Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
reinoud
|
Geplaatst: Di, 20 Nov. 2007, 14:50 Onderwerp: 950 adventure invoeren |
|
|
hallo,
Ben van plan om een 950 adventure te importeren vanuit Belgie / Duitsland, maar heb hier geen ervaring mee.
Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten, qua motor / papierwerk / douane ?
Heb nog geen specifieke motor op het oog, het is gewoon ter info.
Moet eerst de Caponord nog verkopen.
grt. Reinoud |
|
Naar boven |
|
 |
Koen

|
Geplaatst: Di, 20 Nov. 2007, 17:00 Onderwerp: |
|
|
Hoi Reinoud,
in het kort even mijn import ervaring (heb mijne uit Belgie):
- wat zeer helpt is het "certificate of Conformity". Zit orgineel bij elke KTM (en is het zelfde in Duitsland/Belgie) en versnelt de keuring.
- Je hebt het kenteken van de motor nodig
- Het gratis dagkenteken geldt alleen op de dag van de keuring. Je krijgt een nummer wat je zelf moet maken op je motor. In het weekend krijg je dit dus niet. Met een busje/aanhanger is dit dus niet relevant
- Je kunt je verzekeren ahv je frame nummer
- Kosten keuring € 89,50
- Voor de afspraak is het handig om eens rond te informeren bij de verschillende RDW stations. Sommige keuren alleen op bepaalde dagen motoren en hebben een wachtlijst. Ik ben naar Venlo gegaan, was ik gelijk aan de beurt.
Groeten Koen
P.S. Er staat meer op de site (o.a. kosten invoeren) _________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
 |
MM
|
Geplaatst: Do, 29 Nov. 2007, 12:59 Onderwerp: |
|
|
Ik heb mijn motor begin van het jaar geimporteerd, was een 2004 S vanuit belgie.
Belangerijk is het roze (belgische) document van de motor en via site van de RDW/belastingdienst kun je bereken wat je ong moet gaan betalen. Ik denk dat je voor een 2004 nu op ongeveer 750 euro zal zitten voor bpm en dergelijke. Ik zat destijds net nog 1 maand voor een periode en moest 1000 betalen. Kon echter niet wachten.
Ook een tip is langs een plaatselijke dealer te gaan en vragen of zij invulformulieren heeft voor de keuring bij de rdw, scheelt je veel tijd bij het rdwkantoor. Misschien kun je hem ook nog even goed nakijken, remmen, verlichting, bij mij begonnen ze over een reflector bij mijn kentekenplaat?? Hij is wel in een keer goedgekeurd maar ze kijken hem echt na als een APK.
Het klinkt veel en moeilijk, maar het is de moeite waard en uiteindelijk valt het mee. het is meer de onwetendheid en het gemis aan ervaring met invoeren.
succes, mm |
|
Naar boven |
|
 |
Dick

|
Geplaatst: Do, 29 Nov. 2007, 19:42 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
heb mijn adventure (2003) in april dit jaar ingevoerd.
Ben bij het RDW station in Venlo geweest, bel even van tevoren, want motoren keuren ze niet elke dag. Verder zit de douane in het zelfde gebouw en kun je meteen aangifte voor BPM doen en betalen.
Voor inschatting van de BPM invoer heb ik gebruik gemaakt van de site www.vwe.nl. Daar staat een rekenmodule op die uitgaat van leeftijd en originele nieuwwaarde van de motor die hij in nederland zou hebben gehad. Mijn kofferrek en middenbok telden ze in Venlo niet eens mee bij bepaling van de nieuwwaarde accessoires verhogen namelijk de berekende nieuwwaarde. Moest zelf ergens rond de 800 Euro aftikken, motor van april 2003 (4 jaar oud dus).
De reflector bij de kentekenplaat was bij mij ook een probleem, zat er niet op. De RDW zit in Venlo op een Industrie terrein en heb bij een trailer onderhoudsbedrijf even een reflector gehaald, kentekenplaat ter plekke opnieuw bevestigd en reflector tussen achterlicht en plaat geplakt. Zit de reflector er niet op, dan van tevoren even doen...scheelt geregel op de dag zelf.
Wat ook altijd handig is (mocht onderhoudshistorie niet bekend zijn), om het chassisnummer bij een KTM dealer in nld te laten checken. Ze kunnen de onderhoudshistorie en modificaties online checken.
Verder eigenlijk de punten die al genoemd zijn.
Oh ja, het CoC (certifcate of conformity) heb ik bij de dealer in Duitsland waar de motor in onderhoud was geweest gevraagd. Kreeg het binnen een paar dagen thuis gestuurd.
Succes ermee. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 30 Nov. 2007, 20:58 Onderwerp: |
|
|
Ik heb wel zo'n reflectortje met montage liggen (nieuw bij de motor gekregen, nooit gebruikt). ter overname.
PB als je interesse hebt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|