lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gezamelijke inkoop Excel velgen? Wie doet mee?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Jan. 2008, 19:46    Onderwerp: Gezamelijke inkoop Excel velgen? Wie doet mee? Reageer met quote

Een extra set velgen is een grote investering. Gezien de belangstelling voor een (nauwelijks) gebruikte set is er wellicht belangstelling voor een gezamelijke inkoop waardoor een scherpe prijs gemaakt kan worden.

Laat even weten of je geinteresseert bent en wat je zou willen hebben aan naven, velgen, remschijven. Ik ga dan wel een even rondbellen.
NB: Indien er weinig financieel voordeel is geef ik de voorkeur aan kopen via mijn dealer.

Voordelen van Excel velgen voor offroad gebruik:
* twee sets wielen : wegbanden en noppen
* Excel velgen zijn sterker waardoor minder snel deuken in de velg bij offroad
* Voor offroadgebruik is de achtervelg eigenlijk te breed waardoor de bandenkeuze beperkt is
* Bij een lekke band is de band heel erg moeilijk van de velg te krijgen doordat er een rand in de originele velg zit die het aflopen tegen moet gaan.

De prijzen bij Sommer ter vergelijking:
velgenset € 999 (1.85*21 en 2.50*18)
schijven 950 voor: 2x € 136,95, achter € 122,50
schijven 990 voor 2x € 160,10, achter € 139,85

Velgenset met demping:
voor € 510,00, achter € 610,00 + demper € 130,00 => totaal € 1250,00

Wat zijn de trouwens voordelen van deze demping?
Wie heeft het laatse jaar een set in Nederland gekocht en wat was je kwijt?
De set van Sommer zal wel niet door Haan gespaakt zijn lijkt me of wel? Heeft een set via Haan voordleen boven een set van Sommer?

Veel vragen, hopelijk ook veel antwoorden.

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Jan. 2008, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik snap het eigenlijk ook niet van Sommer: Het lijkt erop dat ze naast een Excel velg ook een Excel naaf leveren, waarbij als een crossmotor het tandwiel direct aan de naaf geschroefd zit.
Daarbuiten nu ook een versie met speciale excel demper.

Als je de originele naven neemt, dan heb je automatisch zo'n demper! En dan kan je de demper gewoon overzetten van het ene wiel in het andere en dus je kettingset bij elkaar houden.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Jan. 2008, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de originele naaf prima voldoet (Voor de ABS-ers onder ons ook prettig omdat de ABS ring dan zeker past).

Dus eigenlijk moet je voor de naaf en de schijven naar een KTM dealer en het spaken naar Haan. Ik wil wel proberen bij Brouwer te vragen maar ik zit nogal in een tijdnoodfase komende weken.

_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jan. 2008, 3:00    Onderwerp: Reageer met quote

ik wist niet dat ze bij excel ook naven maken ???? nooit van gehoord
ik denk dat je beter even een mailtje naar haanwheels stuurd
hier een voorbeeld op de foto zonder demper en met demper
naven zijn van Haan zelf
www.haanwheels.com



zonder demper.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  22.84 KB
 Weergegeven:  11600 keer

zonder demper.jpg



met demper.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  11.31 KB
 Weergegeven:  11600 keer

met demper.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jan. 2008, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Kappa schreef:

Dus eigenlijk moet je voor de naaf en de schijven naar een KTM dealer en het spaken naar Haan. Ik wil wel proberen bij Brouwer te vragen maar ik zit nogal in een tijdnoodfase komende weken.



Ik heb een mailtje aan Brouwer gestuurd voor een prijsopgaven. Ik hou jullie op de hoogte.

Vraag zal natuurlijk zijn: om hoeveel stuks gaat het werkelijk: dus misschien kunnen we dat alvast eens optellen.
Hoe meer het er zijn, hoe beter de prijs zal zijn...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jan. 2008, 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry jongens, maar ik ben inmiddels voorzien van velgen. Ik onderneem dus verder niets meer.....
_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
klimrek



Geregistreerd op: 13-8-2007
Berichten: 26
Woonplaats: Dedemsvaart

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jan. 2008, 23:21    Onderwerp: Reageer met quote

op zich vind ik dit wel een interessant verhaal, echter kan iemand mij uitleggen wat volgens jullie het handigst is;

-deze 2e set met dezelfde maat gebruiken voor noppenbanden?

-of juist een andere set gebruiken die geschikt is voor meer types wegbanden (misschien ook tubeless) en de originele gebruiken voor de noppenbanden?

_________________
slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jan. 2008, 23:27    Onderwerp: Reageer met quote

De originele is te breed voor noppenbanden, en gaat daardoor op den duur ook stuk (deuken/onrond).

De originele velg is prima voor wegbanden (der past vanalles, zie bandenlijstje). Alleen echte supersport/race/circuit banden niet, maar daarvoor is het denk ik toch niet de motor (??).
Je hebt wel idd altijd een biba nodig, maar das toch geen probleem?

Effin: vraag is nu

Wie willen er een setje offroad velgen in de genoemde maten
(bij allemaal verschillende maten krijgen we natuurlijk ook nooit kortingen he)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jan. 2008, 11:16    Onderwerp: Reageer met quote

Afhankelijk van hoe vaak je wilt wisselen en het plezier dat je denkt te hebben aan het omwisselen kun je natuurlijk nogal wat geld besparen door je originele remschijven elke keer over te zetten. idea2
_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kappa



Geregistreerd op: 24-4-2006
Berichten: 162
Woonplaats: Haalderen

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jan. 2008, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup Interesse, maar hangt uiteraard van de uiteindelijke prijs af.......
_________________
Erik
---------------
The ride is the reason. The destination the excuse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jan. 2008, 0:58    Onderwerp: Reageer met quote

Peter schreef:
Afhankelijk van hoe vaak je wilt wisselen en het plezier dat je denkt te hebben aan het omwisselen kun je natuurlijk nogal wat geld besparen door je originele remschijven elke keer over te zetten. idea2


Als je genoeg km's maakt met je LC8 zijn extra remschijven gratis. Ze verslijten toch wel.
Voordeel van schijven omzetten is wel dat je blokken en schijven direct na het wisselen al goed op elkaar ingesleten zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jan. 2008, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
De originele is te breed voor noppenbanden, en gaat daardoor op den duur ook stuk (deuken/onrond).

De originele velg is prima voor wegbanden (der past vanalles, zie bandenlijstje). Alleen echte supersport/race/circuit banden niet, maar daarvoor is het denk ik toch niet de motor (??).
Je hebt wel idd altijd een biba nodig, maar das toch geen probleem?



De velg 2003 2004 is smaller (4) kunnen hier wel makkelijk noppen op en zijn de banden zelf te wisselen, zit die rand eraan?
Of vallen deze velgen af omdat ze te "zacht/slap" zijn.

Grt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Jan. 2008, 11:24    Onderwerp: Reageer met quote

De 2003 en 2004 hebben achter een 4" velg, daarna een 4.25" velg.
Ter vergelijk: de breedste Excel velg voor offroad is 2.5"

maw 4 fo 4.25 maakt dus weinig uit, en is allebei erg breed. Het gaat best, en dat de band dan wat vierkant staat is ook niet erg, maar ideaal is het niet.
Grooste probleem is dat door de breede velg, de kracht (het moment eigenlijk) op de velgrand erg groot wordt bij een steen oid, zodat de velg snel deuke krijgt. Daarbij zijn de eerste series 2003 ook nog eeens van zachter materiaal.
Verder hebben beide originele velgen zo'n extra rand, waardoor het lastig is om de band af te leggen. Die rand kan je er overigens ook wel uitslijpen.

Ik heb eerst een setje originele velgen stuk gereden (toch nog 1,5 jaar mee gereden hoor!) , en daar later Excels omheen gespaakt.

Dus als je een keertje offroad wil rijden, en niet al te hard gaat etc, kan je best eens een 140/80 offroad band (of een 150/70 natuurlijk) om de originele velg leggen, met het risico dat je er toch een deuk in rijdt.

Als je echter aan serieus allroad/offroad werk gaat denken, en je gaat voor 2 wielensetjes, kies dan meteen voor de hierboven genoemde Excel velgen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2008, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ik wel intresse voor een wissel setje voor de SE.
Mogen dan wel schijven bij zitten.

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2008, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

De SE heeft hele andere wielen, dus bij een gezamelijke actie telt dat niet echt mee.

Maar ik krijg nu de indruk dat de animo gezakt is, nu enkelen al voorzien zijn.
Natuurlijk zijn er een boel die wel een setje wielen willen, maar niet voor 1000 euro, en nieuw wordt het gewoon echt niet goedkoper.


Zoals gezegd: Als er 3 to 5 gegadigden zouden zijn (zelfde type etc), zouden we eens wat kunnen proberen te regelen, maar voorlopig is dat niet zo.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif