Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 6 Jun. 2009, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Zou het kunnen dat het groot onderhoud van een 950 altijd meer is dan een 990 omwille van het feit dat de carbu's ook werk vereisen terwijl er naar die injectie niet moet omgekeken worden ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Za, 24 Okt. 2009, 19:29 Onderwerp: |
|
|
Amai die prijzen die je hier leest daar word je echt niet goed van hehe
Mijn 15.000 km onderhoud werd gedaan (maar zonder kleppen stellen en bougies => onnodig volgens hen)
Er zit bvb 10 Euro voor de vervangmoto bij en zaken die wel gebeurd zijn bvb
Remolie vv
Koppelings olie vv
Luchtfilter
Oliefilter
Ketting gereinigd en gesmeerd (Ik had dit zelf ook al wel gereinigd)
Luchfilterbox gereinigd
Balhoofd gecheckt
Slepende schijf nagekeken
ECU uitgelezen op storing
Testrit
enz enz
Ze werken ook een hele uitgebreide checklist af van 50 punten en er staan zaken op zoals ketting reinigen , bleed forks, koelvloeistof kontroleren, rollagers van de wielen op speling nakijken enz enz ...
Maw als dit alles naar behoren gebeurd dan kruipt daar tijd in.
Eerlijk gezegd vind ik het ook niet weinig want stel je voor dat ze ook de bougies nog eens moeten bijtellen en bvb de werken om effectief de kleppen te stellen. Iig één troost is wel het feit dat het onderhoud naar behoren is gedaan.
Het beste vergelijk is de andere KTM rijders die ook hun onderhoud laten doen bij een dealer en daar eens te horen wat zij betalen ...
Gelukkig zaten er nu nog geen bougies bij en het werk om de kleppen te stellen of remblokje
mvg
Stef |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 24 Okt. 2009, 19:51 Onderwerp: |
|
|
Mja
Als er nu IETS is wat nu net wel van belang is bij het eerste groot onderhoud van 15k, dan is dat het nakijken/stellen van de kleppen...
ECU uitlezen op storingen, luchtfilterkast "reinigen"...da's imho pas onzin. Als je motor geen slag verkeerd geeft dan weet ik op voorhand al het resultaat van dat uitlezen
Remolie op 15k ? Koppelingsolie op 15k ?
Komaan zeg... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Za, 24 Okt. 2009, 19:57 Onderwerp: |
|
|
Ik kan je geen ongelijk geven ....
Raketman schreef: | Mja
Als er nu IETS is wat nu net wel van belang is bij het eerste groot onderhoud van 15k, dan is dat het nakijken/stellen van de kleppen...
ECU uitlezen op storingen, luchtfilterkast "reinigen"...da's imho pas onzin. Als je motor geen slag verkeerd geeft dan weet ik op voorhand al het resultaat van dat uitlezen
Remolie op 15k ? Koppelingsolie op 15k ?
Komaan zeg... |
|
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Ma, 26 Okt. 2009, 11:50 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Dealers waarbij je zogenaamd "goedkoper" uit bent vergeten volgens mij de kleppen te controleren/stellen..
En dat scheelt een boel sleutelwerk dus ben je minder aan arbeidsloon kwijt.
Vooral met de 1000 beurt wordt kleppen stellen nogal eens vergeten,
vooral door de dealers die ook jappen verkopen, want bij een jap hoeven bij de 1000 beurt nooit kleppen gesteld te worden. |
Even een oude post ophalen: Dit hoeft toch niet meer bij een nieuwe 990? |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 26 Okt. 2009, 11:56 Onderwerp: |
|
|
Wat heet "nieuw" ? Bij een 2009 990 weet ik het niet, maar bij een 2006 990 moest dat in ieder geval nog wel... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Ma, 26 Okt. 2009, 12:49 Onderwerp: |
|
|
Nieuw is nieuw Dus 2009/2010. |
|
Naar boven |
|
|
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Ma, 26 Okt. 2009, 14:14 Onderwerp: |
|
|
Bij het nieuwe model hoeven de kleppen niet bij 1000 km gecheckt/gesteld te worden, kan er zo niet op komen bij welke stand wel overigens. |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Ma, 26 Okt. 2009, 14:18 Onderwerp: |
|
|
Dat zal de dealer hopelijk weten.
Zou een dealer als b.v. Goedhart (die doet naast KTM ook Japanse merken), minder betrouwbaar zijn qua onderhoud dan een KTM only dealer. Ik weet dat dit een erg gemene vraag is. Maar zou een KTM dealer beter weten waar hij op moet letten dan een dealer die meerdere merken voert. |
|
Naar boven |
|
|
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Ma, 26 Okt. 2009, 14:24 Onderwerp: |
|
|
Ik zou dat niet durven zeggen, maar ik heb niet zoveel ervaring met KTM dealers. Denk dat een Sommer, Verpalen, Andre ....... ja die zullen wel meer ervaring met KTM hebben dat een dealer die meerdere merken voeren maar ze hebben natuurlijk altijd KTM zelf als adviseur in moeilijke kwesties |
|
Naar boven |
|
|
Wietse
Geregistreerd op: 8-7-2006 Berichten: 65 Woonplaats: Hoogeveen
|
Geplaatst: Do, 9 Sep. 2010, 15:17 Onderwerp: |
|
|
Om even het oude onderwerp weer aan te halen, en aangezien we weer bijna een jaar verder zijn .
Ik heb een 950 adventure uit 2003, die ikzelf onderhoud.
Ik heb even nagevraagd bij een erkende KTM dealer wat de kosten zijn van een grote beurt, en die man zegt €500,- voor een grote beurt excl. eventueel te vervangen onderdelen en alleen kleppen checken (dus niet stellen) dat komt er nog overheen . Het moet toch niet gekker worden.
Ik ben best handig en kan bijna alles zelf doen, maar kleppen stellen ga ik niet aan beginnen bij de KTM. En carbs synchroniseren lukt mij ook niet.
Heeft iemand er ervaring mee als je zelf de motor redelijk handelbaar afgeeft (alle kuipdelen eraf en meeste onderhoud al uitgevoerd) bij de dealer zodat hij alleen de grote klussen nog uitgevoerd hoeven te worden?
Of wordt je dan vierkant uitgelachen, het is toch hun broodwinning hé? |
|
Naar boven |
|
|
dirk pauwels
Geregistreerd op: 22-1-2009 Berichten: 526 Woonplaats: Sint-Niklaas
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 12:55 Onderwerp: |
|
|
grote beurt SMT: 392 euro incl vervangmoto, kleppen gechecked niet gesteld. _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
|
SirCrow
Geregistreerd op: 16-2-2009 Berichten: 154
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 14:55 Onderwerp: |
|
|
Zijn zeker Belgische prijzen ik betaalde laatst, paar weken gelden, voor een kleine beurt 320,- euro, zat een schakelaartje van 12 euro bij. Vroeg gelijk even wat een grote beurt koste, zonder extra's zo'n 520 euro.
EDIT: Zeker het verschil tussen een SMT en ADV! |
|
Naar boven |
|
|
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 18:11 Onderwerp: |
|
|
950 adventure uit 2005.
grote beurt 43000km (beetje laat) 600 Euro, met kleppen stellen (niet alleen checken), waarbij ook een afgebroken pieletje (vraag me niet precies wat) aan de carburateurs gefixed is.
met ruilmotor.
later nog eens teruggewest omdat de motor bij wegrijden vaak afsloeg.
weer ruilmotor meegehad, mengsel iets armer gesteld: 0 Euro.
best tevreden _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
|
steffz1
Geregistreerd op: 7-2-2009 Berichten: 355 Woonplaats: B-Scherpenheuvel
|
Geplaatst: Ma, 13 Sep. 2010, 19:29 Onderwerp: |
|
|
En nu op 30000 km gaan ze pas eens nakijken en misschien niet stellen.
En het is niet abnormaal blijkbaar , bij Wreckah 's SMT idem , 30000 km gecontroleerd maar stellen was nog niet nodig
mvg
Stef
Raketman schreef: | Mja
Als er nu IETS is wat nu net wel van belang is bij het eerste groot onderhoud van 15k, dan is dat het nakijken/stellen van de kleppen...
ECU uitlezen op storingen, luchtfilterkast "reinigen"...da's imho pas onzin. Als je motor geen slag verkeerd geeft dan weet ik op voorhand al het resultaat van dat uitlezen
Remolie op 15k ? Koppelingsolie op 15k ?
Komaan zeg... |
|
|
Naar boven |
|
|
|