lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

autostrade-ervaringen met MT-21 gezocht

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 10:39    Onderwerp: autostrade-ervaringen met MT-21 gezocht Reageer met quote

hoi,

ik had graag het volgende geweten :

- hoe autostradebestendig is een MT-21? Denk aan 1300km aan 140km/u in één ruk. Zou er nog wat profiel overschieten denken jullie?
- hoeveel grip biedt dat bandje eigenlijk op nat asfalt? Valt dat te vergelijken met een TKC of is het nóg minder?

De bedoeling is om na die 1300km asfalt drie dagen off-road te rijden in de Spaanse Piereneeën en om daarna terug 1300km asfalt te doen.

greetz,

Muug

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb meermalig met de MT21 over de snelweg geraust.

Hij is absoluut 170km/h vast.. maar dan slijt ie idd wel hard.

zo 130/140 is prima te doen. Als ie nieuw is slijt ie vrij hard, omdat de noppen dan veel meebuigen en je veel 'slip' krijgt.

Dus op de heenweg is hen een beetje jammer....
Terug is absoluut geen probleem: met 3mm rijdt ie offroad echt niet erg lekker meer, maar onroad prima! gewoon lekker 150 op de teller naar huis knallen.

Ik ben van de bood (IJsland) af in noord Denenmarken in 1 ruk naar huis gereden in zo'n 5 uur, snachts 160 over die autobahn. profiel ging misschien van 3mm naar 2mm maar schokkend was het niet. Dat was na 3000km IJsland (scherpe vulkaarstenen) met volle bepakking.


Nat wegdek is wel vrij glibberig (erg glibberig als je nooit met een noppenband op de weg gereden hebt)... maar ook best voorspelbaar: dus lekker driften op het gas. Droog moet je ook nog wel een beetje oppassen.. hij kan aardig weglopen op de kanten.

maw: 1300km asfalt (een beetje rustig aan), 3 dagen offroad en terugknallen moet absoluut kunnen op een MT21.

Dit is mijn ervaring... alles hangt af van je rechterhand natuurlijk!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Feb. 2008, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb wat minder ervaring met deze band dan dr_Bean, maar kan deze wel onderschrijven. Ik heb ben met de MT 21 met zo'n 140 km/h naar Noord Frankrijk gereden, daar 170 km off road en met zo'n 150 km/h terug. Slijtage was minimaal (ik rij met noppen op straat wel rustig om de slijtage te beperken).
Op grond van deze ervaring met de MT 21 vervolgens met een Michelin Baja met 160 km/h naar Noord Frankrijk en weg waren de noppen....
De MT 21 lijkt mij een goede keus.

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Do, 7 Feb. 2008, 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

wel verdomd, dat is pas nuttige info jongens. thumbsup thumbsup thumbsup Zo heb ik het graag: mensen met ervaring die die uitgebreid beschrijven op één simpel verzoek. thumbsup thumbsup thumbsup

Heb je nog wat info over de gebruikte bandenspanning
- op de autostrade
- off-road
?

wat dat gashandje betreft : ik ben daar héél rustig in als zulke bandjes opliggen. Dat ben ik in het algemeen trouwens.

_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 7 Feb. 2008, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ze on the road op 2,4 bar staan
_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 7 Feb. 2008, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

op de autobahn: vrij hard: >2 ... 2.4 is prima

offroad: erg afhankelijk wat je gaat rijden.

als je stenen rijdt en safe wil zijn: A 1.6, V 1.8 of harder
wat minder safe, maar ook minder stuiterig: A 1.5 V1.6

Modder in Nl: A1.4 V1.6 (om niet lek te rijden op een verdwaalde steen

Diep zand: A 1.2 V 1.4 Maar dat kan je met de originele velgen beter niet doen! deuken gegarandeerd!

Voor offroad met lage bandenspanning iig aan te raden crossbinnenbanden (3mm) te monteren, of zelfs de Ultra heavy duty 4mm...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Feb. 2008, 1:10    Onderwerp: Reageer met quote

4mm wanddikte van de binnenband ?

shocked2 heftig !

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Feb. 2008, 22:02    Onderwerp: Reageer met quote

jep. UHD !


Ik heb er veel offroad/stenen/rally/ijsland mee gereden, en 2x een lekker band gehad:

1e keer: hele dikke lange spijker erin (tja.. daar helpt niks tegen). 't was wel maar 1 gat.. niet doorzeeft zoals vaak

2e keer: ventiel eruit gescheurd: de Biba was nu 2,5 jaar oud, en begon door de lage bandenspanning (veel vrijving) gewoon oud te worden -> rubber wat hard, band iets doorgeschoven -> ventiel eraf :/

Gezien wat ie meegemaakt heeft: zou ik hem zo weer kopen!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif