lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Ter vergelijking : kostprijs groot onderhoud
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Eur 620,00 voor een grote beurt / 30.000 km
inclusief leenmotor en stellen van 5 (!) kleppen...

groet,
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Do, 17 Feb. 2011, 0:50    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag de motor gaan ophalen bij Verpalen in krommenie.
zeer schappelijke prijs voor een compleet!!! onderhoud. (iets wat bij sommige garages met een korrel zout moet genomen worden)
dwz,4 kleppen gesteld, alle! vloeistofen vervangen, alles gesmeerd en nagekeken wat hoort te gebeuren bij een 15000 km beurt.
machine is weer als nieuw en tot in de puntjes verzorgd!

alles wat moest vervangen worden is gebeurd en onvoorziene problemen worden netjes en professioneel opgelost.

garantiegeval van kmteller zeer netjes geregeld door een vervanger mee te geven zodat ik toch kan rijden zolang de nieuwe er niet is... kortom de 200 km naar een betrouwbare dealer meer dan waard!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Do, 17 Feb. 2011, 0:56    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
vandaag de motor gaan ophalen bij Verpalen in krommenie.
zeer schappelijke prijs voor een compleet!!! onderhoud. (iets wat bij sommige garages met een korrel zout moet genomen worden)
dwz,4 kleppen gesteld, alle! vloeistofen vervangen, alles gesmeerd en nagekeken wat hoort te gebeuren bij een 15000 km beurt.
machine is weer als nieuw en tot in de puntjes verzorgd!

alles wat moest vervangen worden is gebeurd en onvoorziene problemen worden netjes en professioneel opgelost.

garantiegeval van kmteller zeer netjes geregeld door een vervanger mee te geven zodat ik toch kan rijden zolang de nieuwe er niet is... kortom de 200 km naar een betrouwbare dealer meer dan waard!


Wat was er met je teller dan?

En quanta costa is toch de topic titel Smile


Laatst aangepast door SirCrow op Do, 17 Feb. 2011, 11:34, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Do, 17 Feb. 2011, 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

er zijn er maar een stuk of 3 ? in nederland
(goeie KTM dealers)
en verpalen is daar 1 van thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Do, 17 Feb. 2011, 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:

Wat was er met je teller dan?

En quanta costo is toch de topic titel Smile


de teller van de 2009 bleek nogal vochtgevoelig, in het verleden ook al een beetje condens opgemerkt maar dit leek me niet ernstig omdat het weer verdween na een lange rit... maar na de beurt veel condens en begon deze tijdens het naar huis rijden te spoken/uitvallen... goeie timing want 'k was nog in de buurt.
dus ffe gestopt en gebeld naar verpalen, ik kon onmiddelijk weer langskomen en na een uurtje was ik weer op weg met een vervanger (teller)... de nieuwe zouden beter waterproof zijn dus dat is ook weer mooi opgelost.

prijs van de beurt was 500 eur ex btw omdat het een belgische motor is, maar wel incl leenmotor, motor gewassen, div bussen van de benzinetank die onderaan losgetrild (weg) waren, boutje en bus van zijkap, rubbertje versnellingspook, 4 kleppen gesteld, benzine additief, bougies, luchtfilter, oliefilter, klepsims, koelvloeistof, rem en koppelingsvloeistof, alles afgesteld en gesmeerd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
SirCrow



Geregistreerd op: 16-2-2009
Berichten: 154

BerichtGeplaatst: Do, 17 Feb. 2011, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:


[...]

de teller van de 2009 bleek nogal vochtgevoelig, in het verleden ook al een beetje condens opgemerkt maar dit leek me niet ernstig omdat het weer verdween na een lange rit... maar na de beurt veel condens en begon deze tijdens het naar huis rijden te spoken/uitvallen... goeie timing want 'k was nog in de buurt.
dus ffe gestopt en gebeld naar verpalen, ik kon onmiddelijk weer langskomen en na een uurtje was ik weer op weg met een vervanger (teller)... de nieuwe zouden beter waterproof zijn dus dat is ook weer mooi opgelost.

prijs van de beurt was 500 eur ex btw omdat het een belgische motor is, maar wel incl leenmotor, motor gewassen, div bussen van de benzinetank die onderaan losgetrild (weg) waren, boutje en bus van zijkap, rubbertje versnellingspook, 4 kleppen gesteld, benzine additief, bougies, luchtfilter, oliefilter, klepsims, koelvloeistof, rem en koppelingsvloeistof, alles afgesteld en gesmeerd....


Bedankt voor de uitgebreide toelichting Smile

Ik was nieuwsgierig naar de teller, heb hetzelfde probleem. Nu ook weer met het nieuwe type, maar mij is verteld dat ze gewoon blijven werken maar nu lees ik iets anders dozey
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels



Geregistreerd op: 22-1-2009
Berichten: 526
Woonplaats: Sint-Niklaas

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Feb. 2011, 19:04    Onderwerp: Reageer met quote

SirCrow schreef:
ivanbase schreef:


[...]

de teller van de 2009 bleek nogal vochtgevoelig, in het verleden ook al een beetje condens opgemerkt maar dit leek me niet ernstig omdat het weer verdween na een lange rit... maar na de beurt veel condens en begon deze tijdens het naar huis rijden te spoken/uitvallen... goeie timing want 'k was nog in de buurt.
dus ffe gestopt en gebeld naar verpalen, ik kon onmiddelijk weer langskomen en na een uurtje was ik weer op weg met een vervanger (teller)... de nieuwe zouden beter waterproof zijn dus dat is ook weer mooi opgelost.

prijs van de beurt was 500 eur ex btw omdat het een belgische motor is, maar wel incl leenmotor, motor gewassen, div bussen van de benzinetank die onderaan losgetrild (weg) waren, boutje en bus van zijkap, rubbertje versnellingspook, 4 kleppen gesteld, benzine additief, bougies, luchtfilter, oliefilter, klepsims, koelvloeistof, rem en koppelingsvloeistof, alles afgesteld en gesmeerd....


Bedankt voor de uitgebreide toelichting Smile

Ik was nieuwsgierig naar de teller, heb hetzelfde probleem. Nu ook weer met het nieuwe type, maar mij is verteld dat ze gewoon blijven werken maar nu lees ik iets anders dozey


Ik zit al lang met nwe tellers, (SMT) onder garantie, maar wel oude type tellers. Geen vochtproblemen, begon ineens te spoken en niets meer aan te doen.
uiteraard zet KTM er de oorspronkelijke kms er terug op.

_________________
Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2012, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn groot onderhoud (80.000km), wrsch met kleppen stellen, komt er ook aan, en een setje banden... Tzal nie goedkoop worden sad
_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Di, 10 Jul. 2012, 18:22    Onderwerp: Reageer met quote

Wat moet gebeuren, moet gebeuren hé grin ...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
De Max



Geregistreerd op: 28-7-2010
Berichten: 65
Woonplaats: 3381 België

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Jul. 2012, 9:52    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom hou ik zo van deze garage. Een van de enigen (de enige?) die zijn prijzen online zet zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Voor de Belgen in de buurt: aan te bevelen en niet alleen voor het onderhoud.

Draadje: http://www.motocare.be/Praktischeinfo/SERVICEinformatie/Prijscalculatie.aspx

Net terug van een 37.500 onderhoud (jklein dus): €247 met een paar kleinigheden erbij.

_________________
I do not need anger management.
I need people to stop pissing me off
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Jul. 2012, 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dat lijkt me alleen de prijzen van onderhoud van vering, niet onderhoud in het algemeen.

Los daarvan moet ik ook zeggen dat ik (als zeer kritisch persoon) tot nu toe vrij tevreden ben van hun. Enige punt ven kritiek is, dat ze ongevraagd na onderhoudswerken men motor hadden bestickerd met "Motocare" stickers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 12 Jul. 2012, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

De Max schreef:
Daarom hou ik zo van deze garage. Een van de enigen (de enige?) die zijn prijzen online zet zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Voor de Belgen in de buurt: aan te bevelen en niet alleen voor het onderhoud.

Draadje: http://www.motocare.be/Praktischeinfo/SERVICEinformatie/Prijscalculatie.aspx

Net terug van een 37.500 onderhoud (jklein dus): €247 met een paar kleinigheden erbij.


Ook interessant (voor belgen dan) :
http://www.motocare.be/Praktischeinfo/Belastingsspecial.aspx

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 12 Jul. 2012, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Wat moet gebeuren, moet gebeuren hé grin ...


Das juist.
Maar als ik begin september een andere koop, is het dan de moeite ?

Of doe ik het toch, en dan doorrekenen in de verkoopprijs ?? Zal 600euro schelen hé, groot onderhoud + set banden...

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 12 Jul. 2012, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Kweenie, ikzelf zal niet snel geneigd zijn om ne moto te kopen met versleten banden en die eigenlijk al een groot onderhoud zou moeten gehad hebben.

Tenzij het een restauratieproject zou zijn natuurlijk grin .

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Do, 12 Jul. 2012, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ikke wel.

Toch als dat onderhoud zich anders toch in de prijs zou laten voelen. Dan betaal ik liever wat minder bij aankoop en kan ik vervolgens zelf mijn banden kiezen en zelf het onderhoud (laten) doen. Dan weet ik dat het goed en volledig gedaan is.

Er vanuitgaand dat hij niet te veel overtijd is met onderhoud natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif