lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

banden se
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PieterD



Geregistreerd op: 26-7-2009
Berichten: 15
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 19 Jan. 2011, 23:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb op mijn Super Enduro Heidenau K60 liggen en ben daar heel tevreden over.

De meeste km's doe ik op gewone baan, en heel af en toe ga ik off-road, heb er ook m'n IJslandtrip mee gedaan, en heb geen enkel probleem gehad met deze banden, presteren ook goed bij nat wegdek, en qua prijs vallen ze ook goed mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Okt. 2011, 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

wat een dooie boel hier op het se forum.zitten jullie alleen naar dat ding te kijken ofzo.ik helaas wel want me voetje licht een beetje in de kreukels.vraagje heeft er iemand ervaring met de mefo stonemaster.lijkt me wel een lekker ruig bandje voor in de prut.en ik ben in het voor jaar met iemand een weekendje in duitsland geweest die een mefo op zijn 750 super tenere had, en die zag er na 1500 km nog zeer goed uit ,en hij was nog lekker aan het sturen ook,alleen slingerde hij wel wat op de snelweg als we sneller gingen dan 110.daardoor dan wel weer 1op 20 gereden met mijn se[elluk nadeel heb ze voordeel]heb ook nog een paar dagen offroad gereden in zuid frankrijk en heb wel gemerkt dat de se echt ontwikkeld is voor het rijden over rotsachtige pistes,wat rijdt ie daar lekker en makkelijk. omdat ik een licht mannetje ben van nog geen 80 kg heb ik wel de veervoorspanning voor en achter helemaal losgedraaid,en ook de demping alles 4,a,6 klikken van helemaal los gezet,nu stijkt ie alle stenen en gaten vlak,maar wel een beetje oppassen met grote obstakels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Nov. 2011, 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

mwinter schreef:
wat een dooie boel hier op het se forum.zitten jullie alleen naar dat ding te kijken ofzo
Ik zou zeggen, maak een topic mat wat foto's van je Frankrijk-trip, dan hebben we hier nog wat te kijken laugh3

Momenteel ben ik bezig met het verwijderen van SAS/EPC, vervangen van een beschadigde benzineleiding, vervangen van radiatordop en nog een aantal andere kleine prulletjes. Verder ben ik ook een andere oude motor aan het restaureren, dus niet veel tijd.

Om ook iets over banden te zeggen: nu al een beetje gereden met de MT21 achteraan en de Scorpion Pro vooraan.
Asfalt: ben ik er heel voorzichtig mee. >120 km/u neigt er soms een wiebel te ontstaan.
Offroad droog: een hele aanpassing komende vanaf MT90. De Scorpion Pro heeft veel grip en alle onregelmatigheden worden dan ook rechtstreeks doorgegeven aan het stuur. Het stuur is dus veel zenuwachtiger en daardoor gaf de noppencombinatie in het begin veel minder vertrouwen dan de MT90, maar dat went.
Offroad nat: tot nu toe alleen maar de 3de Limburgrit georganiseerd door Rob gedaan, en die was behoorlijk nat en glad. Was fun en de banden doen het daar goed, maar eens de noppen vol lopen met modder gaan deze banden toch ook een beetje glijden (zal uiteindelijk wel bij elke band gebeuren).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Do, 3 Nov. 2011, 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

eeehh jahaa...ik denk niet dat het gaat lukken,ben nogal een digibeet.maar ik zal eens wat gaan proberen :)}
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Do, 1 Nov. 2012, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

nog maar weer eens een banden vraagje ik zoek een voorband puur voor offroad ,die de motor wat meer stabiellitijd geeft.ik had eerst een michelin enduro comp 2,maar die vond ik ronuit link zowel in het zand als op de weg.nu licht er een michelin desert voorop, die twee andere motoren in het zand veel stabieler maakte maar op de se vind ik het nog steeds niet echt geweldig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 1 Nov. 2012, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

mmm over levensgevaarlijk gesproken... Dessert, en dan in NL op nattig asfalt sad


Neem in ieder geval een band met een R-speedindex... niet omdat dat moet, maar omdat zo'n band een stijver karkas heeft.


Verder vind ik een standaard Scorpion pro (in 54R) bijv prima rijden. maar het blijft een echte noppenband, dus hij draait echt in als je het een beetje grof doet. het wordt nooit een wegband natuurlijk.
maar als je echt offroad gaat met de LC8adv/SE, dan wil je dat je VOOR meer grip hebt dan achter... dan kan je lekker achterwiel sturen!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Do, 1 Nov. 2012, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

ok bedankt voor de tip, dat achterwiel sturen lukt inderdaad vrij aardig tongue3 ,maar bocht uit en op de rechte stukken wil het stuur nog wel eens flink slaan ondanks een stuurdemper.ik weet ook niet of een superenduro het meer of minder heeft dan een adventure,maar ik vind het wel vreemd voor een motor met zo een lange wielbasis.maar het zal wel van meer dingen afhangen,dat apparaat stuurt niet voor niets zo licht wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 2 Nov. 2012, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

zal wel meer de SE zijn idd, alhoewel ik het nooti heb opgemerkt (op de SE).

De Adv is rock-stabiel in het voorwiel... hoewel een sturudemper nog steeds fijn is hoor!
De Adv heeft alleen de neiging om in zijn geheel te deinen en dan te gaan 'scharen', iets waar je heel moeilijk uit komt als het hard gaat. Moet wel zeggen dat dat met aangepaste voorvering al veel beter is, maar moeilijk helemaal weg te krijgen is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Wo, 6 Nov. 2013, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

oh ja ik heb nu echt een superfijn bandje gevonden voor in het zand,voor de se
dunlop geomax enduro:veel betere rechuit stabiliteit,goede grip in de bochten,en nog redelijk goed rijdbaar op de weg.ik het deze alleen nog er voor liggen en achter een mefo stonemaster:deze band heeft idioot grote noppen,maar ook veel grip in het terrein,maak gewoon power wheelies bocht uit,slijt wel weer vrij snel,maar dat doen alle banden onder een se :-|)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif