Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pep

|
Geplaatst: Zo, 2 Dec. 2007, 20:11 Onderwerp: Adventure wielen in 950 SM |
|
|
Ik ben van plan om samen met een vriend stukjes offroad te gaan rijden in de Alpen en/of Pyreneeen. Nu kan ik weer een aparte motor daarvoor aan gaan schaffen, maar er staan al vier gebakkies in de schuur, dus ben ik op zoek naar een alternatieve oplossing.
Nou vraag ik me af of het mogelijk is adventure wielen onder de Supermoto te gooien.
Ik weet dat de schijven vóór 5 mm kleiner zijn, maar dat is dan het probleem niet. Zou iemand met een Adventure misschien de afstand van de voorvorkpoten en de afstand tussen de schijven voor mij op willen meten?
De achterbrug lijkt hetzelfde, maar ik weet dat niet zeker. Ik zou ook de afstand tussen de achterbrug moeten weten. Als iemand dat voor mij wil opmeten ben ik diegene eeuwige dankbaarheid verschuldigd.
PS: Nee, ik had niet beter een adventure aan kunnen schaffen, de SM bevalt me prima.
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 2 Dec. 2007, 21:52 Onderwerp: |
|
|
Afstand tussen de remschijven, gemeten van buitenkant-->buitenkant : 11,4 cm
Afstand tussen vorkbenen, gemeten ter hoogte van de as op de poten zelf (dus geen afstandsbussen ed meegemeten) : 14,1 cm
Afstand tussen de achterbrug, gemeten op de brug zelf ter hoogte van de as (ook geen afstandsbussen of ophanging remklauw) : 22,3 cm
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Pep

|
Geplaatst: Ma, 3 Dec. 2007, 1:09 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Afstand tussen de remschijven, gemeten van buitenkant-->buitenkant : 11,4 cm
Afstand tussen vorkbenen, gemeten ter hoogte van de as op de poten zelf (dus geen afstandsbussen ed meegemeten) : 14,1 cm
Afstand tussen de achterbrug, gemeten op de brug zelf ter hoogte van de as (ook geen afstandsbussen of ophanging remklauw) : 22,3 cm |
Je bent geweldig!
Achterwiel past dus wel. Kan ook bijna niet anders, het voortandwiel moet immers in lijn liggen met het achtertandwiel.
De voorkant moet ik nog even bekijken, ook omdat het wiel misschien tegen de radiator komt i.v.m een kortere voorvork.
Ook de vooras is iets anders volgens mij, dunner, maar dat kan worden opgelost met busjes.
Iemand trouwens ervaring met offroad rijden met een SM?
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 3 Dec. 2007, 1:28 Onderwerp: |
|
|
Pep schreef: | Raketman schreef: | Afstand tussen de remschijven, gemeten van buitenkant-->buitenkant : 11,4 cm
Afstand tussen de achterbrug, gemeten op de brug zelf ter hoogte van de as (ook geen afstandsbussen of ophanging remklauw) : 22,3 cm |
Je bent geweldig!
Achterwiel past dus wel. Kan ook bijna niet anders, het voortandwiel moet immers in lijn liggen met het achtertandwiel.
De voorkant moet ik nog even bekijken, ook omdat het wiel misschien tegen de radiator komt i.v.m een kortere voorvork.
Ook de vooras is iets anders volgens mij, dunner, maar dat kan worden opgelost met busjes.
Iemand trouwens ervaring met offroad rijden met een SM? |
je had beter een superenduro gekocht de voor as is hetzelfde want de sm wielen kunnen ook in de adventure
als het met de balhoofdshoek maar goed gaat
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
34.26 KB |
Weergegeven: |
3949 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
Pep

|
Geplaatst: Ma, 3 Dec. 2007, 5:38 Onderwerp: |
|
|
Quote: |
je had beter een superenduro gekocht de voor as is hetzelfde want de sm wielen kunnen ook in de adventure
als het met de balhoofdshoek maar goed gaat |
Jep, maar die was nog niet te koop, en mijn intresse is iets meer naar offroad verschoven, al doe ik ook aan wegrace met een R6.
Maar ja, ik moet toch die winterperiode door he. [/quote]
|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 3 Dec. 2007, 20:13 Onderwerp: |
|
|
@ Pep : offroad rijden met een SM allemaal goed en wel met die Adventure wielen, maar voorzie ook maar iets voor z'n onderkant te beschermen.
Heb deze zomer offroad gereden in de Alpen (op rustige wijze welliswaar), en de carterplaat heeft toch een behoorlijk pak slaag gekregen... Er zou van je uitlaatbuizen niet al te veel overblijven.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Pep

|
Geplaatst: Wo, 5 Dec. 2007, 0:08 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | @ Pep : offroad rijden met een SM allemaal goed en wel met die Adventure wielen, maar voorzie ook maar iets voor z'n onderkant te beschermen.
Heb deze zomer offroad gereden in de Alpen (op rustige wijze welliswaar), en de carterplaat heeft toch een behoorlijk pak slaag gekregen... Er zou van je uitlaatbuizen niet al te veel overblijven. |
Hmmm, nog niet over nagedacht. Ik kwam erachter via het duitse LC8 forum dat een 21" wiel inderdaad niet past, komt tegen de radiator aan. Een 19" zou wel gaan, maar dan moet je de naaf van een Adv opnieuw laten spaken met een 19"velg. Kost ook weer een hoop geld.
De achterbrug van een SM schijnt ook korter te zijn, zodat met een 18" wiel je band tegen de brug komt. Heb dit overigens niet gecontroleerd.
Kan ook een vertaalfoutje van me zijn.
Kortom: Ik wacht even de testjes af van de 690 Enduro en SMC.
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|