Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Za, 9 Feb. 2008, 21:23 Onderwerp: ontbrandingen in BOS-dempers met db-killers |
|
|
yow,
'k heb m'n 950 adventure nu een week ingezet voor woonwerkverkeer. Nu is dit mijn eerste moto met vervangdempers, zijnde BOS-dempers met daarin de db-killers geschroefd. Het valt mij op dat er serieus veel bang-bang te horen valt bij het afremmen op de motor. Vooral in eerste valt dat goed op omdat je niet zo snel meer rijdt natuurlijk. Die "bang" kan ik zelfs uitlokken door bij stilstand in neutraal wat aan het gas te draaien. Nu, zeg me eens, is dat normaal? Of staat de moto veel te rijk afgesteld? Na mijn eerste tankbeurt had ik bijna 18.6L getankt voor 238km rijden. Dat lijkt me toch niet echt heel zuinig, niet? _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Za, 9 Feb. 2008, 21:53 Onderwerp: |
|
|
De "popping sound" bij gas afsluiten kan oa veroorzaakt worden door de SAS
Oplossing: SAS onklaar maken/afsluiten,
maarja, je ging toch weer met originele uitlaten rijden??
want dan heb je de sas juist weer nodig.
Ook kan een lekkage aan het uitlaatsysteem de oorzaak zijn
(bv aansluiting demper/pijp).
Of wellicht afstelling??? te rijk??? _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 15:25 Onderwerp: |
|
|
mja, originele dempers.... ik ben gisteren eens prijs gaan vragen : meer dan 500 euro per stuk alstublieftdankuwel!
Misschien da'k dat SAS dan toch beter afstel....
hoewel da'k dat gebrobbel en gebrabbel met af en toen een bang erdoor best wel stijlvol vindt.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 16:19 Onderwerp: |
|
|
1000euro???
Originele dempers worden bijna weggegeven, want niemand wil ze hebben.
tweede hands zijn ze bijna niet te verkopen, ik wed dat Brouwer zwartebroek wel een paar setjes heerft liggen voor weinig.
(of in ieder geval voor minder dan de prijs van een set vervangingsdempers). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

|
Geplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 17:39 Onderwerp: |
|
|
en waarom wilt niemand ze hebben? Té stil of zo? Da's dan ideaal voor mij  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 18:09 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | en waarom wilt niemand ze hebben? Té stil of zo? Da's dan ideaal voor mij  |
Te heet en 6kg te zwaar, in de zomer smelt je bagage en/ of je duopassagier gewoon weg achterop, de ven slaat om de haverklap aan.
Akra,s of andere absorptieuitlaten zonder catalisator lopen veeel koeler
En met de standaard db killers maken Akra's niet veel meer lawaai als origineel hoor  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Wo, 13 Feb. 2008, 8:09 Onderwerp: Re: ontbrandingen in BOS-dempers met db-killers |
|
|
De mijne heeft dat al 3 jaar met de originele uitlaten, volgens mij heeft dieje van K2 dat ook met z'n DAMmekes...
Ik dacht ook altijd: te rijk afgesteld. Maar ik doe wel 270 tot soms 300 km, met hetzelfde aantal liters als jij. Ik dacht dat de K2 toch ook 270 km deed met 19 liter _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
|