lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Knutseluurtje : Zumo GPS-houder
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jan. 2008, 1:50    Onderwerp: Knutseluurtje : Zumo GPS-houder Reageer met quote

Zumo gekocht met motorhouder, jippie. Dat bleek zo iets te zijn dat je dan middels een kogelgewricht op je stuurstang schroeft.
Eigenlijk is dat ding niet zo praktisch, en eigenlijk had ik al fotootjes gezien van Zumo's gemonteerd op de cockpit en achter de ruit. Staat hij veel hoger, vrij zicht op de tellers en veel beter zicht op de weg.

Hebbeuh... wink3

Belletje naar dealer...170€ . stars

Voor wat alu dingetjes en wat rubbertjes... wry

Op het forum al een variant gevonden met de kogel van de bijgeleverde houder, maar dat sprak me niet echt aan. Dan maar zelf aan de slag.

Blijkt op de cockpitbeugel al één of andere voorziening te zitten om dingen op te monteren. Handig. Aangezien we een GPS niet zomaar op een stuk plastic kunnen schroeven heb ik eerst 2 eenvoudige beugeltjes geplooid die tot vooraan onder het plastic komen. Dat wordt dan de basis om de eigenlijke houder op te monteren.



De constructie van het beugeltje zelf ziet er dan als volgt uit :



Aangezien ik geen starre ophanging wil maken maar ook enige trillingsdemping moet hebben, worden de beide helften bij elkaar gehouden door de ronde holle asjes. De originele Garminhouder wordt met zijn eigen boutjes en schroeven vastgezet op de geplooide stukjes alu. De ronde rubbers in het midden zijn dempingsrubbertjes van een Funduro-kuip die ik nog op overschot had. Door de Garmin-houder zachtjes tegen dat rubber te trekken met de originele boutjes, staat hij mooi vast maar is er toch nog beweging mogelijk. Vanzelfsprekend zijn alle moertjes bij definitieve montage van het vergrendelingstype.



Dat hele handeltje wordt dan middels wat pas-en prutswerk op de steunen onder het plastic geschroefd. Vanzelfsprekend moeten er vier gaatjes geboord worden in het plastic, maar da's met de originele KTM-steun ook het geval. Tussen de alu en het plastic van de cockpit zit een tweede demping onder de vorm van vier rubbervoetjes van een kapotte elektrische schuursteen. Ook deze boutjes niet te hard aandraaien zodat de dempende werking niet teniet gedaan wordt.



En zo ziet het geheel er dan uit. Voedingskabel met zekering gewoon bij de ACC gehangen.



Het enige praktische probleempje blijkt de veiligheidsschroef te zijn. Ze is nog bereikbaar maar moeilijk. Dat ding is zowieso al niet een te best ontwerp en ondertussen heb ik al ontdekt dat er een soort handschroefje voor bestaat ipv het gedoe met het schroevendraaiertje. Dat geraakt dus ook wel opgelost.

Gebruikte materialen : plat alu-profiel 3mm, hoekprofiel 1mm, alu buisje 8mm buitendiameter, 4x M5 boutjes met ronde imbuskop, 2x M6 boutjes met platte kruiskop, vergrendelingsmoeren M5 & M6. Voor het rubber kan je vanalles gebruiken...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jan. 2008, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi man thumbsup ,

Ik heb voor m'n 2610 destijds ook zoiets gemaakt kijk hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=176&highlight=gps
Alleen ik heb een rammountknop op de beugel geplaatst.
Heb je er al mee gereden?? geen last van trillingen?? want ik denk dat de rubbers net iets teveel van het goede is, maarja, die kunnen er altijd nog tussenuit gehaald worden.

Ik heb de ram knop "koud" bevestigd, dus zonder rubber ertussen, temeer omdat zo'n knop al met rubber bekleed is.
voor dat handdraaischroefje moet je hier http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=13243 zijn wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Ma, 14 Jan. 2008, 13:16, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jan. 2008, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

foutje bucktooth
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Joker



Geregistreerd op: 7-10-2007
Berichten: 94
Woonplaats: Westmalle

BerichtGeplaatst: Ma, 14 Jan. 2008, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

knap gedaan , maar bij Deschouwer hebben ze bij mij een bolleke van rammount op het dashboard gemonteerd enne da doet het zéér goed.
Moet wel toegeven dat ze da bij aankoop zonder meerprijs hebben gedaan en ik geen flauw benu heb wat er onder de dash zit smug

_________________
Doe het of doe het niet! Proberen bestaat niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MrHornet



Geregistreerd op: 14-1-2008
Berichten: 107

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jan. 2008, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Joker schreef:
knap gedaan , maar bij Deschouwer hebben ze bij mij een bolleke van rammount op het dashboard gemonteerd enne da doet het zéér goed.
Moet wel toegeven dat ze da bij aankoop zonder meerprijs hebben gedaan en ik geen flauw benu heb wat er onder de dash zit smug


kun je hiervan een picture posten ??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jan. 2008, 13:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hier staat een aantal plaatjes:

http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=45&postdays=0&postorder=asc&start=120

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Tjaffel



Geregistreerd op: 7-12-2004
Berichten: 120
Woonplaats: Ten Boer

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jan. 2008, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Voor het schroefje om de Zumo in de houder te zekeren is een speciale schroef te koop, een soort sleutel zeg maar. Komt in de plaats van het standaard gemonteerde schroefje thumbsup
_________________
Gerrit smiley


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een glasfiber/epoxy console gemaakt. Licht en goed en de Zumo zit zo diep mogelijk tegen de ruit.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MrHornet



Geregistreerd op: 14-1-2008
Berichten: 107

BerichtGeplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 0:35    Onderwerp: Reageer met quote

Rolf schreef:
Ik heb een glasfiber/epoxy console gemaakt. Licht en goed en de Zumo zit zo diep mogelijk tegen de ruit.



ziet er gelukt uit

hoe heb je het blok vast gezet op het plastic ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi werk, al ervaring met rijden (trillingen, kijkhoek)?

Groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rolf



Geregistreerd op: 27-5-2007
Berichten: 93
Woonplaats: Randstad

BerichtGeplaatst: Di, 12 Feb. 2008, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

Bevestiging is met 4 boutjes, met aan de voorkant een klein steunplaatje naar de grote aluplaat. Het zit er al bijna 20K zo op en trilt absoluut niet.
Kijkhoek is prima.

Ik vond dat je met een Rammount de Zumo niet ver genoeg in de kuip kan laten zakken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MrHornet



Geregistreerd op: 14-1-2008
Berichten: 107

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Mei. 2008, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn zumo heb ik inmiddels geinstalleerd

De steun zit vast met een plaatje ijzer die in een hoek is gezet (ongeveer zoals beschreven op dit forum)

De 12v aansluiting komt van Louis.de en is aangesloten onder het dashboard op de aansluiting van de Roadbook (erg handy)
De stekker komt van Halfords (of een andere automaterialenzaak) en is voorzien van een rubberen kous (om het goed droog te houden)





De volgende ram mount knop heb ik geplaats (zit vast op het gezetje hoekje) hierdoor tril hij bijna niet (alleen bij zeer lage toeren beweegt hij iets)
Aangezien het dashboard iets rond loopt heb ik onder de ram mount knop een stukje rubber gemaakt die uitholt is zodat alles mooi vlak zit
Verder zit hij vast met de orginele onderdelen (korte standard arm) en kan ik hem nog in de hoogte verstellen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Za, 30 Aug. 2008, 13:05    Onderwerp: Reageer met quote

Joker schreef:
knap gedaan , maar bij Deschouwer hebben ze bij mij een bolleke van rammount op het dashboard gemonteerd enne da doet het zéér goed.
Moet wel toegeven dat ze da bij aankoop zonder meerprijs hebben gedaan en ik geen flauw benu heb wat er onder de dash zit smug


En dat rammount systeem voor de gps zoek ik nu zi.

Een plaatje ?

Frederik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 30 Aug. 2008, 14:40    Onderwerp: Reageer met quote

Info over een aantal opties:

http://www.gps-garmin.nl/zumo_accessoires.html

http://www.ram-mount.com/zumo/alternative_mounting.htm

ik heb de originele afgezaagd (zie ergens eerder in dit topic),

groeten Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frederik



Geregistreerd op: 30-11-2007
Berichten: 220

BerichtGeplaatst: Za, 30 Aug. 2008, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

MrHornet schreef:
Mijn zumo heb ik inmiddels geinstalleerd

De steun zit vast met een plaatje ijzer die in een hoek is gezet (ongeveer zoals beschreven op dit forum)

De 12v aansluiting komt van Louis.de en is aangesloten onder het dashboard op de aansluiting van de Roadbook (erg handy)
De stekker komt van Halfords (of een andere automaterialenzaak) en is voorzien van een rubberen kous (om het goed droog te houden)





De volgende ram mount knop heb ik geplaats (zit vast op het gezetje hoekje) hierdoor tril hij bijna niet (alleen bij zeer lage toeren beweegt hij iets)
Aangezien het dashboard iets rond loopt heb ik onder de ram mount knop een stukje rubber gemaakt die uitholt is zodat alles mooi vlak zit
Verder zit hij vast met de orginele onderdelen (korte standard arm) en kan ik hem nog in de hoogte verstellen



Juist ja, zo een mammount met en bubbertje eronder, door het dashbord met een moertje en dan een steunvoetje ?

Ik zie het niet zo voor mij ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif