Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 22:17 Onderwerp: ABS uitbouwen batt en startrelais |
|
|
Het plan: de ABS uit de moto halen en de batt en startrelais op die plek.
doel: batt en startrelais beter beschermd voor offroad
Ik wil ook naar een betere batterij gaan en liefst ook kleiner.
Is dit haalbaar denken jullie? en hoe moeilijk lijkt dit jullie? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 7 Nov. 2011, 22:37 Onderwerp: |
|
|
zoiets:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1083&highlight=accu+modificatie
Ik heb in de carterplaat alleen nog de benzinepomp hangen, op een nieuw rektje strak tegen het blok.
ABS er uit: geen probleem lijkt me
andere accu: Je kunt een 7,5Ah Lithium accu nemen, daar start ie wel op.
bijv.:
http://www.allroadshop.nl/contents/nl/d2099.html
UB400 of liever UB600
scheelt je snel 3 kg
(ik ga zelf binnenkort met een 5Ah zelfbouw Lithium accu testen.)
verder: denk aan al je gewicht aan de voorkant: ook simpele dingen, zoals het verwijderen van de zwarte binnenkappen achter voor-kappen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Wo, 9 Nov. 2011, 10:23 Onderwerp: |
|
|
Zal ik ook eens overwegen deze aanpassing, zijn er nog andere voordelen?
Dr_Bean schreef: |
verder: denk aan al je gewicht aan de voorkant: ook simpele dingen, zoals het verwijderen van de zwarte binnenkappen achter voor-kappen. |
Heeft dit verder geen nadelige invloeden en zijn er nog meer mogelijkheden om zo simpel gewicht te besparen _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 9 Nov. 2011, 10:58 Onderwerp: |
|
|
Booom schreef: | ... zijn er nog meer mogelijkheden om zo simpel gewicht te besparen |
 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Wo, 9 Nov. 2011, 12:13 Onderwerp: |
|
|
Booom schreef: |
Heeft dit verder geen nadelige invloeden en zijn er nog meer mogelijkheden om zo simpel gewicht te besparen |
1 remschijf en tang weghalen,
is al eerder gedaan, oa door DR-bean _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 9 Nov. 2011, 21:39 Onderwerp: |
|
|
remschijf, klauw en lichter voorwiel (excel velg) is het snelst verdient. 3,5 a 4 kilo
binnenKappen zijn 1,5 kilo bij elkaar. Kan je zo weglaten (effe ontluchtings slangetjes netjes vastzetten (niet afknellen))
diverse zaken uit de tellerpartij levert het een en ander op, maar is veel werk (bedrading minimaliseren) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|