfilterbak exact gelijk is aan de adventure 2005, lijkt me dat deze modificatie ook op de adventure goed past.
Bij de eerstvolgende grote service van de mijne, ga ik het er op zetten en kijken of het helpt.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ben benieuwd, ik spring dan wel niet met de LC8, maar ruik na een wheelie wel een benzinelucht bucktooth

Als het helpt, dan laat ik het met de eerstvolgende grote beurt inbouwen.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Sep. 2006, 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren is de SE voor de 1000 km beurt geweest.
De motor bleef ploffen bij het dichtdraaien van het gas, verslikte zich zo af en toe bij constant toerental of flink accelereren.
Hij bleek te arm te lopen en dit kon niet goed gesteld worden. Er komen nu grotere sproeiers in.

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Okt. 2006, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm kennelijk helpt de modificatie nog niet helemaal. Het Ad Ketelaarsritje zat redelijk vol met knippenpaden.... iedere keer aan het eind van een knippenpad sloeg de motor af.
_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Okt. 2006, 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. daar doet een injectie als het goed is het echt beter...
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Dec. 2006, 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Er zitten inmiddels grotere stationairsproeiers in. De motor ploft niet meer, loopt veel gelijkmatiger. Niet meer dat aan/uit effect.

Maar ja...op de snelweg kapte hij er zowat mee. Ik denk bevroren carburateurs. Moet niet mogen want er zou standaard carb.verwarming op moeten zitten.

zekering checken ???

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Dec. 2006, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

mja.. IJs lijkt me idd. (zie discussie carbverwarming adventure)

Ik ben wel heel benieuwd of het nou iets goed heeft gedaan mbt het probleem op knippen en met sprongen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Dec. 2006, 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

we will meet again at the capella stampers grin2
_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif